Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Drodzy forumowicze,

 

czy uważacie, że jest sens lać do baku droższą ropę na firmowych stacjach, w momencie gdzie do wyboru mamy ropę "zwykłą" i ropę "ulepszoną", która średnio kosztuje o 20 gr więcej za litr?

 

Czy może sądzicie, że jest to zwykła ściema i tylko zabieg marketingowy sprzedawców, a tak na prawdę nic to droższe paliwo nie daje?

 

Pzdr!

Opublikowano

Ja uwazam, ze ten silnik jest juz wiekowy konstrukcyjnie i przystosowany do zwyklego paliwa (oczywiscie dobrej jakosci a nie jakiegos bio-szajsu albo zlewanego z koparki :mrgreen: ) i spokojnie mozna jezdzic na normalnej odmianie diesla przy zachowaniu prawidlowej pracy silnika oraz osiagow.

Za granica rowniez tankuje normalne paliwo. Oczywiscie probowalem nieraz tego "lepszego" ale szczerze mowiac zadnej roznicy nie zauwazylem.

Roznica moze byc widoczna w najnowszych silnikach, tak mi sie wydaje.

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Opublikowano

Nie warto.Moj trzeci diesel od 7 lat.W tym 2 gie bmw.Zawsze lane praktycznie zwykly orlen ekodiesel tak sie nazywa w centrali i zero problemow.Wazne zeby bylo pewne.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też śmigam na zwykłej ropie, leje tylko orlen/BP/statoil/shell, więc raczej takie lepsze stacje, a nie jakieś blaszaki no-name.

Do tego zawsze przed zimą wymiana filtra paliwa, i regularne odpuszczanie wody z odstojnika pod filtrem.

Zalałem kiedyś po czyszczeniu baku "lepsze" paliwko, ale bez różnicy, niektórzy chwalą że mocy przybyło, etc, ale jak na mnie to efekt placebo.

Opublikowano

Jeśli chodzi o te lepsze odmiany paliwa, bardziej "doładowane" to jedynie paliwo z Shella (swego czasu obrandowane jako "z syntetycznym GTL") faktycznie dawało jakąś różnicę (nie tylko moja opinia) - klang silnika był troszkę bardziej gładki i cichy. Co do osiągów to minimalnie dawało się odczuć różnicę ale oczywiście nie są to jakieś różnice rzucające na kolana. Paliwo to jako jedyne było ściągane przez Shella (nie wiem jak jest teraz) z jakiejś ich rozlewni/rafinerii z obszaru Niemiec więc nie pochodziło z sieci sprzedaży Orlen/Lotos.

Pozostałe stacje mają praktycznie to samo paliwo doładowane (od naszych polskich monopolistów) tylko z innymi dodatkami - efekt jest zerowy.

Warto też pamiętać, że te paliwa doładowane są bardziej suche niż zwykłe ON więc jak ktoś głównie leje tą lepszą gnojówkę to dobrze jest od czasu do czasu zalać i przejeździć cały bak na zwykłej gnojówce.

Pzdr.

Opublikowano

Witam

Podobno te lepsze paliwa wzbogacone są w środki, które oczyszczają układ dlatego warto zalać co jakiś czas to lepsze paliwo. Ja jak jadę w trasę to zalewam to lepsze paliwo czy osiągi są lepsze to ciężko powiedzieć. Czasem są niezłe promocje na to lepsze paliwo i wtedy warto zalewać lepszym paliwem

Pozdrawiam

Opublikowano

A ja nalałem wczoraj na shellu tej najdroższej ropy i o ile mocy nie przybyło (przynajmniej tego nie zauważyłem :mrgreen: ) to spalanie spadło

o około 1l/100km. Czy to przypadek :?: zobaczę następnym razem.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
Cały czas ludzie myślą że jak wleją paliwo premium to auto bedzie szybsze/żwawsze. Nie będzie, bo nie w tym rzecz. Te paliwa mają po prostu uszlachetniacze, których zwykłe paliwo nie ma. Na pewno w jakims stopniu wpływają korzystnie na silnik. Brat w 1,9 TDI miał kłopot z pompowtryskami, mechanik powiedział że regeneracja albo nowe, nie ma wyjścia. Zalał na pusty zbiornik Verve ON pogonił auto i problem ustał, auto zaczeło chodzić normalnie. Więc mozliwe że takie paliwo jest zdrowsze dla silnika. Moja teoria jest taka, żeby raz na jakiś czas na pusty zbiornik wlać np pół zbiornika Vervy czy V powera, na pewno nie zaszkodzi a może pomóc. Ale powtórze raz jeszcze że takie paliwo nie będzie powodowało że auto będzie miało + 10 KM.
Opublikowano
Odnosnie zwyklego diesla i v power z shella - W bmw nie zauwazylem roznicy przy spalaniu, ale w astrze juz tak. Przy trzymaniu predkosci na poziomie 120 km/h spala 1 litr mniej.
Opublikowano

dsvidoff

 

Paliwo klasy premium ( jezeli jest naprawde dobre ) daje troche.

Ostatnio znajomy na hamowni uzywal tej najlepszej benzyny z shella ( nie pamietam nazwy. Chyba "racing" ) i faktycznie zwieksza osiagi. Wiadomo, ze w malym silniku roznica bedzie minimalna.

