Skocz do zawartości

X3 E83 2007 - Jaki akumulator?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3.0 zapewne potrzebuje większy prąd rozruchowy niż 2.0 i wg strony

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PD51&mospid=48818&btnr=61_1771&hg=61&fg=30

akumulator dedykowany to 90AH

 

 

Ależ masz racje -rozruszniki zapewnie różnią się mocą. Chodzi mi tylko o to, że po włożeniu akumulatora od 3.0 do auta z silnikiem 2.0 nie grozi żadne niedoładowanie - alternatory mają w obu silnikach tą samą moc.

Opublikowano

Ja to rozumiem ale 3.0 ma 90Ah więc nijak się nie nadaje do 2.0 który potrzebuje 80AH.Wiadomo,ze mu się nic nie stanie ale po pierwsze cenowo droższy no chyba,ze okazja się trafi a po drugie ja jestem zwolennikiem tego co dedykowane fabrycznie :wink:

Ale to moje zdanie a każdy może robić co tam uważa :mrgreen: :mrgreen:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam ponownie,

Lada dzień będę kupował akumulator.

Póki co wygrywa BOSCH 100Ah.

 

Oczywiście wiem że w DIS muszę wykonać wymianę akumulatora na nowy.

 

Aktualnie mam akumulator 90Ah.

Pytanie czy muszę coś kodować np. przez NCS aby zmienić parametry z 90Ah na 100Ah?

 

Niby na forum są zdania podzielone. Np. E60, E90 wymagają takiej operacji a E46 nie.

 

A co z E83?

Trzeba kodować?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Co do kodowania po wymianie aku to sobie już sam odpowiedziałem :D.

W E83 nic nie trzeba zmieniać.

Mimo to w INPIE kliknąłem iż wymieniłem aku (tak sugerują ludzie w sieci).

 

I teraz pytanie.

Mam nowy aku jakiś czas.

Ostatnio robiłem coś komputerem przy pomocy DIS'a.

DIS krzyknął mi iż mam kiepski aku i że ma napięcie poniżej 12V.

Hmmmm nie jest to dziwne?

Ładowanie jest chyba ok, INPA pokazuje coś ponad 14V.

Rozumiem że może jak był nowy akumulator to mógł być niedoładowany, ale przecież po miesiącu alternator powinien już go odpowiednio doładować.

 

Co myślicie?

Opublikowano
Raczej było napisane ze nie może być niższe napięcie niż 12 volt :wink:

 

Czyli chcesz powiedzieć że taki komunikat DIS zawsze wywala w momencie gdy mam wyłączony silnik?

Opublikowano

Odnośnie aku to najlepiej po godzinie od zgaszenia silnika zmierz bezpośrednio na słupkach akumulatora jakie jest napięcie , powinno być wyższe od 12,5V.

Generalnie to sie uważa że średnia (czasu jazdy samochodem )dzienna w tygodniu powinna być wyższa jak 20 minut bo inaczej to aku może nie być doładowany.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Czyli chcesz powiedzieć że taki komunikat DIS zawsze wywala w momencie gdy mam wyłączony silnik?

 

Tak....to ostrzeżenie ze w razie robienia czegoś jest zbyt słabe napiecie i mozesz uwalić jakiś moduł np. kodowaniem

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • 8 lat później...
Opublikowano

Cześć,


Zycie akumulatora w mojej X3 dobiega już końca, sprawdziłem ładowanie jest ok (około 14,5V), natomiast po pół godzinnej jeździe napięcie akumulatora to 12,45V a po godzinie stania już tylko 12,25V, dziś rano było nawet 11,90V i odpalił z trudem. Podczas rozruchu napięcie spada do 9,5V.


Wiem że temat akumulatorów to temat rzeka, wg https://www.realoem.com/ fabrycznie przewidzane są dwa rodzaje 90Ah/720A lub 80Ah/640A, prawy +. Moja jazda to 3/4 miasto i raczej krótsze odcinki.


Wstępnie wybrałem te modele:

1 Centra Futura/Exide Premium 85Ah/800A lub

Centra Futura/Exide Premium 90Ah/720A

2 Varta Silver 85Ah/800A


Pytanie do Was koledzy, czy macie jakieś doswiadczenia z tymi modelami, czy coś polecacie albo odradzacie na podstawie własnych doświadczeń. Wiem że linia Futura ma 3 gwarancji.

Druga kwestia czy lepiej brać większą pojemność czy ważniejszy większy prąd rozruchowy.

Dzięki

Opublikowano
Ja w 2.0d mam aktualnie AutoPart 100Ah/900A od ponad roku i jest git. Krotkie trasy, doladowany jest, a ladowanie to max do 14V dochodz, po długiej jezdzie spada do 13.8V czyli pewnie juz go nieladuje bo naladowany
Opublikowano
Centra podobno pada zaraz po gwarancji. Miałem kiedyś varte blue i byłem zadowolony. Jeżeli krótkie odcinki robisz to pomyśl o agm, ale zanim wymienisz akumulator to sprawdź jeszcze pobór prądu na postoju.
Opublikowano
Dzięki za odpowiedź, zgłębiłem temat i faktycznie do moich potrzeb lepszy byłby akumulator AGM bądź coś pomiędzy kwasiakiem a AGM czyli EFB. Kupiłem w dobrej cenie akumulator polskiej firmy ZAP wykonany w technologii właśnie EFB. 100Ah/800A, także czas pokaże ile będzie warty. Przy okazji sprawdziłem też stan instalacji w aucie czyli ładowanie i pobór prądu na postoju i jest ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.