Skocz do zawartości

LM Ceratec czy dodatek z MoS2


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dziwna sprawa. Może chodziło mu o to, że te oleje 5w30 bądź 5w40 bez MOS2 są do nowych silników (sugeruje się opiniami ludzi którzy twierdzą, że syntetyki powinny być stosowane w silnikach z małym przebiegiem) i tutaj można dodać ten Ceratec, a do tych wysłużonych silników już idą oleje 10w40 i 15w40 z MOS2 (większy przebieg = gęstszy olej). To by się mogło zgadzać ponieważ Ceratec i MOS2 nie mogą być mieszane. Ja do swojej lałem Motul X-Cess 8100 z Ceratec przy przebiegu (rzekomo!) 260 tyś km i byłem zadowolony. Wcześniej zrobiłem płukankę LM i wlałem tą mieszankę i ten olej przed wyminą był koloru ciemno słomkowego co mnie zdziwiło. Jednak trzeba też wziąć pod uwagę to że olej po wymieszaniu z Ceratec robi się prawie jasno zółty. Dla mnie ten dodatek jest mega dobry. Namówiłem brata aby wlał do swojego Swifta i też bardzo sobie chwali :)
  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czemu tych preparatów nie należy mieszać?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Dziwna sprawa. Może chodziło mu o to, że te oleje 5w30 bądź 5w40 bez MOS2 są do nowych silników (sugeruje się opiniami ludzi którzy twierdzą, że syntetyki powinny być stosowane w silnikach z małym przebiegiem) i tutaj można dodać ten Ceratec, a do tych wysłużonych silników już idą oleje 10w40 i 15w40 z MOS2 (większy przebieg = gęstszy olej). To by się mogło zgadzać ponieważ Ceratec i MOS2 nie mogą być mieszane. Ja do swojej lałem Motul X-Cess 8100 z Ceratec przy przebiegu (rzekomo!) 260 tyś km i byłem zadowolony. Wcześniej zrobiłem płukankę LM i wlałem tą mieszankę i ten olej przed wyminą był koloru ciemno słomkowego co mnie zdziwiło. Jednak trzeba też wziąć pod uwagę to że olej po wymieszaniu z Ceratec robi się prawie jasno zółty. Dla mnie ten dodatek jest mega dobry. Namówiłem brata aby wlał do swojego Swifta i też bardzo sobie chwali :)

 

Przedstawiciel handlowy powiedział że one są mieszalne normalnie tylko że mają podobne działanie wieć jak to powiedział jest troche wywaleniem kasy w błoto, podobno trzeba sie trzymac tych norm ilościowych bo za dużo podobo też nie zdrowo jeden ceratec 300ml do 5l oleju a MoS2 stosunek 5% do oleju nie wiecej. Jeśli chodzi o oleje to z różnego rodzaju szkolen na których byłem wiem że ogólnie nie ma czegoś takiego że silnik ktory ma przejechane tam 200tys. plus musimy wlac 10w40 bo to jest nieprawda,tak samo jak to że olej 0w40 czy 5w30 musi byc syntetykiem równie dobrze może być minerałem bo to tylko metoda produkcji z ropy jest a syntetyki to są ich syntetyczne odpowiedniki i też mogą mieć temperatury pracy np 15w40. Syntetyki to oleje które głownie spełniaja wiecej norm a najsławniejsze normy VW pod pompowtryski masz 505.01 a pod DPFa masz 507 ( olej LowSaps posiada mniejsza ilosć sadz czyli przy spalaniu, bo każdy nawet nowy silnika spala chodz minimalna ilośc oleju jak pracuje tłok wszystkiego pierscienie nie sciagna ze scianek i przy spalaniu nie powstaje az tyle tych czastek stałych przez co filtr DPF ma lżej i mnie do roboty). I dajmy na to ze masz np. mercedesa z 2005 r w203 2.2cdi 150km (chyba) ma DPFa i może mieć przejechane i 400 tys km ale i tak kierowca musi zalac olej 5w30 (zazwyczaj takie oleje maja norme pod dpfy) bo jak zaleje inny to skróci sie żywotność DPFa nawet o 50%. Wiec do starych silników zaleca sie mimo to oleje 5w... no chyba że masz wlany 10w40 to stosujesz LM Engine Flush i po płukance np. możesz wlac np. 5w40. Ogólnie panuje opinia że oleje gestsze 10W czy 15W aż tak nie wyciekaja i jest to racja wiednomo gestość ale też oleje 5W posiadają dużo lepsze własciwosci płuczace silnik przez co ten osad co mogł w pewnym sensie nam silnik uszczelniac zostanie wypłukany podczas pracy przez olej no chyba ze zastosowalismy ta plukanke LM Flush to potem wychodza nieszczelności jednostki. Należy też zwraca uwagę na to co jest napisane na opakowaniu oleju bo sa oleje syntetyczne mineralne pół syntetyczne i są też tzw. wykonane w technologi syntetycznej, i to sa oleje z wtórych jest do bodajrze 25% olej mineralny a reszt to syntetyk np. Liqui Moli ma dużo olei w tej technologi 5w40 4100 czy 5w30 4200 (które posiadaja norme pod DPFy).

