Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli mogę doradzić to nie pakuj pieniędzy w szukanie przyczyny takiego stanu auta . Wydasz kasę na mechaników i magików , którzy w końcu popsują Ci auto a wtedy dopiero zaczną się kłopoty . Zrób program z hamownią przed i po . Ja robiłem w Kreatorze Mocy w W-wie i wiem ,że podchodzą do tematu profesjonalnie . Sprawdzają stan auta przed programowaniem i nic nie zrobią na siłę aby zgarnąć kasę . Myślę ,że po chipie będziesz zadowolony i to jest najlepsze wyjście aby autko dostało więcej mocy .

 

Kolego Artuj bardzo szanuję Twoją wiedzę i rozwiązywanie zagadnień związanych z tym autem ale zarazem nasuwa mi się myśl , że jeśli większość z usterek BMW doświadczyłeś na sobie to masz strasznego pecha z tym Swoim autem :wink:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano
Twoja decyzja, czy chcesz leczenie objawowe czy leczenie przyczyn.

 

Sam długo borykałem się z problemami mocy. Kosztowało sporo, ale teraz samochód ma pełnię oryginalnego wigoru. Nowe turbo, zregenerowane wtryski, nowy przepływomierz i jeszcze kilka innych napraw. Już sam nabierałem przekonania, że ten typ tak ma. Otóż nie - zdechnięte konie to efekt zużycia tych podzespołów.

 

Turbinę w Twoim przypadku bym odrzucił ponieważ dokładały mi się bardzo konkretne błędy z tym związane, jednak wtryskiwacze to bardzo prawdopodobna wersja. Element niestety ciężki w diagnostyce. Moje oglądałem na INPIE nie tylko ja, ale inni znawcy i nie zauważyli aby był z nimi problem. A tutaj wielkie zdziwienie, po wymianie nie ten samochód.

 

Czy zdarza Ci się na postoju na biegu jałowym, aby wskazówka obrotomierza ruszała się nawet nieznacznie?

 

Pozdrawiam

 

Turbinę, jak wspominałem, mam nową - tzn 3 miesięczną. Stara padła - wymieniłem na nową, oryginalną.

Wtryski - cóż, komp nic nie pokazuje ale też nie będę chciał ich regenerować - będę wymieniał na nowe. To poważna inwestycja niestety, nie warta tych 17 km na tą chwilę.

 

Wskazówka na biegu jałowym jest nieruchoma. Ale przez najbliższe dni lepiej jej się przyjrzę w takiej sytuacji.

Gdybym miał umiejętności to sam chętnie poszukałbym przyczyny spadku mocy (choć nadmienię, że auto było mulaste już jak je kupiłem, a miało wtedy 5 lat i niecałe 140 tyś km), a tak to mechanicy mogą odbierać mnie jak pieprzniętego kolesia albo dojną krowę.

 

Dzięki za rady i sugestie

Opublikowano

Mechanicy przyzwyczajeni są do 1.9TDI gdzie usterki są powtarzalne i łatwe do zdiagnozowania. M47 jest kapryśny, ciężko zgadnąć co go boli. Zanim wpadłem co jest u mnie grane, przesiedziałem nie jeden wieczór przegrzebując Polskie oraz zagraniczne fora.

 

Na tym etapie, możesz poeksperymentować ze środkami do czyszczenia wtryskiwaczy. Możesz mieć zabrudzone końcówki. Całości ssyfu to nie usunie wbrew temu co obiecują producenci, jeżeli jednak odczujesz różnicę to będzie kierunek do dalszych działań. Koszt nie duży. Polecam "Liqui Moly Diesel Spulung", nie polecam STP. Mam Webasto i po wlaniu STP do baku zaczęło dymić i gasnąć (potwierdzone dwa razy, więc to nie przypadek). Po wlaniu Liqui pracowało jak zawsze.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Według mnie za brak mocy może odpowiadać:

1. Zbyt niskie ciśnienie doładowania - tutaj jak pisze Artuj komputer sygnalizuje błędy ale jest pewna toleracja którą dopuszcza, także in minus. To że turbo nowe to nie wszystko, może być źle wyregulowane lub układ minimalnie nieszczelny

