Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie wiem czy było o tym czy nie, ale piszę bo może nie wszyscy o tym wiedzą.

Wczoraj probówałem kilku sposobów na zmianę języka wyświetlania napisów na kompie w mojej betce i jednym ze sposobów, bodajże z e32, było przytrzymanie na 10 sekund przycisku od Check control. Niestety nie pokazał się wybór upragnionego języka, ale pokazał się napis TEST NR 01.

Po dalszym naciskaniu przycisku Check pokazaywały się kolejne nr testów aż do testu nr 21. Testy można uruchamiać drugim przyciskiem na desce, tym od zerowania licznika.

Pierwszy test pokazuje pewne informacje na temat naszego autka, większość była dla mnie nie zrozumiała, ale są tam min tydzień i rok produkcji, liczba cyl. w silniki i takie tam.

Drugi test jest ciekawszy bo zapala nam wszystkie kontrolki na desce rozdzielczej i można sprawdzić czy któraś nie jest przepalona albo odłączona, u mnie mimo że mam ręczną skrzynię biegów pokazywały się nawet kontrolki od skrzyni automatycznej. Co ciekawe poruszają się również wszystkie wskazówki można sprawdzić czy któraś się gdzieś nie zacina.

Test nr 03 - 21 są u mnie chyba wyłączone, bo pokazuje się tylko napis LOCK:ON i drugim przyciskiem można ustawić jakiś czas od 00 - 45 sekund ale nie wiem co to daje.

 

BTW: języka napisów jednak nie udało mi się zmienić.

Opublikowano

moja wiedza kończy sie tam gdzie poprzednika.

ciekaw jestem czy komuś udało sie uruchomić pozostałe testy.

ktoś napisał,że kombinując przy testach odciął sobie zapłon.....ciekawe czy to możliwe.

czasami się mylę
Opublikowano

Pozostale testy zabezpieczone sa haslem (liczba, ktora jest suma pieciu ostatnich cyferek z VIN'u).

Aby uruchomic testy 03-2...

nalezy wybrac test nr 19 i lewym przyciskiem (kasowanie km) wybrac obliczona liczbe np, 21. Inaczej mowiac wciskac 21 razy wspominany przycisk, az pojawi sie liczba 21. Potem wciskasz 1 raz prawy i gotowe. Tesy odblokowane.

Powodzenia.

P.S. To ja tu sie rozpisuje, a kolega link'a zapodaje, heee.

GO NAVY...
Opublikowano

dzieki przemek,że szybko wyjaśniłeś.....jak zobaczyłem ile muszę angielszczyzny przebrnąć aż mnie telepnęło.

czy mogę coś zmienić, zblokaować a dokładniej spieprzyć bawiąc się testami.

czasami się mylę
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Zmienic podstawę do obliczenia konsmpcji paliwka :P jeszcze..

 

Dokladnie :lol: W mojej Fryc ustawił tak, że zaniżało wskazanie o jakieś 2 litry - by żony nie stresować :mrgreen: aż w końcu sprzedał :norty:

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

OOOO Widzę że ta taktyka staje się popularna... :)

 

Ja też ustawiłem tak aby mi pokazywał w granicach między 10 a 12 literków co by się połowica nie denerwowała :)

Opublikowano
to ciekawe z tym paliwem. Musze looknąć, czy u mnie nie jest jakies poprzestawiane spalanie. Co prawda liczac na podstawie przebiegu i tankowan do pelna sie niby zgadza ale ...

pozdrawiam

t.

Opublikowano

Tez w pore z tym sie ktos obudzil :twisted2: , no ale jak ja sie budzilem z tym pol roku temu tez ktos sie mi dziwowal :D Ale mam pytanie do kogos kto moze mi powiedziec wiecej o

 

TEST-NR. 20

KVBR: 1000

 

 

bawiac sie tym przestawilem na 998 i nie wiem jak wrocici do 1000, co to zmienia dokaldnie i jak powrocici do 1000? zeby bylo tak jak bylo, dodam ze resetem nie dalo rady.