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Opublikowano
Dzięki za obszerną odpowiedź :) To żę Ceratec nie jest mieszalny z Mos2 wyczytałem z katalogu LM który dostałem przed rokiem. Tam była taka informacja. Być może się mylę. Jak znajdę ten katalog to sprawdzę. A z tymi olejami to różnie ludzie mówią, jedni tak a drudzy tak. Ostatnio pytałem mechanika co mi przekładkę zrobił, co myśli o zmianie oleju z półsyntetycznego na syntetyczny. Powiedział abym nawet nie próbował bo mi uszczelki wydmucha. No i co tu robić ryzykować wymianę na syntetyk czy pozostać przy półsyntetyku? Wydaje mi się, że takie mówienie, że syntetyk wydmucha uszczelki bądź innych szkód narobi to jeszcze zabobon zakorzeniony u starych mechaników. Ale pewna obawa jednak jest. Dodam, że mam dwie bańki po 5l oleju Motul Xcess które czekają na zalanie. W jednej bańce jest już wlany Ceratec. Samego dodatku się nie boję bo wiem, że jest dobry, tylko czy przejść z pół syntetyka na syntetyk. Chyba zaryzykuję ;)
Opublikowano
Dzięki za obszerną odpowiedź :) To żę Ceratec nie jest mieszalny z Mos2 wyczytałem z katalogu LM który dostałem przed rokiem. Tam była taka informacja. Być może się mylę. Jak znajdę ten katalog to sprawdzę. A z tymi olejami to różnie ludzie mówią, jedni tak a drudzy tak. Ostatnio pytałem mechanika co mi przekładkę zrobił, co myśli o zmianie oleju z półsyntetycznego na syntetyczny. Powiedział abym nawet nie próbował bo mi uszczelki wydmucha. No i co tu robić ryzykować wymianę na syntetyk czy pozostać przy półsyntetyku? Wydaje mi się, że takie mówienie, że syntetyk wydmucha uszczelki bądź innych szkód narobi to jeszcze zabobon zakorzeniony u starych mechaników. Ale pewna obawa jednak jest. Dodam, że mam dwie bańki po 5l oleju Motul Xcess które czekają na zalanie. W jednej bańce jest już wlany Ceratec. Samego dodatku się nie boję bo wiem, że jest dobry, tylko czy przejść z pół syntetyka na syntetyk. Chyba zaryzykuję ;)

 

Co do mieszania LM Ceratec z MoS2 to powtórze się że podobno moża bo sie oto dokłądnie wypytałem bo sam chce zastosowac jeden z tych środków i lubie wiedzieć co wlewam, a gdzie to wyczytałeś to nie wiem bo mam do domu Katalogi LM tego roku ubiegłego i chyba jeszcze jeden jakis bez daty dość zmęczony wiec myśle że jest dośc stary i z ciekawości jeszcze raz je przeczytałem czy cos tam takiego jest napisane i nie ma żadnej wzmianki o tym.

