Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

INstrukcja opisuje objawy i trzy przypadki naprawy.

Mniej wiecej cos w ten desen, tlumaczenie autorskie, wiec nie linczujcie mnie jezeli gdzies jest blad :) .

Reklamacja / oznaki

Odglosy skrobania, szlifowania silnika od okolo 1500obr/min lub na biegu jalowym, ktore sa slyszalne wewnatrz auta.

Halas jest dobrze slyszalny w okolicach obudowy skrzyni biegow lub miski olejowej.

Powod / Objawy

Ostre brzegi/kanty kol zebatych lancucha, w szczegolnosci lancuch rozrzadu trze jednostronnie o prowadnice.

Naprawa

Uwaga: W wersji 8 i przed rozpoczeciem naprawy niezbednym jest zapewnienie dostepnosci czesci, poniewaz zmianie ulegly numery czesi.

Zmiany w wersji 8:

Opublikowane w wersji 7 numery czesci dotyczace dolnej prowadnicy lancucha, 8573158 i 8573159 nie sa aktualnie dostepne. Ich dostepnosc jest planowana na 3 kwartal 2013 roku.

Jezeli dostepne sa czesci o numerach 8572499 i 8572500 (tlumiace prowadnice lancucha i dolne szyny napinajace) moga one zostac uzyte do naprawy.

Dotychczas wykonane juz naprawy przy uzyciu czesci o numerach 8572499 i 8572500 sa wykonane poprawnie technicznie.

 

Mozna wyroznic 3 przypadki:

Przypadek 1

Dla silnikow N47, N47DK0, N47S, okres produkcji 01.03.2007 do 05.01.2009.

W przyadku reklamacji klienta, nastepujace czesci sa do wymiany:

11 21 7 803 479 – wal korbowy wraz z lozyskami

Porada: Uzywac tylko walow korbowych z data produkcji po 05.01.2009

Data produkcji jest wybita na kole zebatym walu korbowego. (zalacznik, strona 1)

Znaczenie cyfer:

- pierwsze dwie cyfry oznaczaja linie produkcyjna

- kolejne szesc cyfer oznacza date produkcji, rok (dwie cyfry), miesiac, dzien

- ostatnie 5 cyfer oznacza numer czesci kolejnego walu korbowego

Pokazany w zalaczniku, strona 1 na zdjeciu wal korbowy zostal wyprodukowany 21 pazdziernika 2009.

- 11 41 7 797 896 lancuch napedu pompy oleju

- 11 31 8 506 652 lancuch rozrzadu dolny

- 13 52 7 797 906 kolo zebate napedu pompy wysokiego cisnienia

- 11 27 7 800 523 kolo zebate (srodkowe kolo walkow wyrownowazajacych).

- 11 27 7 802 575 kolo zebate (naped walkow wyrownowazajacych).

- 11 27 7 802 576 kolo zebate (naped walkow wyrownowazajacych).

- 11 31 8 510 014 gorny lancuch rozrzadu.

- 11 31 7 797 899 szyna prowadzaca gorna dla lancucha rozrzadu.

- 13 52 7 797 904 szyna prowadzaca dolna dla lancucha rozrzadu.

- 13 52 7 797 903 szyna napinajaca dolna dla lancucha rozrzadu.

Porada: Uzywac tylko szyn prowadzacych, bez zeber usztywniajacych (zalacznik, strona 2+3)

Porada: Srodkowe kolo walkow wyrownowazajacych ustawic dokladnie wg instrukcji naprawy .

W przypadku kiedy kolo i walki wyrownowazajace sa ustawione niewystarczajaco, silnik mimo zamontowanego nowego walu korbowego moze wydawac halasy.

Zobacz instrukcje naprawy 1121500 „wymiana walu korbowego”.

Porada: Naprawe aut, w ktorych juz zostal wymieniony wal korbowy opisuje przypadek 2.

 

Przypadek 2

Dla silnikow N47, N47DK0, N47S, N47T, okres produkcji od 05.01.2009 – 01.03.2011

W przypadku reklamacji klienta, wymienic nastepujace czesci:

- 11 31 8 506 652 lancuch rozrzadu dolny

- 13 52 7 797 906 kolo zebate napedu pompy wysokiego cisnienia

- 11 31 8 510 014 gorny lancuch rozrzadu.

- 11 31 7 797 899 szyna prowadzaca gorna dla lancucha rozrzadu.

- 13 52 7 797 904 szyna prowadzaca dolna dla lancucha rozrzadu.

