Skocz do zawartości

Problemy z mocą auta...czy to pompa??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem nowy starałem się przeglądnąć czy już jest taki temat i nie znalazłem.

 

Kupiłem niedawno BMW 320d ( e46) od znajomego....

 

Niestety, mam problem...

 

Juz mówie...

 

Na pierwszym i drugim biegu wydaje mi się że idzie normalnie na 3, 4 i 5 biegu po szybszym wciskaniu gazu troche idzie za chwile jak by się dusił, jak mu puścisz troche gaz zaczyna przyśpieszać i znowu jak mu dodasz więcej nie idzie musisz mu troche puścić że by zaczął jakoś jechać....

Beemka nie dymi wcale jak się rozgrzeje, zawór egr zaślepiony, jak podłączysz to nie wchodzi wogóle na obroty...

 

 

Katy powycinane, to nie turbo, przepływomierz itp...

 

Mechanik który zajmuje się bmkami stwierdził ze w pompie wtryskowej wieszasię jakiś zawór, i mam jechać do pewnego pompiarza w addalonym o 25 km mieście, ale odrazu mnie uprzedził że moge czekać za autem długo, ( jest on najlepszy jakiego zna ale lewus)

 

więc byłem u dwóch innych pompiarzy a onie stwierdzili żeto w żadnym wypadku nie jest pompa, bo okoliczności na to nie wskazują...

 

Co wy mi radzicie, co mam robić...??

 

viewtopic.php?f=69&t=117886

Opublikowano
A dlaczego wyeliminowałeś z góry przepływomierz i turbo?

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

Wyglada jak by nie dostawał wystarczająco paliwa, a samym powietrzem to nie ujedzie ;-)

Piszesz że

Mechanik który zajmuje się bmkami

hm... wygląda na to że warsztat robi wszystko a jeden z mechaników się specjalizuje w BMW , możne i to dobry mechanik ale jak Ci auta nie podłączył do kompa z odpowiednim programem do BMki to facet ma ograniczone pole do manewru.

Zrób jak Ci doradził Matimisztal :

sprawdź błędy oraz Live Data w czasie jazdy.

Bo inaczej to pół auta wymienisz.

Inna sprawa to wymień wszystko co już na to jest czas tz filtry, płyny , odmę bo to i tak musisz zrobić.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Gdzieś był podobny temat, że jak się depnie do końca to nie jedzie, a jak się depnie troszkę mniej to idzie normalnie tylko nie mogę znaleźć tematu... :mad2:

 

Mimo wszystko ja bym zaczął od filtrów, wężyków podciśnień i elektrozaworów.

Opublikowano

CIe nie nie koledzy aż taki nowicjusz nie jestem...

 

byłem u niego pierwszy raz i mówiłem mu że nie idzie od dołu, to odrazu wspomniał o przepływce, a akurat miał nową wiec kazał mi przyjechać na drugi dzień bo zmieniałem olej i wszystkie filtry (odmy, paliwa, oleju,powietrza, kabinowy)

 

więc wymienił przepływke i na nowej zachowywał się jeszcze gorzej, poczyścił przepustnice, wyciął katy, podłączył kompa jechaliśmy.

turbo wkręcało się dobrze.

Coś póżniej patrzył z egr-em, był zaślepiony jak go podłaczył auto nie chodziło wcale.

 

Jechaliśmy do turbiniarza (ma swojego gościa od regeneracji turba, posprawdzali ciśnienie i ok)

 

przyjechał później jakiś jego kumpel który sprzedaje i serwisuje sprzęt diagnostyczny.

 

popodłączał do swojego kompa kabelkami prawie cały silnik (dokładnie się nie znam ale kabelki miał wpięte w przepływke, egr, i jakieś zaworki)

wszystko ok....

 

Ana moim kompie jak podłączał były błędy od egr, ciśnienia, turba itp komp wysypał mnóstwo błędów.

 

Ale znając mojego pecha to będzie jakiś pierdół ale nikt do tego nie dojdzie, albo będe musiał kupić nową pompe...

Opublikowano

Przepustnice Ci powiadasz wyczyścił? W 320d? Mhm.

 

To od początku. Nie podałeś rocznika, ani wersji silnikowej. Z treści tego, co piszesz wywnioskować można, że chodzi m M47 w wersji 136 koni.

 

Skoro nie jesteś aż takim nowicjuszem, pokaż palcem gdzie 320d ma przepustnicę, którą jakiś magik wyczyścił. A jak już jej nie znajdziesz, to zmień magika.

 

Idę w zakład, że auto max. 2000 rocznik, z przepływką o końcówce numeru katalogowego 314. Podmiana na jakikolwiek inny kompatybilny (końcówka 468 albo 527) nic nie da, może wręcz pogorszyć sprawę - taki przepływomierz wymaga przeprogramowania kompa DDE.