Na szkoleniach nówili tak że 10w40 i 15w40 jest olejem gestym i może ukrywać niektóre niedoskonałości zapieczone pierścienie czy cos podobnego przez osad, jak go przepłuczesz tym Flushem to ten cały syf zleci i dodatkowo zalejesz 5w który ma dużo wieksze własciwości płuczące silnik od poprzedników to potem te ukryte wady zaczna wychodzić, i moim zdaniem chciał bym wiedzieć że jest coś z silikiem nie tak żeby to naprawić, no ale to moje zdanie.

Znam pare osób co przeszli z 10w40 na 5w40 po płukance LM engine flush i nic się nie stało, nawet koleżanka z pracy co ma mondeo 2.0 tddi czy jakos tak tez przeszła z 10w40 na 5w40 ale na Valvoline 5w40 Max Life taki czerwony podobno ma oddatki które powodują swego rodzaju regeneracje uszczelek z tego co mi mówił przedstawiciel to podobno puchna i się staja bardziej elastyczne no ale to tylko gadanie nic mi nie pokazywał jakiegos doswiadcenia czy czegoś co by potwierdzało ta teze tylko mówił że on takie doświadczenie widział no ale może opowaidać głupoty wiec nie wiem, jak nie dotkne to nie uwierze.

Podobno to dotyczy uszczelek gumowych i tych takich z papieropodobnego tworzywa, wiadomo że uszczelka pod głowicą metalowa Ci nie napuchnie no takich cudów to nie ma.

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Opublikowano
Pojeżdżę miesiąc i wlewam 5w40. Poszperałem trochę na necie i na youtube są fajne filmy obrazujące różnicę między 5w40 do 15w40. Przy niskich temperaturach najlepszy jest olej 5w ponieważ nie gęstnieje tak bardzo. Idzie zima więc nie będę się nawet zastanawiał. Daj znać jak już się zdecydujesz zalać jeden lub drugi środek i napisz czy coś się stało czy nie aby otworzyć oczy niedowiarkom ;)
Opublikowano
Pojeżdżę miesiąc i wlewam 5w40. Poszperałem trochę na necie i na youtube są fajne filmy obrazujące różnicę między 5w40 do 15w40. Przy niskich temperaturach najlepszy jest olej 5w ponieważ nie gęstnieje tak bardzo. Idzie zima więc nie będę się nawet zastanawiał. Daj znać jak już się zdecydujesz zalać jeden lub drugi środek i napisz czy coś się stało czy nie aby otworzyć oczy niedowiarkom ;)

 

Nie ma sprawy czekam tylko na dostawe Valvoline VR1 5W50 bo mam tylko 4l na sklepie, jak przyjdzie to sie zaleje tylko nie wiem czy zrobić tak że zalać na początku samym olejem i posmigać troche poobserwować a potem dopiero jakis dodatek czy odrazu olej z dodatkiem bo potem może być poroblem z odróżnieniem co jest efektem nowego świeżego oleju a co dodatku. Pobór oleju mam na poziomie 0,6l na 10kkm, więc jeśli po wymianie pobór bedzie taki sam to dopiero wleję po 5kkm :? i to jest ten problem.

 

Chyba że zalać oleju tylko do poziomu minimum a potem po jakimś czasie dolać dodatek żeby było max. Ile wlewacie oleju jak jest min a chcecie dolać do max? wejdzie 300ml? bo ja regularnie zawsze dolewam tak po 70ml i nie wiem jaki jest ten margines błędu między min a max.