Opublikowano
Tez w pore z tym sie ktos obudzil :twisted2: , no ale jak ja sie budzilem z tym pol roku temu tez ktos sie mi dziwowal :D Ale mam pytanie do kogos kto moze mi powiedziec wiecej o

 

TEST-NR. 20

KVBR: 1000

 

 

bawiac sie tym przestawilem na 998 i nie wiem jak wrocici do 1000, co to zmienia dokaldnie i jak powrocici do 1000? zeby bylo tak jak bylo, dodam ze resetem nie dalo rady.

 

BZQ rzuc tu okiem

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=23083&start=15

 

test 20 - jest to korekcja pojemnosci zbiornika, powinno sie bezproblemu spowrotem przestawic na 1000

Opublikowano
... BZQ rzuc tu okiem

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=23083&start=15

 

test 20 - jest to korekcja pojemnosci zbiornika, powinno sie bezproblemu spowrotem przestawic na 1000

Tak, ale w E36 itp. w E39/38 to jest korekta wskazań ekonomizera i średniego zużycia. Ciągle powtarzam, aby nie mieszać w dyskusji Testów z różnych modeli ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
jak się wnerwie i znajdę trochę czasu to rowniez przetłumaczę te testy kompa dla e39 na j.polski, chyba ze ktoś już to zrobił i mogłby podać linka?

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano
Kiedyś w trasie z nudów poprzestawiałem cyferki w kompie i się zaczęło. :duh: Zablokowany komp przez 3 miechy, az kiedyś siadł mi aku i po naładowaniu i podłączeniu komp zaczął działać ale wcześniej musiałem dokładnie ustawić data/godz. Od tej pory łapy precz od kompa. :naughty:
Opublikowano

TEST-NR. 20

KVBR: 1000

 

 

This "test" is actually a way to adjust the OBC's fuel consumption factor. There's a sensor in the fuel injector system that indicates fuel consumption back to the OBC. This "KVBR" value is used to calibrate that sensor using the following process:

Reset one of the OBC mileage indicators and the trip odometer, and fill your tank.

Record the actual fuel consumption for your car over a long period (one to two months at least).

Divide this reading into the trip odometer value to calculate your actual mileage.

Divide this result by the OBC indicated mileage over the same period and multiply by 1000.

 

You now have your fuel consumption factor. To enter the factor into the OBC, get into Test 20 and press Reset. This will start the KVBR value counting down. It will count down to 750, then start over at 1250. A crude user interface to be sure, but it works.

 

You probably don't need to change the KVBR value; the default value of 1000 should be accurate. And if your calculated fuel consumption factor is outside the 750–1250 range, there's probably something wrong.

 

TEST-NR. 21

RESET?

 

 

Be careful here too—I didn't try the Reset button on this one, because I assume it resets the whole OBC. This could be a very bad thing.

 

So, there you go—I hope the fact that I went poking around in my car will satisfy YOUR curiosity. Please don't follow my example unless you know what you're doing and are willing to accept the potentially catastrophic consequences.

GO NAVY...
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Dzis sprawdzilem ze nie trzeba wpisywac 5 ostatnich zsumowanych cyfr numeru VIN aby odblokowac wszystkie funkcje komputera OBC, mozna te cyfry wpisac w kazdym tescie od 3 - 21. Ale chcialem sie dowiedziec jak to jest z napieciem akumulatora, chodzi mi dokladnie o to czy ktos sie orientuje jaka musi byc MIN V aby odpalic samochod?? Przyda mi sie dokladna informacja o tym, poniewaz w aucie mam TV i dobry sprzet, ktory ciagnie troche pradu, gdy bede mial pewnosc ile V wystarczy do odpalenia przerwe wykorzystywanie akumulatora, aby starczylo mocy na rozruch, kolejna sprawa jest taka dlaczego w tescie podejrze nr.5 mam inna temperature niz na liczniku ?? czy to jakis inny czujnik jest?? pzdr
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przy 11,5V mi odpalil, nie wiem niestety jaka jest dolna granica, choc to pewnie zalezy np. od warunkow klimatycznych

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
A przede wszystkim zależy od spadku napięcia podczas rozruchu. Może być np. 11.8V i nie odpali, bo będzie stary ale w pełni naładowany akumulator, a może być np. 10.5V i odpali, bo będzie słabo naładowany (ale wystarczająco ) nowy i duży akumulator.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.