Skocz do zawartości

E46 jaki luz osiowy turbiny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tam nie może być najmniejszego luzu, taki mikroskopijny, który w ogóle da sie wyczuć palcami to juz jest dawno do wymiany, a 3-5mm to już kompletna destrukcja

 

Wirnik turbosprężarki w samochodzie zaczyna cokolwiek tłoczyć przy kilkudziesieciu tysiącach obrotów natomiast jak mocniej podsypiesz do pieca gdy turbinka dopiero zaczyna działać jak trzeba to wirnik ma obroty grubo powyżej 100tys/min. Wtedy powietrze wlatujące w łopatki poddane jest tak ogromnej sile odśrodkowej że wypada z niej z ogromną siłą

 

Równie ogromne przeciążenie działa na sam obracający sie wirnik a ten już zanim sie obraca "coś" waży. bicie 3mm powoduje że te na kilku gramowe smigiełko przy 150tys obr/min działa by siła odsrodkowa liczona juz w dziesiątkach kilkogramów. Oczywiscie dużo, dużo wcześniej siła odśrodkowa spowoduje że wirnik zacznie ocierać o ścianki i przestanie sie bardziej rozkręcać.

 

poprostu turbina nie jest w stanie wejsc na obroty i nie działa a nawet blokuje przepływ i silnik nie ma połowy mocy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.