Skocz do zawartości

Duze spalanie e46 320d 2000r i pare innych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam jestem posiadaczem e46. 2.0 136km. i mam taki problem ze od jakiegoś czasu zaczela więcej palic. niż powinna dodam ze wydaje mi się ze może to być wina termostatu ponieważ po nawet przejechaniu 20 km. na wskaźniku temp nie ma pelnych 90 stopni. czy to może być jeden z powodów ? mam jeszcze problem takiego typu ze gdy gwałtownie się ruszy z 1 biegu jak i później gdy szybko z 1 na 2 się przerzuca z tylu słychać takie dość wyraźne uderzenie czy to poduszki pod skrzynia lub silnikiem ? jeśli ktoś wie cos na ten i poprzedni temat proszę o pomoc. pozdrawiam
Opublikowano

Jak słychać z tyłu to sprawdź jak siedzą sanki czy tuleje nie są wybite i czy cały dyfer nie chodzi bo tam były problemy z mocowaniem które gniło

Zmień najpierw termostat bo i tak jest do wymiany

Opublikowano

Wiesz, "dużo pali" to pojęcie bardzo względne i dość szerokie. Musisz sprecyzować - ile paliła na 100km wcześniej, ile pali teraz, i to w oparciu nie o komputer, a o realne pomiary pod dystrybutorem. Ile robisz kilometrów na pełnym zbiorniku?

Owszem, ogólnie diesle są bardzo wrażliwe na temperaturę - najefektywniej pracują przy jakiejś zadanej temperaturze, i jeśli nie jest ona osiągana, efektywność spada, zwiększa się zapotrzebowanie na paliwo. Jeżeli temperatura nie osiąga pionu, to termostaty do wymiany, 136 KM posiada dwa - główny oraz termostat AGR, niby można wymienić po jednym, ale proponuję rozwiązanie kompleksowe - wymienić oba.

 

A co do pukania - w BMW to temat rzeka, od wypracowanych silentblocków, po łączniki wału, do wyrwanych mocowań tylnego wózka włącznie. Wadą E46 jest właśnie słaba konstrukcja mocowań tylnego wózka do karoserii. Ale najczęściej problem dotyczy ogólnych luzów w układzie przeniesienia napędu - luzy na krzyżaku wału, słabe podpory wału, luzy na przegubach półosi - tutaj sam niewiele zdziałasz jeśli nie masz doświadczenia, powinieneś sprawdzenie zlecić komuś, kto zna problematykę.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
ogolnie duzy koszt jest naprawy tych stabilizatorów podpór wału itp. ? i mam jeszcze jedno pytanie czy czujnik abs odpowiada za prace predkosciomierza ponieważ ten tez nie działa
Opublikowano

Owszem, tylny lewy czujnik ABS odpowiada za pracę prędkościomierza. Kontrolka ABS i ASC Ci się nie palą?

 

Co do napraw - ogólnie żeby wiadomo było co naprawiać, to trzeba zrobić dobrą diagnostykę, ale z góry założyć można, że w BMW zawieszeniowo - napędowe sprawy są zawsze związane z niemałymi wydatkami. Zwłaszcza napędowe, bo tutaj często gęsto strzela się na ślepo, aż któraś z kolei wymieniona część załatwi sprawę - mało który warsztat posiada możliwość rozpędzenia auta na rolkach, a sprawdzanie na podnośniku bez obciążenia napędu nie daje jednoznacznych odpowiedzi - dlatego napęd to kłopot zawsze. Ale też nie ma co przesadzać - ot, naprawa jak każda inna.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

Czujnik lub jego okablowanie. Sprawdź czy wtyka dobrze siedzi w gnieździe - gniazda masz pod autem, w okolicy tulei wahacza wzdłużnego.

 

Aha, jeśli to czujnik, to mogę polecić AutLog, w intercars około 100, a jakościowo naprawdę dają radę. Nie baw się za to w używki z demontażu.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
ok tak tez zrobie dzieki za pomoc bawarka wstawiona wlasnie do warsztatu i maja tam zerknac okiem co i jak z tym waleniem i odrazu wymienia swiece. jeszcze jedno odnosnie tego czujnika abs :> ( bo tak oglnie on jest odlaczony zupelnie poniewaz gdy powiedzmy wachowiec wymieniał mi amortyzatory i wachacz zapomniał go zamontowac i mam go w garazu i tak wracajac do tego to czy ASR trakcja przez to tez mi nie dziala i co z tempomatem poniewaz on tez nie funkcjonuje pozdr. :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie ma czujnika to trakcja i abs nie może działać :wink: jak to lewy tył to prędkościomierz też nie może działać i pewnie też dla tego nie działa tempomat :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.