Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Problem jest następujący. Moja Bemka gotuje się na wolnych obrotach na postoju. Podczas jazdy woda jest w normie. Nie wiem co jest grane??

 

Macie jakieś opcje co jej dolega??

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Niestety do wymiany masz visco. Rzecz ktora jest slabym punktem tych modeli. Jak stoisz to po porstu wiatrak nie pracuje tak jak powinien i dlatego sie grzeje, a jak jedziesz to wiatr chlodzi CI wode. Lepiej tak nie jezdzi, bo jak sie zagrzeje to glowica moze Ci peknacm szczegolnie ze masz r6. Pozdrawiam.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Witam!

 

Problem jest następujący. Moja Bemka gotuje się na wolnych obrotach na postoju. Podczas jazdy woda jest w normie. Nie wiem co jest grane??

 

Macie jakieś opcje co jej dolega??

 

Pozdrawiam

 

Mialem to samo. Sprawdź czy nie brakuje wody w układzie chłodzenia i czy nie jest on zapowietrzony!

 

U mnie sie okazalo ze 3litry płynu brakowało (a na wskaźniku było ok)

[bMW... i wszystko jasne]
Opublikowano

visco działa bo wiatrak kręci na postoju.

 

Co do odpowietrzania to jak to zrobić?? Bo nie znam się za bardzo na tym...

 

Może macie jakąś któtką instrucje jak to zrobić?

 

Byłbym wdzięczny za pomoc :roll:

Opublikowano (edytowane)
:search: ,było tego tyle na forum, że aż szkoda pisać. Jest wiele sposobów i na pewno wszystkie znajdziesz jak tylko zechcesz. Mam na myśli odpowietrzanie. Edytowane przez wodzik
Wodzik
Opublikowano
A ja stawiam dalej na visco. Ja kiedys w e34 mialem tak uszkodzone, ze tez sie krecilo, ale nie tak jak powinno. Za wolno. Zapowietrzony uklad to malo prawdopodobne bo jak jedziesz to sie nie grzeje. Sprawdz czy jest zapowietrzony, zobacz czy wode wywala Ci z chlodnicy po odkreceniu korka.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Sprawdzanie wisko też było opisywane. Np przy użyciu PLASTIKOWEJ butelki po napoju. Poważnie :search: Te problemy były wielokrotnie poruszane. A tak poza tym. To przegrzewanie musiało się skąś wziąść. Robiłeś coś przy silniku, czy taki już kupiłeś? Czy też objawiło się nagle?
Wodzik
Opublikowano

Ja stawiam na : 1 -maly poziom plynu 2-zapowietrzony uklad 3- termostat zblokowany 4- uszczelka pod glowica.

Kazda odpowiedz pasuje!!! Proponuje wszystko pomalu sprawdzic a na poczatek cisnienie w cylindrach a potem reszte! AAA co do WISCO to prosze nie pisac glupot --one zadziala dopiero przy ostrych 97 stopniach a nie przy zapowietrzonym ukladzie lub gotujacym gdzie wtedy chlodnica jest pol pelna powietrza !! pamietajmy ze wisco odbiera cieplo w 90 prcentach z chlodnicy!

Opublikowano

opisze teraz sytuacje po akcji z moim tata:

 

-duze cisnienie w przewodach /twarde/,

-po ok: 5 min. wywala wode ze zbiornika,

-brak wody w oleju,

-chłodnica zimna,

-charakterystyczne syczenie z silnika, którego wcześniej nie było,

-visco sprawne,

-ogrzzewania włącza sie dopiero po jakimś czasie w czasie jazdy,

-w czasie jazdy wszystko w normie 90km/h, 120km/h, 150km/h wskazówka wody w połowie,

-gdy tylko nastepuje postuj silnik po ok 5 minutach się gotuje a wode wywala

 

Nadal nie wiem jak go odpowietrzyc bo nie mozmy znalezc tego koreczka do odpowietrzania...:/

Opublikowano
w chlodnicy jest odpowietrznik!

