Skocz do zawartości

Pytanie do użytkowników 116i, 118i, 120i


FatJoe

Rekomendowane odpowiedzi

wiesz... nie dymi nie kopci, chodzi jak nalezy tylko oleju ubywa. Może wystarczy dolweać i mieć do w dpie? Tylko trza pilnować :cool2:

 

1l - 2000km

5l - 10000km

 

Czyli nigdy nie musi wymieniać oleju bo go non-stop filtruje :norty:

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

wiesz... nie dymi nie kopci, chodzi jak nalezy tylko oleju ubywa. Może wystarczy dolweać i mieć do w dpie? Tylko trza pilnować :cool2:

 

1l - 2000km

5l - 10000km

 

Czyli nigdy nie musi wymieniać oleju bo go non-stop filtruje :norty:

 

No, ewentualnie filtr ale 2 razy rzadziej bo w koncu ciagle na nowym oleju to sie tak nie zabrudzi :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, a żeby zdjąc miskę oleju aby wymienic uszczelkę w benzynie, to trzeba sie duzo namęczyc? Coś trzeba demontować, rozbierać żeby sie tam dostać? Nie bardzo mam jak sprawdzić a ciekaw jestem bo nie wiem czy w ogóle to warte zachodu wymieniac uszczelkę skoro poci się, ale nie az tak żeby widocznie ubywało oleju. Jak wystarczy odkręcić miskę i wymienic uszczelke to chyba to zrobię bo koszt bedzie nieduzy, ale jeśli trzeba demontować np. jakies elementy zawieszenia czy wydechu to chyba nie warto... :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem problem z uszczelka miski, lekko się pocilo wiec wymieniłem a dokładnie mechanik/kolega wymienił, trzeba było podnieść delikatnie silnik jak mnie pamięć nie myli , napewno bylo trochę pracy przy tym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem problem z uszczelka miski, lekko się pocilo wiec wymieniłem a dokładnie mechanik/kolega wymienił, trzeba było podnieść delikatnie silnik jak mnie pamięć nie myli , napewno bylo trochę pracy przy tym.

 

Myślisz, że jak się poci a nie ma dużego wycieku, to warto w ogóle wymieniać tę uszczelkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi powiedzieli żebym się tym nie przejmował i jeździł, raz na jakiś czas sprawdził czy nie ma zmian i tyle, problem w tym ze mnie szlak trafia jak nie mam czegoś na tip top wiec decyzja była tylko jedna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Miałem problem z uszczelka miski, lekko się pocilo wiec wymieniłem a dokładnie mechanik/kolega wymienił, trzeba było podnieść delikatnie silnik jak mnie pamięć nie myli , napewno bylo trochę pracy przy tym.

 

Myślisz, że jak się poci a nie ma dużego wycieku, to warto w ogóle wymieniać tę uszczelkę?

 

Jeśli się tylko poci, lub nawet jeśli raz na 1000km skapnie kropla to nie dotykaj!!! Roboty jest sporo, bo jest ciężki dostęp. Poza tym jak dasz kiepską uszczelkę, czy gdzieś Ci się podwinie czy wyciśnie to dopiero się zacznie lać i wtedy będzie Cię ch** strzelał. U mnie w e46 delikatnie leciało, nie ruszałem, w e87 się poci nie dotykam...

Kiedyś w innym aucie zmieniłem uszczelkę pod miską bo czasem skapnęła kropla... przez parę miesięcy było ok, a później znów to samo dlatego nie bawię się w te uszczelki, szczególnie, że nawet jeśli olej skapnie to na osłonę silnika i nie zalewa Ci osprzętu, więc nic to nie popsuje.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem problem z uszczelka miski, lekko się pocilo wiec wymieniłem a dokładnie mechanik/kolega wymienił, trzeba było podnieść delikatnie silnik jak mnie pamięć nie myli , napewno bylo trochę pracy przy tym.

 

Myślisz, że jak się poci a nie ma dużego wycieku, to warto w ogóle wymieniać tę uszczelkę?

