Skocz do zawartości

<t>Czy wybrać 535d z tylnim napędem, 530d z xdrive czy 535i z napędem xdrive w wersji usa?</t>  

48 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

 

jestem nowy na forum, witam wszystkich serdecznie.

od zawsze zakochany w bmw, właśnie nadeszła pora na zakup własnej Buni e60/e61

 

- dysponuję kapitałem ok 80k PLN i niestety nie mogę zdecydować się na wybór pojazdu.

 

Spalanie nie do końca ma dla mnie znaczenie, wydaje mi się, że przy dzisiejszych czasach, cenach ropy i benzyny ale głównie przy zużyciu używanych aut diesel wcale nie musi być oszczędniejszy biorąc pod uwagę serwis, koszty itp.

 

Rocznie jeżdżę 40 tys km, z czego 65% to trasy, głównie autostrady z prędkościami 180-220 km/h.

Zdarzają mi się również min dwa długie wypady w roku. alpy zimą (stąd branie pod uwagę również wersji xd, xi) jak również wiosna bądź lato długi wypad po Europie - ostatnio 3 tyg w portugalii, hiszpanii itp - 12 tys km w 3 tyg.

 

Jasnym jest, że przy takich przebiegach żadne z branych pod uwagę aut nie będzie tanie w eksploatacji, nie będzie też z uwagi na moc palić mało. Stać mnie na serwis tych aut także nie ma kłopotu.

 

Chciałbym jednak prosić Was o pomoc w wyborze auta. Jeździłem już wszystkimi wymienionymi modelami także swoje odczucia znam.

Jednak odczucie to jedno a codzienna eksploatacja np 2 latach to drugie.

Dlatego chciałem Was prosić o pomoc w wyborze pojazdu aby:

 

- nigdy nie brakowało mu mocy przy jeździe autostradowej typu wyprzedzanie z 200 km/h

- miało dobrą trakcję ale nie było przyciężkie (miałem wrażenie ciężkości jeżdżąc 530xd 231km)

- było możliwie najmniej awaryjne - tutaj pewnie kłania się benzyna choć 535i to biturbo i słyszałem, że turbiny i pompa paliwa lubią padać.

 

jak sądzicie co będzie najlepszym wyborem. czy bać się aut z usa?

czy szukać na siłę diesla 530xd? są bardzo rzadkie.

czy mpakietowe zawieszenie nie będzie zbyt awaryjne na polskich dziurach?

 

zakochany jestem w 535d jeśli chodzi o elastyczność, mocny dół itp, blisko mu do v8

nie brzmi niestety tak jak bym chciał. ale to kwestia przyzwyczajenia.

nowy steptronic (czyli e61) czy stary? jest różnica?

mpakiet czy nie? - nieco twardszy, niższy (boję się o spojler z przodu w zimie) itp.

pomocy.

 

Drodzy Forumowicze, proszę o wypełnienie ankiety i pomoc.

Pomóżcie dołączyć do Waszego grona.

Opublikowano

pytał już tu kiedyś ktoś w podobnym guście, tu moja odpowiedź

 

viewtopic.php?p=1691946#p1691946

 

rozbuduję swoją wypowiedź poniżej.

 

Co do diesla BMW się nie wypowiem, ale po A4 z 3.0 TDI, gdzie komplet wtryskiwaczy w ASO kosztuje 12 tys zł z wymianą to podziękowałem za taki silnik i zostaję wyłącznie przy benzynie. Będę odpowiadał odnosząc się do 535xi LCI.

 

Piszesz/Pytasz:

1) Spalanie nie do końca ma dla mnie znaczenie

Może i nie ma znaczenia, niemniej dobrze aby nie paliło jak Dodge RAM 3500, popatrz sobie w mojej galerii na spalanie. Mam teraz przebytych prawie 5 tys km i średnie na poziomie 9,2 litra.

 

2) Jasnym jest, że przy takich przebiegach żadne z branych pod uwagę aut nie będzie tanie w eksploatacji

To zależy jak mocno wyeksploatowaną używkę kupisz i jakim przebiegiem!!, bo jednak inne koszty będą samochodu z przebiegiem 50 tys km na blacie, a inne z przebiegiem 450 tys cofniętym na 180 tys. Kupując auto z 50 tys km i robiąc rocznie 40 tys km, masz 4 lata użytkowania aby dojść przebiegu 200 tys km.

