Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jest problem. Tzn ja go mam :roll:

Ale od początku.

Ostatnio nabyłem, drogą kupna, taką oto gałeczkę zmiany biegów SAT Automat jaka jest np w tym samochodzie:

http://www.mobile.de/pl/marka/bmw/model/335/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:date,sro:desc,mke:bmw,mdl:335,frn:2010-01,ger:automatic_gear,vcg:sportscar/pg:vipcar/179935295.html

Znalazłem na Youtube film, na którym widać, że gość zrobił jej retrofit do zwykłej e92, zatem da się to zrobić:

Generalnie tak wygląda to gotowe:

https://imageshack.us/scaled/large/521/forumsat1.jpg

 

Niestety moi spece w Krk nie podejmą się montażu tej gałki :(

Problem leży w tym, że jest ona cyfrowa - blokada zwalniana jest za pomocą przycisku z boku.

W zwykłej e92 blokada jest zwalniana za pomocą cięgna z tyłu gałki.

Zrobić kawałek pasującego pręcika, na którym gałka zostanie osadzona to nie problem. Problemem jest to aby miała ona blokadę, żeby w trakcie jazdy przypadkiem nie wrzucić P lub R... :roll:

Bardzo proszę o jakieś wskazówki, ewentualnie polećcie kogoś kto mógłby ogarnąć ten temat :)

Gałka SAT trochę kosztowała i fajnie gdyby okazało się, że nie były to pieniądze wyrzucone w błoto :mad2:

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Opublikowano

a prosze, instrukcja montazu w dwoch pdfach mechanika i elektryka:

 

https://www.bimmian.com/elements/page.htm/instructions.ht/USK/USK.pdf

https://www.bimmian.com/elements/page.htm/instructions.ht/USK/USK9X.pdf

 

galka kosztuje mniej wiecej 250 zl i wizualnie nie pasuje do E9X.... ale ti juz kwestia gustu oczywiscie.

Mam nadzieje ze pomoze.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
a prosze, instrukcja montazu w dwoch pdfach mechanika i elektryka:

 

https://www.bimmian.com/elements/page.htm/instructions.ht/USK/USK.pdf

https://www.bimmian.com/elements/page.htm/instructions.ht/USK/USK9X.pdf

 

galka kosztuje mniej wiecej 250 zl i wizualnie nie pasuje do E9X.... ale ti juz kwestia gustu oczywiscie.

Mam nadzieje ze pomoze.

 

Moim zdaniem pasuje. Widziałem na żywo i jest piękna :wink:

Te instrukcje, które podałeś nie pomogą. Czytałeś mojego posta dokładnie? :roll:

One są do customowych samoróbek a mnie chodzi o przerobienie OEM-owej gałki, tak by nadawała się do zwykłej e92 w automacie.

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Opublikowano (edytowane)

A mi sie wydaje ze pasuje DO E 90.1.2. ALE DO TEJ SKRZYNI ELEKTRONICZNIE S'TEROWANEJ ..

 

fabryka orginalnie wstawila skrzynie z ta galka ale dostepne to bylo tylko w 335i coupe e92 .... jest to inna skrzynia ale spotykana i przed liftem i po licie

 

inna niz te strowane mechanicznie :)...ale jak widac na obrazku z galka elektroniczna orginalnie

 

auto z 2008 roku fajnie oto pasuje eo e92 wg mnie

 

http://i.ebayimg.com/00/$%28KGrHqFHJEgFHVP8,Lr0BR5s!gpEr!~~_19.JPG

Edytowane przez 2zerozero7
Opublikowano
A mi sie wydaje ze pasuje DO E 90.1.2. ALE DO TEJ SKRZYNI ELEKTRONICZNIE S'TEROWANEJ .. nawet fabryka orginalnie wstawila skrzynie z ta galka ale dostepne to bylo tylko w 335icoupe na 100 procent .... ale to jakas inna skrzynia spotykana i przed liftem i po licie jaka nie wiem napewno inna niz te strowane mechanicznie :)...ale z galka elektroniczna orginalnie

 

http://i.ebayimg.com/00/$%28KGrHqFHJEgFHVP8,Lr0BR5s!gpEr!~~_19.JPGauto z 2008 roku

 

Wiem z czego jest ta gałka, nawet dałem link w treści postu ;)

Rzecz w tym, że są filmy na Youtube, w których widać adaptacje tej gałki "SAT" do zwykłych automatów w e9x.

