Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,

 

takie pytanko. Jestem 8 tys km po zmianie oleju na Motul. Musiałem dziś zrobić dolewkę choć niewielką wg mnie bo ok 300 ml. Chciałem zapytać czy to normalne że bierze czy raczej nie. Powiem co może być przyczyną a co jest widoczne na rzut oka:)

 

- spocona uszczelka pod miską olejową (ewidentnie puszcza) przy najbliższej wymianie oleju wymienię też uszczelkę

- spocona uszczelka pod pokrywą (pewnie też do wymiany) - czy to duża robota

- okolice turbin i rury IC suche bo przy ostatniej wymianie oleju wymieniłem wszystkie oringi i uszczelki pomiędzy turbo i IC na nówki (komlecik prawie 1000 zł :norty:

 

Czy zużycie może wynikać z powyższych czy raczej ten silnik tak ma? Mam ori przebieg 149 tys km.

 

Dodatkowo pytanie poza konkursem. Poci mi się też uszczelka spod skrzyni i też będę się przymierzał. Wiem że trzeba wymienić cały dekiel bo sprytnie zrobili filtr z deklem:) Robił to już ktoś? Czy wymieniać od razu czy czekać aż skrzynia zacznie dawać objawy? Póki co zmiana biegów jest wręcz niezauważalna.

 

Dzięki wielkie za odpowiedź

Opublikowano

300 ml na 8000 KM.... ok spokojnie to BARDZO DOBRY wynik

 

Wszystko powyzej 1 litr na 5000 KM to BARDZO DOBRY WYNIK.

 

Zastanawiam sie czy naprawde pytasz czy chcesz sie pochwalic dobrym stanem silnika ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
No co Ty:) pytam poważnie. Wcześniej jeździłem Subaru Foresterem i on nie brał nic:) to moje pierwsze BMW i o ile słyszałem że 335 d lubi łyknąć to wolę się upoewnić. Którymi wyciekami zająć się w pierwszej kolejności?
Opublikowano
Nie ma silników co nic oleju nie chłapią- jedynie mozliwie biorą tak mało,że trudno coś zaobserwować... silniki turbo słyszałem ,ze zwykle coś tam wezmą więcej tej oliwy w porównaniu z silnikiem bez turbo...Ale to są moje nie potwierdzone dane, wiec proszę te info brac z przy mrużeniem oka... Albo jak ktos cos wie to niech potwierdzi...
Opublikowano
Panowie,

 

takie pytanko. Jestem 8 tys km po zmianie oleju na Motul. Musiałem dziś zrobić dolewkę choć niewielką wg mnie bo ok 300 ml. Chciałem zapytać czy to normalne że bierze czy raczej nie. Powiem co może być przyczyną a co jest widoczne na rzut oka:)

 

- spocona uszczelka pod miską olejową (ewidentnie puszcza) przy najbliższej wymianie oleju wymienię też uszczelkę

- spocona uszczelka pod pokrywą (pewnie też do wymiany) - czy to duża robota

- okolice turbin i rury IC suche bo przy ostatniej wymianie oleju wymieniłem wszystkie oringi i uszczelki pomiędzy turbo i IC na nówki (komlecik prawie 1000 zł :norty:

 

Czy zużycie może wynikać z powyższych czy raczej ten silnik tak ma? Mam ori przebieg 149 tys km.

 

Dodatkowo pytanie poza konkursem. Poci mi się też uszczelka spod skrzyni i też będę się przymierzał. Wiem że trzeba wymienić cały dekiel bo sprytnie zrobili filtr z deklem:) Robił to już ktoś? Czy wymieniać od razu czy czekać aż skrzynia zacznie dawać objawy? Póki co zmiana biegów jest wręcz niezauważalna.

 

Dzięki wielkie za odpowiedź

Kolego ja zrobiłem swoją 335d już 11tysięcy i niebawem zmieniam olej i nie dolałem ani kropli oleju ale ja po kupnie wymieniłem kolektor, uszczelki przy rurach od połączeń turbiny z Ickiem oraz przewody olejowe turbin przy okazji wymieniłem świece żarowe i termostaty, szykuje się na wymianę koła pasowego na wale oraz pasków i napinaczy, spocona uszczelka pod pokrywą to oznaki luzów na ośkach kolektora ssącego które sterują klapkami i prawdopodobnie kolego u ciebie jest to samo, ja właśnie dlatego zmieniłem kolektor na nowy i spię spokojnie i mam czyściutko przy pokrywie :D

Natomiast jeśli chodzi o miske skrzyni automatycznej to sam sobie wymieniłem i po tej robocie jest też suchuteńko a przedtem było zapocone delikatnie, wymiana jest dość prosta aha nie zapomnij o wymianie tulejki przez którą przechodzi kabel zasilania na allegro masz całe zestawy miska+olej+tuleja do skrzyni 6hp26,28,32,34 choćby tutaj:

http://allegro.pl/olej-tuleja-miska-zf-6hp26-bmw-e60-e65-e70-wymiana-i3587899914.html

Możesz poszukać coś taniej ja podałem przykład, ja kupiłem za 700 zeta komplet ale już nie pamiętam od kogo i nie czekaj na jakieś objawy skrzyni bo u mnie tez chodziła rewelacja ale wolałem wymienić by mieć spokój.

Jak potrzebujesz pomocy to pisz na priv to pomogę a jeśli jesteś ze śląska to możemy sie zgadać i wymienić doświadczenia.

Pozdrawiam Mario.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

M57 brał mi jakieś 0,5l/20 000km, obecne N57 nie bierze NIC, albo niezauważalne ilości.

Co do zapoceń miski to sprawdź czy nie cieknie z uszczelnień czujnika poziomu oleju, albo z podstawy filtra oleju - u mnie tak było, a wyglądało na uszczelkę miski.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.