Skocz do zawartości

Pytanie do użytkowników 116i, 118i, 120i


FatJoe

Rekomendowane odpowiedzi

1. Ile Wam bierze oleju?

2. Jeżeli wskaźnik jest na min. i komputer pokazuje żeby dolać 1l, to jak doleję 1l wskaźnik będzie na max czy dokładnie pomiędzy min a max?

 

Miałem max, zrobiłem 5,5tyś km i mam min. troche sporo prawda? :? Dziwne bo nie kopci, nie mam wycieków tylko lekko sączy sie spod uszczelki miski olejowej, uszczelka pokrywy wymieniona nie widac żeby sie pociło na razie. Sprężanie sprawdzane i jest ok, z reszta jakby nie było ok, to by kopcił. Olej Castrol 5W40. Zmienię teraz chyba na Valvoline Max Life 5W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Od min do max jest 1L. Zależy jak jeździsz jak nie męczysz to nie spala jak kręcisz bączki na śniegu:) to ubywa

Jeżdżę raczej umiarkowanie z tendencja do przyciskania od czasu do czasu, ale tez nie do odcięcia. Skoro najbardziej prawidłowy poziom to dokładnie pomiedzy min a max to czemu każe mi wlać 1l ? To by znaczyło że zalecenie jest lac max...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz pomiędzy to nie powinno się domagać oleju. Generalnie zmierz kilka razy i pamiętaj żeby auto stało płasko. Ten miernik potrafi czasem różnie pokazywać. Lepiej żeby był zwykły bagnet :(

Jezu, naprawdę co drugi to ma problem z czytaniem ze zrozumieniem. Piszę, że mam na min. a nie pomiędzy. Wcześniej napisałeś, że pomiędzy min a max jest 1l, więc pytam sie dlaczego każe mi wlac 1 litr skoro wtedy będzie na max a przecież najbardziej prawidłowym poziomem jest dokładnie pomiędzy min a max i tak powinien zalecac producent czyli komunikat "+1l" powinien oznaczać że jak wleje 1l to będzie dokładnie pomiędzy min. a max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego jak najlepszy poziom to po środku. Masz minimum i każe ci dolać 1l żeby było max.

No jak? Na logikę skoro jest poziom min i poziom max to najodpowiedzniejszym poziomem jest dokładnie pomiędzy. I tak tez producent powinien zalecać a co za tym idzie komputer każąc wlać 1l powinen oczekiwac poziomu pomiedzy :) Ale tak poza tymi dywagacjami to obys miał rację. To by świadczyło że bierze mi mniej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja u siebie zawsze utrzymuje poziom na max lub kreskę przed max. Wskazanie max u mnie "słabo działa" bo dwa dni się pali dwa nie i znów dwa dni tak i dwa inaczej....

A wiem że oleju było na max bo przy wymianie wlałem 4400ml (a więc o 100ml więcej niż teoretycznie trzeba... bo sugerowałem się pod koniec wlewania właśnie wskazaniem kompa).

Ale jak już zgaśnie pierwsza kreseczka z max na stałe to taki stan utrzymywał przez 4000km. Na ten dystans dolałem 350ml, a też się poci u mnie spod miski.

Może leci Ci spod vacuum pompy? To standardowe miejsce wycieku dla tych jednostek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda mam 120d a nie i, to powiem Ci ze podobnie musze dolewac i ze stylem jazdy podobnie jak Ty uzytkuje auto. U mnie nie mam wyciekow ani pocenia na misce, auto nie kopci.

Wydaje mi sie, że auta z turbo tak mają (zresztą dużo osób też tak uważa, wiem od ludzi co mają też audi i silniki tfsi np. też im zjada olej). Bo w tych modelach benzynowych są turbiny, prawda?