Nie w chłodnicy, tylko w obudowie termostatu- ciężko go nie znaleźć( wkręt na samej górze!!!!!!). Z tego co piszesz stawiałbym na zapowietrzony układ. Sprawdź najpierw wąż o którym piszę w tym poście http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=164894&highlight=#164894. U mnie pękł w samym zagięciu kolanka i początkowo nic nie było widać. Ponieważ jednak przez ten wąż pompa zasysa płyn jeśli pęknięcie jest małe to wyciek będzie niezauważalny, ale przez ten otwór będzie zasysać powietrze. W efekcie nie można prawidłowo odpowietrzyć układu chłodzenia. Syczenie o którym piszesz też może się stąd brać. Jeśli wszystko będzie ok to sprawdź termostat. Co do odpowietrzania układu to jeszcze raz powtarzam :search: . Ja jednak polecamhttp://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=170150&highlight=#170150

Wodzik
Opublikowano
U mnie tez tak bylo ze podczas jazdy temperatura ok ale na postoju zaczela rosnac....maska do goru a tu wentylatorek kreci jak gdyby nigdy nic...łapie za niego a on sie daje normalnie zatrzymac...w chwili obecnej jest zblokowany na stale ale w najblizszym czasie kupuje visco. Teraz wydalem troche kasy na lampy...
Opublikowano
No tak, ale jemu nie tylko się gotuje, ale też ma zimną chłodnicę. Gdyby to było wisko to wszystko byłoby normalnie, a tylko temperatura by rosła. Moondek tych awarii jeszcze nie zrobiłem- nie miałem czasu. Na razie obskoczyłem remont przedniego zawieszenia- to było ważniejsze...
Wodzik
Opublikowano
Przychylam się do opinii wodzik'a. Dodam tylko do poprzedników, że zbyt mały poziom płynu chłodzącego w połączeniu z małą wydajnością na niskich obrotach pompy płynu, może wywołać takie objawy o jakich piszesz.

POZDRAWIAM,


WIESŁAW


LPGaz to też paliwo

Opublikowano

U mnie przy podobnych objawach winowajcą był termostat. Z tym, że auto czasami grzało się także w czasie jazdy.

W taką panikę wpadłem że o mało foteli nie zes....ałem :mrgreen:

Opublikowano
No to musi najpierw odpowietrzyc uklad i zobaczy jak bedzie pozniej. Wodzik ja zrobilem tak jak Ci juz kiedys pisalem i mi sie nie wlaczaja awaryjne :) Ale tez ich sam nie moge wlaczyc :wink: No ale jakos daje rade... Jakbys znalazl przyczyne to pamietaj zeby sie pochwalic :)
Opublikowano
Mialem dokladnie takie same objawy w mojej e32 wymienilem visco, weze, termostat i ... nic!!! Jak jechalem wszystko bylo OK, ale jak tylko na kilka minut stanolem w korku lub na postoju to odrazu temperatura szla w gore dopiero jak wymienilem pompe wodna to skonczyly sie moje problemy z gotowaniem plynu. Dla tego ja stawial bym na pompe wodna.

Szukasz czesci do swojego BMW??


Pisz na gg 1211423!!!

Opublikowano

No tak, każdy ma swoje doświadczenia w tej kwestii. Zaraz nastraszymy tak Wujka Mariana, że wymieni cały układ chłodzenia łącznie z chłodnicą. Ale przecież

opisze teraz sytuacje po akcji z moim tata:

 

-duze cisnienie w przewodach /twarde/,

-po ok: 5 min. wywala wode ze zbiornika,

-brak wody w oleju,

-chłodnica zimna,

-charakterystyczne syczenie z silnika, którego wcześniej nie było,

-visco sprawne,

-ogrzzewania włącza sie dopiero po jakimś czasie w czasie jazdy,

-w czasie jazdy wszystko w normie 90km/h, 120km/h, 150km/h wskazówka wody w połowie,

-gdy tylko nastepuje postuj silnik po ok 5 minutach się gotuje a wode wywala

Są to ewidentne objawy powietrza w układzie chłodzenia. Trzeba tylko ustalić przyczynę skąd ono się tam wzięło.

Wodzik
Opublikowano

dzieki za rady:)

 

Jeszcze jedno pytanie w sprawie pompy wodnej...

 

Gdy mój tata wyjął termostat to woda szła tak jakby skokami raz była a raz nie... czy to normalne?? Czy ta woda musi iść cały iść przelewem czy nie??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.