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Opublikowano
Nie pamiętam jak było w benzyniaku ale u mnie między min a max na bagnecie jest około 1 litr. Nawet jak w benzynie jest inaczej to będzie nie mniej niż 0.5-0.7l także tak jak mówisz - zalej na min samego oleju a po kilku tysiakach wlej to cudo i zdaj relacje :cool2:
Opublikowano
U mnie trochę inaczej będzie przebiegał proces dodatku. Na tą chwilę śmigam na półsyntetyku, bo trzeba coś było wlać do silnika po jego zamontowaniu. Trochę pojeżdżę, zrobię płukankę i wleję 5w40 z dodatkiem Ceratec. Jest już wymieszany w bańce z olejem. Czeka na zalanie :)
Opublikowano
U mnie trochę inaczej będzie przebiegał proces dodatku. Na tą chwilę śmigam na półsyntetyku, bo trzeba coś było wlać do silnika po jego zamontowaniu. Trochę pojeżdżę, zrobię płukankę i wleję 5w40 z dodatkiem Ceratec. Jest już wymieszany w bańce z olejem. Czeka na zalanie :)

 

Ty masz tego Motula 5w40 x-cess? Ciekawe jak bedzie sie ten olej sprawował, bo też nad nim myślałem.

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Opublikowano
Silnik wymieniłem bo ostatecznie okazało się że sworzeń tłoka był do wymiany. Silnik strasznie klekotał. Przez temat klekotania przebrnąłem od A do Z że tak napiszę łącznie z samodzielną wymianą popychaczy oraz wałków rozrządu :) Być może winna była prowadnica zaworowa ale tak czy siak remont kapitalny się nie opłacał więc wymieniłem silnik :)
Opublikowano
Ja znam gościa co ma tanio silniki do bemek do sprzedania i ogólnie cześci też oczywiście ogrinały tylko że używki, ja tam u niego brałem już sporo żeczy nawet elektronike i wszystko jak narazie działa a ceny ma atrakcyjne.

Możesz podać namiary, bo mam parę rzeczy do kupienia?

Pzdr

P.S. Ja nie wiedząc co było wcześniej wlewane, zrobiłem płukankę i zalałem pełnym syntetykiem 5W40 motor z przebiegiem ponad 400 tyś i kompletnie nic się nie stało.

Opublikowano
Ja znam gościa co ma tanio silniki do bemek do sprzedania i ogólnie cześci też oczywiście ogrinały tylko że używki, ja tam u niego brałem już sporo żeczy nawet elektronike i wszystko jak narazie działa a ceny ma atrakcyjne.

Możesz podać namiary, bo mam parę rzeczy do kupienia?

Pzdr

P.S. Ja nie wiedząc co było wcześniej wlewane, zrobiłem płukankę i zalałem pełnym syntetykiem 5W40 motor z przebiegiem ponad 400 tyś i kompletnie nic się nie stało.

 

Dobra namiery poleca na priv bo nie bede nikomu reklamu robił:) a co do wymiany to dobrze że zrobiłeś plukanke, tylko zaleca sie po płukaniu spuszczenie oleju i odstanie autka tak z pół godziny żeby ten syf cały sobie powoli pospływał.

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Opublikowano

A ja może powiem czemu przy zmianie oleju z np. 10w40 na 5w40 trzeba robić płukanke. Tego sie dowiedziałem na szkoleniach. A więc tak załóżmy że mamy olej 10w40 jest to olej półsyntetyczny czyli 50% oleju mineralnego (minerał powstaje z ropy a syntetyk to zlepek syntetycznych substancji które mają te same włąściwości) olej ten jest olejem słabo płuczącym silnik oczywiście w jakimś stopniu tam go płucze (dobry olej po pewnym czasie powinien się zrobić brudny, to tylko świadczy o jego poprawnym działaniu, jak olej jest czysty po na 3kkm to znaczy że jest do bani bo nie spełnia swoich zadań) ale jest to niewiele w porównaniu do oleju syntetycznego. Więc jakaś tam naleciałość której nie przefiltrował filtr oleju osadza się w silniku w jakimś stopniu go też uszczelniająć i teraz jeśli jeżdzilismy dłużej na takim oleju to ta nazwijmy to naleciałość sie po troche powiększa oczywiście do jakiegoś tam stopnia. I teraz wymieniamy olej bez płukania na 5w40 i nowy filtr oleju. Olej 5w40 ma duże własciwości płuczące silnik więc likwiduje tą naleciałość przez co olej w szybkim czasie zostaje zabrudzony tracąc pewną cześć swoich właściwości i cały ten syf leci do filtra przez co na dzień dobry filtr dostaje po dupie ogromna ilościa osadu co musi przefiltrować i wiadomo że też nie jest wieczny i ma jakiś swój limit czyli już jest w pewnej części zużyty co oczywiście nie wpływa pozytywnie na jego prace.

