Skocz do zawartości

Kopcenie na czarno/szaro


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przede wszystkim witam wszystkich forumowiczów i użytkowników lub miłośników BMW.

Szukałem trochę na forum, więc temat wyda się podobny do już poruszanych. Jednak symptomy w moim aucie są trochę dziwne, dlatego zdecydowałem się na nowy temat.

 

W skrócie: 330d, 2003 rok, 204KM automat touring.

Od ostatniej wymiany oleju(wyssanie+zmiana filtra) autko zaczęło wysnuwać czarny dymek z rury.

W czasie postoju "P" i naciskaniu gazu do podłogi z tłu czysto.

W czasie powolnej jazdy po mieście przy lekkim ale gwałtownym naciśnięciu gazu czarno w lusterku:(

Przy jeździe "w trasie" każde naciśnięcie gazu - lekko czarno z tyłu a przy wyprzedzaniu i mocniejszym obciążeniu silnika - czarna chmura. Aż wstyd.

 

Idąc za radą forumowiczów wyczyściłem EGR. Był trochę zasyfiony i nie działający poprawnie. Niestety bez rezultatów.

Zabrałem się za przepływkę(którą wymieniałem na nową jakieś 30 000 km temu(rok) tak profilaktycznie.

Wymieniłem. Niestety bez zmian. Dymek zrobił się nieco jaśniejszy ale w dalszym ciągu przy tych samych czynnościach wylatywał z rury.

 

Co ciekawe, po odłączeniu przepływomierza(wtyczki) zero kopcenia, zero utraty mocy. Po ponownym podłączeniu znowu kopcenie.

Nie chce mi się trochę wierzyć, że mam dwa przepływomierze walnięte dlatego proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki. Może ktoś się z czymś podobnym już spotkał.

 

Nie pamiętam kiedy wymieniałem filtr powietrza, chyba dawno. Jednak nie chciałbym wymieniać wszystkiego jeśli nie przyniesie to rezultatu.

Mechanik to ostatnia deska ratunku bo może i naprawi ale za chwilę wrócę z czymś innym. Takie to już mam szczęście do warsztatów. Albo powiedzą, że mam "silnik wymienić" a skleją tylko rurkę:).

Proszę o sugestie.

 

Dzięki serdeczne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobrze odczytałem, że olej wymieniałeś przynajmniej 30 tys. km temu? I na dodatek nie wymieniałeś wtedy filtra powietrza? To ile on przejechał..o odmie słyszałeś? Wymieniałeś? Czyściłeś separator czy jest filtr?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

przeplywke zmienil a nie olej, czytaj ze zrozumieniem

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Olej wymieniam co 15 000 zawsze. To byłby grzech:)

Nie pamiętam kiedy wymieniałem filtr powietrza. Może 2 wymiany oleju temu. Może to jest rozwiązanie ale nie wydaje mi się. Mogę się mylić.

Odmę znam. Wymieniana co 30 000 km czyli wg zaleceń. Kupuję w serwisie i wymieniam sam, bo warsztaty zazwyczaj nie wiedzą co to odma.

Opublikowano
zacznij od jakiejś diagnostyki. sprawdź korekty wtrysków, ciśnienie turbo podczas jazdy (do ilu ładuje) i napisz do ilu mierzy Ci przepływka wg kompa
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano

Niby by wskazywało na przepływkę ale jak już założyłeś nową i nie jakiś zamiennik to auto może sie dusi z powodu zapchanego katalizatora ??? a że niema swobodnego wyjścia spalin to układ głupieje ???

Dobrze by było podłączyć do kompa i nawet w czasie jazdy sprawdzić parametry to poznasz nagą prawdę ;-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Pewnie już sprawdziłeś ale Ci przypomnę sprawdź czy Ci gdzieś lewego powietrza nie łapie bo będzie tak jak piszesz
powiedzą, że mam "silnik wymienić" a skleją tylko rurkę:).

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Dziękuję wszystkim za sugestie.

Co do podłączenia do kompa to w sumie nie mam czasu żeby gdzieś podjechać a z drugiej strony nie wiem gdzie, żeby nie skroili jak "za prezydenta" :-)

Chciałem po prostu sprawdzić wszystko we własnym zakresie zanim zdecyduję się na wizytę w warsztacie.

Kupiłem kiedyś kabel do wgrywania map do sterownika silnika ale nigdy go nie użyłem bo załączony soft do tego kabla był za bardzo zagmatwany i chyba zbyt ryzykowny.

 

Jest jakiś soft, żeby sprawdzić parametry przepływki używając tego kabla(ma chyba tylko 4 piny na kostce).

