Skocz do zawartości

[e90] problem z olejem i VANOS


pi4s3k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od niedawna jestem posiadaczem 318i z 2006r (benz.).

Przez pierwszy tydzien wszystko bylo ok az pewnego dnia podczas jazdy kontrolka oleju pokazala mi +1L, dodatkowo zapalila sie kontrolka silnika. Podjechalem do znajomego elektryka, podlaczyl komputer i pokazalo wlasnie jakis blad z olejem (niestety nie pamietam kodu), dolalismy pol litra, blad skasowano i wszystko ok. Po paru dniach znowu to samo i okazalo sie w koncu ze puscila uszczelka z miski olejowej i jakies drobne wycieki na pompie vacum. Wycieki usunieto, nalano nowy olej Castrol 5w30, stan oleju byl na max. Dzis zauwazylem ze z wydechu leci siwy dym, kontrola poziomu oleju pokazala ze jest troszeczke powyzej min. Od wymiany uszczelki do dzis minelo 3 tygodnie. Sprawdzalem silnik, zadnych wyciekow widocznych nie ma. Bedac w ASO powiedzieli mi ze w tych samochodach zuzycie oleju na poziomie 1l/10000 km. to calkowita norma, a z moich obserwacji wychodzi ze moj pali wiecej, tym bardziej ze od wymiany tego oleju zrobilem niecale 2000 km. Dodatkowo 3 dni temu znowy podczas jazdy zapalily mi sie dwie kontrolki silnika, jedna na wyswietlaczu u gory i druga na dole. Silnik stracil moc, i szarpal przy dodawaniu gazu na wyzszych biegach. Pojechalem do najblizszego ASO BMW i zlecilem kontrole. Po 2 godz. mily pan oswiadczyl mi ze na komputerze pokazalo im nastepujace bledy:

2D07 - DME: Drosselklappenpotentiometer

2A83 - DME: einlass-VANOS

2CF8 - DME: Drosselklappenpotenziometer

A0B5 - CAS: Fehler Geschwindigkeitssignal

Wedlug ASO na 95% jest to wina elektrozaworow VANOS ktore kwalifikuja sie do wymiany a przy okazji wgranie nowego sterownika powinno zalatwic sprawe. Kosztorys tej opcji to niecale 1500 zl z robocizna. Druga opcja jest taka ze jest gdzies uszkodzona wiazka przewodow w silniku a kosztorys wymiany tego wyniosl "zaledwie" 3500zl. Bledy oczywiscie skasowano i jak narazie jest wszystko ok. powiedzial rowniez ze istnieje 3 opcja czyli ze poprostu auto zglupialo i wyswietlio bledy a zadnego problemu nie ma.

Stad moje pytanie, czy spalanie oleju ma jakis zwiazek z VANOS-em? Czy z tym VANOS-em moga byc jeszcze inne problemy?

Czytajac forum wiem ze te silniki pala olej ale mnie niepokoi ten siwy dym z wydechu.

Moze ktorys z was mial taki problem jak ja i zna rozwiazanie. Moja znajomosc mechaniki konczy sie na skladaniu rowera wiec prosze tlumaczyc jak chlopu w polu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jaki masz przebieg ? Separator oleju był wymieniany ? Jeżeli masz powyżej 160 tysi przelotu to go jak najszybciej wymień bo zimą się zdziwisz jak przewali masło na wydech ... Jeżeli separator jest zapchany to będzie palił olej, sprawdź pompę podciśnieniową ona też puszcza olej.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jaki masz przebieg ? Separator oleju był wymieniany ? Jeżeli masz powyżej 160 tysi przelotu to go jak najszybciej wymień bo zimą się zdziwisz jak przewali masło na wydech ... Jeżeli separator jest zapchany to będzie palił olej, sprawdź pompę podciśnieniową ona też puszcza olej.

 

Możesz jaśniej podać co znaczy " przewali masło na wydech"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
przebieg obenie niecale 98tys. czy poprzedni wlasciciel wczesniej wymienial tego nie wiem. jesli pompa podcisnieniowa to jest to samo co pompa vacum to jest bez przeciekow, przy okazji wymiany uszczelki miski olejowej byla uszczelniona.