- 13 52 7 797 903 szyna napinajaca dolna dla lancucha rozrzadu.

Porada: Polaczenie srubowe miedzy srodkowym kolem walkow wyrownowazajacych nie musi byc luzowane.

Porada: Uzywac tylko szyn prowadzacych, bez zeber usztywniajacych (zalacznik, strona 2+3)

Porada: Do aut, w ktorych w ramach naprawy wymieniono szyny prowadzace bez zeber usztywniajaych oraz obydwa lancuchy rozrzadu stosuje sie przypadek 3.

 

Przypadek 3

Dla silnikow N47T, okres produkcji od 01.03.2011 oraz w przeprowadzonych naprawach z wymiana szyn prowadzacych bez wymiany zeber usztywniajacych.

 

Takie auta nie powinny byc ponownie naprawiane! Akustyka/odglosy sa objawem seryjnym.

Nie istnieje ryzyko pekniecie lancucha rozrzadu.

Wymiana silnika z powodu tej reklamacji/objawow nie jest dopuszczalna.

Porada:

Na podstawie dalszych sprawdzen czesci, w chwili obecnej nie sa dostepne prowadnice i szyny napinajace o polepszonej akustyce.

pzdr

yaz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli potwierdzia się że dla aut wyprodukowanych przed 2009 rokiem trzeba wymieniać wał korbowy (wraz ze zintegrowanym kołem zębatym).

Ja rozumiem, że po 2009 roku koło zębate jest wciąż zintegrowane z wałem ale jest już poprawione i nie trzeba go wymieniać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z informacji wynika, że wały korbowe wyprodukowane po 05.01.2009 są już wolne od wad i zgodnie z PuMA nie trzeba ich wymieniać (wał+koło).

Napisałem do ASO za naszą zachodnią granicą z pytaniem czy np. dla mojego auta przewidziana jest jakaś akcja serwisowa na sprawdzenie czy kwalifikuje się do wymiany wału/rozrządu.

Powołałem się na nr PuMA, który opisuje te przypadki.

Dostałem odpowiedź, że nie ma takiej akcji.

Jest zarządzenie, że jeżeli słyszalne są niepokojące odgłosy z okolic skrzyni biegów/miski olejowej i zostanie to potwierdzone (chyba przez ASO). Wtedy do wymiany jest wał, jego łożyska i obydwa łańcuchy.

Jeżeli nie stwierdzam podobnego hałasu u mnie w aucie to nie ma w nim nic do wymiany.

pzdr

yaz

Opublikowano
czyli- wszelkie naprawy bez wymianu wału są bezsensowne a dobrać się do wału- nawet nie chce wiedzieć ile to zakosztuje
Opublikowano
To są mega jaja z tym silnikiem N47 . Ja kupiłem samochód z przebiegiem 130 tys 2010 r ,chyba pojeżdżę pól roku i sprzedam , a później kupie 3 litrowy motor ... Może ktoś podać przykłady gdzie zrobił na silniku N47 ponad 200 tys i rozrząd się nie rozleciał ? Ciekawi mnie jaka jest skala tych awarii , czy to u każdego się stanie ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To są mega jaja z tym silnikiem N47 . Ja kupiłem samochód z przebiegiem 130 tys 2010 r ,chyba pojeżdżę pól roku i sprzedam , a później kupie 3 litrowy motor ... Może ktoś podać przykłady gdzie zrobił na silniku N47 ponad 200 tys i rozrząd się nie rozleciał ? Ciekawi mnie jaka jest skala tych awarii , czy to u każdego się stanie ?

Dobre, w 3 litrowym motorze są te same części. :lol: ( nie wszystkie rzecz jasna, ale problem jest ten sam). Wymiana rozrządu to ok 4 tys z oryginalnymi częściami. Potem spokój.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
moje auto ma ponad 230 tysi, prod.06/2009 i rozrząd się nie rozleciał

Posłuchaj dokładnie czy nie hałasuje, ja bym jednak wymienił po takim przebiegu jeśli chcesz jeszcze długo jeździć.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
moje auto ma ponad 230 tysi, prod.06/2009 i rozrząd się nie rozleciał

Posłuchaj dokładnie czy nie hałasuje, ja bym jednak wymienił po takim przebiegu jeśli chcesz jeszcze długo jeździć.

 

u mnie słychać to szorowanie 130 tys przjechane . Może nie jakoś bardo ale jak się wsłuchasz . Nie wiem czy z tym się jeździ czy trzeba wymieniać ?