Zatem da się to zrobić.

Potrzebuję po prostu kogoś kto ogarnie dla mnie ten temat.

Oczywiście nie za darmo ;) :mrgreen:

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Opublikowano

no rzeczywiscie nie zauwazylem . sory za nabijanie postow heheh :mad2:

 

a gosc na tym ebayu czy gdzies jak sprzedaje takie cos nie daje isntrukcji jak to zlepic do kupy >?

Opublikowano
Taka gałka była tylko dla skrzyni DCT (dwu-sprzęgłowej), nawet nie wiem czy nie tej samej co montowanej w M3. To zupełnie inna bajka.

 

Pozdrawiam

 

 

wlasnie to ta skrzynia !!!:>

Opublikowano

Wiem, że pochodzi ze skrzyni DTC.

Natomiast kilka osób zamontowało ją do zwykłej skrzyni automatic i bardzo mi się podoba taki retrofit :oops:

Pytanie czy w naszym pięknym kraju znajdzie się ktoś kto podejmiej się podobnej operacji? :roll:

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Opublikowano
O ile się nie mylę to te montowane do zwykłych automatów nie są oryginalne. Gdzieś widziałem je w sprzedaży.
http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
  • Moderatorzy
Opublikowano
Sa takie chinskie podrobki ktore pasuja. Ale zeby bylo jak w oryginale trzeba by chyba przerobic cale sterowanie skrzynia ? Po co przy takiej galce obok ten stary wyswietlacz biegow ? Albo zrobic jak w oryginale albo zostawic serie, polaczenie nowej galki ktora wyswietla biegi i starego paska z biegami po lewej zakrawa lekkim drutem :/
  • Zarejestrowani
Opublikowano

Niestety SAT nie zamontujesz bez straszliwej rzeźby do E90, ostatnio robiliśmy do e70 retrofit ze sportowa skrzynia i tam wiadomo leciutki temat ale do zwyklej skrzyni za duzo babrania sie bedzie.

 

Gdybys sie zdecydowal robic to bede trzymal kciuki ( sam tego ogarniac nie bede bo troche daleko ode mnie mieszkasz) no i w Twoich okolicach sa inni specjalisci, ale jak odpuscisz temat to ja sie pisze na odkupienie :8)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Niestety SAT nie zamontujesz bez straszliwej rzeźby do E90, ostatnio robiliśmy do e70 retrofit ze sportowa skrzynia i tam wiadomo leciutki temat ale do zwyklej skrzyni za duzo babrania sie bedzie.

 

Gdybys sie zdecydowal robic to bede trzymal kciuki ( sam tego ogarniac nie bede bo troche daleko ode mnie mieszkasz) no i w Twoich okolicach sa inni specjalisci, ale jak odpuscisz temat to ja sie pisze na odkupienie :8)

 

Właśnie nie chciałbym odpuszczać tematu bo ta gałka jest praktycznie nie do kupienia na rynku wtórnym. Na żywo wygląda rewelacyjnie.

Ale jak na razie pomocy znikąd nie widać :cry:

Nawet jeżeli ktoś podejmie się montażu gałki i ją rozwierci, rozwali, czy uszkodzi przez przypadek - nie będę mieć mu za złe.

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Opublikowano
Pisałeś do gościa z filmiku YT? kiedyś skontaktowałem się tak z człowiekiem w Stanach, który nagrał filmik jak rozbierać boczki w E90; w mailu mi wszystko doskonale wytłumaczył.
Opublikowano
ciekawy jestem tematu bo wygląda bardzo fajnie .. trzymam kciuki za powodzenie w montażu

we Wroclawiu mam magikow w poniedziałek spytam się czy sprawa jest realnie do zrobienia ..

 

Bardzo bym Cię o to prosił.

Pisałem do gościa z filmiku ale nie doczekałem się żadnej odpowiedzi... :roll:

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Opublikowano

Znający mnie bliżej wiedzą że jestem elektronikiem 9choć to w dzisiejszych czasach pojęcie względne)

Czy tak czy inaczej kabelki i podstawowa elektronika mi nie straszna.