 

A co sie dzieje jeśli damy płukanke? Poprostu wypłuczemy ta naleciałośc przez co olej syntetyczny nie bedzie na starcie zabrudzony i filtr bedzie przez dłuższy okres czasu sprawny.

 

Dlaczego mechanik nie zaleca przejscia z oleju 10W40 na 5W40 oraz używania płukanek ?

 

Sytuacja bardzo prosta. Jak przejdziemy z oleju 10w40 na 5w40 z płukanka co wypłucze nam syf nagar z pierścieni które był popękane i tylko ten syf je trzymał w kupie to zaczna wychoidzić usterki które były ale sie nie ujawniały i może wyciekać bo wiadomo że jak mieliśmy już zmęczona uszczelke i tylko syf nam uszczelniał silnik to jak go wypłuczemy , wiadomo że bedzie ciec. Ja to nazywam chwila prawdy, wychodzi wtedy czy mamy jednoste napędową w dobrej kondycji czy wymagającą naprawy. I tylko od Ciebie bedzie zależało czy chcesz sie o tym przekonać czy nie, co może i tak by wyszło na oleju półsyntetycznym jak byśmy zrobili dłuższa trase. Bo jak mechanik zaproponuje przejscie z 10w40 na 5w40 i bedzie ciec to bedzie oczywiście jego wina bo on tak doradził, dlatego mechanik nigdy tego nie zaproponuje chodz wie że olej 5w40 jest dużo leszy od 10w40 i np. w zime aż tak nie meczy silnika jest rzadszy i szybciej dociera podczas rozruchu do wszystkich smarowanych elementów, mamy pewność że silnik jest czysty i przede wszystkim w pełni sprawny.

 

Myślke że troche rozjasniłem co niektóre umysły:) mogą być błedy bo pisałem to w pośpiech będąc w pracy wieć wybaczcie za nie:)

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
No to kolega teraz namieszal:p Co do tych roznic w spalaniu Dodgea Ram cos mi sie wierzyc nie chce ze o 3l w dol no ale ogolnie widze ludzie zadowoleni. Moze zaryzykuje I wleje ten ceramizer I dla chorej ciekawosci przetestuje sna swoim 523i, ale to w przyszlym miesiacu bo zbliza sie wymiana oliwy to przy jednym pitstopie pojdzie. I potem wam napisze czy lepiej ta kase przepic czy lac to ustrojstwo. Pogadam z mechanikiem moze pomierzymy cisnienia na cylindrach przed wymiana oleju po wymianie oleju I po wlaniu ceramizera I przejechaniu tych paru set km I bedzie wszystko jasne.

 

Siema,

Juz troche minelo czasu. I jak Reddgy z tym dodatkiem - dolales i jak to sie ma do rzeczywistosci ?

Tu jest jedna publikacja, dwoch doktorow na politechnice przeprowadzili ekperyment z uzyciem ceramizera:

http://www.ein.org.pl/sites/default/files/2006-04-14.pdf

Nieco stara publikacja ale doswiadczenie to doswiadczenie - w teori fizyka sie nie zmienia z biegiem czasu :).

Przyjrzyjcie sie dokładnie wykresom, tak na dobrym zoomie zeby zobaczy co jest co. I dokladnie to co widac na wykresach jest opisane w podsumowaniu.

