Skocz do zawartości

X3 E83 2007 - Jaki akumulator?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Auto ma już 6 lat i niestety akumulator który znajduje się w nim od nowości powoli zaczyna słabnąć i wychodzi na to że na zimę będę musiał kupić nowy.

Powiedzcie mi czy ładowanie go prostownikiem może mu pomóc? Bo skoro alternator nie może go doładować to chyba prostownik też już nic nie pomoże, zgadza się?

 

Jakie akumulatory ewentualnie polecacie?

Oryginalne BMW są dobre?

Widzę pozytywne komentarze o akumulatorach Bosh'a. Co o nich myślicie?

Opublikowano

Kup Boscha kolego.....ori jest dwa razy drozszy :mrgreen: :mrgreen: a lepszy wcale .Ważne tylko aby parametry nowego były odpowiednie do Twojego auta.Zobacz jaki masz aktualnie i takiego szukaj :cool2:

 

Od. pytania to nic nie da takie ładowanie.6 -letni aku ma prawo już nie trzymać napięcia ani się nie ładować odpowiednio :wink:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Sześć latek to troszkę jest.Możesz spróbować odpiąć i całą dobę ładować prostownikiem.Może pomóc ale tylko chwilowo.Sam ocenisz.Jeśli nowy to jak kolega Ci napisał ori Boscha daje radę.I ważne trzymaj się parametrów,ja już chciałem poprawiać fabrykę i nie doładowywał go alternator.Do tego doszły krótkie odcinki pokonywane zimą pod dużym obciążeniem.

teraz widzę,że powieliłem post sfinksa.

Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Opublikowano

Mario witaj !

Tak jak koledzy piszą 6 lat dla aku to zaczyna się być wiek przed emerytalny ale sporo dożywa do 10 lat.

Masz co do niego wątpliwości to go na emeryturę bo i tak kiedyś go musisz wymienić a przy okazji się okaże czy coś innego nie szwankuje.Wiele zależy od Twojej jazdy jak robisz 1- 2km do pracy i tyle samo z pracy to po jakimś tam czasie może już być nie-doładowany i z nowym będzie podobnie.

Bosch to uznana marka tylko podróbek pełno (nawet w hurtowni) .

Ja sie zdecydowałem na Centra futura 100 Ah, przynajmniej 3 lata gwarancji i chyba jeszcze w Chinach tego nie podrabiają ;-).

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Nie za bardzo bo to jest do 3.0 kolego :wink: :wink:

 

No tak...

A z czystej ciekawości ... czy się zmieści do wneki ? czy alternator od 2,0 ma dużo mniejszą moc ? istnieje groźba niedoładowywanie akumulatora ?

 

Pzdr

Opublikowano

Datajan witaj !

Pytasz

czy alternator od 2,0 ma dużo mniejszą moc ?

W moim alternator jest na 150A bo niby autko full wypas i w 3 litowym będzie podobnie.

Macie sporo racji z ryzykiem niedoładowania bo jak ktoś ma a swojej bryce bajery aby przed odpaleniem fotele się nagrzały szyby i lusterka sie rozmroziły itd i mając do pracy 5 minut to niestety co jakiś czas trzeba aku doładować, ale jak inna osoba raz w tygodniu auto porządnie przegoni to sie wszystko samo doładuje.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Dzięki za odzew w temacie.

Mój aku ma parametry takie jak na poniższym zdjęciu:

 

http://imageshack.us/a/img843/7879/o2l3.jpg

 

Wyszukiwarki dopasowują mi 2 modele:

http://imageshack.us/a/img62/6412/k7of.jpg

 

Aktualnie mam 90 Ah. Bosh ma 80Ah lub 100Ah.

Czyli rozumiem że jak coś to brać 100Ah.

Zgadza się?

 

Ten 100Ah ma większy rozmiar ale rozumiem że powinien się zmieścić skoro stronka tak podpowiada.

Opublikowano

Ten aku co widzimy na foto to patrząc na tz oczko (wskaźnik optyczny poziomu naładowania)to nam daje wskazówkę że jest niedoładowany, wiec go najpierw naładuj ? no oczywiście jak się da a po miesiącu zobaczysz.

Nic nie piszesz jaki masz alternator ale jak masz 15A to większy aku będzie odpowiedni.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Ten aku co widzimy na foto to patrząc na tz oczko (wskaźnik optyczny poziomu naładowania)to nam daje wskazówkę że jest niedoładowany, wiec go najpierw naładuj ? no oczywiście jak się da a po miesiącu zobaczysz.

Nic nie piszesz jaki masz alternator ale jak masz 15A to większy aku będzie odpowiedni.

 

Spróbuje naładować. Ale ostatnio sporo jeździłem w dłuższe trasy i trochę dziwne że alternator go nie doładował.

A co alternatora to gdzie mogę sprawdzić jaki mam? Będzie na nim napisane?

Opublikowano

Na nim powinno być napisane a jak by nie było widać do jak w wyszukiwarkę google wprowadzisz markę i nr tego alternatora to sie reszty doszukasz.

Albo tu : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PB11&mospid=47789&btnr=12_0614&hg=12&fg=20&lang=pl

Na tej stronie jak wprowadzisz 7 ostatnich nr Vin twojego auta to znajdziesz wszystkie potrzebne informacje.

Ten alternator co widzisz na tej stronie to jest akurat do mojego.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Teraz widzę że w poprzednim poście zle napisałem

jaki masz alternator ale jak masz 15A to większy aku będzie odpowiedni.

Powinno być 150 A a nie 15 A

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Alternator mam 150 A.

Spróbuje jeszcze podładować prostownikiem i zobaczę co z tego wyjdzie.

 

Co do ładowania to jak to należy wykonać?

Trzeba odłączyć klemy od auta?

Co do prostownika to może to być "normalny" prostownik którym ładowało się kiedyś Poloneza? :D Czy musi być jakiś specjalny?

Opublikowano

Ja już dawno się nauczyłem nie korzystać z takich wyszukiwarek.Niestety są mylne dane wpisywane, bo nie każdy producent akumulatorów oferuje produkty pod każdy rodzaj auta i podaje np. ze aku 75AH pasuje wg niego do X3 co jest kłamstwem a klient się tym sugeruje :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

ps.poza tym mi ta wyszukiwarka nie działa :wink: :wink:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Na tej wyszukiwarce aku JENOX sprawdzałem dla E84 3.0d i wyszło dla lini GOLD 95A a dla lini POWER 92A.

Ale tak trzeba podchodzić do sprawy jak napisał Sfinx, tylko sprawdzone strony.

Za mały aku ma taką zaletę że wcześniej padnie niż rozrusznik się spali ;-)

Nie było to jak za czasów z maluchem co go można było na pych zapalać i nikt sie nie przejmował pojemnością aku

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Nie było to jak za czasów z maluchem co go można było na pych zapalać i nikt sie nie przejmował pojemnością aku

 

Hehe....masz rację a nawet ostatnio siedziałem w maluchu i nawet musieliśmy go na popych odpalać ....ech....gdzie te czasy :wink: :wink:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Alternator mam 150 A.

Spróbuje jeszcze podładować prostownikiem i zobaczę co z tego wyjdzie.

 

Co do ładowania to jak to należy wykonać?

Trzeba odłączyć klemy od auta?

Co do prostownika to może to być "normalny" prostownik którym ładowało się kiedyś Poloneza? :D Czy musi być jakiś specjalny?

 

 

U mnie - w 3,0d - alternator też ma 150A.

Wiec ten od 3,0 chyba spokojnie można załozyc do 2,0.

 

Pzdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.