 

Dodam jeszcze, ze jezdzilem na castrolu 0w30 to dolewalem, teraz motul tez dolewam, przez chwile mialem mobil 1 esp 5w30 lub 5w40 nie pamiętam już i zrobilem prawie 4k km i olej nie znikal (moze to tylko zbieg okolicznosci na tym oleju akurat, potem wymienialem turbo bo gwizdalo i balem sie ze w koncu na trasie mi cos padnie - zeby nie bylo na nowym turbo jesli chodzi o olej to jest tak samo, a wymienialem na nowke, nowe uszczelki, odma itd..). Gdzies czytalem, ze ludziom na volveline bralo mniej oleju lub wcale i mam zamiar kiedys sprobowac ten olej. Generalnie slyszalem od mechanikow, zeby dolewac i sie nie przejmowac chyba ze ubytki sa naprawde duze albo widac kopcenie. Niektore silniki biora mniej niektore wiecej zalezy tez od danej sztuki. Olej na szczescie nie jest zbyt drogi i mozna dolac nawet te 2-3 litry na 15k km.

 

Aha zalecenie jakie slyszalem kiedys od mechanika to ze przy rozrzadzie na lancuchu trzymac poziom blizej max niz srodka.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie te benzyny nie mają turbo. Dokładnie 2-3l na 15tyś to "norma", z resztą dla silników z turbo według producenta to nawet 1l - 1,5l na 1000km to "norma"... Co do valvoline to prawda, że silniki go nie spalają aż tyle niż np castrola, oraz że przy łańcuchach rozrządu i vanosie lepiej trzymać się górnej granicy poziomu oleju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey!

Mam 120i 150KM i jeżdżę na castrolu 5W30. Prędzej jeździłem na 5W40 też Castrol (z takim go kupiłem) i muszę przyznać, że po wymianie oleju i do następnej wymiany nic nie dolewam - wskaźnik oleju mam pomiędzy min i max i o oleju zapominam. Na wiosnę przy wymianie oleju przejdę chyba na 0W30 Castrol/Bmw bo taki jest dedykowany do tego silnika.

Pozdrawiam!

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam model 116i (122KM - silnik N43B16) i podobnie jak chyba większość użytkowników czasem muszę dolać oleju. Ten typ silnika ma taką konstrukcję, że zużywa trochę oleju. Średni dolewam około 0,3-0,4 litra oleju po przejechaniu 5-6 tyś. km. Komputer "woła" żeby wlać 1 litr, ale okazało się, że gdy wleje tyle ile napisałem to jest OK tzn. poziom oleju równo w połowie na wyświetlaczu. A tak na marginesie - to rzeczywiście jakieś kuriozalne rozwiązanie żeby pozbyć się zwykłego bagnetu. Duży minus dla BMW za taką nowoczesność....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwszym komunikacie +1l przez cały tydzień pokazywał 1/4-1/2. Dziś po raz kolejny pokazał mi min. +1l i po 3 godzinnym postoju wsiadam i jade a on przez całą drogę znowu 1/2 :duh: . Czy ten czujnik tak może głupio pokazywać czy może coś nie halo z kompem?

 

Dodatkowo dziś wsiadam do samochodu odpalam a tu komunikat "gołoledź", patrze a tu termometr pokazuje 1stopien Celsjusza :shock: , choć na dworze ok. 8 stopni. Na termometrze w ciągu 3 minut zwiekszała sie temperatura, doszła do 8,5 i sie zatrzymała.

 

Miał ktos takie przypadki? Chyba powinienem sobie zafundować podpięcie pod kompa i jakis resecik czy cuś w ten deseń... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wy dolewacie ten olej jak komputer krzyknie? czy sprawdzacie sami co jakis czas i dolewacie wczesniej?

Pytam, bo jeszcze nigdy mi komp z czyms takim nie wyjechal. Wymieniam olej co 12 - 15kkm

 

ps. na to branie oleju (mniejsze lub wieksze) ma wplyw na jakiej benzynie sie jezdzi? (pb95 - pb98)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wy dolewacie ten olej jak komputer krzyknie? czy sprawdzacie sami co jakis czas i dolewacie wczesniej?

