Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

Od dłuższego czasu czułem brak mocy w moim samochodzie. W całym zakresie obrotów - samochod wydawał mi się mulasty. Wczoraj byłem na hamowni - 317 nM/2700 i 146 km/3900 rpm. Słabo. Aż 17 km mniej niż seria mieć powinna! Sam wykres nie notuje żadnych spadków, czy odcięć w niewłaściwych miejscach.

Auto ma przejechane 170 tyś km (przebieg realny, samochód kupiony w polsce w 2007 roku). Mam nową turbosprężarkę, komputer nie pokazuje żadnych błędów - słowem wszystko wydaje się ok, poza tym że auto nie ma mocy.

 

Pierwsze sugestie ludzi z hamowni to przepływomierz i czujnik erg. Pytanie - czy te dwa elementy, jeśli są np zapchane, mogą powodować aż tak duży spadek mocy?

 

 

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Opublikowano

Brak mocy pojawil sie po wymianie turbo?

 

Jedynym wyjsciem bedzie zlogowanie samochodu w DIS'ie lub INPIE pod obciazeniem.

Standardowo na 3-cim biegu, lekko pod gorke.

 

Wtedy bedziesz mogl wykluczyc przeplywke i sprawdzic, czy turbo uzyskuje zadane cisnienie.

 

Wiele czynnikow moze sie skladac na mniejsza moc...

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano

http://images64.fotosik.pl/266/ed7e9585663c0661m.jpg' alt='ed7e9585663c0661m.jpg'>

 

Jak mogę sprawdzić, czy to jest wersja flotowa? Ten samochód jest bardzo bogato wyposażony, czy flotowe auta nie były przypadkiem podstawowymi wersjami?

Zakładając, że jest to wersja flotowa - co mogę zrobić aby przywrócić moc do fabrycznych parametrów

Zakładając, że nie jest to wersja flotowa - ponawiam pytanie - czy przepływomierz i erg mogą być przyczyną spadku mocy?

 

VIN: KY47431

Opublikowano

Wsio tam na wykresie jest ok :), turbo wstaje prawidłowo i ciągnie ok przebieg mocy również ok, na 99% to wersja flotowa, i nie ma reguły czy to auto full opcja czy nie :), klient chce klient ma :), a podatki tam są od mocy :)

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

Nie, brak mocy czułem od samego początku, kiedy kupiłem samochód (1,5 roku temu) - jednak dopiero teraz skonfrontowałem to na hamowni.

Kupując auto pojechałem do ASO, gdzie zrobili mi pełen przegląd przed zakupowy - wszystko było ok, więc zamulenie (względem mojego poprzedniego auta, czyli e46 320d 150 km), odbierałem jako móje subiektywne odczucie - cięższy samochód, bardziej komfortowy więc i wrażenie prędkości mniejsze. Jednak okazało się, że faktycznie brakuje km.

Opublikowano
Wsio tam na wykresie jest ok :), turbo wstaje prawidłowo i ciągnie ok przebieg mocy również ok, na 99% to wersja flotowa, i nie ma reguły czy to auto full opcja czy nie :), klient chce klient ma :), a podatki tam są od mocy :)

 

 

pzdr. Łukasz

 

Ale tam czyli gdzie? Jak wspominałem - samochód został kupiony w 2007 roku w salonie BMW w Poznaniu, mam wszystkie dokumenty od poprzedniego własciciela

Opublikowano

Za granicą w sumie, hmm auto jest z PL, to ciut dziwne, chyba, że takie z Rajchu dostali :), generalnie wszystko wygląda na przebiegu na wykresie prawidłowo tylko na poziomie 150ps a nie 163 :) , tak jak to ma miejsce przy flotowym sofcie.

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

Rozkodowałem VIN na oficjalne stronie BMW.

W danych pojazdu mam zapisane 120 kW czyli 163 KM.

Nie wiem czy istnieje inny sposób na zweryfikowanie tego, czy to wersja flotowa.

 

Pozostaje pytanie - czy wymienione przeze mnie części - przepływomierz i erg mogą mieć wpływ na moc samochodu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

miałbyś w vinie zapisaną redukcję mocy

 

oczywiście że osprzęt ma wpływ na spadek mocy. na byle inpie już coś stwierdzisz

Opublikowano
miałbyś w vinie zapisaną redukcję mocy

 

oczywiście że osprzęt ma wpływ na spadek mocy. na byle inpie już coś stwierdzisz

 

Zatem w VIN - ie redukcji nie ma. Dzwoniłem do ASO.

W poniedziałek jadę do mechanika, chciałbym wcześniej wiedzieć na co zwrócić uwagę, żeby nie narazić się na wymianę czegoś co jest bez sensu.

Opublikowano

W takim razie pierwsze co, to bym wyczyścił EGR i kolektor dolotowy bo z biegiem lat syfu się tam nazbierało co obniża moc, po drugie możesz mieć już słabsza przepływkę która z biegiem lat straciła swoje parametry.

Do tego kiedy filtr paliwa wymieniałeś może jest przypchany ?

Opublikowano

filtr powietrza

filtr paliwa

umyc caly uklad dolotowy wraz z intercoolerem

EGR-mycie + sprawdzenie czy dziala

przeplywka (tutaj to INPA)

 

chyba ze go wydech blokuje gdzies zapchany itp.

 

i na koniec zmiana oprogramowania silnika :norty:

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Opublikowano
No i update softu do najnowszej wersji w sterowniku silnika na pewno da dodatkowy rezultat lepszej elastyczności i sprawności silnika.
Opublikowano

hehe na moje NIC nie zmieni wymiana ŻADNEJ z tych części :) z kilku powodów

 

1. Przebieg jest idealny

2. jakby coś było zwalone to był by problem na szerszą skalę w jakimś miejscu.

