Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam od pewnego czasu auto dziwnie się zachowuje. Zdarza się że po 2 dniach jak jej np nie ruszam i przyjdę rano odpalić to ciężko odpala nie pracuje na wszystkie gary faluje coś jakby pstrykało (przełączało się pod maską bardziej jakby mechaniczny taki dźwięk) po chwili wszystko się normuje, taki objaw występuję tylko po dłuższym, postoju i to nie zawsze. Zaglądnąłem w inpe i miałem 2 błędy. Dodatkowo przy ruszaniu (nie zawsze) mam wrażenie że najbardziej odczuwalne jest to z rana podczas puszczania sprzęgła wyczuwalne jest szybkie cykliczne poszarpywanie auta w momencie gdy sprzęgło nie jest puszczone do końca. Nie wiem co może być tego przyczyną, objaw ten nie jest zawsze ale występuje dość często czy to kończące się sprzęgło, docisk czy może któryś z błędów wyświetlonych w inpie za to odpowiada? Na ostatnim obrazku niepokoi mnie 2 cylinder czy przypadkiem wtrysk nie ma złych parametrów znacznie odbiegają od reszty wydaje mi się że ten wtrysk leje.

 

 

Pod spodem fotki z błędami z góry dziękuje za pomoc

 

 

Z tego co udało mi się dowiedzieć to prawdopodobnie termostat z grzałką do wymiany prosiłbym o potwierdzenie tej informacji niby od 09. 98 szły termostaty z grzałką - dotyczy 523i e39

http://img534.imageshack.us/img534/8622/cigo.jpg

 

http://img849.imageshack.us/img849/8205/wmkj.jpg

 

Coś nie tak z tym 2 cylindrem :/

http://img29.imageshack.us/img29/9203/cwgc.jpg

Opublikowano

Do wymiany termostat z grzałką.

 

Wysłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Opublikowano

Drugi błąd to czujnik położenia wałka rozrządu po stronie kolektora wydechowego.

 

Wysłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Opublikowano

Podziękował, kolego a powiedź mi odnośnie tego poszarpywania auta podczas puszczania sprzęgła, co może być za to odpowiedzialne? samo sprzęgło, docisk czy moze tez tak głupio zachowywać się przez np ten uszkodzony czujnik położenia wałka ? No i czy wtrysk na 2 cylindrze do wymiany ?

 

Z góry dziękuje za pomoc

Opublikowano

Wpierw usuń usterkę czujnika a jest szansa że problem szarpania zniknie, jeśli nie to wtedy będziesz się martwił.

 

Wysłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam podpinałem dziś kompa pod beem i o dziwo odczytałem tylko 1 błąd, właśnie ten związany z termostatem, a o czujniku położenia wałka rozrządu cisza.. nic pojeżdżę jeszcze i zobaczymy czy pojawi się ten błąd znów choć myślę ze powinien pojawić się odrazu gdyby był uszkodzony czujnik, jeśli się ,mylę proszę mnie poprawić. Odrazu przy okazji tego ze zaglądałem pod maskę zaniepokoił mnie mały wężyk który po prostu był urwany, odłączony, oczywiście podłączyłem go wąż ogólnie nadaje się do wymiany bo guma już dost stara jest , od czego jest ten wąż, za co on odpowiada jaką funkcje spełnia, nie wiem może to tylko złudzenie ale jakby autem lepiej się jeździło mniej szarpie byc może to tylko zbieg okoliczności. Poniżej fotka tego wężyka oraz kilka fotek pracy na biegu jałowym, czemu przy 3 cylindrze na biegu jałowym bez dodawania gazu pojawił się wykrzyknik ?? czy wskazania są w normie czy może któryś z wtrysków do wymiany ?

 

http://img194.imageshack.us/img194/6864/9r4g.jpg

 

http://img818.imageshack.us/img818/343/wxej.jpg

http://img843.imageshack.us/img843/7889/j0my.jpg

http://img850.imageshack.us/img850/9411/2elc.jpg

http://img842.imageshack.us/img842/9686/vmpa.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam kolego tomfwem mam pytanko pisałeś mi kilka rad odnośnie usterek, w moim aucie chcąc sprawdzić czy błędy ukazały się ponownie natknąłem się na dwa dodatkowe błędy silnika które pokazaly się pierwszy raz

 

- termostat a wlasciwie ta grzałka w nim

- czujnik polozenia walka rozrzadu po stronie wylotowej

- 240 burning fail cylinder 3

- 241 burning fail cylinder 4

 

dodam ze auto chodzi nie rowno tylko na benzynie, na gazie wszystko jest ok nic nie faluje i pracuje na wszystkie cylindry, normalnie się wkreca ird mógłbyś mi coś doradzić co mogło by być usterką? Myslalem o świecach czy cewkach ale przeciez wtedy i na gazie by kulal, moze wtryski benzynowe ? no sam juz nie wiem..

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Błędem związanym z termostatem na razie sobie nie zawracaj głowy.

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale jeśli nadal pojawia się błąd wałka rozrządu to musisz się go pozbyć bo pozostałe błędy związane z brakiem zapłonu na cylindrach mogą mieć bezpośredni związek z uszkodzeniem tego czujnika.

Błąd samego czujnika może nie być stały a tylko przestaje działać np. pod wpływem temperatury rozgrzanego silnika lub zupełnie odwrotnie tylko wtedy gdy panuje niska temperatura. Najtaniej podmienić czujnik z innego auta i sprawdzić na kompie czy wszystko ok.

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ten urwany wężyk to od regulatora ciśnienia paliwa w listwie.

Jak jest nieszczelny to ani paliwo w listwie nie jest pod właściwym ciśnieniem w zależności od obciązenia ani dolot nie jest szczelny i zasysa tam powietrze.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.