Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam mały problem i nie bardzo wiem jak to opisać zeby ktoś wiedział o co mi chodzi :) ale postaram się:) wiec tak:

z tyłu z prawej strony słyszę czasem dziwny stukot, nie jest to dżwięk metaliczny, raczej cos takiego gumowego, jakby takie przeskakiwanie. Jest to pojedyncze stuknięcie. Dzieje się tak najczęściej, gdy cofam i nagle dam jedynke i ruszam, albo odwrotnie. Dodam, że nie jest ruszam bardzo dynamicznie tylko normalnie. Czasem dzieje się tak, gdy na jedynce powoli rusze, potem dam gaz do dechy, auto szybko przyspiesza i nagle zdejmę nogę z gazu, auto przestaje przyspieszać i jest stuknięcie. 3 przypadkiem jest gdy np. redukuję z 3 na 2 lub 4 na 3 bez hamowania. w momencie gdy puszczę sprzęgło po redukcji słychać stuknięcie. nie jest tak za każdym razem w tych przypadkach co podałem tylko czasem. raz tak jest a raz nie. co to może być? :modlitwa: :doh:

Opublikowano
100% tuleja wachacza, miałem to samo. Najpierw pojedyńcze stuki przy cofaniu lub gwałtownym hamowaniu, potem pukanie na nierównosciach. Efekt końcowy - zmiana geometrii tylnego koła, powyżej 100km/h samochód robi co chce ("pływajacy" tył). Koszt częsci 52 pln szt. "Febi" wymiana 30 pln od strony. Polecam sprawdzić od razu tuleje pływające zwrotnicy, zwłaszcza górną.
Opublikowano
Koszt częsci 52 pln szt. "Febi" wymiana 30 pln od strony. .

Po co kupować tuleje febi za 52 zł jak oryginały kupisz w ASO np. we Wrocławiu po 47,00 zł/szt. Ale powiedz mi Slavo jak możesz gdzie płaciłeś tak tanio za montaz. Mi krzyczą 60,00 zł od strony (tez własnie muszę wymienić te tuleje)

Opublikowano

witam!

chodzi wam o ta tuleje co jest pod siedzeniem kierowcy ? zaraz kolo progu? i nie bardzo rozumie czemu ma to zwiazek z wyciskaniem sprzegla, gdyz najczesciej to slysze jak puszczam sprzeglo

Opublikowano
Chodzi o tuleje obok progu ale z tyłu bo pisałeś o stukach w tylnej części samochodu. A co do związku ze sprzęgłem - to chodzi o zmianę kierunku jazdy( następuje po sobie zwrot kierunku działania siły na zawieszenie , która powoduje stuki na zużytych elementach zawieszenia) czy też podczas zmiany biegu ( następuje chwilowe odłączenie napędu ).
Opublikowano
tak tak mialem na mysli pod siedzeniem pasazera z tylu. przy zmianie biegu jedynie slychac z wstecznego na 1 a tak to tylko przy redukcji. dziwne jest to ze wymienialem ten element w listopadzie :(
  • 1 rok później...
Opublikowano
nikt nie strzelil prawidlowo :) to nic innego jak krzyzak na polosi:) stuka sobie troche i nic sie nei da zrobic. dodalem smaru ale widocznie luz jest na tyle duzy ze nie duzo to dalo. tak czy siak prawdopodobienstwo na to ze czesc sie rozpadnie calkiem jest bardzo male:)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Siem,

 

sorki że odgrzebuje ale ręce mi już opadają bo żaden mechanik nie wie co jest przyczyną skrzypienia u mnie w aucie.

 

e36 325i

 

skrzypienie pojawia się gdy po ruszeniu wciskam gwałtownie gaz lub przy szybkich zmianach biegu pod koniec ich zakresu gdzie jest jeszcze szarpnięcie do przodu i tył lekko powinien przysiąść ( nie siada bo jest betonowe zawieszenie od niedawna ) skrzypi pod tylną kanapą po prawej stronie i na pewno tam bo mam tylko goła blachę z tyłu i jest to wyczuwalne. Od dołu wszystko wygląda dobrze most sie nie wyrywa dyfer siedzi jak należy półosie OK.

 

nie wiem co to prosze o poradę czy to moga być te tuleje czy nie?

Edytowane przez KubaSRP
Opublikowano

w sumie to nie wiem czy stuka jak jadę bo za dużo rzeczy w moim aucie stuka żeby to wyłapać ;) ale to skrzypienie mnie rozbraja, z początku myślalem że to opony ocierają o nadkola....

 

ps. kopanie w koła na lewarku - nic nie puka

Opublikowano

Jak by ktoś miał podobne objawy jak ja to odpowiedzią jest :

 

wyrywający sie wózek z tyłu....

 

u mnie jedna z śrób się okręca więc czeka mnie spawanie "od góry"

Opublikowano

witam

ja mam podobne objawy, ale mnie tak stuka na nierównosciach, normalni jakbym pociagiem jechal. czy to beda te tuleje metalowo gumowe przy wahaczu??

nie wydaje mi sie zeby wuzek miał z tym związek, natomiast jak puka przy zmianie kierunku jazdy do tyu potem do przodu i jest stuknicie w tym wypadku moga byc luzy na tulejach tego wuzka.

przymierzam sie do kupna tulei,ale niewiem od ktorych zaczac...

czy tak wlasnie nie jest??

  • 11 lat później...
Opublikowano
a kto powie co może być u mnie ;) co prawda e39 touring ale moze znajdzie się podobna przyczyna. Stuk jakby z tyłu z prawej w schowku bagażnika obijał sie jakiś luźny plastikowy przedmiot. Słychać przy zmianie kierunku jazdy na prostej drodze, nawet jak sie powolutku tocze i np. wjeźdzam w miejsce parkingowe jednocześnie zakręcając. Dodam, ze sanki wisza na 4 nowych słoikach. Dźwięk nie jest głuchy jak dla pukających swożni czy gum stabilizatora. Na tyle wyraźny jakby coś latało mi po bagażniku :P Z innych rzeczy jakie zaobserwowałem, to lekkie ściąganie w prawo przy >100kmh i prawy tył siedzi mi niżej o 1 cm niże lewy (sprawdzone na płaskiej powierzchni). No i na pewno nic luzem nie lata bo przeszukalem bagażnik :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.