Skocz do zawartości

2.0d 150hp i temperatura cieczy


crash2k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jako że w instrukcji znalazłem tylko wzmiankę że temperatura cieczy chłodzącej jest prawidłowa nawet do czerwonego pola, mam pytanie - w którym dokładnie miejscu powinna zatrzymać się wskazówka przy normalnym nagrzaniu silnika? Obecnie po przejechaniu kilku km wskazówka staje pionowo, dokładnie miedzy 2 środkowymi kreskami i nigdy wyżej nie poleciała. Tak powinno być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale zobacz jaka jest rzeczywista temperatura, ja na wskaźniku miałem prawidłowo a temperatura silnika byla 80-82st,

po wymianie głównego termostatu temperatura wróciła do prawidłowej 90-93st a wskaźnik też pozostał w pozycji środkowej.

podejrzewam, że wskazania na tablicy są +- kilka stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale zobacz jaka jest rzeczywista temperatura, ja na wskaźniku miałem prawidłowo a temperatura silnika byla 80-82st,

po wymianie głównego termostatu temperatura wróciła do prawidłowej 90-93st a wskaźnik też pozostał w pozycji środkowej.

podejrzewam, że wskazania na tablicy są +- kilka stopni.

 

Sprawdziłem dziś w testowym menu pozycje 7.0 i wygląda to tak:

Strzałka w pionie była w momencie gdy temperatura w komputerze osiągnęła 76 stopni, podczas jazdy po mieście max temperatura jaką pokazał komputer wynosiła 88 stopni ale to było tylko chwilowe. W trasie temperatura wahała się około 85 stopni przy zewnętrznej temperaturze 17 stopni. Po odpuszczeniu gazu - jadąc na pędzie - temperatura potrafiła spadać o 2-3 stopnie.

 

Rozumiem że uwalony mam termostat i otwarty jest non stop ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale zobacz jaka jest rzeczywista temperatura, ja na wskaźniku miałem prawidłowo a temperatura silnika byla 80-82st,

po wymianie głównego termostatu temperatura wróciła do prawidłowej 90-93st a wskaźnik też pozostał w pozycji środkowej.

podejrzewam, że wskazania na tablicy są +- kilka stopni.

 

Sprawdziłem dziś w testowym menu pozycje 7.0 i wygląda to tak:

Strzałka w pionie była w momencie gdy temperatura w komputerze osiągnęła 76 stopni, podczas jazdy po mieście max temperatura jaką pokazał komputer wynosiła 88 stopni ale to było tylko chwilowe. W trasie temperatura wahała się około 85 stopni przy zewnętrznej temperaturze 17 stopni. Po odpuszczeniu gazu - jadąc na pędzie - temperatura potrafiła spadać o 2-3 stopnie.

 

Rozumiem że uwalony mam termostat i otwarty jest non stop ?

 

No niby tak. Ale tragedii jeszcze nie ma. Mój przykładowo trzymał latem tylko 75 stopni.

Wymieniłem obydwa. Termostat główny i EGR. Ty jak masz czas to wymień najpierw jeden (zacząłbym od EGR bo chyba jest tańszy i łatwiej go wymienić) i zobacz czy się poprawi. Jak nie będzie zmiany to wtedy główny termostat.

 

Przynajmniej na zimę będziesz miał szybciej nagrzane autko :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś właśnie wymieniłem główny termostat.Dwa tygodnie temu wymieniłem termostat EGR bo temperatura na wskaźniku pokazywała 1/3 pola.Po wymianie ter EGR podniosła się prawie do kreski między połowa.Dziś po odpowietrzeniu stoi całkowicie pośrodku pola tak jak powinno być.Przy okazji wyczyściłem przepustnicę i EGR bo zasyfione były strasznie.W niemcowni w grudniu wymieniany był kolektor z klapami więc serwis nie wykonał dobrze pracy bo egr nie chciało ruszyć tak było "zabite".

Mam pytanie dotyczące przepustnicy- jest na niej sprężyna przepustnicy która powinna(tak myślę) sprawiać aby przepustnica była cały czas otwarta, lecz u mnie była luźna, w ogóle nie była założona.Może Niemiaszkowi spadła?Proszę o odpowiedź jakby ktoś mógł zobaczyć ten temat.Znajduje się ona po lewej stronie przepustnicy stojąc przed silnikiem.Założyłem ją i teraz wraca do[pozycji otwartej.

Wymiana termostatu głównego zajęła mi ok. 2 godzin.Termostat kupiony orginal za 145 zł.Z czyszczeniem egr i złożeniem całości ok. 3,5 godz.

szczyrk81 ZDW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana termostatu głównego zajęła mi ok. 2 godzin.Termostat kupiony orginal za 145 zł.Z czyszczeniem egr i złożeniem całości ok. 3,5 godz.

 

W nawiązaniu do czyszczenia EGR.

Można kompem (INPA, DIS) sprawdzić jego kondycję żeby stwierdzić czy trzeba czyścić?

Czy lepiej po prostu wyjąć go i obejrzeć? Chyba że bez wyjmowania go można jakoś "podejrzeć" czy nadaje się do czyszczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Demontaż bardzo prosty (obrazek nr 6 z tej strony http://www.babybmw.net/viewtopic.php?f=3&t=17387) : odłączasz w bagażniku przewód minusowy z akumulatora, zdejmujesz z przepustnicy EGR rurę od intercolera(pociągacz metalowy klips do góry i rura schodzi), wyciągasz wtyczkę z przepustnicy (plug) i odkręcasz uchwyt kabla tej wtyczki z góry ,odkręcasz z lewej strony przepustnicy opaskę (clamp), odkręcasz trzy śruby przepustnicy i wyjmujesz ją.Zaglądając dalej widzisz czy egr masz do czyszczenia czy nie.Egr demontujesz odkręcając cztery śruby imbusowe m6.czyścisz go najlepiej brake cleanerem lub benzyną i szczoteczką.Musi być czysty tzn. świecić się w środku(nierdzewka).Montaż w odwrotnej kolejności.Później autku w pizdę aby dobrze przepaliło dpf i powinien lepiej chodzić.U mnie zrobił się żwawszy.
szczyrk81 ZDW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.