Wychodzi na to ze tutaj testowany xeramix daje poprawe ale tylko przy wysokich obrotach - dieslem sie tak nie jezdzi :) No chyba ze ktos w wieszkosci jezdzi po niemczech na 6 biegu 4000rpm to cos ok 180-200km/h. Ale dla Benzyniaka to moze byc calkiem ok bo 4k rpm to nic wielkiego.

 

pozdro

Tomek

Opublikowano

Troche to trwało bo po wymianie oleju mechanik nalał go na full :duh: a mówiłem mu żeby tego :nienie: robił. Dolałem to ostatnio ale mało smiga w tym okresie więc czekam aż przejade te 600km na tym żeby to zrelacjonować no i też czekam na "siarczyste" mrozy:p Co narazie zaóważyłem po jakiś 100km ?

Silnik codzi ciszej ale jak jest zimny niż wcześniej. Najłatwiej to opisać tak, chodzi teraz na zimnym tak jak na ciepłym, wiec cicho, na ciepłym tak samo jak wcześniej. Spalania narazie mniejszego nie zaóważyłem z racji przejechanego dystansu, przypływu mocy też jakoś niespecjalnie może po dłuższym dystansie coś się zmieni, chodź jesli jednostka napędowa ma dobrą kompresje to nie wiem co by ten środek mógł tam jeszcze poprawić. Nie pisałem bo czekam na te mrozy tak z -10 żeby powiedzieć czy dalej na zimnym będzie cicho chodził, no i aż przejade te 600km. Co moge dodać opakowanie jest troche lipnie wykonane bo nie da się wlać całego preparatu do w nim jest. Trzeba potem wlac do niego olej i go tak wypłukiwać po troche. ja jak to wlewałem to niałem pół stanu na bagnecie, a po tym płukaniach itd to mam teraz max. Więc zanim to wlejecie to naszykujcie sobie tak z 200ml oleju na przepłukanie opakowania, i oczywiście miejcie tyle wolnego miejsca w silniku żeby to tam pomieścić:P

 

Zeby nie być gołosłownym.

 

Ulotka dołaczona do opakowania

 

http://zapodaj.net/60e97294b6f31.jpg.html

 

Filmik

 

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Opublikowano

puki mam auto na gwarancji to narazie niczego jeszcze lac nie bede i musze jezdzic na castrolu, ale temat jest interesujacy i bardzo mnie ciekawi.

Skoro juz zauwazyles roznice ze zimny silnik pracuje inaczej to znaczy ze to cos dziala :)

Zobaczymy jak dalej bedzie.

 

pozdr

Opublikowano

Cytat z forum Volvo

 

Mam już skład:

LM Ceratec:

- fosfor 656 mg/kg

- cynk 776 mg/kg

- wapń 1598 mg/kg

- bor 359 mg/kg – to ten trójtlenk boru,

- molibden 5419 mg/kg

- nośnikiem jest olej mineralny

LM DieselSpulung:

- fosfor 2179 mg/kg

- cynk 2181 mg/kg

- calcium 780 mgkg

LM MoS2 Additive

- molibden 10885 mg/kg

Pozostałe pierwiastki na poziomie mniejszym niż 10 mg/kg nie wypisywałem bo nie są substancjami czynnymi jeśli przy tej skali jest mniej niż 10mg/kg.

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Opublikowano
Nośnikiem jest olej mineralny :shock: to ja dziękuję robić takie mixy
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Nośnikiem jest olej mineralny :shock: to ja dziękuję robić takie mixy

 

I co w tym takiego złego?

 

Dla przypomnienia olej Liqui Moly 4200 5w30, uważany za jeden z najlepszych, spełnia wszystkie najwyższe normy pod DPFa pomopowtryski itd. też jest olejem w technologi syntetycznej czyli z domieszkami mineralnego 25%, tak samo jak 4100 5w40. Więc nie rozumiem Twojego "dziękuję"

 

Ceratec czy MoS2 jest mieszalny z wszystkimi rodzajami olei, niezależnie czy to jest full syntetyk czy minerał.

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.