 

Podejrzanie mały ten przebieg jak na 7 lat, choć jest to możliwe. Jak dymi z rury to niestety spala (zużywa) olej. Często dzieję się wtedy gdy padną uszczelniacze zaworów, lub są zużyte pierścienie tłokowe. Warto byłoby sprawdzić ciśnienie sprężania. Jeśli podany przebieg jest prawdziwy, to jedna a przyczyn może być przegrzanie silnika przez poprzedników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

Najpierw kilka pytan napiales ze mechanik ci powiedzial ze spalanie oleju 1L/10000KM to norma w BMW i ma absolutna racja ale jezeli ci powiedzial ze spalanie 1L/1000 KM to norma a po pomyliles o jedno zero to juz absolutna bzdura co ci powiedzial. 1L/1000 to znaczy ze twoj silnik spala ograomne ilosci oleju, ktory tworzy nagar ktory londuje na wszyskich czesciach,. Trzeba to powstrzymac bo Vanos to dopiero pierwszy objaw. spalanie oleju powyzej litra na 2500/3000 KM to oznaka ze cos jest nie tak.

 

Odpowiedzi

A/ Vanos - elektrozawory Vanosow padaja relatywnie czesto. Wystarczy je przeczyscic, nie ma potrzeby wymiany. latwy sposob sprawdzenie czy to problem elektrozaworu to wymiana pozycji elektrozaworow i patrzenie czy blad przeskoczy na drugi elektrozawor. To koszt okolo 200 zl u dobrego specjalisty BMW. Jezeli mimo czysczenia zaworow problem z Vanosem powraca to trzeba wymienic caly VANOS, koszt to mw 1800/2000 ZL z robocizna. Nie daj sie namowic na sama wymiane zaworow jezeli czyszczenie nic nie dalo bo zaplacisz dwa razy robocizne.

 

B/ Wgranie kompletow najnowszych sterownikow (silnik, skrzynia itd...) do twojego auta to mw 500 zl/600zl na fakture, 400 zl bez. Trzeba to zrobic czy tak czy siak to ci zalatwi kilka problemow ktore bys kiedys mial.

 

C/ Twoje spalanie : jakie masz spalanie srednie benzyny ?

 

D/ Dla mnie przebieg jest malo wiarygodny tak jka dla Multilaba a wiec dolacze sie do kolegi KRI1973, jak bedziesz robil z Vanosem to popros o wymiane rozdzielnika oleju i SPRAWDZ WEZE DOPROWADZAJACE do rozdzielnika czy nie sa zatkane olejem. Jezeli sa to znaczy ze musisz szukac zrodla spalania oleju a nie jest to Vanos bo tak ci powie na poczatku mechanik. Musisz go znalesc bo jak nie to ci wszystko bedzie padac po kolei sondy lambda, katalizatory itd...

 

E/ Absolutnie zmien olej. MAsz olej na rynku najbardziej podatny na spalanie (temperatura zaplonu 202 stopnie), wymien na prwadziwy olej Millers, Valvoline, Fuchs, Redline... jest ich pelno. W dziale ekspoatacja masz dzial oleje gdzie sa porady i mozesz zadac pytanie ktory olej do twoje buni. Olej powinien miec temperature zaplonu powyzej 230 stopni.

 

F/ Bialy dym. Sprawdz czy twoj dym smierdzi olejem, jezeli nie wiesz jak to pachnie popros mechanika jak bedziesz jechal z vanosem. Sprawdz czy w plynie chlodzacym nie ma oleju. Rozumie ze oleju ci nie praybywa bo bys o tym powiedzial. Czy bialy dym jest tylko na starcie czy sie utrzymuje podczas jazdy ? Jezeli tylko przy starcie a po nagrzaniu silnika wszystko jest ok i nie masz oleju w plynie chlodzacym i nie pachnie ci dym olejem to sie nie martw.

 

G/ Spadek mocy/szarpanie/ trzesienie : spadek mocy to normalne, kontrolka ogranicza moc silnika (tryb awaryjny). Nagar sprowokowany spalaniem oleju mogl ci zalatwic swiece, dlatego trzesie i szarpie. Popros aby sprawdzic stan swiec zaplonowych.

