Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
postraszyli mni w ASO i w Feuwercie zreszta tez, ze geometrie moge tylko w ASO za 650 PLN bo trzeba procedure razem z kalibracja DSP i obciazaniem robic. Prawda to czy nie ma problemu gdziekolwiek?
  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jak dla mnie to nieprawda.

Nie wiem skad jesteś. Ja od lat jeżdżę do Dudy w Katowicach na ul. Kryniczną z różnymi autami. Widziałem u niego jak z Bawarii przyjeżdżali F10 ustawiać, jak sam jeszcze nie miałem tego modelu. W związku z tym, uważam że każdy dobry zakład może wykonać taką usługę.

Ja zamierzam w tym miesiącu tam podjechać, przed założeniem nowego kompletu kół z nowymi oponami zimowymi...

Opublikowano
Ja robię w OSKP, tylko takiej gdzie wiem, że człowiek ogarnia temat. Klnie strasznie, że skomplikowane i delikatne to zawieszenie ale za ~180pln mam zrobioną idealnie (pod obciążeniem, lasery itd). Zajmuje to około 1 godziny. Zawsze bierz wydruk lub zaglądaj jak było przed i po.
Opublikowano
Jak dla mnie to nieprawda.

Nie wiem skad jesteś. Ja od lat jeżdżę do Dudy w Katowicach na ul. Kryniczną z różnymi autami...

 

 

... a do którego Dudy jeździsz?

 

Adres to chyba ul. Spółdzielczości...

Opublikowano

Aaaaa, faktycznie. Ale ul.Spółdzielczości to przecznica ul.Krynicznicznej, a mnie tak łatwiej zapamiętać, bo żona tam jeździ do Izby Aptekarskiej....

Oczywiście, że prawidłowy adres to ul. Spółdzielczości. I Dudów (?) jest dwóch, to bracia. Ale mają obok siebie 2 zakłady, i ja jeżdżę zawsze do tego, co ma te dwa stanowiska z wjazdem prosto z drogi "głównej"...

Opublikowano

Kiedyś u nich ustawiałem w E60 i byłem raczej rozczarowany. Dopiero w BM Cars ustawili jak należy.Kiedy indziej w A3 ustawiał mi "ten drugi" i było git.

Znajomych różnych nie raz pytałem i raczej pozytywnie ale o Jerzym. Ciekawe, który jest ten lepszy? Do Czesława łatwiej wjechać :mrgreen:

Teraz trzaby huntera poszukać bo przedni zderzak przeszkadza, tylko kto ma sprzęt i wiedzę odpowiednia?

Opublikowano

Tych obu Panow nie znam, nie mialem okazji poznac.

Wniosekjest taki, ze jak ktos ma umiejetnosci, to i sznurkiem ustawi dobrze, a ten co bedzie robil laserem, komputerowo itd jak sie na tym nie zna to i tak dobrze nie ustawi.

Opublikowano

jestem z Katowic do Dudy nie pojade.

Duda mi kiedys ustawial passata, opowiadajac jak to fabryka wypuszcza auta krotsze o cm. z prawej strony. I ze on to mlotkiem koryguje. Tak w skrocie. Poprawiali dwa razy bo auto sciagalo wlasnie w prawo po ustawieniu :)

Innym razem Suvika mi ustawili tak, ze nie moglem po prostej powyzej 80 km/h jechac. Wrocilem i sam "krol warsztatu" porzucil pedzelki u gory (malowal cos na desce) i przyszedl sprawdzic. Oczywiscie naprawili, ale jak zwykle przyczyna bylo nie olewanie pracownikow tematu w pierwszym podejciu tylko "beznadziejna kontrukcja GM). Dzieki ich wiedzy i umiejetnosci mialem jedynego na swiecie Hummera jezdzacego prosto. I wtedy sie z nim lekko scialem - w kazdym razie przestalem wierzyc i stwierdzilem, ze szkoda czasu i nerwow.

Potem po kilku warsztatach, okazalo sie, ze dosc dobrze ustawia Feuvert wlasnie. No to uderzylem do nich z 5. Przyjechalem po odbior po godzinie i sie dowiedzialem, ze nie ma opcji zeby sie podjeli - no bo procedura dla nich nie do przeskoczenia.

Szybki tel. do Sikory potem Bawarii

1. Sikora: "tak to prawda, mamy jedyne na Slasku urzadzenie do geometrii 3D, sprawdzenie 350 pln + ustawianie po znajomosci 650"

2. Bawaria: " 750 pln strasznie skomplikowana sprawa"

3. Pracownik jednego z powyzszych: " nie ma znaczenia gdzie - najlepiej u ......"

 

obdzwonilem 3 zaklady wczoraj - wszedzie odpowiedz:

- tak, robimy setki takich jestesmy zajebisci i mamy to w malym palcu

- a jak wyskoczy jakis blad, np. DSC?

- nie ma opcji nie ponosimy zadnej odpowiedzialnosci

 

reasumujac: mialo byc pieknie jest jak zawsze...

Opublikowano
Tych obu Panow nie znam, nie mialem okazji poznac.

Wniosekjest taki, ze jak ktos ma umiejetnosci, to i sznurkiem ustawi dobrze, a ten co bedzie robil laserem, komputerowo itd jak sie na tym nie zna to i tak dobrze nie ustawi.

Też tak uważam. Do najlepszego sprzętu potrzeba jeszcze ludzi, którzy umieją się nim posługiwać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja E65, E91 i F10 ustawiałem u Dudy i jestem zadowolony. Jeżdżę co roku dla świętego spokoju. Po 15 tys km na naszych drogach zawieszenie już wymagało drobnej regulacji.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja akurat dzisiaj robiłem w F10 geometrię i wszystko ok. Oczywiście samochód trzeba dociążyć odpowiednio, ale jak ktoś ma pojęcie i dobry sprzęt to auto jak auto, da się zrobić.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

Gdzie w Warszawie lub okolicach można porządnie zrobić geometrię (poza ASO)? Ustawiałem na wiosnę, robiłem jeszcze korektę, ale nadal mam pewne zastrzeżenia.

