Skocz do zawartości

[523i] nowa pompa oraz pasek wieloklinowy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Powoli doprowadzam autko do dobrego stanu technicznego, teraz jako że przy wymianie odmy i obudowy termostatu zauważyłem że pasek wieloklinowy jest juz zmęczony bardzo życiem muszę go wymienić a przy okazji wymienię pompę wspomagania gdyz ta juz działa słabo. Z wymiana myślę że sobie poradzę tylko nie mogę znaleść odpowiedniego paska na allegro. Jakby ktoś mógł mi pomóc, co fo pompy znalazłem ta

http://allegro.pl/pompa-wspomagania-bmw-3-e36-bmw-5-e39-nowa-i3601292944.html

 

Ktoś montowal?

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

dobra, olaliście temat ale wszysto zamowilem i dzis zamontowalem, wymieniłem pasek od klimy i wieloklinowy od alternatora pompy i wisko, przy okazjk okazało sie ze łozysko na napinaczu juz ladnie hurgocze wiec trzeba bylo jechac do sklepu i kupic, zdzierstwo 52zł no ale. do tego na alternatorze tez łożysko do wymiany, nic ten poprzedni wlasciciel nie robil takze alternator za tydzien u mechanika juz bo tego sma nie zrobi, przy okzji niech go zregeneruje szczotki itp zeby było pewne.

 

 

co do pompy to sie zawiodle mtroche, kupilem chińską e z linku, tylko zmienilem ja bo wydawalo mi sie ze kiera chodzi dosc ciezko jak na auto tej klasy, fakt mam bardzo ciezkie alufelgi lecz bez przesady i czasem zawieszala sie na 1-2 sekundy na biegu jalowym,wiec przy parkowaniu mnie to irytowalo, takze oznaka zużycia jej, wyć nie wyła.

 

zamontowalem nowa i sila wspomagania ta sama, niby nie jest to ciezko ale paluszkiem krecic ciężko, + taki ze ta sie nei zawieszxa, tylko mysle moze nie duza awaria w starej a wolalbym powrócić do oryginalnej, moze olej jakis inny wlac?

 

aktualnie wlany mam ten

http://img09.tablica.pl/images_tablicapl/91586407_1_644x461_olej-hydrauliczno-przkladniowy-venol-atf-ii-dexron-ii-1l-legnica.jpg

14zl 1litr.

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

bo w e39 masz takie wspomaganie i nic nie zmienisz.

Pompę zostaw tam gdzie jest bo ona i tak zbyt długo nie pożyje więc stara się przyda.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Tylko to troche dziwne, ze w aucie tej klasy wspomaganie chodzi jak kadecie bez wspomagania, no i jak jezdzilem kumpla e39 ale po lifcie 2002 kombi tez 17'stki felgi to duzo lzej ma, moze dlatego ze kierownica mniejsza w nowszych.

 

natomiast zauważyłem dzis rano ze jak parkowalem auto przed pracą to tak jakby w tej nowej na ułamek sekudny tez wspomaganie przygasło, moze to byc jeszcze czegos innego wina? serwo na maglu nie mam wiec za wiele nie zostaje.

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
brak zainteresowania tematem ale wujek google mi pomaga, na nowej pompie jest to samo, wspomaganie słabo dziala i czasem sie zawiesza, takze stara pompa jest dobra a jak czytam to musze sprawdzic krzyżak bo duzo osób ma z nim problem ze sie zapieka, nawet jak nie ma luzów, bede w week w domu to sprawdze go wd-40 i dam znac
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
brak zainteresowania tematem ale wujek google mi pomaga, na nowej pompie jest to samo, wspomaganie słabo dziala i czasem sie zawiesza, takze stara pompa jest dobra a jak czytam to musze sprawdzic krzyżak bo duzo osób ma z nim problem ze sie zapieka, nawet jak nie ma luzów, bede w week w domu to sprawdze go wd-40 i dam znac

 

oczekujemy na wieści:)