Gdzie mógłbym sprawdzić to lewe powietrze? Są jakieś miejsca najbardziej narażone? Gdzie ich szukać.

 

Dzięki serdeczne.

Opublikowano

Pisałeś że

Odmę znam. Wymieniana co 30 000 km czyli wg zaleceń.

Hm... czy to na pewno o odmie mowa ? ta za 180-200zł ?

Bo objawy jak z odmy .

Bo większość wymienia co 100tys km chyba że piszesz o wymianie filtra w odmie ? co jest zalecane co drugą wymianę oleju.

W dzisiejszych odmach już niema filtra tylko plastikowy separator oleju co go można czyścić , ale i tak całość należy wymienić co 100 tyś km.

Odnośnie lewego powietrza to wbij w google : lewe powietrze BMW , to zobaczysz jak z tym inni walczą.

Ale bez podłączenia do kompa to można pół auta wymienić.

Może ktoś Ci doradzi jak się samemu podpiąć dokompa .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Odmę zawsze kupowałem w serwisie bo była tańsza niż na allegro. "Separator oleju" 180 PLN zazwyczaj. Cała plastikowa + uszczelki.

Nigdy nie czyściłem. Może teraz wyczyszczę i wymienię od razu filtr powietrza.

Jak nie pomoże to niestety warsztat i komputer.

 

Dziwi mnie tylko to, że jak wyjmę wtyczkę od przepływomierza to wszystko jest OK.

 

Lewe powietrze sprawdziłem smaostartem. Nic nie ciągnie.

 

Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.x

Opublikowano

Po pierwsze co każdą wymianę oleju powinieneś wymieniać filtr oleju, filtr paliwa, filtr powietrza i filtr kabinowy. Jeśli chcesz zadbać o swoje drogi oddechowe to lepiej wymieniaj filtr kabinowy, bo przez to przechodzi powietrze później przez Ciebie wdychane. No chyba, że niestraszna Ci grzybica dróg oddechowych...

Jeśli nie chcesz wymieniać filtrów to kup sobie VW Golfa II 1.9 TDI. On nawet na denaturacie trochę pojeździ.

 

Czarny dym to o ile dobrze kojarzę to za mało powietrza albo za dużo paliwa. Czyli albo wtryski leją albo niedomaga turbo. Ale to niech zweryfikuje, ktoś z odpowiednim wykształceniem. Jak koledzy wyżej mówili, komputer prawdę Ci powie. I komputer uchroni Cię właśnie przed skasowaniem w warsztacie jak prezydenta :cool2:

Opublikowano

Wcale się nie dziwie że przepływka przykuwa twoją uwagę bo ona najbardziej jest podejrzana , ja kiedyś tak miałem w Volvo ze nowa była padnięta.

Na temat przepływki to możesz tu poczytać :

viewtopic.php?t=14033

Nie pisałem Ci o zrobieniu testu samostartem bo to jest bardzo łatwo palne i kiedyś widziałem że na zewnątrz dało płomień ale macherzy to robią bez problemu.

Odstawiasz auto to mechanika co sie specjalizuje w BMW a tam już stoi kilka aut i specjaliści od diagnostyki wyciągają podzespoły z innych aut i na próbę wstawiają do twojego i oto cała tajemnica ;-)

Puki co to wypada na odpiętej przepływce jeździć i szukać dobrego wyjścia z sytuacji.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Po pierwsze co każdą wymianę oleju powinieneś wymieniać filtr oleju, filtr paliwa, filtr powietrza i filtr kabinowy. Jeśli chcesz zadbać o swoje drogi oddechowe to lepiej wymieniaj filtr kabinowy, bo przez to przechodzi powietrze później przez Ciebie wdychane. No chyba, że niestraszna Ci grzybica dróg oddechowych...

Jeśli nie chcesz wymieniać filtrów to kup sobie VW Golfa II 1.9 TDI. On nawet na denaturacie trochę pojeździ.

 

Czarny dym to o ile dobrze kojarzę to za mało powietrza albo za dużo paliwa. Czyli albo wtryski leją albo niedomaga turbo. Ale to niech zweryfikuje, ktoś z odpowiednim wykształceniem. Jak koledzy wyżej mówili, komputer prawdę Ci powie. I komputer uchroni Cię właśnie przed skasowaniem w warsztacie jak prezydenta :cool2:

 

 

Dzięki serdeczne.