Pytam, bo jeszcze nigdy mi komp z czyms takim nie wyjechal. Wymieniam olej co 12 - 15kkm

 

ps. na to branie oleju (mniejsze lub wieksze) ma wplyw na jakiej benzynie sie jezdzi? (pb95 - pb98)

 

Jak mam sprawdzić sam wg Ciebie, skoro nie ma bagnetu? Jakiś debil wymyslił, że nie będzie bagnetu tylko czujnik z którego info podaje komp. A jak sie czujnik popsuje a komp zwariuje to rownie dobrze moze pokazywac max a silnik sie zatrze bo oleju nie będzie. Geniusz! :cool2:

 

Szczerze wątpie, żeby rodzaj benzyny miał wpływ na zużycie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O sprawdzanie samemu, mialem na mysli odpowiednia funkcje w kompie i klikanie manetka raz na jakis czas :) . Wiem, ze bagnetu nie ma i szczerze tez mnie to wkurza. Moze specjalnie go nie dali zeby uzytkownik za czesto maski nie otwieral, bo jak kazdy wie, w jedynkach czesto linki od otwierania padaja :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten geniusz może nie chciał aby użytkownik auta brudził sobie ręce.. :wink:

Solidne działające Stare POLSKIE TELEFONY RWT/T4 /wyprzedaż kolekcji/. Doskonałe jako ozdoba mieszkania, kancelarii, gabinetu lub biura

Więcej w linku: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=4319457

/Dla forumowiczów BMW-klub.pl możliwy rabat/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja u siebie sprawdzam na kompie stan, nigdy jeszcze nie kazał mi dolać, robię to samemu (tzn od wymiany czyli 5tyś km raz dolałem) gdy pokazuje pół stanu dolewam około 400ml aby wrócić na max.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byleby nie przelać- dawkuj. Panowie, ale trafiłem na temat, mama kupiła 120i i lata zagramanice przez Niemcy i bierze jej 1l na 2 tys juz mieliśmy sprzedawać Czy to normalne że bierze olej? Sprzedawac czy nie bo poza tym to igła naprawde :mrgreen: przebieg 135 tys. Pozdro
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czym można poznać ile trzeba dolać? ten wskaźnik ma tylko trzy poziomy? MIN/OK/MAX ?

U mnie jest tak:

min_1/4_1/2_3/4_max

 

komunikat ok pokazuje na wszystkich poza "min"

na min pokazuje +1l

 

nie wiem czy cos pokazuje jesli sie wleje za dużo

 

Normalnie dolałbym gdybym miał 1/4 ale skoro komp pokazuje mi raz 1/4 raz 1/2 a raz min. to kij go wie juz w końcu ile jest. Jak doleje i sie okaże że za dużo to tez niezdrowo :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byleby nie przelać- dawkuj. Panowie, ale trafiłem na temat, mama kupiła 120i i lata zagramanice przez Niemcy i bierze jej 1l na 2 tys juz mieliśmy sprzedawać Czy to normalne że bierze olej? Sprzedawac czy nie bo poza tym to igła naprawde :mrgreen: przebieg 135 tys. Pozdro

 

1l na 2tyś to juz sporo. U mnie jeszcze testuje bo niedawno kupiłem ale na razie wychodzi ok. 1l na 6tys km. Gadałem z gościem jednym tez jeżdzi benzynką i mowi ze te stare silniki bmw braly malo oleju albo wcale a te nowe valvetroniki i bezpośrednie lubia łyknąć, szczególnie te bezpośrednie, więc może "tak ma być" :) ale 1l na 2 tys km to juz mysle od cholery za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie sprawdzam na kompie stan, nigdy jeszcze nie kazał mi dolać, robię to samemu (tzn od wymiany czyli 5tyś km raz dolałem) gdy pokazuje pół stanu dolewam około 400ml aby wrócić na max.

 

Czyli na 5tys km wział Ci 400ml około?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.