 

H/ uwaga : jezeli ci mechanik powie ze jednoczesnie jak vanos pokazuje ze padly ci sondy lambda i ze trzeba je wymienic to popros najpierw o wymiane vanosa bo to on moze prowokowac problemy z sondami lambda ktore moga byc ok i nie ma potrzeby ich wymieniac.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziekuje za obszerna odpowiedz.

W ASO powiedzieli mi ze spalanie 1l/10.000 km to norma, a jesli 1l/1.000 to oznaka jakiegos powaznego problemu.

Srednie spalanie benzyny na komputerze pokazuje mi 8l, a z moich obliczen wychodzi 8,3 (dodam ze raczej czadu nie daje hehe).

Oleju istotnie nie przybywa, a nawet tak jak pisalem ubywa i wedlug mnie zdecydowanie za szybko. Wymieniajac olej stan byl na MAX, po przejechaniu okolo 1500km juz jest blisko MIN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis rano podjechalem do mechanika zeby pogadac. Auto z wydechu kopci i jest w nim sadza.

Stwierdzil ze w najlepszym wypadku sa to uszczelniacze zaworow.

Bardzo sie zdziwilem bo sprawdzajac poziom oleju pokazal mi ze jest na MAX, a wczoraj wieczorem byl blisko MIN.

Sprawdzalem plyn chlodniczy - nie ubywa.

otwierajac korek z oleju czuc delikatny zapach benzyny.

 

Jakies opcje na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis rano podjechalem do mechanika zeby pogadac. Auto z wydechu kopci i jest w nim sadza.

Stwierdzil ze w najlepszym wypadku sa to uszczelniacze zaworow.

Bardzo sie zdziwilem bo sprawdzajac poziom oleju pokazal mi ze jest na MAX, a wczoraj wieczorem byl blisko MIN.

Sprawdzalem plyn chlodniczy - nie ubywa.

otwierajac korek z oleju czuc delikatny zapach benzyny.

 

Jakies opcje na to?

 

 

opcje ze pewnie nie tylko uszczelki od zaworow tylko jeszcze dolna i gorna i kilka oringow. Wedlug mnie czeka cie mini remont silnika, bo ten syf co tam sie zgromadzil trzeba tez wymyc.

Zmien olej na low sapsa po remoncie to pomoze.

 

poziomem oleju ktory tak skacze to normalne, czujnik jest malo wiarygodny trzeba przejechac dluzszy dystans aby sie ustabilizowal. pewnie jak odpalisz znowu ci cos innego pokaze.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wiec ja mialem taki sam problem co 700/800 km dopytywal sie o olej po przegazowce i kolejnym odpaleniu silnika pojawial sie bialy dymek na 3/4sec no i sadza w wydechu. Bylem u specjalisty silniczkow bmw i padla diagnoza zapieczone pierscienie, powiedzial mi ze sa dwie opcje dlaczehgo tak sie stalo w moim silniku (325i e90) albo byl ostro dojezdzany na zimnym silniku lub auto ma z300.000/400.000tys km :)

Posiadam gwarancje wiec oddalem auto do naprawy wymienili pierscienie i jak narazie zrobilem 5tys km i jest elegancko wydech swiec az milo olej nie znika :)

-----------------------------------------------------




F06 640i Xdrive

-----------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wiec ja mialem taki sam problem co 700/800 km dopytywal sie o olej po przegazowce i kolejnym odpaleniu silnika pojawial sie bialy dymek na 3/4sec no i sadza w wydechu. Bylem u specjalisty silniczkow bmw i padla diagnoza zapieczone pierscienie, powiedzial mi ze sa dwie opcje dlaczehgo tak sie stalo w moim silniku (325i e90) albo byl ostro dojezdzany na zimnym silniku lub auto ma z300.000/400.000tys km :)

Posiadam gwarancje wiec oddalem auto do naprawy wymienili pierscienie i jak narazie zrobilem 5tys km i jest elegancko wydech swiec az milo olej nie znika :)