Opublikowano
byc może że zwiększa moc, nie napisałem że nie. Napisałem że auto nie bedzie szybsze, bo jeżeli faktycznie moc bedzie większa to o jakieś 2 - 3 konie mechaniczne, a tego raczej nie da się odczuć (chyba że bedziesz patrzył na wykres z hamowni i widział te 3 konie wtedy może się wydawac że auto jedzie lepiej). Ogolnie sam leje do benzyny cały czas V powera, ale to nowe auto z nowoczesnym motorem i dbam o niego jak moge.
Opublikowano
ja leje na orlenie verve, lałem zwykłe ON ale na vervie silnik pracuje ciszej, bardziej miękko, pracownik na stacji powiedział mi że verwa nie ma eko dodatków, jak w przypadku zwykłej ON.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Po przejechaniu 780km w mieście (zero trasy) spalanie po zatankowaniu Shell V-Power Nitro+ na tej samej stacji

oraz tym samym dystrybutorze (o ile to ma jakieś znaczenie :roll: ) spalanie wyniosło:

według kompa 7,8l/100km liczone na kalkulatorze 7,6 l/100km :shock:

Jazda w mieście bez większych korków raczej płynna, nie stoję też co chwile na światłach po kilka minut, jednak

spalanie spadło mi o około 1l/100km w porównaniu ze zwykłą ropą.

Może i coś w tym jest (w tej ropie :?: ) że auto pali mniej

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobra, to i ja się wypowiem, bo też zalałem diesla nitro do e46.

Spalanie w trasie Rzeszów-kraków-rzeszów czyli ok 400km 3.9 wg komputera....

Jechałem mocno po emerycku, z czego do Tarnowa (ok 100km od Rzeszowa krajówką) pokazało 3.3l :shock:

Potem wpadłem na autostradę i przepisowo dalej, powrót tak samo.

Jestem w szoku :shock:

Nigdy tak mało nie spaliła, nie przeliczałem na kalkulatorze dokładnie, ale wiem ile zazwyczaj pokazywał komputer, a widziałem ile pokazało teraz :roll:

Najciekawsze jest to, ze przestała puszczać dyma, co ostatnio dość często się jej zdarza.

Musze zrobić jeszcze testa na e39, bo to jakieś czary są :mrgreen:

Opublikowano
3,3l/100km to jak moim punto na gaz :mrgreen: ładny wynik :cool2:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na codzień wynik nie do uzyskania, ale jak auto ma lepiej jechać, nie dymić, i palić mniej, to faktycznie warto odżałować, i zalać to nitro ze shela :mrgreen:

Bo wszystkie verwy i inne cuda to już sprawdziłem, i różnicy żadnej nie było.

A tu takie miłe zaskoczenie :mrgreen:

Ciekawe ile moje e39 wszamie w trasie na tym paliwie :mrgreen:

Ale jak faktycznie urwę litre ze spalania, to będzie sukces :mrgreen:

Opublikowano
Ja dodatkowo mam 30gr. mniej na litrze za zakupy w lidlu. :norty:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano

Kilka rzeczy trzeba wiedzieć o paliwach, m.in.:

- dziś każde paliwo sprzedawane legalnie na stajach paliw musi zawierać bio-dodatki- ustawowo 7%( było 5% ale rząd w tempie TGV podwyższa stale tę liczbę)

- jakim narodem jesteśmy wszyscy wiemy, jeśli można 'dochrzcić' 7%, sprzedawcy dodają 20% biokomponentów

- dzisiejsze paliwo typu verva ultimate dynamic to te same paliwo co zwykła ON z przed 3 lat

- auta którymi jezdzimy, w większości przebiegi grubo ponad 200kkm, są już w jakimś stopniu wyeksploatowane i silniki nie są pozbawione nagarów i innych zanieczyszczeń, dlatego nie czuć różnicy kolosalnej.

- auto nowe, które przejedzie 100 czy 200kkm na paliwie 'klasy premium' ma o 60% czystszy silnik niż to samo auto na zwyklym paliwie- sprawdzone i potwierdzone, na wlasne oczy widziałem dwa silniki 2,0tdi 'od srodka' jeden jezdził 140kkm na paliwie premium, drugi na zwyklym ON, oba auta jezdziły we flocie w rękach handlowców, więc raczej nie oszczędzane, moja opinia- kolosalna różnica, aczkolwiek przy tankowaniu raz vervy a drugi raz ON raczej nie zobaczymy różnicy w starym aucie,

W nowym- ja czuję różnicę po kilku kilometrach od zatankowania, in plus dla paliw 'premium',

Jak dla mnie jedyne warte tych około 20gr więcej za litr to statoil gold czy jakoś tak, mniejsza o nazwę. Orlen- różnica żadna praktycznie, shell- czuć różnice ale stanowczo za drogie

BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p
Opublikowano
Ale coś musi być z tym lepszym paliwem skoro auto pali wyraźnie mniej.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No dobra, ale zakładam że spalanie z trasy na zwykłej zupce mam 4,5l, a paliwko kosztuje 5.60pln, więc na setkę wychodzi jakieś 25,20pln.

A teraz przyjmę że spalanie spada o litr na setkę, to już mamy 3,5l przy cenie ok 6pln to mamy na setkę ok 21 zł....

Więc mimo że paliwo lejemy droższe, wychodzi nas taniej.

Przy 3.0d (miasto) licząc 10l/100km na zwykłej ropie, a 9l na nitro tej różnicy to już nie ma żadnej, ale czy nie lepiej tankować jakościowo lepsze paliwo? :mrgreen:

Opublikowano
Warto lać dobre paliwo, jak i pić dobre trunki http://www.karawanier.pl/images/smilies/cheers.gif

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja dodatkowo mam 30gr. mniej na litrze za zakupy w lidlu. :norty:

Też to dostałem. Niewierz czy ten kupon jest jednorazowy czy ciągle ,bo pisze na nim do 17.11.3013r.???

Opublikowano
Kupon jest jednorazowy i zabierają go przy tankowaniu, a data to chyba czas trwania promocji.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
17.11.3013r.???

Dobra promocja :mrgreen:

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.