Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Z pewną taką nieśmiałością zalałem dziś po raz pierwszy (w związku z promocją w Lidlu -30 groszy za litr) benzynę 95 V-Power Nitro+. Ponieważ jestem raczej sceptyczny do takich marketingowych historii to jak spalę bak to się wypowiem, ale jak to zwykle bywa ziarnko ciekawości zostało zasiane...

 

Mam w związku z tym do Was pytanie co o tym sądzicie, jakie są Wasze spostrzeżenia odnośnie jednostek benzynowych ze szczególnym uwzględnieniem R6 jeśli chodzi o "wrażliwość" na takie paliwa?

A może lepiej zalać 98? Dodam że na co dzień jeżdżę na zwykłej 95, choć na korku mam napisane że wystarczy jeszcze mniej oktan...

 

t.

Opublikowano
Nie wiem jak to w tym aucie ale np jak masz samochod przystosowany do paliwa 95 to zeby cos dalo 98 musialbys najprosciej mowiac przestawic zaplon (tylko nie pamietam czy przyspieszyc czy opoznic)
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano (edytowane)
najtansze zagranica jest 100% lepsze od "super-hiper-ultra-turbo-power-nitro-GT-top hits i inne disco :norty: " w Polsce. Wiec mowie, ze robilem taki test i zalalem V-power w PL, a potem tanioche w Paryzu i kurde inne auto. To V-power to oznacza 10% wiecej paliwa w paliwie, ale wciaz gunwo :) Edytowane przez damianz

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Opublikowano
Kup sobie 98 w Auchanie będzie poprawa w kulturze pracy silnika (w stosunku do 95 na markowych stacjach) a cena dobra. Ważne jest też że paliwo nie siedzi tygodniami w zbiorniku stacji, a to gwarantuje duży ruch kupujących.
Opublikowano
Rożnica jest , ale to nie jakaś przepaść . Jak najpierw zalejesz na Neste a pózniej V- power Diesel Nitro + to poczujesz różnice zdecydowana . Moim zdaniem to paliwo można tankować w zimie a w lecie jak kogoś puszcza , cena dochodzi do 6.15 pln l. Silnik mniej klekocze , trochę mniej pali i minimalnie dynamiczniej chodzi .
Opublikowano
najtansze zagranica jest 100% lepsze od "super-hiper-ultra-turbo-power-nitro-GT-top hits i inne disco :norty: " w Polsce. Wiec mowie, ze robilem taki test i zalalem V-power w PL, a potem tanioche w Paryzu i kurde inne auto. To V-power to oznacza 10% wiecej paliwa w paliwie, ale wciaz gunwo :)

 

Z tego co wiem (gdzieś to wyczytałem kiedyś) to akurat VPower to jedyne paliwo które przyjeżdża do Polski z Niemiec cysternami, w odróżnieniu od innych Ultimate'ów, Vervy itp które są tym samym paliwem bazowym od polskiego dostawcy tylko z różnymi dodatkami. W tym sensie to jest "zagraniczne" paliwo.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
pytałem na stacji przyjeżdza na pewno z niemiec... lałem nitro przez jakiś czas , szału nie ma ale różnice czuć, może w diesel-ach w zimę będzie lepiej palic , na pewno w kieszeni mniej zostaje...
sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Opublikowano
Może niektórych zaciekawić:

 

Pozdrawiam

 

Tu konkluzja jest taka, że jednak różnica jest (zwłaszcza Shell) i to czasem znaczna... Jednak nie w przypadku wszystkich marek...:) Jedne auta reagują lepiej inne wcale...

 

Celowo swoje pytanie skierowałem do posiadaczy benzyn, które są raczej mniej wrażliwe na paliwo niż diesle. Zastanawiam się czy większa przyjemność z jazdy (o ile ją czuć) rekompensuje wyższą cenę... Nie zakładam obniżenia spalania bo skoro lepiej jedzie to bardziej się ciśnie:) Ja w każdym razie jeszcze nie mam zdania na temat tego paliwa. Jeszcze tydzień.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

ja na hamowni nie bylem,

aczkolwiek lepiej się wkręca na obroty od 2 biegu i równiej ciągnie powyżej 4200 obrtów (odczucie subiektywne konkretnie w mim SI, w ojaca szmelcvagenie nie zauważyłem żadnej zmiany), różnice poczułem już na pierwszym baku jak zatankowałem na rezerwie tylko nitro+.

