Skocz do zawartości

328 wiertarka pod kolektorem dolotowym


KordekLK

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie proszę o pomoc. Chociaż o ukierunkowanie czego szukać, Nie dawno wymieniłem silnik i zauważyłem coś dziwnego. Co jakiś czas z silnika zaczynają się wydobyć dźwięki podobne do pracy wiertarki, nie tak dosłownie ale coś w ten deseń. Najpierw pracuje normalnie a później jakby się coś przestawiało i zmienia się odgłos pracy. Trochę się przysłuchałem i dźwięk występuje pod kolektorem dolotowym. Dodatkowo dzisiaj pojawił się inny objaw, dudnienie. I również przy dodawaniu gazu częstotliwość tego dudnienia się zwiększał. Ogólnie silnik trzyma moc, ładnie ciągnie od dołu, dynamicznie przyspiesza. Gdy to dudnienie się pojawiło, pojechałem od razu do mechanika ale oczywiście gdy dojechałem wszystko wróciło do normy :/ Macie jakieś pomysły? Edytowane przez KordekLK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagrałem dwa pliki.

Tutaj dobrze to słychać między 19 a 20 s zaraz po odpaleniu silnika:

http://w112.wrzuta.pl/audio/7WHFlcdurqU/glos001

 

To dudnienie o którym pisałem, słychać dobrze między 4 a 10s:

http://w112.wrzuta.pl/audio/39MUKoVZV4c/glos000

 

Tak sobie myślę, że dudnienie może być związane z podporą wału.

AndrewP4 myślisz, że to może być wisko? Wisko zakupiłem razem z silnikiem. Przy kręceniu palcem stawia opór tzn. wiesz jak byś palcem kręcił w miodzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podpora wału na luzie nie pracuje.Ciężko z tych filmików coś wywnioskować.Coś jak szklanki,vanos łańcuch.Takie grzechotanie albo ja zle słyszę.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wymieniłem. Dźwięk ewidentnie pochodzi z okolic kolektora dolotowego. Zaświeciła mi się przed wczoraj kontrolka ASC i chyba padła dodatkowa przepustnica powietrza. Być może to jest przyczyna lub coś co jest z tym systemem sprzężone. Dzisiaj podepnę auto pod kompa i odczytam błędy. Zobaczymy co wyjdzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem auto pod komputer i wyszły mi takie błędy:

193 ZA-line

194 ZMV-line

196 MSR-line

 

Dodałem nowy temat w dziale diagnostyka ale nie dostałem jeszcze odpowiedzi co te błędy oznaczają. Poszperałem trochę na necie i natknąłem się na takie tłumaczenie:

193 EVAP -Sprawdź Węże

194 EVAP -wykryto Duże nieszczelności

196 EVAP -Elektryczny zawór z LDP lub Czujnik ciśnienia barometrycznego (MS43)

 

Ten EVAP to jest jakiś zaworek do odpowietrzania zbiornika paliwa. Posprawdzam wszystkie połączenia z poniższego schematu:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CF11&mospid=47463&btnr=13_0372&hg=13&fg=15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Błędy związane były z wtyczką x69 przez którą przechodzi komunikacja między sterownikiem silnika a sterownikiem ABS. W najbliższym czasie wymienię tą wtyczkę.

Wiertarka pod dolotem to był vanos. Dopiero stetoskopem to namierzyłem. Czeka mnie regeneracja. Pech chciał, że akurat teraz musiał zacząć się kończyć :)

Można zamknąć temat.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.