Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Od dłuższego czasu borykam się z problemem dymienia na wyższych obrotach mniej więcej od 3tyś obr(pedał wciśnięty do podłogi widać ogromną chmurę dymu). Przed chwilą zabrałem się do sprawdzenia EGR i oto efekt na zdjęciu.

I tutaj moje pytanie te syf w EGR to są skutkiem dymienia?

http://images64.fotosik.pl/292/f3bb57b544b50dc9med.jpg

Opublikowano
Widać ze zdjęcia, że tak jakby nie pracował egr. Nalot jest wszędzie, jak by pracował to tuleja była by mimo wszystko czysta. Poszedł bym w tym kierunku.
Opublikowano
Jeżeli jest tak jak piszesz to na 99% to jest egr. Widocznie po czyszczeniu jeszcze czasem się przytnie. Możesz sprawdzić czy działa ściągając rurę gumową od turbo i dodawać gazu (potrzebna druga osoba), jeżeli sprawny to będzie chodził tłoczek, a przy okazji pryśnij delikatnie jakimś środkiem penetrująco-smarującym na trzpień, jednak wyskoczy na pewno błąd w komputerze o nieszczelności układu, ale to można wykasować przy okazji bo nie będzie miał wpływu na pracę silnika.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Problem z zabrudzonym EGR, to norma. Jeśli jest brudny, to oznacza, że działa poprawnie. Oznacza, to również, że bardzo dużo jeździsz po mieście, a mało w trasie. Przez zawór EGR trafia do silnika część spalin, taki wymóg ekologiczny. Warto oczywiście to czasem wyczyścić dla lepszego działania, ale tyle co masz nagaru na EGR, to nic w porównaniu z tym co znajduje się w kolektorze dolotowym (do niego przykręcony jest właśnie EGR) i to powinieneś wyczyścić, tam jest, mówiąc po chłopsku, 100 razy więcej nagaru. Olej na rurze gumowej ścieka właśnie z EGR, też norma przy jeździe miejskiej, to taki płynny nagar.

Zdejmij kolektor, wyjmij intercooler i wyczyść wszystko porządnie. Kopcenie będzie mniejsze, ale i tak głównym powodem dużego kopcenia zazwyczaj są lejące wtryski. Podłącz komputer i sprawdź jak one wyglądają.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Kopcenie nie było duże. Teraz zauważalne jest tylko np jak samochód stoi na dłuższych światłach a ruszam dynamicznie później już żadnego dymu nie widać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.