Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dzisiaj pojawiła mi się kontrolka wykrzyknik w otoczce trybiku od skrzyni automatycznej , po chwili zgasła ale i tak pojechałem pod kompa który pokazał dwa błędy

1.sprzęgło blokujące wielo poślizgu

2.zasilanie ecu

co to moze być koledzy bo skrzynia chodzi tak jak wcześniej

Opublikowano
no właśnie nie i nie wiem czy robić bo buma ma 360tys przebiegu i jak nikt przede mną nie robił to to raczej może zaszkodzić taka wymiana tak piszą wszyscy na forum
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jak to wygląda w kodach pod INPA? Olej chyba nic z zasilaniem ECU nie ma. Może masz akumulator padający??
Opublikowano

oj niestety mechanik mi tylko napisał jakie to błędy , a kompem stan oleju można sprawdzić ?

co do akumulatora to jest sprawny bo silnikiem kręci jak wściekły

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no właśnie nie i nie wiem czy robić bo buma ma 360tys przebiegu i jak nikt przede mną nie robił to to raczej może zaszkodzić taka wymiana tak piszą wszyscy na forum

 

Jacy wszyscy, co to za głupota :?:

Zmiana oleju ma zaszkodzić???

Kolego wymieniaj, zobaczysz jak skrzynia odżyje, aż się zdziwisz. Nie będziesz czuł kiedy biegi się zmieniają.

Wymieniałem kiedyś w poprzedniej e39525d, przebieg około 250kkm. Nic się nie stało na minus, było tylko lepiej.....dużo lepiej!!

W "zrób to sam" jest nawet temat z fotorelacją jak to zrobić właśnie w e46.

Jak się boisz, to na początek dolej trochę oleju do skrzyni i zrób "reset skrzyni" czy jak kto woli reset właśnie ECU. Jak nie wiesz jak to zrobić, to daj znać, opisze Ci krok po kroku.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
i chyba się zdecyduje na wymianę a co do resetu to nie mam pojęcia jak to się robi i jak możesz to podpowiedz mi a będę wdzięczny
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja w swojej zmieniałem jak miała na liczniku 180.000 km, ale do tego przebiegu ze 100.000 pewnie trzeba dodac. Nie ma szans ze 180 to oryginalny przebieg, bo w module swiateł cos mam namieszane,ale nie o tym. Na 100% olej był pierwszy raz wymieniany bo filtr był oryginalny. Znaczącej różnicy nie zauważyłem, może ciut delikatniej chodzi. Ale wczesniej tez nie miałem zastrzeżeń do pracy oprócz wolnego ruszania rano. Wymiana oleju na to nie pomaga:( Teraz mineło ponad 40 tysiecy od wymiany i chodzi pieknie. Polcam wymianę. Nie ma oleju wiecznego którego się nie wymienia, po 300 tysiacach bedzie już przepracowany.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
i chyba się zdecyduje na wymianę a co do resetu to nie mam pojęcia jak to się robi i jak możesz to podpowiedz mi a będę wdzięczny

 

No to proszę opis resetu, zastosowanie do M57, ale w każdym automacie się sprawdza, nie bać się, robić

 

1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus

2) zabezpieczamy aku ,żeby kable w żaden sposób go nie dotknęły wywołując spięcie

3) przekręcamy stacyjkę w pozycje 2

4) teraz musimy połączyć kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU

5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku : "+" potem"-"

6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzić na biegu jałowym przez 5 minut

7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut

Cool teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najniższym możliwym biegu

( zależnie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracić obroty, aż do obrotów biegu jałowego - i tak trzykrotnie

9) następnie znów zatrzymujemy auto i pozwalamy pracować na biegu jałowym przez 5 minut

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Jak koledzy wyżej piszą, olej to płyn wymienny .............. .

Przy takiej wymienianie jest wymagana dokładność/sumienność a opiniami na forach, że po wymianie skrzynia odmówiła posłuszeństwa bym się nie przejmował bo np. "nie wiemy jak długo pacjent jeździł z usterką".

 

Błąd zasilania ecu zwaliłbym na wcześniejsze problemu z odpalaniem co miałeś ;) .

Opublikowano
heheh dobrzy jesteście ok dzisiaj robię zwarkę tylko musi żona wrócić z pracy bo Ona ujeżdża więcej jak Ja ten samochód ,Ja tylko tankuje :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.