 

3) aby nigdy nie brakowało mu mocy przy jeździe autostradowej typu wyprzedzanie z 200 km/h

Z ponad 300 KM i dużym momentem nie ma z tym problemu z N54

 

4) aby miało dobrą trakcję ale nie było przyciężkie

jak w pkt 3)

 

5) aby było możliwie najmniej awaryjne - tutaj pewnie kłania się benzyna choć 535i to biturbo i słyszałem, że turbiny i pompa paliwa lubią padać.

z pompami prawda, z turbo nie słyszałem, szybciej chodzi o wtryski. Jeśli chodzi o moje auto i wtryski i pompa wymieniona była jeszcze w USA już po naszym zakupie.

 

6) jak sądzicie co będzie najlepszym wyborem. czy bać się aut z usa?

Jak pisałem w linkowanym temacie, IMHO, 535xi będzie najlepszym wyborem. Aut z USA nie ma się co bać pod warunkiem, że wiesz co kupujesz. Większość (podobnie jak z Europy) wygląda tak jak w temacie co rozkodowujemy różne wynalazki. Cena w 90% jest wyznacznikiem tego co kupujesz!

Do sprzedania: - E60 535xi LCI USA 2008 MT

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=222639


Dla amatorów "rynkowych" cen E60 535i/xi taka mała przestroga:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=1983450#p1983450

Opublikowano

witam,

 

wiedziałem, że znajdę fachowców na tym forum. dziękuję za odpowiedzi.

 

czy ktoś mógłby jeszcze porównać wypowiedzieć Kolegi z 535xi do diesli?

 

bardzo zastanawiam się nad xdrive vs tył oraz mpakietowym zawieszeniem na polskich dziurach. czy może mi ktoś poradzić?

 

Pytanie do kolegi z 535xi. czy nie bałeś/boisz się płynności tego auta przy sprzedaży? w Polsce dość trudno pewnie sprzedać mocną benzynę a co dopiero z usa

Opublikowano

Co do X-drive vs tył jak dla mnie jest tylko jeden wybór :) . No chyba, że masz ciągotki ostrej jazdy, ale wtedy lepiej serię 3 kupić niż 5. W E60 jak masz wybór, to może być tylko jeden.

Co do M-pakietowego zawieszenia się nie wypowiem, zawsze można dołożyć.

 

Czy się nie bałem płynności przy sprzedaży? Jasne, że się bałem, piszę o tym w temacie o mojej 535xi, że to kumpel z USA się uparł na ten import i tyle. W Polsce w tej chwili ciężko jest sprzedać jakiekolwiek auto, które ma kosztować więcej niż ten pościągany złom, który zaniża cenę rynkową. Dochodzi do takich paradoksów, że jak sprzedawałem MINI eS z USA za grubo powyżej średnią z InfoExperta, chłopak brał na firmę na kredyt i musiał to auto ubezpieczyć na pełną kwotę z faktury. I miał problem, bo 90% ubezpieczycieli maksymalną cenę do ubezpieczenia wskazywali cenę o 20 tys zł niższą od transakcyjnej. Niestety, taki mamy rynek. A to, że USA? Ten człowiek z Wrocławia, co kupił ode mnie to MINI to też miał te obiekcje. Ale poza drobnymi różnicami, te auta są praktycznie identyczne, więc to tylko stereotypy. Z tego co wiem to on nie narzeka.

 

Co innego za 4 lata, gdy ktoś kto ją kupi, zrobi te 150 tys km i dojdzie do 200 tys km, będzie w stanie to udokumentować, to wówczas nie powinien mieć problemów ze sprzedażą, mając dookoła E60 z przebiegami od 400 tys do 800 tys na rynku. Te mocne benzyny jak widzisz są już dość oszczędne, w praktyce o podobnym spalaniu do tych z odpowiednimi silnikami diesla, więc to nie będzie na minus przy odsprzedaży.

 

Jakbyś był zainteresowany, byłem u kolegi dziqska na kodowaniu, może obiektywnie się wypowiedzieć na temat tego auta. Zresztą kodował mi jeszcze dwa MINI i każde widział, więc ma większą próbkę aby wyciągnąć właściwe wnioskowanie.

Do sprzedania: - E60 535xi LCI USA 2008 MT

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=222639


Dla amatorów "rynkowych" cen E60 535i/xi taka mała przestroga:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=1983450#p1983450

Opublikowano
Jak nie pasuje Ci to moje auto co mam w stopce, to tylko bezpośrednio z USA. W niemcowni tego modelu również nie było.

Do sprzedania: - E60 535xi LCI USA 2008 MT

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=222639


Dla amatorów "rynkowych" cen E60 535i/xi taka mała przestroga:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=1983450#p1983450

Opublikowano

Co do przebiegu itp zgadzam się w zupełności. zresztą kultura pracy w r6 benzynie rozwaliła mnie po prostu.

