Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Noszę się z zamiarem kupna BMW 328i Xdrive M-pakiet + większość potrzebnych pakietów do przyjemnego poruszania się. Z uwagi, że na rynek wchodzi nowe Audi S3 Sedan, zrodził mi się dylemat co do wyboru auta. Na plusy BMW na pewno wychodzi nieco większy gabaryt auta no i właśnie co jeszcze...,w Audi kusząca jest moc 300ps,gdyby 335i była nieco tańsza to bym się pewnie za długo nie zastanawiał i brał 3-eczkę, a tak to mam zagwostkę :). Czekam na sugestie z waszej strony co dalej robić, szczególnie chodzi mi o to czy motor 2.0 daje radę w serii 3 i jak z jego awaryjnością, jeżeli ktoś miał styczność z silnikiem w Audi to też bym chętnie usłyszał jakąś opinie.

Opublikowano
Silnik w s3 jest mega podkrecony. Te 300 kucy będzie generowane z 2.0 (wiem ktoś powie EVO:) Ciężko jest stwierdzić jak to będzie się zachowywać ale Audi zawsze miało na początku problem z takim przeskokiem mocy. Do 2.0 tfsi na początku produkcji trzeba było lać olej jak do dwusuwów. Potem już to usunęli. Mam 2.0 211km i zachowuje się bardzo fajnie. Z tym że silnik z 328 zbiera się lepiej no i jakieś 1,5l/100 mniej pali.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czy auto daje radę to pojęcie względne, pojeździj oboma autami, bo chyba tego jeszcze nie zrobiłeś
Opublikowano

Jakbym miał brać S3 sedan to raczej bym nad cla 45amg się zastanowił:). 3er to jest inna klasa samochodu - chodzi mi o gabaryty. Wiadome jest, że S3,CLA amg będą się lepiej zbierały bo mają podobną moc silnika ale są lżejsze. Teraz zadaj sobie pytanie czego oczekujesz od samochodu. Jak masz jeździć sam i tylko po mieście i raz do roku w krótką dłuższą trasę no to lepiej wziąć mniejsze auto bo łatwiej z takim o miejsce itp. Ja rozważałem cla45(jeździłem 250 nie było jeszcze 45 amg) zanim kupiłem 3er ale dla mnie ten samochód jest za mały. W 3er masz szerszy rozstaw osi i ja odczuwam wrażenie przylepionego do drogi.

Reasumując wszystkie samochody są genialne, zależy co się komu podoba i co chce. A jak szukasz tylko samochodu co świetnie przyśpiesza to kup motor ;p. Zastanów się tylko czy jak weźmiesz 328xi i dużo dodatków to czy nie wyjdzie Ci cena 335ix z koniecznym wyposażeniem?

Opublikowano

Co do motoru 2.0TFSI w Audi to kiedyś ganiałem się z takowym A4 Avant'em swoją lodówką (x3). Nie mógł uciec "lodówce". W końcu wjechaliśmy na autostradkę i zrobiły się 2 pasy tylko dla Nas i start... Powiem Ci że przy 200km/h miałem mega satysfakcje bo byłem na lewym na równi z nim... Myśle że chłop był bliski Harakiri :lol: i gnał prosto na autohandel ze swoim Audi. :mrgreen:

Oczywiście historie można uznać za naciąganą bo nie wiem jaką miał skrzynie, bo jeśli manual to można powiedzieć że był mniej sprawniejszy niż DSG...

W każdym razie uważam że jednostka 28i nie jest słaba, choć merc zrobił swoją ciekawszą kruszynke w klasie 2.0: - AMG 45

 

Ostatnio pośmigałem 328i bez "X" i delikatnie mówiąc auto bez kompleksów :cool2:

No ja jakoś pokocham się jeszcze w BMW napewno

Opublikowano
wybór padł na 335 xdrive w diselku, automat w standardzie więc różnica w cenie miedzy 335i i tak się zwraca, tylko M-pakiet i nawi poszły na dalszy plan kosztem silnika :)
Opublikowano
wybór padł na 335 xdrive w diselku, automat w standardzie więc różnica w cenie miedzy 335i i tak się zwraca, tylko M-pakiet i nawi poszły na dalszy plan kosztem silnika :)

Brawo przecież tak naprawdę chodzi o radość z jazdy. M pakietu może szkoda ale nawi jak dla mnie zupełnie nieprzydatne i zbędne.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Z navi to jest tak....teraz sprzedawalem BMW, z racji budzetu tez musialem odpuscic ten dla mnie "zbytek"... a teraz okazalo sie ze wielu nabywcow woli nawigacje niz bezwypadkowosc, czy zadbanie...takie czasy wiec radze przemyslec.
Opublikowano
Nawigacja za 13k pln, według mnie to troche za wiele, za uzytkowanie jej w moim przypadku 4-5 w ciągu roku, gdzie u konkurencji kosztuje 4-5k, a w Audii nawigacja + pełna skóra + system audi + podgrzewane fotele 17k w A6. W każdym bądź razie autko zamówione już i włożyłem M-pakiet tylko bez skór a w standardowej szmaty / alcantara. Silnik z dieslak podmieniłem na 335i bo wydech trochę ładniejszy :)
Opublikowano

Moj argument na Navi - uzywam zawsze w trasie niekoniecznie by prowadzila do celu a by pokazywala rozklad krzyzowek i drog - korzystam stale a noca kolejny plus gdy nie widac tak ukladu drogi.

