Skocz do zawartości

[E90] 335d - Wazne pytanie o sanki pod silnikiem..


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jeden z ostatnich postow z rysunkiem przedstawia moje wypociny, a reszta tematu problem z ustawieniem zbierznosci auta.

 

 

 

Niedawno bylem ustawic zbierznosc i poinformowali mnie ze cos musze miec krzywe z lewej strony, i po ich informacji wymienilem amortyzatory (z lewej strony byl krzywy) zmienilem z lewej strony mocowanie (zwrotnice) i przednia czesc zawieszenia (wahacz)... (zdjecia)

Zalozylem kola 19cali i nowe opony G-year.... Ponizej zdjecie z pomiaru zbierznosci, niby wszystko ok ale auto dalej delikatnie sciaga na lewo... powietrze w kolach idealnie..

Co moze byc przyczyna takiego zachowania auta..

Wszystko skrecalem pod obciazeniem auta a nie w "zwisie"... czesci zakupione w ASO... czasem tez auto nie stoi rowno.. lewa strona wyzej niz prawa... o co w tym chodzi ??

 

http://imageshack.us/a/img46/3717/64rh.jpg

nie ma na tym zdjeciu oslon amorka :) ale teraz juz sa :)

http://imageshack.us/a/img31/2219/wvvk.jpg

 

o co tu chodzi :?: :?: :?: :?:

http://imageshack.us/a/img571/4678/oht3.jpg

Edytowane przez FIDOOO
Opublikowano
Moim zdaniem masz za duże pochylenie koła lewego. Dzięki temu różnica między pochyleniem kół nie mieści się w normie - zaznaczone na czerwono. Żeby ustawić kąt pochylenia koła potrzebne jest specjalne narzędzie, zazwyczaj dostępne tylko w ASO. Radziłbym zrobić to szybko, bo zacznie Ci zbierać oponę na rancie
Opublikowano

No ale przecież pochylenia kola się nie ustawia w bmw..a jak tak to na czym oni to przestawiaja?

oraz w ktora strone mam kolo bardziej przechylone ??

 

edyta:

kupilem reszte czesci ktore nie byly wymienione i zmienie , bede mial pewnosc ze wszystko z lewej stony jest nowe ori i proste... dokupilem lacznik stabilizatora oraz gumy do stabilizatora i krotki wahacz.. jak to zmienie bedzie wszystko zmienione co jest w zawieszeniu.. jedynie sprezyna stara pozostanie...

Opublikowano
http://tis.bmwcats.com/doc1064706/

 

Narzędzie nr 32 3140. Kąt pochylenia koła można jak najbardziej regulować w E90. Jak już kupiłeś resztę gratów to je zmień i jedź na geometrię do ASO bo tylko tam mają to narzędzie.

 

o normalnie szok.. dzis tam bede to pogadam z nimi zobacze co powiedza :) oby dali rabat ;)

a wiesz jak to dziala - to urzadzenie ?? (czysta ciekawosc)

Opublikowano

bylem w serwisie, powiedzieli ze moga ustawic. cena miedzy 1500-2000zl.... zastanawiam sie czy najpierw przed takim drogim zabiegiem nie zrobic calego zawieszenia z przodu tym bardziej ze pozostalo mi jedynie prawa strona i ew. galki i gumu na sprezynach... :duh:

 

1.jakie springi mozna zalozyc zamiast msportowych by lekko przod obnizyc??

2.czy zmieniajac wahacze z jednej strony jest mozliwosc ze auto z tej strony bedzie stalo wyzej??

Opublikowano

2.czy zmieniajac wahacze z jednej strony jest mozliwosc ze auto z tej strony bedzie stalo wyzej??

 

 

moim zdaniem nie, wahacze odpowiadają za pewność prowadzenia i spreżystość zawieszenia, jesli masz problem ze ściąganiem to ja elementy zawieszenia bym wymieniał parami. Jeśli chodzi o wysokosć jak stoi auta to tylko kwestia spreżyn

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

2.czy zmieniajac wahacze z jednej strony jest mozliwosc ze auto z tej strony bedzie stalo wyzej??

 

 

moim zdaniem nie, wahacze odpowiadają za pewność prowadzenia i spreżystość zawieszenia, jesli masz problem ze ściąganiem to ja elementy zawieszenia bym wymieniał parami. Jeśli chodzi o wysokosć jak stoi auta to tylko kwestia spreżyn

 

 

Dzieki wielkie. tez takie mialem przypuszczenia.. zmienie jeszcze cala prawa strone i mysle nad zmiana gum pod i nad sprezynami.. Ew, zmiana sprezyn ale jeszcze nie jestem na to przygotowany bo jednak 2 strona bedzie mnie kosztowac okolo 1tys zlotych + ew.sprezyny (eibach) to kolejne 800zl.. znajac zycie do tego dojda jeszcze jakies duperelki... wahacze porobie a nad sprezynami musze pomyslec ;)

Dzieki :)

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Po wymianie wszystkiego w zawieszeniu z przodu, lacznie z gumami oraz sprezynami moja pochylenie kola lewego dalej nie jest idealnie,

na sprezynach ori bmw auto stalo krzywo i moje kola wygladaly mniej wiecej tak // z tym ze lewe pochylone dosc duzo na - a prawe sporo mniej. po zmianie na eibach pro kit (-20mm-przod) moje lewe kolo zwiekszylo pochylenie / -1.14 a prwe wskoczylo w idealna norme I -0.30. do tego wszystkiego wychodzi ze lewe kolo jest bardziej z tylu niz prawe..

Czy jest mozliwe ze jak ktos przywalil kiedys w dziure np na hamulcu cze przekrzywilo sanki?? tak jak przedtawilem to na rysunku :oops:

http://imageshack.com/a/img29/9387/7yjh.png

 

Bo moim zdaniem jak jest mozliwosc przestawineia sanek (mocowan wahaczy) to prawe kolo mi sie ustawi na wiekszy minus a lewe sie wyprostuje oraz przesunie delikatnie do przodu. i zrowna z lewym kolem..

 

 

PS1-znalazlem tylko jeden temat z gdzie ktos opisal ze mial przestawione sanki w e39 ale chce sie dowiedziec czy i u mnie jest taka mozliwosc. bo ja juz nie mam sil z ta zbierznoscia.

PS2- auto nie bylo bite malowane ani nic z tych rzeczy. jedynie po jakims czasie sie okazalo ze ktos kiedys przywalil kolem w cos bo mialem amortyzator krzywy dosc mozno , po czym wyminilem wszystko w zawieszeniu lacznie z zwrotnicami itd.. kazda jedna gumke itp.. WSZYSTKO NOWE pochylenie sie poprawilo ale nadal jest jak jest i nie jest idealnie. :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.