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Opublikowano

no i niestety, jest niewielka poprawa, w sobote wjechalem na kanał i wypsikalem porządnie krzyżaka, do tego strzykawka z igła powciskałem we wszystkie gumy oleju, końcówki drązka itp, i minimalnie jakby lzej ale nadal przy kręceniu na jałowym z prawej do lewej jest spory opór, a raz go nie ma. krzyżaka nie bede raczej wymianial bo wyglada okej. pozostaje jeszcze sprawa maglownicy,

ktos gdzies pisał w google o jakims zaworze na pompie tego nie wiem dokladnie ocb. wczoraj zauważyłem ze jak dam gaz na ok 2tys obrotów to kiera chodzi płynnie we wszystkie strony, moze jakis inny olej wlac?

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
właśnie tez tak myslalem z poczatku ze tez trafnięta ale żadna nie wyje ani poprzednia luka ani ta, a najdziwniejsze jest to ze czasem jadac np 15km\h skrecajac na skrzyżowaniu w prawo potrafi ja tak zblokowac ze naprawdę ciężko ja skręcic a to juz nawet na padnietej powinno nie przeszkadzac bo samochod sie toczy, i zwykle wlasnie skrecajac w prawo, w lewo ani razu mi sie chyba to nei stalo, wiec coraz bardziej obstawiam ze to jednak maglownica ktora kupilem 6miesiecy temu za 400zł na allegro zregenerowaną.
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

magiel nie tak dobrze do końca zregenerowany bo ze starą listwą kosztuje ok 800zł pod warunkiem że oddasz swój stary w stanie takim, ze dadzą radę podjąć się remontu by pchnąć dalej.

Dlatego cały czas Ci mówię, że pchanie się w małe koszta popadasz w większe niż byś to zrobił raz za pierwszym razem, ale porządnie i cały czas się o tym przekonujesz

Opublikowano
nie tak dobrze do końca zregenerowany to kosztuje właśnie 400 bo ja taki wstawiłem :wink: Ja swój wymieniałem bo miałem stuki w zawieszeniu i był luz na maglu więc myślałem że to on. Ogólnie to nie zrobiłem na nim wiele kilometrów ale z 4 miesiące jeździłem na nim i ani luzy ani wycieki się nie pojawiły, siła wspomagania była taka sama jak na starym czyli jak to w e39 - nie za lekko ale znośnie.
Opublikowano

Moze jeszcze zmienie olej na jakis inny? mam ten co wyzej podalem dosc tani raczej bo 12zł litr a moze cos takiego wlac?

 

STP Power Steering Fluid, kosztuje ok 30zł za 950ml.

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

cos malo osob chyba ten post czyta ale napisze.

 

 

kierownica dziala lzej w zasadzie tak jak powinna, pomoglo odpowietrzenie po zmianie pompy, dalem 2tys oborotw i krecilem na maxa w lewo i w prawo, jednak problem nie zniknal dokonca, tylko teraz to jzu wiem ze to maglownica

 

w lewo moge skrecic na maxa jednym palcem, w prawo natomiast po ok 1,5borotow nagle kiera idzie mega, to tego trzeszczy cos z pod silnika od storny kol,, siedzac w aucie ciezko zlokalizowac, pozniej przeskoczy i przekrece do tych 2,5 obrotow czy ile tam, gdy wracam tak samo zatrzymuje ja w tym miejscu ok 1,5obrotów, jak zatarzymam w tym miejscu i bede bral pare cm w lewo i w prawo kierownica to wspomaganie jakby nie dzialalo,

 

maciej akies pomysli czy tylko wymiana malga? w zasadzie jest na gwarancji jeszcze po regeneracyjnej tylko bede pewnie czekal z miesiac bez auta jak ja zdemontuje i wysle.

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
Dlatego jak regeneracja kosztuje 400zł to wiadomo, że nic z tego nie będzie. Dobra regeneracja która i tak nie jest robiona jak być powinna kosztuje ok 800zł bez wymiany listwy. Magiel to dość częsta usterka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.