 

Jeśli się tylko poci, lub nawet jeśli raz na 1000km skapnie kropla to nie dotykaj!!! Roboty jest sporo, bo jest ciężki dostęp. Poza tym jak dasz kiepską uszczelkę, czy gdzieś Ci się podwinie czy wyciśnie to dopiero się zacznie lać i wtedy będzie Cię ch** strzelał. U mnie w e46 delikatnie leciało, nie ruszałem, w e87 się poci nie dotykam...

Kiedyś w innym aucie zmieniłem uszczelkę pod miską bo czasem skapnęła kropla... przez parę miesięcy było ok, a później znów to samo dlatego nie bawię się w te uszczelki, szczególnie, że nawet jeśli olej skapnie to na osłonę silnika i nie zalewa Ci osprzętu, więc nic to nie popsuje.

Pozdrawiam

 

No i dobra, srał pies tę uszczelkę. Nie wymieniam. Zmienię tylko olej na Valvoline, z tego co czytam forum to u paru osób zmiana z castrola na valvo zmniejszyła troche zużycie oleju.

 

Jeszcze moje pytanko:

Samochód ma na moje oko około 200tyś przebiegu, bierze oleju tak jak napisałem (1l na 6,5tys km). Jeżdżę na castrolu 5W40, więc na rzadszy (0W) chyba nie ma co zmieniać, ale co byście na moim miejscu zalali z tych poniżej?

 

Valvoline MaxLife 5W40 full synthetic

 

Valvoline SynPower XL-III 5W-30 full synthetic

 

Valvoline SynPower 5W-30 full synthetic

 

Valvoline SynPower 5W-40 full synthetic

 

Ja bym chyba zalał MaxLife Syntetyczny 5W-40, chyba najlepszy do silników nie najmłodszych przebiegiem:

 

Pierwsza formuła wydłużająca żywotność silnika — w pełni syntetyczny olej silnikowy klasy Premium o formule opracowanej w celu spełnienia wymogów silnika o dużym przebiegu.

 

Dzięki specjalnym dodatkom, takim jak specjalne środki konserwujące uszczelki oraz środki oczyszczające, produkty MaxLife regenerują kluczowe części silnika, wydłużając jego żywotność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

187 tys oryginalny. Na codzien jezdze spokojnie, jedynie czasem na trasie pocisne jak sie zdarzy okazja do sparingu :)

Wg ksiazki, do przebiegu 174tys olej wymieniany byl 7 razy.

Ostatnio mialem okazje zajrzec pod pokrywe zaworow to wszystko lsniace jak z fabryki :)

 

Ps. Odkad nabylem, jezdze na PB98 i tylko ze stacji BP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez czyściutko , olej wersja wyczynowa Fuchs Race Pro ( polecam, 0 ubytek oleju ) a benzyna tylko i wyłącznie Shell V Power Race
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No i dobra, srał pies tę uszczelkę. Nie wymieniam. Zmienię tylko olej na Valvoline, z tego co czytam forum to u paru osób zmiana z castrola na valvo zmniejszyła troche zużycie oleju.

 

Jeszcze moje pytanko:

Samochód ma na moje oko około 200tyś przebiegu, bierze oleju tak jak napisałem (1l na 6,5tys km). Jeżdżę na castrolu 5W40, więc na rzadszy (0W) chyba nie ma co zmieniać, ale co byście na moim miejscu zalali z tych poniżej?

 

Valvoline MaxLife 5W40 full synthetic

 

Valvoline SynPower XL-III 5W-30 full synthetic

 

Valvoline SynPower 5W-30 full synthetic

 

Valvoline SynPower 5W-40 full synthetic

 

Ja bym chyba zalał MaxLife Syntetyczny 5W-40, chyba najlepszy do silników nie najmłodszych przebiegiem:

 

Pierwsza formuła wydłużająca żywotność silnika — w pełni syntetyczny olej silnikowy klasy Premium o formule opracowanej w celu spełnienia wymogów silnika o dużym przebiegu.

 

Dzięki specjalnym dodatkom, takim jak specjalne środki konserwujące uszczelki oraz środki oczyszczające, produkty MaxLife regenerują kluczowe części silnika, wydłużając jego żywotność.