2. Zasilenie paliwem, czyli wtryski - trudne do zdiagnozowania, zacząłbym od sprawdzenia poziomu korekt na cylindrach. W tym punkcie jest również jakość paliwa, na które współczesne diesle są bardzo wrażliwe (ale pewnie testowałeś na różnych)

3. Poziom kompresji w silniku - (korekty again)

4. Inne mniej znaczące rzeczy np. opór wydechu (DPF)

 

Zakładam oczywiście że komputer oryginalnie jest wystrojony na 163 KM a nie mniej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 listopada będę 80km od łodzi w stronę tomaszowa maz. jak wpadniesz to popatrzymy na wartości w inpie. mam takie auto jak ty to możemy się ścignąć i zobaczymy - może hamownia do d...
Opublikowano
Sprawdź w DISie jaki przepływ ma DPF, to może być jedna z przyczyn słabszej mocy.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Dzięki Wam wszystkim za pomoc. Postaram się jeszcze zweryfikować Wasze sugestie.

 

Darcyn - bardzo chętnie, o ile do tego czasu nie zrobię tuningu to podjadę tam gdzie będziesz. Sprawdzimy w praniu.

Opublikowano

Opiszę autentyczną której byłem świadkiem, nazwy tunera nie podam aby nie robić antyreklamy.

 

Czekając na swoje hamowanie, przede mną przyjechał pacjent (nie BMW) swoim turbo dieslem który był zamulony. 2 hamowania, wynik powtarzalny, coś mu brakuje. Po kilkunastu minutach wjechał znowu z nowym programem (wcześniej seria). Na wykresie fajnie widać, jak samochód lepiej wstaje, już dochodzi do końca obrotów i ... strzał i odgłos jakby spadła rura z coolera. Szybka diagnoza na i niestety, turbo wyleciało wydechem. Po zdjęciu węża, wirnik rusza się we wszystkich płaszczyznach.

 

Tak więc po co naprawiać program, który przez lata przecież nie uległ żadnej modyfikacji? Dalej będę twierdził, że najpierw należy przywrócić moc seryjną naprawiając uszkodzenia mechaniczne zanim zacznie dolewać się koksu. Nawet jak silnik nie ma już dostatecznej kompresji, to dowalając mu koksu i tlenu seria wróci, jednak to się zemści prędzej czy później - patrz historia wcześniej.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Tak, u mnie było turbo i tego u Hitalina nie obstawiam. Ale w dalszej kolejności wymiana wtryskiwaczy też dała zauważalny rezultat. Już nie chodzi mi o to, aby odwoływać się do mojego przykładu, tylko co do zasady. Jak silnik nie trzyma mocy seryjnej to coś go boli i CHIP nie jest najlepszym pomysłem aby temu zaradzić.
  • 2 lata później...
Opublikowano
Twoja decyzja, czy chcesz leczenie objawowe czy leczenie przyczyn.

 

Sam długo borykałem się z problemami mocy. Kosztowało sporo, ale teraz samochód ma pełnię oryginalnego wigoru. Nowe turbo, zregenerowane wtryski, nowy przepływomierz i jeszcze kilka innych napraw. Już sam nabierałem przekonania, że ten typ tak ma. Otóż nie - zdechnięte konie to efekt zużycia tych podzespołów.

 

Turbinę w Twoim przypadku bym odrzucił ponieważ dokładały mi się bardzo konkretne błędy z tym związane, jednak wtryskiwacze to bardzo prawdopodobna wersja. Element niestety ciężki w diagnostyce. Moje oglądałem na INPIE nie tylko ja, ale inni znawcy i nie zauważyli aby był z nimi problem. A tutaj wielkie zdziwienie, po wymianie nie ten samochód.

 

Czy zdarza Ci się na postoju na biegu jałowym, aby wskazówka obrotomierza ruszała się nawet nieznacznie?

 

Pozdrawiam

 

Mam podobny problem, moi mechanicy zdiagnozowali jako błąd DPF ... wyjąłem i dalej to samo. Na hamowni wyszło mi 20KM mniej oraz charakterystyka jest nie ta co trzeba.

Zauważyłem, że na biegu jałowym wskazówka od obrotów lekko mi drga - co to może być?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.