Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam... napisze szybciutko cóż się u mnie stało... Niedawno (tydzien temu) padla mi pompa wody ( wyciekal plyn chlodniczy) bunia trafila wiec do serwisu pompe wymieniono dość sprawnie , przeprowadzono próbę szczelności i wszystko bylo ok.Odebralem pojazd dojechalem do domu (35km dystans) i w sumie nie sprawdzilem czy pod maska jest wszystko ok...

 

a teraz problem... rano wyjechalem zawiesc znajomego na lotnisko dystans do przejechania 48 km i.... nie dojechalem , 5 km przed celem tej wyprawy rozerwalo zbiorniczek przelewowy i moja jazda sie skonczyla,teraz pytanie co spartolone zostalo i czy zostalo.... panowie wlali mi wode zmieszana z jakims koncentratem niby orginal BMW (serwis ASO BMW) wymienili uszkodzony korek od zbiorniczka przelewowego...wymienili kilka przewodow wodnych od instalacji LPG bo byly hmmmm zużyte...przeprowadzili probe szczelnosci ktora wypadla bardzo dobrze...

 

samochod nie kopci na bialo wiec mam nadzieje to nie uszczelka:( tzn jak zimny odpale to jakas tam pare widac ale jak sie rozgrzeje to nie...

 

czy przyczyna mógł byc koncentrat zmiksowany z wodą?

 

przy regulacji isntalacji gazowej temperatura plynu chlodzacego na wolnych obrotach wachala sie miedzy 96 a 98 stopni... (czy to normalne?)

 

ahh i wymienilem uszkodzony termostat

 

(wszystkie czesci przeznaczone dokladnie pod ten samochod ,zadne zamienniki kupowane po numerach VIN)

 

 

prosze o rade gdzie szukac przyczyny rozerwania zbiorniczka przelewowego i nabicia tak wysokiego cisnienia w ukladnie chlodzenia

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witaj. Nie szukaj winnych. Te zbiorniczki poprostu lubia pekac, no chyba ze w instalacji lpg wsadzili ci Kme golda? Aha:temperatura 95-98, normalna.
Opublikowano

nie KME gold nie ma a na gazie jezdzi pieknie i do odciecia choc na lpg nie ciskam bo od tego jest petrolina....

 

co do problemu to chyba rozwiazany ale chwilowo...

 

wymielem zbiorniczek wyrownawczy na nowy i serwis sprawdzil temp pracy silnika.... na na postoju jest to do 105 stopni a w czasie jazdy 90-92 stopnie...

 

problemem okazaly sie podobno klapki przed chlodnica ktore powinny sie automatycznie otwierac gdy silnik osiagnie odpowiednia temperature, u mnie to nie nastapilo nawet w czasie jazdy...

panowie z serwisu zablokowali klapki w pozysji otwartej i szukaja przyczyny zaciecia sie tych klapeczek.

jest to rozwiazanie tymczasowe ale wydaje sie dzialac i moge uzywac Buni w miare normalnie do czasu az zostanie problem usuniety, przewody nie sa takie sztywne (mozna je scisnac palcami) po trasie 50 km.

 

balem sie ze trafilo mi uszczelke pod ktoras z glowic ale po zlozeniu wszystkiego znowu do kupy zostalo to sprawdzone i jest ok.

 

ps jesli ktos ma pomysl jak uruchomic te zaslonki przy chlodnicy to fajnie by bylo:> czy to jest sterowane elektronicznie czy na jakiejs innej zasadzie?

 

W kazdym badz razie kamien z serca spadl ufff (głowice chcialem sciagac dopiero w przypadku wycieku z feralnej rurki wodnej a tego problemu nie mam)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiesz, nie wiem o jakie klapki chodzi :?: klapki w około wiatraka? U mnie sa, ale sa mechaniczne tzn. wiatr je sobie otwiera :D . Zbytnio nie rozumiem w czym jest problem? Temperatura 105 na postoju to norma w tych silnikach. Wiatrak masz visco czy elektroniczny? Zmieniles zbiorniczek, dobrze...w czym jest problem?
Opublikowano

no wlasnie cos takiego mi powiedzieli w serwisie ze powinno sie otwierac elektronicznie ale nie robi tego i dlatego w czasie jazdy nawet na trasie jechalem z zaslonieta chlodnica.. i to spowodowalo bardzo szybkie podwyzszenie cisnienia w ukladzie chlodzenia i rozerwanie zbiorniczka...(i lawetą)

teraz musze dojsc do tego jak te klapki uruchomic z automatu , aktualnie sa otwarte na stale a to chyba nie za dobrze....

 

ps wymienialem body control unit bo po rozladowaniu akumulatora padl:(. czy moze nie zakodowali mi czegos? i dlatego klapy sie nie otwiaraja czy szukac uszkodzenia mech?

 

ahh i nie ma visco jest wiatrak (sprawny)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.