Skocz do zawartości

E39 523 IT - Przewody hamulcowe tył (jakiej firmy wybrać)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jak w temacie. Jakiej formy polecacie - Bosch, ate?

Jest problem z ich dostępnością w sklepach internetowych jak i w lokalnych hurtowniach.

Są za to firmy Corteco - co o nich sądzicie, co to w ogóle jest za firma, można im zaufać?

 

Nr kat oryginału to 34301166248

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/u/b/36.png

 

Zamienniki ze strony InterCars:

 

ATE - 24.5113-0275.3

 

BOSCH1 - 987 476 174

 

FERODO - FHY2257

 

DELPHI - LH0417

 

TRW - PHB349

 

TOPRAN - HP500 754

 

ABE - C80216ABE

 

QUICK BRAKE - QB32.988

Opublikowano
Nie, ;) koło Warszawy - Hmm generalnie miesiąc temu wymieniłem tarcze, klocki przód, tył, szczęki i linki hamulcowe. Widać na przewodach lekkie pęknięcia warstwy zewnętrznej więc grzechem byłoby nie wymienić...
Opublikowano
Ja co do samych przewodow to wybralem jakies najtansze. Uwazam, ze nie ma to az tak znaczacej roznicy w technologi produkcji. Tylko kawalek gumowej rurki. Co innego np klocki i tarcze. w kazdym razie najwieksza katorga jest odkrecenie tych starych przewodow. Miedziana zardzewiala nakretka chyba klucz 11. Ale sie dalo. Najpierw dobrze wyczyscic z brudu, pozniej srodk odrdzewiajacy. Probowalem tez podgrzac palnikiem, a itak sie okragla zrobila. Wiec pilnikiem spilowalem na mniejszy klucz i porzadnie podgrzalem wtedy puscilo. Bo w innym razie trzeba by caly przewod miedziany wymieniac :duh:
W tej szarej codzienności zdarzają się rzeczy, chwile i miejsca, dla których życie nabiera koloru.........zdecydowanie pasja jest motywem przewodnim tej historii.
Opublikowano
Wymien wymien, może komuś to życie ocali.

Właśnie w tym celu to robie ;)

 

Ja co do samych przewodow to wybralem jakies najtansze. Uwazam, ze nie ma to az tak znaczacej roznicy w technologi produkcji. Tylko kawalek gumowej rurki.

 

No i tu się z kolegą kategorycznie nie zgodzę - Jak w przewodzie zrobi się pęknięcie i zgubi kolega płyn zatrzymując się na drzewie na pewno zmieni zdanie.

 

i jeszcze cytat w wiki:

"Przewody elastyczne wykonane są z odpornej na płyn hamulcowy gumy wzmocnionej wewnątrz i na zewnątrz plecionką z tkaniny i często z oplotem metalowym. Przewody elastyczne łączą te elementy układu hamulcowego, które są względem siebie ruchome."

Opublikowano
Ja do swojej zakładałem przewody TRW. U mnie uszkodzenie zewnętrznej warstwy przewodów wyszło podczas rutynowego (kwartalnego) sprawdzenia podwozia na SKP. Przy okazji na tył wleciał również nowy zestaw hamulcowy TRW.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam u siebie również TRW, już ponad rok, ostatnio jak zaglądałem na tył to wszystko z nimi okej.

Stalowe natomiast kupiłem ori, hamulce mam wszystko ATE.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do przewodów hamulcowych to nie wiem, ale mam z corteco koło pasowe, i chodzi jak najbardziej okej.
Opublikowano

Stalowe natomiast kupiłem ori, hamulce mam wszystko ATE.

Dużo zabawy jest przy wymianie tych metalowych przewodów ? Czy przy zmianie lewego tylnego trzeba demontować lub obniżać zbiornik paliwa ?

Jaki jest mniej więcej koszt tych ori przewodów. Może zapobiegawczo też bym je wymienił ?

 

Wracając do tematu to tak jak shadow napisał: trudno cokolwiek powiedzieć na temat przewodów natomiast moi znajomi zakładali koła pasowe tej firmy i je chwalą.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dużo zabawy jest przy wymianie tych metalowych przewodów ? Czy przy zmianie lewego tylnego trzeba demontować lub obniżać zbiornik paliwa ?

Jaki jest mniej więcej koszt tych ori przewodów. Może zapobiegawczo też bym je wymienił ?

 

Zabawy jest mase, przewody łączą się w okolicy fotela pasażera z prawej strony, potem prawy leci do samego końca do koła, a lewy jest jeszcze łączony nad sankami zawieszenia - dostęp bez demontażu praktycznie zerowy, nie ma jak wsadzić klucza żeby to rozkręcić.

Ja wymieniałem jak miałem zawieszenie opuszczone.

Jak masz wszystko na aucie, to będzie ciężko, chyba że puścisz przewody inaczej jak fabrycznie.

Za wszystkie stalowe na tył ( 2 na lewa stronę i jeden na prawą zapłaciłem 250pln).

Opublikowano

 

Zabawy jest mase, przewody łączą się w okolicy fotela pasażera z prawej strony, potem prawy leci do samego końca do koła, a lewy jest jeszcze łączony nad sankami zawieszenia - dostęp bez demontażu praktycznie zerowy, nie ma jak wsadzić klucza żeby to rozkręcić.

Ja wymieniałem jak miałem zawieszenie opuszczone.

Jak masz wszystko na aucie, to będzie ciężko, chyba że puścisz przewody inaczej jak fabrycznie.

Za wszystkie stalowe na tył ( 2 na lewa stronę i jeden na prawą zapłaciłem 250pln).

Więc cena za te przewody jest znośna, niestety spodziewałem się tego że z wymianą może być nie lada problem, szczególnie właśnie z lewą stroną.

Dzięki za odpowiedź.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

corteco to znany i solidny producent poduszek gumowo-olejowych < właściciel patentu na nie>

Myślę , że i przewody potrafią zrobić.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.