 

niestety nic za darmo, samo paliwo jest bardziej "suche" co podobno wpływa negatywnie na wtryski i pompę paliwa,

czytałem kiedyś, że wysoko oktanowe paliwa stosowane są w silnikach wyścigowych z dużym stopniem kompresji ,turbo/nitro , ale tam komputery są wystrojone pod dane paliwo.

jesli chodzi o szmelcvagena z testu ma on silnik TFSI, a te silniki nawet w wersi FSI miały juz duży stopień kompresji a tu jest zaturbiony,

szmelcvagen do tych silników zalecał 98, a w nowszych konstrukcjach TSI stopień sprężania jest mniejszy można stosować 95 bez spadku mocy...

 

Ja mam doświatczenie takie , że gorzej odpala na zimnym silniku tj. bardziej trzęsie, a ponieważ komory cylindrów mam aluminiowe nie chce mieć większych ciśnień tam i dorobić się dziury lub pęknięcia bloku co zdarza się w silnikach N45

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Opublikowano
Z filmiku wynika ,że warto lać lepsze paliwko ale tylko do aut ,które to wykorzystają :) . Czyli do zwykłych silników benzynowych i diesla wystarczy lać 98 na zwykłych stacjach. Ja lałem kiedyś 95 V-Power i teraz przeszedłem na 98 BP Ultimate. Mocy nie przybyło ale nie jest droga w porównaniu do tej z Shell'a więc ją leje :D

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Opublikowano

E90 wykorzysta wyższą liczbę oktanową. Jest ona związana z odpornością na samozapłon (spalanie stukowe). Kąt wyprzedzenia zapłonu jest przyśpieszany do momentu wystąpienia spalania stukowego ale dalej sterownik na to nie pozwoli (czujniki spalania stukowego).

W starszych autach było pokrętło, teraz elektronika.

Większy kąt wyprzedzenia zapłonu =większa moc i mniejsze zużycie paliwa (wyższa liczba oktanowa). W fiatach (z tego co pamiętam) jest tak że jeśli kierowca wciśnie mocniej gaz na wolnych obrotach to przez chwilę słychać spalanie stukowe (tak jakby zawory dzwoniły) i odrazu sterownik opóźnia zapłon aby ono nie występowało.

E90 bęzynką nie jeździłem także nie wiem.

Bęzyna z wyższą LO ma też większą wartość opałową czyli może oddać więcej energii.

Podbnie tylko w drugą stronę jest w dizlu. Liczba cetanowa jest tutaj zdolnością do samozapłonu.

A w kwestii jakości tych paliw, cóż. ...

Opublikowano

Z tego co wiem (gdzieś to wyczytałem kiedyś) to akurat VPower to jedyne paliwo które przyjeżdża do Polski z Niemiec cysternami, w odróżnieniu od innych Ultimate'ów, Vervy itp które są tym samym paliwem bazowym od polskiego dostawcy tylko z różnymi dodatkami. W tym sensie to jest "zagraniczne" paliwo.

 

Kolego to akurat zadnen wyznacznik jakosci. Niemieckie koncerny te potrafia wyprodukowac paliwo na rynek polski, odpowiednio "wykastrowane" tak aby oplacalo sie je sprzedac na wschodzie.

Sa tu stacje takie jak np Günstig Tanken ( tanie tankowanie) ktore sprzedaja paliwo kiepskiej jakosci, ale sa mega popularne ze wzgl na cene :norty: paliwa.

Zasadnicza roznica pomiedzy stacjami w DE i PL to jakosc i stan stacji paliw. W PL czesto zdarza sie paliwo zanieczyszczone , albo z dodatkami ... czyt. wiadro wody na 100l paliwa :norty:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
E90 wykorzysta wyższą liczbę oktanową. Jest ona związana z odpornością na samozapłon (spalanie stukowe). Kąt wyprzedzenia zapłonu jest przyśpieszany do momentu wystąpienia spalania stukowego ale dalej sterownik na to nie pozwoli (czujniki spalania stukowego).

W starszych autach było pokrętło, teraz elektronika.

Większy kąt wyprzedzenia zapłonu =większa moc i mniejsze zużycie paliwa (wyższa liczba oktanowa). W fiatach (z tego co pamiętam) jest tak że jeśli kierowca wciśnie mocniej gaz na wolnych obrotach to przez chwilę słychać spalanie stukowe (tak jakby zawory dzwoniły) i odrazu sterownik opóźnia zapłon aby ono nie występowało.

E90 bęzynką nie jeździłem także nie wiem.

Bęzyna z wyższą LO ma też większą wartość opałową czyli może oddać więcej energii.

Podbnie tylko w drugą stronę jest w dizlu. Liczba cetanowa jest tutaj zdolnością do samozapłonu.

A w kwestii jakości tych paliw, cóż. ...