 

hmm weglug mnie u ciebie (masz inny silnik) to moze byc problem glowicy i cieszysz sie troche za wczesnie, problem powroci za 10/20KKM, wiem bo mialem ten sam. Wszystko jest objasnione w notatce serwisowej BMW SI B11 09 07 ze stycznia 2009. Jezeli mieszkasz w paryzu to jedz to dobrego warsztatu BMW jak na przyklad Neubauer w Boulogne Billancourt niech sprawdza czy masz zla glowice, jezeli tak i jezeli twoje ubezpieczenie obejmuje wady konstrukcyjne to popros o wymiane na nowa produkowana od 2009.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

hmm weglug mnie u ciebie (masz inny silnik) to moze byc problem glowicy i cieszysz sie troche za wczesnie, problem powroci za 10/20KKM, wiem bo mialem ten sam. Wszystko jest objasnione w notatce serwisowej BMW SI B11 09 07 ze stycznia 2009. Jezeli mieszkasz w paryzu to jedz to dobrego warsztatu BMW jak na przyklad Neubauer w Boulogne Billancourt niech sprawdza czy masz zla glowice, jezeli tak i jezeli twoje ubezpieczenie obejmuje wady konstrukcyjne to popros o wymiane na nowa produkowana od 2009.

 

tak juz mialem sprawdzana glowice w tym momecie jak robili pierscienie , nie sa glupi robic niebeda dwa razy :) ale jak juz mowimy o tym salonie na Boulogne to czy przypadkiem niezrobili by mi aktualizacji CAS .??

-----------------------------------------------------




F06 640i Xdrive

-----------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

hmm weglug mnie u ciebie (masz inny silnik) to moze byc problem glowicy i cieszysz sie troche za wczesnie, problem powroci za 10/20KKM, wiem bo mialem ten sam. Wszystko jest objasnione w notatce serwisowej BMW SI B11 09 07 ze stycznia 2009. Jezeli mieszkasz w paryzu to jedz to dobrego warsztatu BMW jak na przyklad Neubauer w Boulogne Billancourt niech sprawdza czy masz zla glowice, jezeli tak i jezeli twoje ubezpieczenie obejmuje wady konstrukcyjne to popros o wymiane na nowa produkowana od 2009.

 

tak juz mialem sprawdzana glowice w tym momecie jak robili pierscienie , nie sa glupi robic niebeda dwa razy :) ale jak juz mowimy o tym salonie na Boulogne to czy przypadkiem niezrobili by mi aktualizacji CAS .??

 

Ah to masz duzy problem z glowy z glowica.

zrobia ci CAS u Neubaera ale bedzie strasznie drogo. W polsce zrobisz cala aktualizacje oprogramowania za 150 euros, tam 150 euros to ci kompa podlacza...

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

w koncu oddalem swoje auto do mechanika i tez zrobilem remont silnika.

wedlug niego znikajacy olej to wina uszczelniaczy zaworow, zrobily sie gumki twarde i puszczaly olej

dodatkowo wymienione zostaly pierscienie, panewki na korbowodzie, rozrzad, filtr oleju jak i sam olej.no i swiece tez

po naprawie przejechalem ok 1tys km i jak narazie problem znikl calkowicie, tzn. oleju nie bierze, nie kopci i jakos mi sie wydaje ze silnik lepiej pracuje ogolnie

Edytowane przez pi4s3k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Podepnę się pod temat, żeby nie zaśmiecać.

Mam przebieg ok. 93000km i jak na razie tylko do wymiany 'uszczelki o-ringi pod zawory vanosów', tak stwierdził mechanik. Widoczne są wycieki.

Teraz moje pytanie, gdzie mogę dostać te o-ringi ? albo inaczej: jak dokładnie się nazywają ? żebym mógł sam poszukać i nie zawracać głowy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VA71&mospid=48481&btnr=11_3296&hg=11&fg=15&lang=pl

O-Ringi 2 i 3.

Najlepiej najpierw odkręcić plastik od wlotu powietrza (3 wkręty torx) wtedy dużo miejsca się robi z przodu silnika.

Elektrozawór po odkręceniu zabezpieczenia i odpięciu kabla z wyczuciem ciągnąć do siebie i wyjdzie.

Prostsze od leżenia :)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego nie wymieniałem więc wiele Ci nie pomogę, ale nie chodzi Ci czasem element nr 4 z linka powyżej? jeśli tak to o-ring również w aso dostępny jak widać, a mocowany ten czujnik jest na 1 śrubę więc o ile łatwo będzie podejść to wygląda na prostą robotę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.