To jest właśnie najgorsze w naszych realiach. Oddajesz auto do wymiany oleju i filtrów a wyjeżdżając nie wiesz co było wymienione. Oczywiście można sprawdzić ale nie w wszystko w e46. Filtra powietrza nie da się sprawdzić po uchyleniu maski, paliwa też bez podnośnika, kabiny można:) Może mam uraz, bo gdzie nie oddałem auta to zawsze coś było "wymienionego".

I te serwisy wyspecializowane potrafią naprawić jedno a spieprzyć drugie bo właśnie stoi kilka takich samych i każdego klienta trzeba "wyje..." - pomagając jednemu szkodzisz drugiemu. Nie chciałbym, żeby wypruli części z mojego auta, żeby przetestować w drugim. Wiem, że to normalne i wskazane ale tylko i wyłącznie z punktu widzenia "biorcy".

 

Jutro zmieniam odmę i filtr powietrza i podłączam przepływkę. Jak będzie dalej kopcił to jadę pod komputer.

 

Może Szanowni Koledzy poradzą jak można samemu sprawdzić się komputerowo. Jakiś polecany interface i soft? Gdzie i jaki kupić aby szybko się zdiagnozować?

Dziękuję

Opublikowano

Niestety oszuści są wszędzie. Ci mechanicy to powinni mieć z góry narzucony monitoring, który mają obowiązek pod karą grzywny przedstawić właścicielowi auta i w Urzędzie Skarbowym. Oczywiście do każdej wymiany paragon z wyszczególnionymi częściami i rodzajem naprawy. Jak wystawiają paragon (oczywiście z wielką dozą niechęci, że jak klient śmiał poprosić o paragon/dowód zakupu/naprawy) to walną na nim "Naprawa", coś źle zrobią i dostajemy odpowiedź "Panie my tego nie robiliśmy! Zaraz zadzwonię na Policję." Jak dzwonimy aby się dowiedzieć co się z autem dzieje to oczywiście znowu chamstwo i teksty typu "Może Pan zaprowadzić samochód do innego mechanika!".

Serwisy ASO kulturalne są jednak na warsztat nie chcą wpuścić, bo nie wiem chyba mechanicy mają za duży stres, że klient zerknie pod maskę.

Żeby to chociaż Ci wielcy mechanicy mogli się pochwalić jakimś tytułem, dyplomem, certyfikatem... Większość to nieuki, które ledwo ukończyły zawodówkę. Wiem mechanik nie musi pisać ładnie wierszy, czy grać na gitarze ale posiadać BIEŻĄCĄ wiedzę z dziedziny mechaniki chyba mieć powinien. A że z pustego to i Salomon nie naleje to na jakiś kurs, szkolenie chociaż raz na pół roku wybrać się warto. Ale nie oni już tak ogromną wiedzę posiadają, że nauka nie jest już potrzebna.

 

Sytuacja jest na tyle kiepska, że ja jako człowiek o wykształceniu niemechanicznym muszę sam diagnozować auto przy użyciu programów, forum, realoem... Dobrze, że mam kolegę, który ogarnia każdą wymianę mechaniczną i wiem, że części które mu przywiozę założy, a stare spakuje w karton i wsadzi do bagażnika. Niestety na diagnostykę nie bardzo ma czas i woli jak przyjadę z gotowym rozwiązaniem. Jednak jeśli ma chwilę czasu to i w sprawdzeniu zawieszenia, czy silnika pomoże.

Opublikowano

Schodzimy z tematu narzekając na mechaników ale pocieszające jest że większość z nich to fachowcy w warunkach w jakich im przyszło pracować, połowa z tego forum to pewnie mechanicy co sie tu dokształcają i dobrze bo lepiej tak niż wcale.

Co tu wymagać od mechanika jak fachowej literatury w języku polskim nie znajdziemy.

To że w warsztatach pracują po zawodówce i po technikum to jest normalne i tego nie zmienimy ,ale my ich zaskoczyliśmy przyprowadzając do naprawy cacka z zachodu.Problem złodziejstwa czy nabijania w butelkę niestety jest przywarą ludzką, nabijają nas wszędzie , w polityce , kościele ,poprzez reklamy w sklepie, ubezpieczenia, inwestycje itd.

 

Jak raz w roku zrobimy usługę w tym samym warsztacie dla swojego autka to po kilku latach jest jakaś więź pomiędzy mechanikiem a klientem ale jak kilka razy podjadę po darmową wycenę usługi i przy okazji nagabuję mechanika o diagnozę za friko to taki mechanik cierpliwie czeka aż mi się auto całkiem rozkraczy i przyjedzie do niego na lawecie i dopiero mechanik sobie odbije za wszystkie darmowe porady.