 

Dalej - magik wtykający druciki w poszczególne podzespoły? Dostałby w mordę jakby próbował coś takiego u mnie pod maską wymyślić, a już całkiem, jeśli robiłby to bez odłączenia od DDE. DO diagnostyki tylko INPA, DIS. Nie kabelki do "jakichś zaworków". Podstawa to LiveData. Podejrzewam, że gdybyś teraz zrobił logi, to przepływomierz nie żyje, i stąd problemy.

 

Wniosek jest prosty i niektórym znany, niektórzy "fachowcy" to głąby i barany.

 

I tak na przyszłość - jak "zawiesza się jakiś zaworek w pompie" (a fachowa nazwa to tłoczek przestawiacza kąta wtrysku), to od ręki masz błąd w pamięci DDE, informujący o dewiacji kąta wtrysku poza zakresem tolerancji +/- 3 stopnie. To jest pierwsza, ale niekoniecznie od razu zauważalna oznaka, i jeśli idzie w parze z kilkoma innymi symptomami - wtedy można zacząć martwić się o pompę.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

właśnie dlatego tu pisze...:)

 

Acha,i na wstępie żeby nie zabrzmiało to moje zdanie "że nie jestem nowicjuszem" jak bym się jakoś znał na mechanicew bmw. Poprostu pare aut miałem i do różnych ludzi jezdziłem... heh

 

I ja wcale nie myśle że on jest jakiś najlepszy, dlatego tu pisze...

 

Moje auto 2000 rocznik 136 tak jak napisałeś.

 

A przepustnice czyścił przy mnie (tak mi się wydawało) i przepływke też zamieniał...

 

A więc teraz moja proźba, e46 touring chciałem mieć od dziecka (:P) a jak już ją mam to teraz mam problem...

dlatego pisze tu żeby ten problem rozwiązać...

Opublikowano

Musisz zacząć od podstaw, które możesz ogarnąć sam. Poszukaj na forum - "odzyskiwanie mocy M47", sporo się nauczysz i zobaczysz, że podstawowym kompletem narzędzi i zerowym praktycznie nakładem finansowym możesz sporo zdziałać, za co "mechanicy" nawet brać się nie chcą.

 

Jak ogarniesz podstawowe punkty takie jak czyszczenie zaworów sterujących turbo i EGR, wymianę węży podciśnienia (bez dociekania, sprawdzania, kombinowania, potrzebujesz 4 metry wężyka o średnicy wewnętrznej 3mm, zewnętrzna najlepeij 7 lub 8mm), czyszczenie samego EGR, to wtedy można zastanawiać się co dalej i myśleć o przepływomierzu. Inaczej nie ma sensu.

 

Zacznij od szukania na forum informacji.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
właśnie dlatego tu pisze...:)

A przepustnice czyścił przy mnie (tak mi się wydawało) i przepływke też zamieniał...

Twój samochód nie posiada przepustnicy :D .

Poszukaj kogoś kto zna się naprawdę na diagnostyce a nie wciska kabelki pod maskę :lol: . Bo znachorzy u których byłeś nie bardzo się orientują :D

Opublikowano

to ja już sam niewiem, tonie znam innego lepszego gościa, tych co znam z leszna kto ma bmw jezdzi tam...;/

 

a ktoś zajał by sie moim autem z okolic?? może kogoś ktoś zna??

Opublikowano

Wymieniłem wszystkie wężyki podciśnieniowe i wyczyściłem egr (tą moją przepustnice;p)...

 

Jest lepiej, przyśpiesza od niższych obrotów i nie musze puszczać gazu żeby zaczał jechać na 4 i 5 biegu...

 

Lecz się troche dusi przy obrotach powyżej 2500 tys...

 

Co teraz mam zrobić...??

Opublikowano

Sali1001 witaj !

Jak auto zaczyna niedomagać to zaraz powinniśmy sobie zrobić listę podzespołów i płynów co sie wymienia po określonym przebiegu i to wymienić oraz wyczyścić co się czyści.

Przemądrzały to powie że z tym nie należało czekać aż nam auto zacznie niedomagać, ale znamy życie i często odpychamy to na później bo to kosztuje sporo kasy.

Jak wszystko jest powymieniane wyczyszczone to dopiero sie zabrać do testowania auta aby skrupulatnie opisać wszystkie objawy niedomagania.Bardzo często laik kierowca nie opisze dokładnie co w trawie piszczy i można zgadywać .

Tak jak już tu było napisane trzeba

Podłącz auto pod kompa i sprawdź błędy oraz Live Data w czasie jazdy.

Czyli w czasie jazdy będzie robiona diagnostyka, najlepiej jak byś to z filmował co się wyświetla na ekranie i podesłać na forum.

Po takiej diagnostyce będzie widać co się dzieje.

Pisałeś

3, 4 i 5 biegu po szybszym wciskaniu gazu troche idzie za chwile jak by się dusił

Jesteś pewien czy na niskich biegach w wysokim przedziale obrotów się nie dusi ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.