 

Chyba każdy z tych olei będzie ok, ja jeżdżę na XL-III 5w30 i jest ok. Wybór należy do Ciebie, możesz ewentualnie w sklepie zapytać się który polecają (o ile będzie kumata osoba to coś mądrego powie).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Ja swoja kupilem z przebiegiem 141tys teraz mam 150tys I po kupnie oczywiscie zmienilem olej na 5w castrola bodajze reki uciac niedam bo znajomy mechanik wszystko robil musialbym dopytac ale po tych 9 tys niespadlo nic jak bylo zalane na max tak dalej jest ciekawe tylko czy to sie pokrywa z rzeczywistoscia, brak bagnetu-slaby pomysl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie zawsze utrzymuje poziom na max lub kreskę przed max. Wskazanie max u mnie "słabo działa" bo dwa dni się pali dwa nie i znów dwa dni tak i dwa inaczej....

A wiem że oleju było na max bo przy wymianie wlałem 4400ml (a więc o 100ml więcej niż teoretycznie trzeba... bo sugerowałem się pod koniec wlewania właśnie wskazaniem kompa).

Ale jak już zgaśnie pierwsza kreseczka z max na stałe to taki stan utrzymywał przez 4000km. Na ten dystans dolałem 350ml, a też się poci u mnie spod miski.

Może leci Ci spod vacuum pompy? To standardowe miejsce wycieku dla tych jednostek.

 

Na początku chciałbym się serdecznie przywitać z użytkownikami forum. Choć do tej pory nie miałem jeszcze okazji niczego napisać to wiele wątków tutaj poruszonych pomogło mi zaznajomić się z marką BMW. Korzystając z okazji że jest to wątek poruszający problem pomiaru oleju, prosiłbym o wyjaśnienie jednej kwestii. Jestem użytkownikiem e81 z 2009 roku z silnikiem N43B20. Zgodnie z informacją zawartą na stronie castrola do tego silnika wchodzi 4,3 litra oleju. Czy dobrze rozumiem że po wlaniu takiej objętości oleju, komputer będzie pokazywał maksymalną wartość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
tak właśnie powinien powinien pokazać max, ale jak widzisz komp nie jest idealny (cóż najlepszy jest bagnet) i może równie dobrze pokazać Ci 3/4... bo pokazuje podczas pracy silnika, więc olej jest w obiegu. U mnie np. na po odpaleniu pokazuje max, a po rozgrzaniu 3/4...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie wogóle szaleje raz pokazuje 3/4 raz full :)

ja jeżdzę na mobilku 5w30 i nie zauważam jakiegoś zużycia oleju :D

co do castrola mam pewien uraz ponieważ już 2x w dwóch różnych autach jeździłem na castrolu edge i 2x zatarłem panewki w silniku!

wiem że każdy olej jest w sumie taki sam ale ja mam pewne uprzednienia co do castrola

BOKIEM ALBO WCALE...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem się was o ten olej bo ostatnio po jego wymianie, mechanik dosyć pokrętnie starał mi się wytłumaczyć dlaczego na rachunku zamiast 4,3 litra widnieje 5,5 litra. Wychodzi na to że dałem się oszukać……

Faktycznie elektroniczny pomiar oleju jest nieprecyzyjny. Ciekawe dlaczego BMW zrezygnowało z bagnetu w tych silnikach. Obecnie jeżdżę na castrolu 5w30 i 1 litr oleju musiałem dolać po przejechaniu około 12tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem się was o ten olej bo ostatnio po jego wymianie, mechanik dosyć pokrętnie starał mi się wytłumaczyć dlaczego na rachunku zamiast 4,3 litra widnieje 5,5 litra. Wychodzi na to że dałem się oszukać……

Faktycznie elektroniczny pomiar oleju jest nieprecyzyjny. Ciekawe dlaczego BMW zrezygnowało z bagnetu w tych silnikach. Obecnie jeżdżę na castrolu 5w30 i 1 litr oleju musiałem dolać po przejechaniu około 12tyś km.