Na letnim komplecie kół jedzie mi delikatnie w prawo, na zimowym komplecie delikatnie w prawo. Niby na wydrukach wszystko na zielono, ale pełnego zadowolenia nie ma.

 

Z góry dziękuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego, nie tylko zbieżność i geometria ma wpływ na takie ściąganie. Może być jeszcze kilka czynników niestety.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podjedź sobie do tego serwisu: http://www.autoclassicservice.pl/. Byłem u nich dwa razy z klientami na sprawdzenie auta i zrobili na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Zajmują się tylko BMW. Terminy mają koszmarne ale może chociaż pogadasz sobie, umówisz się, coś tam Ci doradzą.
Opublikowano
kalibracja

 

W ASO, po szkoleniach Panowie Doradcy Serwisowi maja kalibrowane napewno mozgi, co za techniczne fantazje nie do osiagniecia moga oni tylko zrobic.

 

Dowod, nie do konca o geometrii ale....trafny

 

Wiekszosc ASO nie maja uslug blacharsko lakierniczych, nie ze im sie nie oplaca, ale po co, podpisuja umowe z blacharzem, za polowe ich roboczogodziny i interes sie kreci znakomicie. Drugie tyle maja za przefakturowanie i marze na czesciach. To jest cale glupie gadanie o technologi producenta, utracie gwarancji i calej otoczce magii ASO.

A zeby nie bylo za kolorowo jak sie moj blacharz (naprawia auta dla ASO) spoznil sie dwa dni bo taka byla technologia, to musial zaplacic za ich (ASO) samochod ze byl wynajety na dwa dni. Bo jakis bambus z ASO sie pomylil i zapomnial ze to dluzej trwa (kosmiczna technologia) :mrgreen:

Opublikowano
Podjedź sobie do tego serwisu: http://www.autoclassicservice.pl/. Byłem u nich dwa razy z klientami na sprawdzenie auta i zrobili na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Zajmują się tylko BMW. Terminy mają koszmarne ale może chociaż pogadasz sobie, umówisz się, coś tam Ci doradzą.

Dzięki, wybiorę się od nich i spróbuję z tym jeszcze powalczyć.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Cześć, odkopię trochę temat - zawsze to lepiej jak zakładać podobny ;-)

Czy możecie mi polecić warsztat we Wrocławiu lub okolicach, który ustawi idealnie geometrię? Samochód ściąga w prawo, a jadąc po autostradzie mam wrażenie jakby bujało tyłem. Byłem już u dwóch magików, ale żaden nie potrafi tego dobrze ustawić. Z góry dzięki i pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ściąganie najczęściej związane jest z oponą którąś. Zbieżność i geometria mają na to mały wpływ. Musiałbyś mieć koło krzywe, tak że byś to gołym okiem widział. Szukaj przyczyny w oponach. Najpierw zamień miejscami przednie koła, nawet jak opony są kierunkowe, to zrób to na samo sprawdzenie, przejedź się i oceń czy coś się zmieniło. Co do bujania to prędzej coś z tylnym zawieszeniem jest, może któryś amortyzator jest słaby.
Opublikowano

Opony wykluczam, zarówno zestaw zimowy na osobnych felgach jak i letni. Po wymianie letnich opon na nowe dalej to samo. Zawieszenie również sprawdzałem, nie wykazało żadnych luzów, stuków ani objaw zużycia amortyzatorów...

Wyczytałem na forum, żeby dobrze ustawić zbieżność należy dociążyć samochód - w tych dwóch warsztatach co byłem żaden tego nie robił. Gdzieś we Wrocławiu ustawiają z dociążeniem?

Opublikowano

Moze sprawdz na poczatek cisnienie....

 

Ci od zbieznosci powinni to zrobic na katalogowa wartosc NIEobciazonego auta w chwili pomiaru, czyli jak przyjezdziesz "cieply" powinni upuscic troche i wtedy dopiero regulowac. Jak tego nie zrobia, a jeszcze miales kilka ostrych zakretow w jedna strone na dojezdzie, to po takiej regulacji mozesz miec gorzej niz po wjechaniu.

 

Inna rzecz, ze zbieznosc jak juz napisano, nie ma wplywu na sciaganie. Natomiast samo cisnienie juz tak, im nizszy profil tym bardziej to bedzie widoczne. Ja mialem kiedys takie 225/40/18, ze przy sportowym i dodatkowo obnizonym zwieszeniu 0.1 bar roznicy lewo/prawo dalo sie wyczuc, a przy 0.3 bar trzeba bylo trzymac krzywo kierownice, zeby jechac prosto o jakies 10 stopni....

Głowix
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMW się robi z obciążeniem oczywiście i to dość mocnym.. Nie ma to wpływu na ściąganie na bok bo obciąża się auto symetrycznie. Chodzi po prostu o kąt nachylenia tylnych kół.

 

Jak chcesz być pewny to jedź do ASO. Oni robią super pomiary bo mają więcej czujników od zwykłego warsztatu. Mierzą również odległość od powierzchni itd. Koszt z 300 zł ale będziesz miał pewność.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
które aso dociąża auta chętnie popatrzę (nie myl tutaj symulacji komputerowej dociążenia bo to nie to samo), jeśli chodzi o Warszawę to najtaniej widziałem tą usługę za 680zł, mierzenie wysokości od podłoża to standard dobrze wykonanej usługi i żadna nowość

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.