Skocz do zawartości

błąd składu mieszanki e39 540i m62b44tu


Fenriz

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

Od jakiegoś czasu wyskakują mi takie o to błędy składu mieszanki

http://img841.imageshack.us/img841/8928/h6xl.jpg

http://img9.imageshack.us/img9/4884/vhf7.jpg

samochód jest mułowaty jakiś i jakoś przy około 3 tys obrotów się zaczyna jakby krztusić trochę i szarpać. Po skasowaniu ich wogóle jest problem z pracą na wolnych obrotach i potrafi zgasnąć dopiero jak się przejedzie kilka kilometrów i się zaadaptuje chyba od nowa i wyskoczą znowu te błędy to praca na wolnych obrotach się uspokaja, choć moim zdaniem nie pracuje tak jak powinien. przeglądałem mu cały dolot wymieniłem uszczelki pod odmą i pod przepustnicą bo wydawały się liche trochę ale to nic nie dało. O dziwo po odpięciu przepływki zaczyna się lepiej zbierać i przyśpiesza tak jak powinien. I wtedy nie wyskakuje błąd z mieszanką tylko sam błąd przepływomierza. Idąc tym tropem przepływke mu zamieniłem na używany oryginał ale na drugiej przepływce zero zmian... to samo co i na starej czyli problem z mieszanką. Zastanawia mnie jeszcze sama odma ale silnik nie kopci ani nie zasysa bagnetu więc narazie jej nie wymieniałem. Podrzucam screeny z INPY w sumie na nich wszystko w normie poza poza czasami wtrysków chyba i tanksystem leak diagnosis ale akurat nie mam pojecia co to oznacza. Jak by ktoś by miał jakiś pomysł co robić to byłbym wdzięczny za pomoc.

http://img802.imageshack.us/img802/8225/wstp.jpg

http://img706.imageshack.us/img706/6257/xv1a.jpg

http://img32.imageshack.us/img32/1291/eer4.jpg

http://img849.imageshack.us/img849/7962/dxk3.jpg

http://img22.imageshack.us/img22/5595/t0ee.jpg

http://img69.imageshack.us/img69/426/sutz.jpg

http://img692.imageshack.us/img692/6329/nm4u.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż więcej screenów z pracy parametrów lambda sensor voltage i monitor sensor after cat. Czy parametry się ładnie zmieniają cały czas tych lambd czy któraś np zacina się na jednym napięciu na dłuższy czas ?

Jak na moje i tak jak pisałem wcześniej na PW, winna jest przepływka. Parametry pracy na wolnych masz wzorowe

Przeplywka zastosowana w m62tu nie słynie z długowieczności i bezawaryjności.

Spokojnie można kupić BOSCHa, nie trzeba OE z serwisu. Po podmianie przepływki należy skasować adaptację lub pojezdzić chwile na nowej.

Sam gdy mi siadła przepływka miałem podobne objawy. Wrzucenie nowego pozornie od razu nic nie pomoglo, wręcz pogorszyło sprawę (nie mialem przy sobie kompa), ale zrobilem 20-30 km i nagle wszystko wrocilo do normy. Parametry audoadaptacji masz również na wzorowym poziomie więc ja kupiłbym nową przepływkę w ciemno ;]

 

Jak nie przepływka to może jeszcze przypchane katy. Sprawdzałeś jak pracuje samochód po ściągnięciu wydechu? Zostawia się najlepiej sam kolektor wydechowy i mała rundka zeby sprawdzić czy idzie jak rakieta czy nie. Katy sie zarywaja, przypychaja tłumiki i powyżej pewnej wysokosci obrotów wydechy są za mało drożne i nie są w stanie wywalić tyle spalin ile powinny. Częsty problem w tych silnikach po przebiegu 180-200 tys

 

Moze byc to blad od zle ustawionego rozrzadu.

Żeby to potwierdzić musiałbyś popatrzyć na parametry jak się zachowuje pod obciążeniem w trakcie jazdy. Jeśli nie grzebałeś przy rozrzadzie to ja bym sie nie przejmował nim.

Przestawiony o jeden ząbek rozrząd muli już od samego poczatku, silnik nie ma w ogóle mocy, pracuje głosniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrzucam screeny z pracy sond i zastanawia mnie to czemu sondy za katalizatorami stoją na tym samym napięciu cały czas... nie wiem czy tak być powinno na wolnych obrotach czy to może dlatego że mieszanka nie jest optymalna...

 

http://imageshack.us/a/img17/6052/sy3r.jpg

http://imageshack.us/a/img153/8633/vr99.jpg

http://imageshack.us/a/img547/8630/vj0a.jpg

http://imageshack.us/a/img600/4875/pz5p.jpg

http://imageshack.us/a/img9/1261/93ye.jpg

http://imageshack.us/a/img543/4139/24nl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdy jedziesz nic się nie zmienia z sondami za katami ? Przejedź się i zobacz jak pracują, ewentualnie dla bezpieczeństwa wsadź kogoś za kółko i obserwuj jak pracują. Często jak są sondy do wymiany po prostu zawieszają się na konkretnym napięciu i pokazują te same. W moim wypadku było to zupełnie inne napięcie niż powinno pokazywać, zawiesiło się na ~1,5V, czasem ~1,25V pokazywało. Przejedź się i sprawdź czy chodzą. 0,45-0,5V to prawidłowe napięcie ale nie ma opcji aby sztywno stały... Jeśli będą stały sztywno, zanurkuj i sprawdź czy te sondy za katami nie mają jakiejś świni - tzn poprzewni właściciel czy zamiast wymiany sond nie zamontował oporników pokazujących prawidłową mieszankę. Ostatnio widziałem w znajomego jeepie drabinkę z 8 oporniczków od pokazywania temperatury cieczy silnika na liczniku.... Ktoś wolał przed sprzedażą tak polutować niż wymienić czujnik temp cieczy...

 

Teraz tak popatrzyłem jeszcze raz na adaptację, widać z nich że teoretycznie jest przez komputer zwiększona mieszanka, sondy za katami poniżej 0,5V to też teoretycznie za uboga mieszanika, powyżej 0,5V to mieszanka za bogata, 5-7% na plusie w adaptacjach to nic wielkiego więc nie ma co się tym przejmować, bo one wyrównują dawkę do odpowiedniej. Co z katami? Jesteś pewien, że są ok i nie przypchały tłumików ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I chyba mi się temat rozwiązał. Dorwałem nową przepływke tyle że zamiennik i auto zupełnie odżyło. Nie ma laga przy przyśpieszaniu i gładko się zbiera. Wychodzi na to że tamta przepływka oryginalna którą miałem na podmianę też była walnięta. Teraz tylko muszę sprawdzić w Inpie czy nie będzie błędów ale wydaje mi się że będzie dobrze bo silnik gładko pracuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to że tamta przepływka oryginalna którą miałem na podmianę też była walnięta

Po podmianie czasem trzeba trochę pojeździć, najlepiej usunąć adaptacje i pojezdzić i dopiero przeplywka dobrze pracuje. Pisałem zreszta wczesniej jak bylo u mnie po podmianie przeplywki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.