Skocz do zawartości

e46 330i skrzywione przednie tarcze


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

jak mają raptem 10tys km przebiegu jest sens przetoczyć,

jak masz pod ręką dobrego szlifierza/tokarza (auto szlif itp.) można standardowo

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano

Nie wiem czy nie jest za późno ale dla pewności sprawdź czy powierzchnia do której tarcze przylegają jest prosta/gładka.

Często tak bywa, że złe osadzenie tarcz powoduje, że bardzo szybko się krzywią.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano
Chronologia zdarzeń była taka. Po wymianie tarcz na nowe, przez cztery miesiące nic się nie działo, nie biło, nie piszczało. Potem oddałem do serwisu samochód celem lakierowania maski, itp, (samochód prawie miesiąc tam stał) i po odbiorze zaczęły się bicia. Nie przypominam sobie żeby wjechał w dużą kałużę, jak również docierałem tarcze delikatnie.
Opublikowano
Teraz pewnie niewiele można zrobić. Zdejmij, wyczyść wszystko i przetocz. Sam ocenisz ile jest do zebrania. Podejrzewam, że niewiele.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano

a klocki nie zostawiły śladu na tarczy? ....klocek nawet po jednej deszczowej nocy potrafi się rdzawo przykleić do tarczy ...a w twoim wypadku to był aż miesiąc

 

Zbadaj dokładnie także tylne tarcze.

Niedawno sam walczyłem z tarczami, przód wymieniłem na nowe Brembo ....a i tak jak się okazało bicie powodowały tylne tarcze.

Opublikowano
a klocki nie zostawiły śladu na tarczy? ....klocek nawet po jednej deszczowej nocy potrafi się rdzawo przykleić do tarczy ...a w twoim wypadku to był aż miesiąc

 

Zbadaj dokładnie także tylne tarcze.

Niedawno sam walczyłem z tarczami, przód wymieniłem na nowe Brembo ....a i tak jak się okazało bicie powodowały tylne tarcze.

 

Przednie tarcze są jak lustro, natomiast tylne są ok. Pamiętam taki incydent, że umyłem samochód, wstawiłem do garażu, tarcze zardzewiały i miesiąc nie jeździłem. Może od tego się zaszkliły?

Opublikowano
Teraz pewnie niewiele można zrobić. Zdejmij, wyczyść wszystko i przetocz. Sam ocenisz ile jest do zebrania. Podejrzewam, że niewiele.

 

Jak mam rozumieć treść pierwszego zdania?

Tylko tak, że co się stało to się nie odstanie :)

A tak na poważnie to bardzo istotna kwestią przy montażu tarcz jest odpowiednie przygotowanie powierzchni styku piasty z tarczą. Powierzchnie powinny być całkowicie czyste (metalicznie jasne), bez zadziorów i wolne od korozji. W innym przypadku może to prowadzić do szybkiej deformacji tarczy. Pewnie opisuję rzeczy banalne i oczywiste ale jakiś powód tego, że się skrzywiły musi być. Trzeba to zlokalizować bo inaczej nie usuniesz usterki.

Życzę powodzenia :cool2:

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sam wymieniałeś? Jak nie to możliwe, że mechanikowi nie chciało się oczyścić powierzchni tak jak napisał kolega wyżej. Dlatego ja sam wymieniam tarcze i mam pewność, że nie skrzywią się od nieodpowiedniego montażu. Teraz daj je do przetoczenia, będzie widać na tokarce co je boli i albo sam załóż albo stój nad mechanikiem. Ja jakiś czas temu założyłem Juridy i są proste a miałem w zeszłym miesiącu trasę >4000 km po autostradach w ulewnym deszczu i po krętych górskich drogach.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Miałem kiedyś założone tarczę Zimerman,po niedługim czasie,też okazało się,ze mają bicie,oddałem na reklamacje i zdecydowałem się na zwrot pieniędzy,kupiłem oryginalne,na razie jeżdżę. Montaż był jak najbardziej prawidłowy jednak uległy odksztalceniu ,więc może jak masz na nie gwarancje to oddaj. Jeszcze dodam,ze jeździłem spokojnie,normalnie .
Opublikowano
U mnie po 3-4 miesiącach jazdy po mieście też się pokrzywiły Zimmermany - jazda dynamiczna, brak ostrych dohamowań itp. Następnie po kolejnych 2 miesiącach zdarzyła się sytuacja awaryjnego hamowania ze 150 do 0, w tej chwili mają już minimalne bicie :shock: . Mimo wszystko uważam że zwykłe Zimmermany to kibel i więcej do nich nie wrócę.
http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Opublikowano
No, to mam zagwozdkę, skoro zimmermanny są takie kiepskie, bo może się okazać że przetoczenie pójdzie na marne, nie wspominając o kosztach mechanika. Czy przednie tarcze będą pasować do tyłu? Może po przetoczeniu dać je na tylną oś, bo są tam mniejsze obciążenia, a na przód kupić nowe oryginały?
Opublikowano
Na tylną oś tarczę mają inna średnicę i grubość,ja osobiście bym nie przetaczał tylko kupił nowe,było sporo wątków o tarczach i ich jakości,ale możesz spróbować toczyć,kiedy znajdą się na tokarni to będzie wiadomo,czy warto czy nie. Jest podana minimalna grubość tarczy i będzie wiadomo czy po przetoczeniu będzie się mieścić w normie. Nawet jeśli to i tak długo na nich nie pojezdzisz pewnie,a może będzie dobrze? Myślę,ze jak w miarę nowa tarcza sie skrzywila ,to tym bardziej po przetoczeniu będzie na to podatna,będzie przecież ciensza.
Opublikowano

Pomierzyłem tarczę i wyszło 24,5 mm, czyli raczej na toczenie jest za późno, co? Klocki Jurid mają grubość 6 mm. Stan wizualny jak na zdjęciach.

 

http://www.sklepna5.pl/tgagala/pliki/tarcza1.jpg

 

http://www.sklepna5.pl/tgagala/pliki/tarcza3.jpg

 

http://www.sklepna5.pl/tgagala/pliki/tarcza2.jpg

Opublikowano

Zent witaj !

Te tarcze ( na fotkach )jak na 10 000km przebiegu to są wyjechane jak by miały po 50 000km może ty piszesz o klockach a nie o tarczach ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

zent: serio te tarcze maja 10kkm? :shock: Ja mam "w złomie" zdjęte ze swojego auta w lepszym stanie, a wymieniałem je jak przebieg był ~100kkm

Z tyłu mam na oko w podobnym stanie, a one mają 147kkm bo nic nie wskazuje na to żeby zostały wymienione od nowości. /chyba, że ktoś to zrobił zanim auto zrobiło ~70kkm/

 

...ale mam klocki jurid i tarcze ATEPD które mam obecnie na przodzie i klocki dosyć mocno koszą po tarczy do tego stopnia, że szybciej chyba przyjdzie kolej na nowe tarcze niż nowe klocki które są dłużej na niż tarcze.

Edytowane przez BaX
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Macie na myśli nalot rdzy?

 

 

Nie, rant - zużycie tarczy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.