Skocz do zawartości

e46 330i skrzywione przednie tarcze


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale ten rant świadczy o tym ile już klocek zjadł tarczy, jak na 10kkm to strasznie dużo.
  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Tomek przyznaj się, że masz ciężką nogę albo Lepsza połówka jak "oko Saurona" nie patrzy :) .

 

Tarcze faktycznie nie wyglądają na 10 tyś km, ja osobiście zawszę stosuję zasadę "z tej samej parafii"

Nie chcę snuć teorii o jakości danego produktu ......... bo w większości mi znanych Bumek jak jest konieczność wymiany kompletnych hamulców przód/tył to lądują właśnie produkty firmy Zimmermann :) .

Opublikowano
Od momentu kiedy zaczęły się bicia na kierownicy, czy 1,5 roku temu, mechanik uznał że zaszklił się klocek i trzeba częściej jeździć, a nie stać, bo tarcze mi rdzewieją. Więc natchniony nadzieją często używałem hamulca licząc na poprawę, ale robiło się coraz gorzej i parę dni temu powiedziałem stop, bo inaczej zawieszenie pójdzie na śmietnik. Ok, wymieniam na ori, ale jakie klocki do tego dobrać żeby nie pyliły i nie piszczały, Juridy, czy Textar?
Opublikowano

Tomek sprawdź u mechanika jak ma przyrząd bicia tarczy i samej piasty ..................... bo może zalecana będzie wymiana po bożemu :norty: .

 

Klocki wziąłbym też oem zgodnie z moją zasadą ;) .

Opublikowano
Co znaczy po 'bożemu"? Jeśli chodzi o piastę, itp to jest ok. Natomiast "zaszklić klocek", to wg mechanika stan, tzw. glazury powierzchniowej, która tworzy się w sytuacji zardzewienia tarczy i klocka w miejscu ich styku. Pamiętam, jak umyłem obficie samochód późną jesienią i wstawiłem do garażu, jak się okazało postój trwał, bagatela, przeszło miesiąc. :mrgreen: Później w ASO stało też prawie miesiąc, więc może dlatego wszystko się zepsuło. :roll:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie wiem co tak wszyscy na hamulce narzekają.

ja przez 3 lata jedną wymianę miałem bo kupiłem z nowymi i poszły ate bo to on jest producentem hamulców w mojej.

jeżdżę dynamicznie 90% po mieście ale hebla używam oszczędnie więc może nie lecą.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokup jeszcze szczęki ręcznego i zestaw naprawczy do kompletu. Szkoda się grzebać z tym osobno. ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja tylko nie potrafię zrozumieć jednej sprawy, jak tarcze po 10000km (słownie: dziesięciu tysiącach kilometrów) mogą tak wyglądać???

To jest wręcz niemożliwe, musiałbyś jeździć cały czas z nogą na hamulcu i zetrzeć przy tym kilka kompletów klocków!!

Kolego pisałeś, że bicie zauważyłeś po wyjeździe od lakiernika i sorki, ale podejrzewam, że Cię OKRADLI z nowych tarcz. Zanim zaczniesz coś wymieniać zobacz, czy to są Twoje zimmermany, bo mi wyglądają jakby miały przebieg z 200kkm lub więcej.

Patrze na swoje boszki z przebiegiem 20kkm i na nich śladu zużycia nie widać, nawet jeszcze rant nie zaczął się robić.

Sorki, ale nie wierzę, że tarcze z Twoich zdjęć mają 10kkm.

No a klocek jak się zeszkli, to wystarczy przeciągnąć go papierem gruboziarnistym..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Biorę pod uwagę motyw kradzieży, bo awaria nastąpiła nomen omen tuż po wyjeździe z lakierni (ASO), zresztą niedługo potem musiałem robić alternator, więc przy tym przebiegu jest coś nie tages. Niestety nikogo nie złapałem za rękę, a czasu już sporo minęło. Ale sprawdzę przy wymianie, czy mam zimmermanny na samochodzie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Popatrz ZENT jak wygląda moja tarcza po 20kkm, widać na zewnętrznej krawędzi, że nie ma nawet najmniejszego rantu, zdjęcie zrobiłem przed minutką...

Nie jeździj do tego warsztatu, a nam napisz ku przestrodze co to za złodzieje i partacze..

 

http://img10.imageshack.us/img10/2373/0mmx.jpg

 

jak ja nienawidzę złodziejstwa!!

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Tak jak kolega wyżej pisał, moje po jakichś 40 tyś nie mają wcale rantu (a klocki kilka razy dymiły na nich :) ).

Także jakoś nie chce mi się wierzyć, że po 10kkm tak może wyglądać tarcza.

Opublikowano
zent ...te tarcze wyglądały prawidłowo. Nikt pewnie nie zauważył, że jeździłeś na nich 2 lata, użytkując auto sporadycznie. Ta rdza w takich warunkach to norma i założę się że gdybyś dokładnie zrobiło pomiar grubości to doszlibyśmy do 25 mm.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zent ...te tarcze wyglądały prawidłowo. Nikt pewnie nie zauważył, że jeździłeś na nich 2 lata, użytkując auto sporadycznie. Ta rdza w takich warunkach to norma i założę się że gdybyś dokładnie zrobiło pomiar grubości to doszlibyśmy do 25 mm.

 

Co Ty opowiadasz, jakie prawidłowo? Przyjrzyj się jaki tam jest rant na zewnątrz tarczy, jakieś 2-3mm, on powstaje od klocków i nie powstanie po 10 czy nawet 14 tysiącach kilometrów. Nie chodzi o rdzę. Popatrz na moją tarczę, ma trochę więcej niż 20kkm, w ramach dokładności 20600km, 90% na mieście, czyli ciągłe hamowania i wyglądają idealnie, przebieg zrobiony przez prawie dwa lata, czyli podobnie jak zent. Przy takim przebiegu nawet klocków się nie zjedzie, a co dopiero tarcze...

No ale nie ma co gadać, ewidentnie trzeba coś z nimi zrobić, bo hamulce to podstawa.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Jaki rant? Jakie 2-3 mm? Przecież zent podał, że pomiar wykazał 0,5 mm zużycia....

 

Na zdjęciu klocka z bliska widać, że tam nie żadnego rantu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

aha, a na pierwszym zdjęciu widać dokładnie rant na zewnętrznej części tarczy i nie powiesz mi, że ta tarcza wygląda jak na podany przebieg, chyba, że zent te kilometry zrobił bez okładzin i hamował samymi matalami... ale go o to nawet nie śmiem podejrzewać.

Chyba nie powiesz, że jego tarcze wyglądają lepiej niż moje z większym przebiegiem, bo nawet zent zdziwił się różnicą..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.