 

to autko które może służyć do cruisingu po nadmorskim bulwarze spokojnie mrucząc jak i do startu spod świateł jak bestia

 

jak po chipie? spalanie? osiągi? awaryjność? na coś trzeba mocniej zwracać uwagę w codziennym użytkowaniu?

 

jak z trakcja w xdrive? czy naprawdę jest tak dobra jak mówią? chodzi mi głównie o śnieg i mokry asfalt (alpy zimą)

 

chcesz sprzedać swoje auto?

Opublikowano

Ogólnie nie chipowałem auta, tylko zremapowałem silnik za pomocą COBB'a. Głównie dlatego, że gdyby przyszły właściciel chciał wrócić do serii, to trwa to dosłownie minutę i ma seryjne 317KM z 410Nm.

viewtopic.php?p=1669930#p1669930

Spalanie po remapie bez zmian. Osiągi w tej chwili jak w tabelce po prawej stronie, 340KM i 530Nm. Awaryjność - póki co mnie nie dotknęła żadna usterka, auto ma 55 tys km, musiałby być nienajlepiej, gdyby coś się podziało przy tym przebiegu. Czy na coś zwracać uwagę? Głównie na patrole i fotoradary. Co do trakcji to nie będę Ci ściemniał, użytkuję auto od wiosny, więc przyszła zima będzie tą moją pierwszą.

Do sprzedania: - E60 535xi LCI USA 2008 MT

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=222639


Dla amatorów "rynkowych" cen E60 535i/xi taka mała przestroga:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=1983450#p1983450

Opublikowano

Jakbm mial Ta kase i mozliwosc kupna 535xi t nawet bym sie nie zastanawial nad dieslem!

 

Pozwol ze podziele sie swoimi spostrzezeniami :)

Posiadam 528xi w USA i powiem ze zczyna troszke brakowac mocy :D ale nigdy bym juz nie kupil RWD (tylnego napedu) jazda na mokrym bajka i zima to niema porownania z RWD! Wiem co mowie bo kiedys mieszkajac w Anglii mialem E39 528i naped tyl rzecz jasna. Poki bylo mokro fajnie sie jezdzilo i mozna bylo tylkiem pozamiatac czasem na rondach, ale jednej zimy bodajze w 2009 roku dosyc dobrze sypnelo sniegiem i totalny paraliz itp. Moja E39 ledwo jechala i mialem ogromne problemy, trakcja non stop migala prawie utknalem w zaspie. Naped X drive jest dobrze dopracowany i to jest wciaz tylnonapedowe bmw bo konstrukcyjnie masz 60% momentu na tylnej osi i dolaczany przod, wec nie jest to konstrukcja stalonpaedowa jak np Quattro, ale pozwala oszczedzac paliwo, a zarazem nie jest to konstrukcja tak skuteczna jak Quattro ale wiele z tylu nie zostaje. Zatem skoro miewasz jakies gorskie podroze X drive jest absolutnie ''must have'' w Twoim przypadku :D

 

Benzyna vs diesel- temat rzeka i nie chce tu znow wbijac kija w mrowisko. Mowiac obiektywnie jezdze tylko benzynami i z zadna nie mialem klopotow nigdy i nie chce w tym punkcie ujmowac dieslom jak 535d bo to tez znakomite silniki, ale jesli wspominales, ze nie moze brakowac mocy powyzej 200km/h to 535 benzyna bedzie tutaj trafnym rozwiazaniem.

Motor z racji na biturbo ciagnie niemalze od wolnych obrotow jak diabli, niema tu nawet najmniejszej mowy o turbodziurze :D :D do tego masz legendarny dziwiek rzedowej szostki - priceless :D :D Motory te sa juz sprawdzone i naprawde mozna rzec ze sa bezawaryjne. Moja 528xi (wprawdzie bez biturba) jak narazie sprawuje sie na 5+ moze poza slabnaca bateria z racji na dlugi postoj samochodu ale juz poradzilem sobie z tym problemem :D

 

Bedac ostatnio w polsce mialem okazje przejechac sie wyzej wspomnianym modelem kolegi KW (odsprzedal mi lampy tylne do mojej 528xi USA ktore maja czerwone kierunki vs pomaranczowe EU) i musze smialo rzec ze bylem w szoku odnosnie stanu samochodu jego czystosci w srodku i praktycznie zerowego zuzycia elementow skorzancyh jak i elementow tapicerki - ten samochod wyglada w srodku jakby wyjechal z salonu dopiero!! Ale najwieksze wrazenie wywarla na mnie moc tego silnika! Do tego stopnia ze zaczalem rozgladac sie za E60 535xi :D :D

 

