Skocz do zawartości

[523i] wymiana łozyska i szczotek w alternatorze BOSCH


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

przy wymianie paska wieloklinowego zauwazyłem że łożyska na alternatorze sa do wymiany, krecac ręka, szumi i sa delikatne luzy,

 

alternator mam bosch, sprawdze po prace ile A bo mam przed oczami napis 50-80A a jak patrze na stronie to minimum 90A był kładzony, sprawdze to

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD31&mospid=47539&btnr=12_0626&hg=12&fg=20&lang=pl

 

co wymienic przy rozbiórce przy okazji? szczotki napewno i 2 łożyska? z przodu i z tyłu alternatora ?

 

na allegro wszystko jest tylko nie wiem ktore pasuja do mojego bo na realOEM jest to jeden element,

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeszcze koniecznie komutator.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
to juz bedzie mi ciezej zmienic samemu, lutownica niezbedna?
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

niby dlaczego komutator koniecznie? nie zgodzę się

 

musisz ocenić bieżnie komutatora, jedna będzie bardziej wyrobiona zapewne a druga mniej. jeśli na prawdę jest już "dół" to wtedy zgodzę się że komutator jest do wymiany ale tego to sam nie wymieniaj dobrze Ci radzę :)

wymień łożyska, regulator ze szczotkami jeśli się kończą i tyle. ogólnie go wyczyść od środka. po takim zabiegu powinien polatać parę lat. no, chyba że np któraś dioda walnie ale tego nie przewidzisz ;)

"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano
Jak dobrze pamiętam to gość, który mi wymieniał szczotki w altku jakiś rok temu, mówił coś o wymianie samych bieżni. U mnie po prawie 250 tysiakach jedna z nich była w połowie zjechana także jak za dziesięć lat dobije do pół miliona km to będę myślał nad wymianą :wink: Ewentualnie jak szczotki się drugi raz skończą to wtedy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

u mnie przy prawie 300 000 w zasadzie nie było juz komutatora.

Wymiana żadna filozofia. Zmieniłem sam.

Koszt też w zasadzie żaden.

 

A jak nie masz lutownicy to i za szczotki sie nie zabieraj chyba , że z całym regulatorem.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
lutownica mi sie spalila ale pozycze od kumpla, tylko skad mam wiedziec jakie lozysko bedzie pasowac do mojego alternatora? tak samo szczotki? bo na realoem tego nie ma
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.