Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

proszę o opinie dotyczące modeli wyposażonych w x-drive, a dokładnie modeli e90.

Jak się tym jeździ, jak wygląda spalanie porównując do napędu RWD, koszty utrzymania. Czy lepszy jest napęd quattro(audi) zimą?

Opublikowano
Mam 330 XD. Jak się jeździ? W zimę mega. Bardzo dobra przyczepność oraz dobre prowadzenie. Co do spalania. W mieście (Warszawa) z automatem spalanie mam w ok 9,6l/100 km. Co do kosztów utrzymania: Sporo części jest innych. Wahacze przednie (tylko ori z BMW np za dolny wahacz płaciłem coś ok 500-700 zł/sztuka już nie pamiętam dokładnie), maglownica też inna. Nic innego nie wymieniałem z przodu ale części są inne i za razem droższe. Czy warto? Chyba nigdy nie kupię samochodu na co dzień bez napędy 4x4 czyli x-drive'a, czyli jak dla mnie warto chociaż by dla tego by w zimę w górach móc wjechać praktycznie wszędzie i patrzeć jak inni z napędem na jedną oś wyciągają samochody innymi samochodami :)
Opublikowano

mam już 4 rok przebieg 280K.Zrobione- sprzęgło- bez dwumasu- winny chip.... Kolektor - założony nowy- stary się pocił, ostatnio- łożyska kół tylnych.

Dla swojego bezpieczeństwa amory- poza tym normalna eksploatacja.Jazda rewelacyjna- i nie chodzi tylko o zime- trakcja jest bezkonkurencyjna- nawet w zimie trudno jest zapalić kontrolke dtc...

Opublikowano

Miałem quattro i x-drive i jak dla mnie lepszy x-drive dlatego, że quattro A6 C6 3.0 tdi dużo więcej palił ;)

Niby quattro lepiej się drapie ale jak nie chcesz wjeżdżać na skocznie narciarską to x-drive jest zdecydowanie lepszy do codziennego użytku ;)

Opublikowano
a powiedz mi jaki apetyt miało to audi a6??

a powiedzcie mi co lepiej się zbiera do 100km/h? ośka czy 4x4?

 

Średnia w audi wychodziła 12,4 na komputerze a w bmw wychodzi ok 10l/100km więc różnica spora ;)

Jeśli chodzi o przyspieszenie jest zależne od warunków (wiadomo) a na suchym nie mam pojęcia bo nie sprawdzałem ale według mnie 4x4 powinno chyba lepiej pójść :think:

Jak kupiłem e91 x-drive, spotkałem na światłach znajomego w a6 3.0 tdi quattro i mina kierowcy audi bezcenna gdy na deszczu bmka odchodziła :mrgreen:

Opublikowano
a powiedz mi jaki apetyt miało to audi a6??

a powiedzcie mi co lepiej się zbiera do 100km/h? ośka czy 4x4?

 

Zmierzone RaceLogiciem 330xd 231ps *automat*, start z dwojki ~2tys obrotow:

0-100: 7.3s

 

Oska nie mierzona ale moze byc podobnie.

Za to 100-200 bedzie zawsze na korzysc oski,

Pozdr.

Opublikowano

 

Zmierzone RaceLogiciem 330xd 231ps *automat*, start z dwojki ~2tys obrotow:

0-100: 7.3s

Start z 2 tys obrotów automatem tzn na hamulec lewa noga czy jak?

Btw. 7.3 pre lci a 6.4 w lci to cholernie duża różnica nie wiedziałem, że aż tak fajnie się zbiera :shock:

Opublikowano

Start z 2 tys obrotów automatem tzn na hamulec lewa noga czy jak?

Btw. 7.3 pre lci a 6.4 w lci to cholernie duża różnica nie wiedziałem, że aż tak fajnie się zbiera :shock:

 

Tak, taki pseudo "launch control", gaz + hamulec ;)

Tutaj jeden z kolegow z forum mial 330d lci po programie na 280+ps i czas 0-100 albo 5.8 albo 5.9, nie pamietam dokladnie.

Cos zmienili w LCI ze zwyczajnie zbiera sie lepiej, moze to skrzynia, moze przebieg krzywej mocy i momentu, cholera wie ;)

Opublikowano
Przede wszystkim LCI wyposażone jest w lepszą turbinę GTB2260V która wcześniej wstaje.

W pre lci też idzie zrobić setkę w 5,8 ;)

 

A no idzie,

Kacperciowe 330d 305ps robi setke w 5,8s.

 

tylko ze ma 15-20 koni wiecej niz testowane E90 lci przez znajomego ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.