Sam nie jestem mechanikiem ale po części ich rozumie , złodziejstwa nie popieram.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie.

Niestety nawał pracy i autko na trochę odstawione.

 

Odma kompletna i filtr powietrza wymieniona. Niestety be zmian.

 

Pozostała mi już wizyta w wg mnie najbardziej "ogarniętym" serwisie. Błędy skasowane ale przedtem wyszczególnione i opisane.

Za tydzień następna wizyta z komputerem i przy okazji pare rzeczy do wymiany z innej bajki (drążki kierownicze, jeżyk i sterownik świec żarowych).

Dam znać.

 

pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie,

 

niestety komputer nie pokazał niczego konkretnego. Dalej puszczam czarne kłęby. Jak kogoś przypadkiem zaczadzę na krajowej 6. z góry przepraszam.

Najprawdopodobniej wtryski leją. Następny warsztat i worek pieniążków.

 

:(:(:(

 

pozdrawiam

Opublikowano
Spróbuj odpiąć podciśnienie od zaworu EGR i zobacz czy dalej będzie dymić.
Kupię komplet felg styling 270
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu jest pokazane jak ma wyglądać zaślepiony EGR.

http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f18/2002-e46-330d-can-you-disable-egr-valve-330d-without-dismantling-disconnecting-vacuum-pipe-t40421/

Wkręcasz śrubkę w wąż który odczepisz, a w EGR wkładasz kawałek wężyka i też wkręcasz śrubkę i testujesz czy jest poprawa.

Jak miałem uszkodzony zawór od EGR to przy wyższych obrotach straszna chmura zostawała. Po zaślepieniu problem zniknął. Postanowiłem, wymienić zawór, gdyż w moim silniku po zaślepieniu pokazuje się CHECK ENGINE. Zaworek wymieniony i zero kopcenia.

Opublikowano
Tu jest pokazane jak ma wyglądać zaślepiony EGR.

http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f18/2002-e46-330d-can-you-disable-egr-valve-330d-without-dismantling-disconnecting-vacuum-pipe-t40421/

Wkręcasz śrubkę w wąż który odczepisz, a w EGR wkładasz kawałek wężyka i też wkręcasz śrubkę i testujesz czy jest poprawa.

Jak miałem uszkodzony zawór od EGR to przy wyższych obrotach straszna chmura zostawała. Po zaślepieniu problem zniknął. Postanowiłem, wymienić zawór, gdyż w moim silniku po zaślepieniu pokazuje się CHECK ENGINE. Zaworek wymieniony i zero kopcenia.

 

Witam ponownie. Zrobione wg instrukcji i po krótkiej co prawda jeździe testowej po kopceniu ani śladu. Kolega to chyba cudotwórca :D

Silnik trochę głośniej chodzi (może dlatego, że zimny) - idzie normalnie, kontrolki się nie świecą.

 

Czyli wynika z tego, że ten zaślepiony zaworek co go wcześniej czyściłem jest do wymiany?

Jak on się fachowo nazywa?

 

Jeszcze raz dziękuję.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Proszę bardzo. To jest to cudo z tej aukcji np:

http://allegro.pl/oryg-zawor-cisnienia-egr-n75-bmw-3-5-7-e46-e39-e65-i3693127718.html

 

Kupuj oryginał Pierburg, no i lepiej nowy. Mozesz niby jezdzić z nim zaślepionym, jak ci błędu nie wywala jak mi. Podobno wolniej będzie się nagrzewał.

Opublikowano

Dzięki,

 

a to jest jakiś zamiennik tego co zaślepiłem - u mnie to wygląda tak jak na tej aukcji - (http://allegro.pl/bmw-e46-330d-e60-530d-x5-e65-zawor-egr-agr-m57n-i3709673262.html)

Czy to całkiem coś innego?

 

 

----------------

Sorry znalazłem po numerze w katalogu. To takie coś poniżej zaworu - nie sam zawór tylko przetwornik ciśnienia.

 

Czyli zamówić ten przetwornik?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To co pokazałeś na zdjęciu to jest EGR. Jak masz w środku zasyfiałe to trzeba wyczyścić z nagaru. Urządzenie które tym steruje to jest to co ci pokazałem ja w linku, elektrozawór EGR. Dotrzesz do tego idąc tym wężykiem podciśnenia, który odpiąłeś. Jak nie wymieniałeś tych wężyków podciśnienia nigdy to też dobrze byłoby je wymienić. Każda nieszczelność powoduje zasysanie lewego powietrza i błędne działanie całego układu. Po co jest EGR, jest pełno na necie. Możesz poczytać np tu:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=140671

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.