3. Filtr paliwa powietrza no litości na pewno gość ma tam filtr powietrza z przed 50kkm :)

4. to że nie ma tam po vinie flotowej wersji to nie znaczy ze nie jest, ja tak miałem i pojechałem do GSC na chipa świeżo po odmie oleju wszystkich filtrach itp, przepływka idealna byla do konca wtryski bdb wszystko oki w silniku i wypluło bodaj 151ps :)

 

 

pzdr Łukasz

Opublikowano

Moja powinna mieć 177 Ps a na hamowni 165 PS.

Wykres prawidłowy nic nie grzebałem tylko chip i jest 200 PS.

Teraz na braki mocy nie narzekam.

Opublikowano

Jutro zweryfikuję tych kilka punktów, które być może wpływają na niską moc. Co prawda sam za bardzo nie wierzę w aż 17 KM mniej przez filtry ale wolę to zweryfikować. Napiszę czy coś się zmieniło - może komuś taka wiedza się przyda.

Tak czy inaczej, najpewniej skończy się na chipie - szukam kogoś kto się tym profesjonalnie w Łodzi zajmuje.

Opublikowano
Rozkodowałem VIN na oficjalne stronie BMW.

W danych pojazdu mam zapisane 120 kW czyli 163 KM.

Nie wiem czy istnieje inny sposób na zweryfikowanie tego, czy to wersja flotowa.

U mnie wersja flotowa jest czytelnie oznaczona.

Podana moc w dowodzie rej. i certyfikacie zgodności: 110 kW ( czyli 150 KM )

Po rozkodowaniu VIN wpisy:

7R9 EDITION FLEET (wersja flotowa)

843 ENGINE LAYOUT (redukcja mocy)

:!: ale :!: POWER = 120 (czyli moc 120 kW)

 

Wszystko to dotyczy silnika M47N2 (M47T2)

Reasumując:

Silnik M47N2( moc 120 kW) o zredukowanej mocy do 110 kW dla potrzeb floty (czytaj dla niższych podatków w Niemcowicach.) :mrgreen:

A wyposażenie wcale nie jest takie kiepskie. :wink:

Pozdrawiam
Opublikowano

Jestem już po wizycie u mechanika:

 

1. Przepływomierz - stan bardzo dobry

2. EGR - stan bardzo dobry (mimo wszystko wyczyszczony)

3. Kolektor dolotowy - bardzo mało nagaru (mimo wszystko wyczyszczony, a przy okazji usunięte klapki {sam nie wiem czy to dobre działanie})

4. W wydechu nic nie zalegało

 

Samochód jeździ tak jak jeździł. Zatem najpewniej mam wersję flotową, która w VIN ie się nie ujawnia (albo w ASO nie potrafili tego odczytać - załatwiałem sprawę telefonicznie).

 

Pozostaje mi zawirusowanie auta

 

Koniec tematu, jak sądzę.

Opublikowano
Przepływkę i wsio spradziliscie na kompie jakie wartości podaje podczas jazdy ( obciążenia ) czy tak na OKO :)

 

pzdr. Łukasz

 

Primo. Niestety nie siedziałem przy mechaniku i nie zaglądałem mu przez ramie. Zleciłem sprawdzenie wydajności i ew czyszczenie ww elementów. Na pewno samochód był podłączony do komputera. Żadnych błędów nie było.

 

Nie wiem za bardzo gdzie jeszcze mogę przyczyny szukać. Mam w sumie 2 ewentualności

 

1. Zapomnieć o sprawie zrzucając winę na bmw, które wyprodukowało auto o słabszych parametrach niż fabryczne. Zrobię chip tuning i moje kombi w końcu zacznie jeździć jak powinno. Koszt: 700 zł za chip

 

2. Pojechać do kilku mechaników w celu dalszych poszukiwań (a przypominam, że auto ma racjonalny wykres mocy, bez zaburzeń {poza mniejszą mocą}). Ile na to wydam - nie wiem, mechanicy słono liczą sobie za swój czas. Jeśli przyczyna zostanie w końcu zlokalizowana auto będzie miało +/- 17 KM więcej. Ale wtedy chyba szkoda mi będzie bawić się w tuning.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No fajnie sprawdziliście przepływkę ale czy sprawdziliście podstawowy element generujący moc czyli turbo i ciśnienie doładowania? Test dynamiczny i sprawdzenie ile ładuje, przecież chipem podnosisz właśnie ciśnienie doładowania i proporcjonalnie dawkę paliwa.
Opublikowano

Twoja decyzja, czy chcesz leczenie objawowe czy leczenie przyczyn.

 

Sam długo borykałem się z problemami mocy. Kosztowało sporo, ale teraz samochód ma pełnię oryginalnego wigoru. Nowe turbo, zregenerowane wtryski, nowy przepływomierz i jeszcze kilka innych napraw. Już sam nabierałem przekonania, że ten typ tak ma. Otóż nie - zdechnięte konie to efekt zużycia tych podzespołów.

 

Turbinę w Twoim przypadku bym odrzucił ponieważ dokładały mi się bardzo konkretne błędy z tym związane, jednak wtryskiwacze to bardzo prawdopodobna wersja. Element niestety ciężki w diagnostyce. Moje oglądałem na INPIE nie tylko ja, ale inni znawcy i nie zauważyli aby był z nimi problem. A tutaj wielkie zdziwienie, po wymianie nie ten samochód.

 

Czy zdarza Ci się na postoju na biegu jałowym, aby wskazówka obrotomierza ruszała się nawet nieznacznie?

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.