Co do kwestii E60 USA vs E60 Europa to niema sie czego bac bo sa to te same samochody tylko roznia sie kilkoma szczegolami jak lampy tyl gdzie kierunkowskazy Led maja kolor czerwony zamiast pomarnczowego oraz np radio masz na inna czestotliwosc, ale to sa bzdury ktore mozesz raz dwa zmienic/ przekodowac i naprawde te auta nie roznia sie niczym. E60 z USA jest produkowane tylko w niemczech i z tamtad wysylnae do USA, np trojka E90 z USA jest produkowana w niemczech lub moze tez zdarzyc sie South Africa, X5 benzyna jest robione w USA oraz Z4 jst rowniez w USA, X6 moze byc zarwno z USA jak i EU. \

Tutaj masz fajna stronke gdzie mozesz rozkodowac kraj produkcji danego bmw: http://www.bmwarchiv.de/vin/ 11 znak Vinu to jest kraj produkcji wiec kolega KW ma C i jest to Dinglofing Niemcy, moja E60 ktora kupilem w usa tez ma 11 znak Vinu C :D

 

 

Podsumowujac znalezienie sensownego 535xd do kwoty 80-90 tys zl bedzie nie ukrywam troche trudne w Polsce.

Opublikowano

i kolejna wyczerpująca i przydatna odpowiedź, bardzo dziękuję

 

teraz skupiając się na kilku rzeczach jeszcze.

 

mpakietowe zawieszenie czy zwykłe? ogólnie mpakiet zew czy nie? chodzi o wygląd auta ale i praktyczność

czy np 535d sprzed liftu i po lifcie jesli chodzi o steptronic stary i nowy to duża różnica? jechałem jedynie poliftową wersją

 

gumy do xi/xd mają jednakowy rozmiar wszystkie 4 prawda?

 

nie ma np jak w tylnonapędówkach 245/45/18 przód i 275/40/18 tył tylko wszędzie np 245 tak?

 

powidzcie mi jeszcze jedną rzecz

 

czy opony 275/40/18 wejdą również bez przeróbek na przód? chciałbym mieć możliwie najszersze gumy. auto na 18-tce

Opublikowano
i kolejna wyczerpująca i przydatna odpowiedź, bardzo dziękuję

 

teraz skupiając się na kilku rzeczach jeszcze.

 

mpakietowe zawieszenie czy zwykłe? ogólnie mpakiet zew czy nie? chodzi o wygląd auta ale i praktyczność

czy np 535d sprzed liftu i po lifcie jesli chodzi o steptronic stary i nowy to duża różnica? jechałem jedynie poliftową wersją

 

gumy do xi/xd mają jednakowy rozmiar wszystkie 4 prawda?

 

nie ma np jak w tylnonapędówkach 245/45/18 przód i 275/40/18 tył tylko wszędzie np 245 tak?

 

powidzcie mi jeszcze jedną rzecz

 

czy opony 275/40/18 wejdą również bez przeróbek na przód? chciałbym mieć możliwie najszersze gumy. auto na 18-tce

 

 

Opony maja wszystkie jednakowy rozmiar czyli przy 17 225 wszedzie a przy 18 masz 245 przod i 275 tyl, tu jest jak to fabryka wypuszczala: http://www.tirerack.com/tires/SelectTireSize.jsp?autoMake=BMW&autoModel=535xi+Sedan&autoYear=2008&autoModClar=Standard+Model

 

Czarno widze 275 na przodzie bo moze ocierac tu i owdzie ale na 100% pewny nie jestem,

 

Osobiste spostrzezenia: Jest jeszcze jedno auto (zony) Lexus ktory stoi na 255/40/18 i powiem ze zdecydowanie wole 17tki w mojej E60 bo komfort jest o niebo lepszy i nie widze sensu zmieniac na wieksze bo 17 jeszcze wyglada i jezdzi sie o wiele lepiej, a i 17tka mniej kosztuje od 18tki o czym mialem okazje sie przekonac juz heh...

 

Co do Mpakietu to w Polsce chyba co drugi ma Mpakiet mimo ze auto nie wyjechalo z Mpakietem z fabryki :D

 

Jak masz mozliwosc to bierz zdecydowanie wersje poliftowa. Wiele rzeczy po lifcie bylo w aucie poprawionych i ulepszonych. To powie kazdy na tym forum.

Opublikowano
Ja mam sportowe dostosowanie podwozia i na autostradach jest duża różnica. Przy dużych prędkościach jedzie jak po torach. Na dziurach trochę bardziej trzepie bo jest twarde to wiadomo.
Opublikowano

czyli jak rozumiem mogę śmiało kłaść gumy inne na tył nawet przy 4x4 tak?