Kupiłem swego czasu taka gałkę , całą wraz z przyciskiem " sport , mocowaniem , mieszkiem , osłonami itd , do zestawu wziąłem cały dół , czyli automatykę przełączania stanów pracy skrzyni , w zasadzie wszystko praktycznie nowe i w całkiem przystępnej cenie 450zł . Myślałem przez jakiś czas o wszczepieniu tego wszystkiego do swojej 535d.

 

Zacząłem gromadzić informację , schematy ,dane.

Rozebrałem automatykę i się z nią zapoznałem bliżej.

 

Powiem krótko , nie ma możliwości wszczepienia tego pod stara skrzynię.

Zmiana biegów odbywa się tylko elektronicznie i nie rozbija się o przełączanie stanów pracy na poziomie przełączników i zmiany obwodu , lub impulsu (bieg góra dół) Mechanizm jest bezdotykowy ,kliknięcia są symulowane na poziomie dźwięku, zmiana stanów pracy rozpoznawana jest mega wyspecjalizowana elektroniką analizującą odczyt z czujników halotronowych , magnetycznych i podczerwieni . Gotowa informacja (polecenie pracy) zapierdziela bezpośrednio do nowej skrzyni po CAN , sterownik odbiera polecenie zmienia bieg, sterownik skrzyni oddaje odpowiedź ale już po magistrali LIN (np bieg został zmieniony ) sterownik gałki to odbiera " zatwierdza i zapala lampkę"

W starych skrzyniach pierw jest zamknięcie obwodu (danego stanu pracy) następnie zapala się lampka wyboru a potem zaczyna pracować skrzynia. W nowym zestawie nie ma żadnej linki stalowej idącej od gałki do skrzyni.

 

Oczywiście można to ogarnąć na poziomie ,pełnej przeróbki , tylko na poziomie estetycznym , podłączając równolegle diody z nowej gałki do diod przy gałce starej. Co do blokady , nie ma jak tego zrealizować ,no chyba że zastosuje się jakiś elektromagnetyczny przełącznik .

 

W związku z powyższym , zakupiony sprzęcik postawiłem sobie na półce w garażu i brędzluję się tylko na poziomie patrzenia na mega estetyczny wygląd . Po dotykać również można, ale biegów raczej nią nigdy zmieniać nie będę.

 

Tak to miało wyglądać u mnie :

 

 

http://img354.imageshack.us/img354/281/qcnfwb20kgrhgohdmejlllt.jpg

 

Natomiast pojawiła sie na rynku gałka stylizowana z podświetleniem i przyciskiem blokady ,można ją zamówić w USA

Szukam osób do zbiorowego zamówienia gałki z podświetleniem.

Dokładnie tego co na zdjęciu i tak wygląda gałka która pasuje p&p do naszych aut :

http://www.bimmian.com/elements/product.htm/showcase/USK/ML_017.jpg

 

http://www.bimmian.com/elements/product.htm/showcase/USK/ML_018.jpg

 

http://www.bimmian.com/elements/product.htm/showcase/USK/ML_015.jpg

 

http://www.bimmian.com/elements/product.htm/showcase/USK/ML_010.jpg

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ta gałka z USA ma jedna wadę, jest strasznie duża przez co nie wygląda to za dobrze. jak zrobią mniejsza wersje to będzie super.
Opublikowano

Gałka z USA jest strasznie wysoka. Polecam w to miejsce gałkę z serii Performance. Zupełnie inne wrażenia dotykowe i przede wszystkim gałka jest niższa. Zdjęcia po montażu gałki:

http://images61.fotosik.pl/306/d55a4512551f56c9med.jpg

http://images63.fotosik.pl/306/48f1f6fd0f1c67dfmed.jpg

http://images62.fotosik.pl/306/29ffdb597bb6ce2bmed.jpg

Opublikowano
Ta gałka z USA ma jedna wadę, jest strasznie duża przez co nie wygląda to za dobrze. jak zrobią mniejsza wersje to będzie super.

 

Z tego co widziałem to są dwie wersje wyższa i niższa :)

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.