Opublikowano
To są mega jaja z tym silnikiem N47 . Ja kupiłem samochód z przebiegiem 130 tys 2010 r ,chyba pojeżdżę pól roku i sprzedam , a później kupie 3 litrowy motor ... Może ktoś podać przykłady gdzie zrobił na silniku N47 ponad 200 tys i rozrząd się nie rozleciał ? Ciekawi mnie jaka jest skala tych awarii , czy to u każdego się stanie ?

ja bym nie panikował... trzeba więcej jeździć a nie czytać i szukać dziury w całym.

 

teraz dopiero doczytałem że szura... także fundamentalne pytanie ile chcesz jeszcze jeździć? z drugiej strony nawet jak będziesz sprzedawał to ktoś może mieć argument do zbicia ceny. Raczej bym posłuchał kolegi wymienił i się nie zastanawiał w trasie, bo święty spokój jest bezcenny :cool2:

Opublikowano
moje auto ma ponad 230 tysi, prod.06/2009 i rozrząd się nie rozleciał

Posłuchaj dokładnie czy nie hałasuje, ja bym jednak wymienił po takim przebiegu jeśli chcesz jeszcze długo jeździć.

 

u mnie słychać to szorowanie 130 tys przjechane . Może nie jakoś bardo ale jak się wsłuchasz . Nie wiem czy z tym się jeździ czy trzeba wymieniać ?

Jedni jeżdżą inni naprawiają. Koszty w zasadzie podobne po zerwaniu jak przy wymianie. Ja bym wymieniał.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
w piątek nagram dźwięk silnika jak będę pod samochodem to wrzucę .. Jak będę pewny ze to słychać rozrząd to chyba zrobię . Myślę ze do 4 000 pln max się wyrobie . Jeszcze zapytam w ASO czy mam wymieniać czy z tym jeździć .
Opublikowano
A ja mam silnik N47T 184 KM i przebieg 186k km i silnik chodzi cichutko, wręcz pięknie, nie słychać żadnych szurań czy jakiegoś niepokojącego hałasu. Chodzi mięciutko. Rozumiem, że problem nie występuje w każdym jednym silniku? Moje auto jest z marca 2010.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
A ja mam silnik N47T 184 KM i przebieg 186k km i silnik chodzi cichutko, wręcz pięknie, nie słychać żadnych szurań czy jakiegoś niepokojącego hałasu. Chodzi mięciutko. Rozumiem, że problem nie występuje w każdym jednym silniku? Moje auto jest z marca 2010.

Niestety w każdym silniku wymienionym w PUMIE, także i w naszych N47T z 2010 bo są zamontowane te same części- łańcuchy, koła zębate i prowadnice. Ale KAŻDY silnik inaczej się zużywa. Z Twojego przebiegu sądzę że auto śmigało na długich trasach. Może wtedy mniej się to zużywa, kto to wie. Najlepszym dowodem na to że nie każdego musi to spotkać to fakt że nie wszystkie silniki się uszkodziły a jeździ tego naprawdę sporo. Lucky Man. :cool2:

Opublikowano
Ja mam 253tyś km przejechane w N47S czy też N47D20B jak kto woli, rok prod 10.2007 i silnik pracuje idealnie, nic nie słychać ... Auto kupiłem niedawno i przed zakupem miałem cykora, dzwoniłem do wszystkich autoryzowanych serwisów i dowiedziałem się, że jeśli przy tym przebiegu nie słychać to nie ma sensu nic profilaktycznie wymieniać itd. Także zależy od egzemplarza.
Opublikowano
To, że łańcuch się zerwał zanim się uciągnął i zaczął hałasować to chyba przypadek 0,001%. Napisałem tylko to co usłyszałem od serwisantów. Oczywiście masz racje i jest też taka opcja, ale wg mnie bardzooo mało prawdopodobna. Obym się nie mylił. :P
Opublikowano
To, że łańcuch się zerwał zanim się uciągnął i zaczął hałasować to chyba przypadek 0,001%. Napisałem tylko to co usłyszałem od serwisantów. Oczywiście masz racje i jest też taka opcja, ale wg mnie bardzooo mało prawdopodobna. Obym się nie mylił. :P

Moim zdaniem po prostu ludzie ignorują ten hałas, nie zauważają go i później sądzą, że go nie było. Mnóstwo ludzi go nie zauważa.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.