Skocz do zawartości

Kierownica sama skręca, drgania kierownicy na nierównościach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Podczas jazdy na nierównościach na kierownicę przenoszą się drgania. Kierownica sama skręca na wybojach, np. gdy jedne koło z przodu wjedzie na jakiś garb, jest wyżej od drugiego. Co to może być? Auto sprawdzane na kliku SKP i nie wykryto z przodu luzu. Z przodu są nowe wahacze z tulejami, prawy łącznik stabilizatora i obie gumy stabilizatora. Podczas postoju koła reagują na najmniejszych ruch kierownicą. Nowe opony GoodYear 205/55/R16, na poprzednich kapciach to samo było, na zimowych 15" felgi stalowe też jest to samo.

Opublikowano

Przy złej geometrii niema takich mikro drgań (chyba że to przez nierówną jezdnię ale zakładam że wyjechałeś na prosty asfalt), czy ostatnio przywaliłeś w coś odczuwalnie bokiem lub przodem? Miałem identyczną sytuację, problem pojawiał się stopniowo, w momencie krytycznym (straszne drgania przy jeździe 70km/h) okazało się że felgi były zósemkowane, dodatkowo źle wyważone. Może też to być problem z oponami, kupiłem nowe felgi oryginalne bo opony miałem dobre i problemu niema.

 

Jeśli na pewno nic się nie stało z oponami/felgami to jedź na geometrię i poproś żeby zerknęli w kanale przez co to może być.

Opublikowano

Geometria była robiona po wymianie wahaczy przednich z tulejami. Przed jak i po zrobieniu geometrii jest tak samo. Felgi były już sprawdzane i są dobre. Opony są nowe jak pisałem, po wymianie opon delikatnie się poprawiło ze względu, że są bardziej miękkie od starych 12 letnich kapci. To co nagrałem to jest jazda po kostce brukowej. Jak widać są drgania na kierownicy oraz kierownica potrafi sama skręcać. Przekładnia kierownicza wg mojego mechanika bez luzów, sam byłem w kanale i szarpałem mocno za drążki to ani jeden drgnie. Od zrobienia geometrii to już z około 10 razy wyważałem koła w 3 różnych zakładach, wykluczałbym już koła- felgi są oryginalne od serii 3 16".

Boggy e36 co rozumiesz przez prawidłowo założone tuleje na wahaczach?

Dodam, że jak popchnę auto z boku przy przednim kole to przód auta buja się wielokrotnie na boki. Nie wiem czy tak powinno być. Nagram to jeszcze dzisiaj.

Zastanawia mnie to czy amortyzatory nie mogą dawać takich objawów. Na SKP lewy ma 75% prawy 74%.

Możliwe, że auto miało spotkanie z krawężnikiem przy poprzednim właścicielu bo jak kupiłem samochód to był na felgach od e39 17", były już zmasakrowane w tym jedna spawana. Wywaliłem je bo nie nadawały się do niczego już (nie było też pierścieni centrujących) i teraz mam naprawdę w idealnym stanie oryginalne od E46.

To jest wydruk z geometrii http://images65.fotosik.pl/298/b8fde158f62fa706.jpg

Opublikowano

Porównaj sobie parametry na czerwono po regulacji z tym artykułem

http://www.felgi.krakow.pl/index.php?option=content&pcontent=1&task=view&id=28&Itemid=51

 

Nie powinno być nigdzie na czerwonym polu, a jak nie można regulować, to albo wymienić części tak żeby skorygować nastawienia, albo był uderzony i ma coś skrzywione.

Normalnie powinno się dać ustawić w granicach normy.

Opublikowano

Tylko jakie części? Z przodu są nowe wahacze z tulejami, piasta z prawej strony i łącznik stabilizatora z gumami.

Mogą być krzywe amortyzatory? Z przodu do poprawy jest kąt WSZ, mieści się w tolerancji dla każdej strony ale jest zbyt duża różnica pomiędzy stronami.

Czy taka geometria powodowała by takie zachowanie kierownicy? Panowie robiący geometrię mówili, że to są małe odchyłki i nie powinny mieć wpływu na prowadzenie.

Opublikowano

Może przedtem jak miałeś wywalone wahacze i tuleje to wszelkie "wyrywania kierownicy" rozchodziły się po luzach, teraz masz sztywno to leci po kierownicy.

Co do geometrii, to kapkę za dużo czerwonego, nawet jak jest minimalnie - może gdzieś w coś walnąłeś zimą - np amor się skrzywił minimalnie.

Co do łącznika/mocowania amora to nie wiem czy od tego.

Może coś z przekładnią, ale w sumie gdyby były luzy to by nie wyrywało.

Może spróbuj poszukać innego zakładu gdzie geometrię robią.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz źle ustawiony kąt tylnego koła, to akurat prosta sprawa w regulacji chyba, że wywaloną masz górną tuleje tzw. pływającą wtedy nic nie ustawisz, a na niej luzu nie wyczujesz chyba, że wykręcisz z niej śrubę i sprawdzisz ręcznie.

 

Drugie czerwone pole to cięższa sprawa ale najpierw musisz zestawić tył, wtedy przód też inaczej wyjdzie.

 

Tak czy siak to raczej nie będzie miało wpływu na Twój problem.

Opublikowano
Nie jestem pewien czy to przez amortyzatory się tak dzieje, ponieważ poprzedni właściciel wymieniał z przodu, ponoć na Sachs. Auto bardzo dobrze trzyma się w zakrętach, nie pływa w zakręcie. Na prostej też się też dobrze prowadzi, mogę puścić kierownicę przy 160 km/h i jedzie prosto. Ale jak tylko jest wiatr boczny to miota przód (takie mam odczucie że to przód) na lewo i prawo. A gdy wieje jednostajnie z któregoś boku, to muszę trzymać trochę skręconą kierownicę żeby jechać na wprost, np. gdy wieje z lewej na prawą to muszę mieć skręconą w lewo. Tak chyba nie powinno być na pewno ale nie wiadomo co już wymieniać. Może tył mi tak znosi, tam są już słabsze amortyzatory, chyba że jakaś tuleja z tyłu do wymiany ale nic nie puka w tylnym zawieszeniu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź dobrze tył, bo ma duży wpływ właśnie na stabilność.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.