Pomaga planowac manewry na drodze - uwazam za dodatek do bezpiecznej jazdy, nie goraczkuje sie z wyprzedzaniem - z tego bym ju z nie zrezygnowal mimo ze drogo...

Opublikowano

Dokładnie, cena może wydaje się grubo przesadzona, ale dostajemy nie tylko samą navi.

Oprócz bluetooth mamy chyba większy wyświetlacz, dodatkowo rozszerzony wyświetlacz między zegarami(przynajmniej w F25).

Dlatego uważam że navi to podstawa w każdym BMW.

Opublikowano
Bluetootha wziąlem jako opcje, deske rozszerzona też, a jako podstawową opcję wole 306 konny motor niż 328i ze wszystkimi bajerami i navi, ale to tylko moja osobista opinia.
Opublikowano

Nie ma co - masz waleczne serce i dusze napewno :cool2:

No niemozna miec wszystkiego zapewne - odwazny wybor choc samemu bym poszukal czegos z centrali BMW z paroma tysiaczkami przebiegu, a wiem ze mozna ladne cacka zlowic :)

W kazdym razie motor bedziesz mial malina :cool2:

Opublikowano
Bluetootha wziąlem jako opcje, deske rozszerzona też, a jako podstawową opcję wole 306 konny motor niż 328i ze wszystkimi bajerami i navi, ale to tylko moja osobista opinia.

 

Fakt, moim zdaniem w razie wątpliwości warto wybrać w takiej sytuacji silnik, tym bardziej że w następnej generacji trójki może podobnych jednostek już nie być.

Primator
Opublikowano
Ja powiem tak - wiele rzeczy ktore mam w aucie, mam pierwszy i ostatni raz i powiem Ci, ze słusznie robisz. Konfigurację kolejnego auta zacznę od silnika i zawieszenia. Reszta to będą mało istotne dodatki... Chociaż bez navi ciężko by mi było :) Korzystam bardzo często.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z ciekawości z czego byś zrezygnował w następnym aucie?
Opublikowano

A ja dalej chyba nie moglbym sie zdecydowac... serce mialbym dalej poszargane miedzy przykladowo 520d GT i M5 :)

Chyba zalezy ktore komorki przejmuja u mnie chwilowo dowodzenie :roll:

Opublikowano

a na poważnie z czego zrezygnowałem, przy kolejny zakupie :

komforty na rzecz sportowych, czemu?? owszem mozliwosci dopasowania sporo, ale jesli auto jest wylacznie moje, moge je sobie wyregulowac...

przyciemniane szyby Idyvidual - uwazam ze niewiele wnosza..w eksploatacje.

Aktive drive - tu musialem , bo nie ma tego w GT z Xdrive ale mam pewne obiekcje do tego systemu

zdecydowanie na teraz zrezygnowalbym z progow alu

ale co dolozylem...jako nieodzowne a nowe:

 

- domykanie drzwi

- navi

- adaptive drive

- ceramiczne wykonczenia

Opublikowano

Gratulacje zamówienia auta!

 

A taką rzecz, jak navi do 335i, to warto wziąć nawet z myślą o późniejszej odsprzedaży.. Wiem, że to się wydaje zabawne (że niby kto tyle potem dopłaci?) Ale to nie chodzi o to, żeby odzyskać, tylko żeby się nie bujać tyle z odsprzedażą auta..

 

Przytoczę pewną historię: sprzedawałem Audi A6, które miałem od nowości. Naprawdę fajna wersja - 3.0 TDI quattro, automat, xenon, skóra, sportowe fotele, nawigacja (hehe), opcja za ok. 300 tys. No i przede wszystkim przebieg - udokumentowane 60 tys (w 4-letnim aucie z dieslem). Miała jeden mankament w wyposażeniu (omyłkowo niezaznaczone przy zamówieniu) - miała klimę półautomatyczną, bez wyświetlacza, o coś takiego: http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/91/7252/26045538/klima-1895435333979459921.JPG Auto było wystawione za cenę rynkową. Jak ludzie dowiadywali się o klimie to były tylko teksty typu "auto jest świetne, wszystko OK, ale nie kupię auta za taką ceną z taką klimą, zawsze mnie to będzie denerwowało". "Paanie, gdyby nie ta klima".

 

I tak samo niestety może być "no wszystko OK, ale kupić kilkuletnie auto bez nawigacji"?

 

Ja Audi sprzedawałem prawie pół roku. Potem, przy zamawianiu A7, 4-strefowa klima to była pierwsza zaznaczona opcja :lol:

E30 325i 2d '88 - classic

E36 325i Smurf na tor - klik!

G31 LCI

MX-5 ND '19 track car

Opublikowano

Tak samo miałem z c6 . Miałem w niej MMI ale nie było nawigacji .

Wszyscy przyjeżdżali i pięknie , i pytali się o płyty do navi . A auto nie miało modułu - ja myślałem jak kupowałem , że jak jest MMI to i jest navi.

Auto sprzedałem taniej 5k niż cena wywoławcza i sprzedawałem je 3 miesiące.

Mogłem sam dołożyć ten moduł z aledrogo za 1k i mieć spokój .

 

Duży monitor w używanym BMW to taki sam mus jak koła w aucie . Większość kupujących używane woli mieć fulla

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.