 

a co zimówkami? też 245/45/18 przód i 275/40/18 tył?

 

czy węższe?

 

albo 17 felga?

Opublikowano
czyli jak rozumiem mogę śmiało kłaść gumy inne na tył nawet przy 4x4 tak?

 

a co zimówkami? też 245/45/18 przód i 275/40/18 tył?

 

czy węższe?

 

albo 17 felga?

 

Generalnie zimowka im wezsza tym lepsza. 275 w zimowce zapomnij.

Opublikowano

powiedzcie mi jeszcze jedno.

 

które auto w codziennej eksploatacji będzie mniej uciążliwe jeśli chodzi o bezawaryjność?

 

535i czy 535d?

 

które lepiej sobie radzi na trasie jeśli chodzi o elastyczność, siłę itp?

 

a porównując 530i i 535d?

 

boję się nieco wersji usa.

Opublikowano
które auto w codziennej eksploatacji będzie mniej uciążliwe jeśli chodzi o bezawaryjność?

 

535i czy 535d?

 

na to pytanie nikt Ci tu nie odpowie wiarygodnie, bo z tego co obserwuję, to E60 w wersji benzynowej 535 mam chyba tylko ja na forum, a i właścicieli 535d też mnogo nie ma.

Ja bym zadał to pytanie w dziale E90, gdzie jest trochę użytkowników 335i jak i 335d.

 

 

A co do 530i, to skoro 530d było dla Ciebie przyciężkie, czyli rozumiem to jako mułowate, to podobnie mieć będziesz z 530i.

 

A czego się boisz w "wersji usa" jeśli mogę zapytać?

Do sprzedania: - E60 535xi LCI USA 2008 MT

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=222639


Dla amatorów "rynkowych" cen E60 535i/xi taka mała przestroga:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=1983450#p1983450

Opublikowano
Felga będzie zbyt duża jako 18-tka zimowa?

lepiej 17?

 

Ja bym na zime bral zdecydowanie 17tki bo raz ze wezsze (225) dwa ze kupisz dobra marke opon taniej

 

Co do Twoich rozterek benzyna vs diesel to: (mam nadzieje ze nikt mnie za to nie skarci srogo :D )

- benzyna ma bardziej bezawarjny osprzet silnika

-od 200km/h w gore przyspieszysz zdecydowanie lepiej turbobenzyna

- nie znajdziesz chyba 535xd zadbanego z racjonalnie niskim przebiegiem ponizej 150-170k km i ile wogole znajdziesz jakies sensowne 535xd

- lzjeszy przod w benzynie

- dzwiek silnika na korzysc benzyny

Opublikowano
pragne zaznaczyc ze 535xd nie ma w ogóle. jedynie 530xd badz 535d

 

w wersji usa boje sie jedynie plynnosci

 

To 535d bez Xdriva to w zimie w gorach po sniegu bedziesz jechal w stresie i podczas wjazdu w kazda boczna lub mniej odsniezona droge lub podjazd w gore bedziesz zadawal sobie pytanie: ''czy aby napewno gdzies tu nie utkne..?'' Z X-em takich rebusow mial nigdzie nie bedziesz :D :D

 

Ja wiem ze prawdziwe BMW to tylko RWD(tyl naped) i tylko w manualnej skrzyni biegow, ale po co brac RWD skoro jest doskonaly AWD i nadal masz tylnonapedowe BMW.

 

o jaka plynnosc sie boisz przy USA?

Opublikowano

Dokładniej mówiąc boję się po prostu o odsprzedaż za 2-3 lata i narzekanie osób, które będą wybrzydzać na wersję usa

dokładnie jak ja teraz obawiam się kupic pewnie oni też będą się obawiać

Opublikowano
Dokładniej mówiąc boję się po prostu o odsprzedaż za 2-3 lata i narzekanie osób, które będą wybrzydzać na wersję usa

dokładnie jak ja teraz obawiam się kupic pewnie oni też będą się obawiać

 

 

Wedlug mnie jak kupisz w miare dobre auto i bedziesz go uzytkował jak trzeba, to nie bedzie problemu z odsprzedaza

poza tym za 2-3 lata to auto będzie jednak tansze, wiec i szerszy krag odbiorcow bedzie

co innego auto sprzedac za 90 tys zł, a co innego za 65 z prawdziwym przebiegiem.

 

Europejczyka kupisz z tym ze nie obejrzysz co bylo przed naprawa a wiele bylo w mniejszym lub wiekszym stopniu bitych, a Jankesa ladnie sobie obejrzysz co bylo jak i gdzie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.