 

 

Konkretna odpowiedź. Rzecz w tym, że paliwo, o którym piszę ma standardową liczbę 95 oktanów. Tu konkluzja może być taka że jak ktoś wcześniej pisał lepiej zalać 98 niż uszlachetnioną 95...

Opublikowano

Dawno już nie tankowałem paliw premium, ale z tego co pamiętam to V Power Diesel z Shella powodował, że silnik pracował bardziej miękko i bardziej stabilnie oraz ciszej. Spalanie było raczej na normalnym poziomie (nie zauważyłem mega oszczędności ani podwyższonego spalania).

Teraz tankuje przeważnie na Shellu ale niestety zamknięto najbliższą stację tego koncernu w mojej okolicy i zatankowałem niedawno na Orlenie. Spalanie wzrosło o jakieś 0,4L/100km. Oczywiście aby pomiar był wiarygodny, musiał bym zatankować przynajmniej kilka razy na tej stacji.

W moim silniku są wtryskiwacze piezoelektryczne i tankując na stacji Bliska oraz na Lukoilu było wyraźnie słychać wtryskiwacze podczas przyspieszania (nawet na początku myślałem, że to zawory grają w silniku), ale przejście na ropę z shella rozwiązało przyczynę hałasu.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja w aucie nie widziałem różnicy w PB 95,98, stacjach orlen, Bp, shell....

Ale w motocyklu już tak, często tankowałem na Neste do swojego Horneta i pewnego razu, zaczął przerywać, kręcił się tylko do 9 tyś (dalej nie było szans aby się wkręcił) zamiast do 11-12 tyś... Moja pierwsza myśl to świece i gaźniki. Zdążyłem już nawet zamówić komplet świec ale zanim do mnie dojechały musiałem znów zatankować i wybór padł na PB 95 na BP i co?! Motocykl zaczął się wkręcać do odcięcia, przestał przerywać... a świece które zamówiłem dałem w pudełeczku następnemu właścicielowi. Więcej na Neste nie zatankowałem i problem nigdy nie wrócił.

W poprzednim e46 widziałem za to różnicę w LPG, ten na orlenie był do DU**... kiedyś po zatankowaniu w drodze do Poznania auto nie chciało się rozpędzać, musiałem wciskać gaz do oporu aby jakoś szło, zaczęło delikatnie falować... (pomyślałem potrzebny przegląd i wymiana filtrów), ale tym razem po zatankowaniu LPG na Shellu, auto wróciło do normy, zero falowania, reagowało nawet na delikatne wciśnięcie gazu...

Mój wniosek jest taki, że od tej pory jedynymi stacjami na których tankuję to BP (w pierwszej kolejności) oraz Shell, a tam bez względu na to co zaleję auto jeździ po prostu dobrze.

Opublikowano
jedynymi stacjami na których tankuję to BP (w pierwszej kolejności) oraz Shell, a tam bez względu na to co zaleję auto jeździ po prostu dobrze.

 

 

Podpisuje się pod tym, odkad leje na BP zero problemow.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest jeszcze dodatkowy parametr dotyczący stacji benzynowych. Teraz bardzo często stacje niezależnie od oznakowania są własnością indywidualnych właścicieli którzy maja umowy z koncernami. Sam znam takie w mojej okolicy, gdzie do niedawna strach było pojechać, a teraz są piękne szyldy znanego koncernu - niestety właściciele ci sami i myślę, że jak ktoś całe życie kombinował, to i teraz nie będzie święty. A zatem nie można generalizować. Oczywiście ryzyko zakupu kiepskiego paliwa jest znacznie większe w stacji anonimowej niż firmowej.
Opublikowano
Jest jeszcze dodatkowy parametr dotyczący stacji benzynowych. Teraz bardzo często stacje niezależnie od oznakowania są własnością indywidualnych właścicieli którzy maja umowy z koncernami. Sam znam takie w mojej okolicy, gdzie do niedawna strach było pojechać, a teraz są piękne szyldy znanego koncernu - niestety właściciele ci sami i myślę, że jak ktoś całe życie kombinował, to i teraz nie będzie święty. A zatem nie można generalizować. Oczywiście ryzyko zakupu kiepskiego paliwa jest znacznie większe w stacji anonimowej niż firmowej.

 

Nawiązując do tego co mówisz najlepiej byłoby tankować na NESTE ponieważ z definicji eliminujemy "Pana Waldka...", który może mieć różne pomysły. Tam właścicielem całej sieci był jeden koncern i nikt teoretycznie nie miał interesu aby lać jakieś świństwo... A mimo wszystko głosy o NESTE są różne...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.