No jak byk oskubał cię na jakies 100zł :) U mnie wlałem około ilości z danych fabrycznych i miałem max. Oczywiście najpierw wlałem troche mniej i sprawdziłem ile jest, żeby potem nie przelać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Odswieze troche temat brania oleju. Ostatnio wlalem testowo MOTULA 8100 x-clean+. Przejechalem jakies 4-5tys i komp krzyknal mi wczoraj zeby +1L dolac :/

Wczesniej jezdzilem na castrolu/BMW i zero brania oleju.

Nie powiem ostatnio troche motorek poganialem na wysokich obrotach, ale zeby jakos szczegolnie inaczej niz poprzednio to nie :/

Doleje i zobacze czy za jakis czas znowu krzyknie o dolewke

Edytowane przez Taucher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniłem z Castrola 5W30 na Valvoline 5W40 i pobór oleju spadł z 1l/6500km na 1l/7000km. Być może to błąd pomiaru lub po prostu kwestia ciut większej gęstości oleju. Mam jednak wrażenie, że lepiej jeździł na 5W30 i taki Valvo zamierzam zalać następnym razem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam. Mam problem.

Kupiłem 118i z Niemiec z przebiegiem 189tyś i wszystko było ok. Wymieniłem olej po przejechaniu około 1 tyś castrol 5w30 i zaczął się problem. Bmw zachciało litra po przejechaniu około 700km. Dolałem 0.7 i po przejechaniu okolo 500 znowu zachciało 1l.

Silnik suchy. Nie kopci, pracuje równo.

W czym może leżeć problem ?

 

Dodam, że przed wymianą nic się nie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem.

Kupiłem 118i z Niemiec z przebiegiem 189tyś i wszystko było ok. Wymieniłem olej po przejechaniu około 1 tyś castrol 5w30 i zaczął się problem. Bmw zachciało litra po przejechaniu około 700km. Dolałem 0.7 i po przejechaniu okolo 500 znowu zachciało 1l.

Silnik suchy. Nie kopci, pracuje równo.

W czym może leżeć problem ?

 

Dodam, że przed wymianą nic się nie działo.

 

Trochę dużo wziął oleju jak na przejechane 700 km. No chyba że ostro po zakupie traktowałeś auto ;)

ja jakoś nie jestem przekonany do Castrola..

Solidne działające Stare POLSKIE TELEFONY RWT/T4 /wyprzedaż kolekcji/. Doskonałe jako ozdoba mieszkania, kancelarii, gabinetu lub biura

Więcej w linku: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=4319457

/Dla forumowiczów BMW-klub.pl możliwy rabat/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka ilość oleju byłaby widoczna pod autem gdyby to były wycieki. Wyparowac tez nie mógł, więc jedynym wytłumaczeniem jest to że jednak silnik go spalił. Przy takim ubywaniu oleju jeśli nie ma wycieków to musi kopcic jak diabli. Sprawdź dobrze podczas przyspieszania, albo na zimnym. Mogą byc uszczelniacze zaworów np. albo pierścionki. U mnie litr schodzi na około 7tyś km. A Castrol to swoja drogą szczota nie olej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam Panowie

 

Mam pytanie w sprawie oleju ponieważ zaczynam się obawiać że mam problem z moją 116i ... Kiedy kupiłem auto wymieniłem olej wraz z wszystkimi filtrami . Olej jaki zalałem to Castrol EDGE 5W30 . Zalałem 4 L po przejechaniu około 3tys km musiałem dolać w trakcie tego dwa razy olej po ok.250 ml czyli razem przez ten czas 0.5 l żeby utrzymać poziom na 3/4 .. Auto ma przejechane 215 tys praktycznie cały czas w tygodniu pokonuje krótkie trasy w przedziale 3-4 kilometry dziennie czyli silnik nawet nie może się nagrzać ... Panowie czy mam się zacząć martwić takim ubytkiem ? jedyny wyciek w silniku to problem z uszczelką miski silnika ale to nie jest jakiś bardzo duży wyciek ..

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.