Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam dość dziwny objaw choć chłodzenie u mnie działa w porządku.Ostatnio padła mi pompa wody więc ją zmieniałem przy okazji wymieniłem płyn miałem problemy z odpowietrzeniem i aby wszystko ładnie się odpowietrzyło musiałem postawić moją beemke na górce wszystko się dopiero wtedy udało.Po odpowietrzeniu jakiś czas potem nie wiem z jakich przyczyn zbiorniczek ten co jest przy chłodnicy jakby uniósł się lekko do góry i ten plastik od góry przy korku był wygięty tak jak by ciśnienie próbowało wywalić do góry zbiorniczek a od spodu jak by lekko ciekło miałem zamiar wyjąć chłodnice wyczyścić i to uszczelnić jednak wszystko wróciło do normy z cyklu zbiorniczek opadł i nie cieknie.Jednak dziś zobaczyłem że chłodnica się wypaczyła tzn. jak jest ta aluminiowa listwa od góry nie jest prosta tylko zgięła się w lekki łuk i pod spodem rozwarstwiły się 2 pierwsze rzędy tych aluminiowych żeberek.Po odpowietrzeniu po każdej dłuższej trasie monitorowałem stan płynu na gorąco i zimno.Gdy silnik jest zimny stan płynu jest równo ze wskaźnikiem gdy ciepły stan jest bardzo wysoki prawie pod korek co mnie trochę nie pokoi bo wcześniej nie przypominam sobie żeby płyn miał tak wysoki poziom.Po jeździe po odkręceniu korka uchodzi ciśnienie i to jest normalne nie zauważyłem jednak aby ciśnienie było bardzo duże.Płynu nie ubywa nie śmierdzi tez spalinami miałem podejrzenie na uszczelkę ale sprawdzając stan płynu jest w normie olej też w porządku.Beemka mi się nie przegrzewa visco sprawne wiec nie wiem co tu jest grane.Przy odpowietrzaniu temperatura poszła mi gdzies do połowy pomiędzy pionową kreskę a czerwone pole ale po chwili opadła do pionu i tak stała wiec nie wiem co to może być ale jest to trochę niepokojące.
Opublikowano
Kup nową chłodnicę bo tamtą zniszczyło ciśnienie z układu które się pojawiło przy uszkodzonej pompie wody dla bezpieczeństwa do nowej chłodnicy zmień też korek wymień to wszsystko porządnie odpowietrz układ i powinno być ok
Opublikowano
Uszkodzenie chłodnicy powstało po wymianie pompy i ten zbiorniczek też.To jest bardzo dziwne bo poza drobnym skokiem przy odpowietrzaniu temperatura zawsze stoi jak wryta w pionie.Chłodnica do wymiany ale zanim to zrobię wole się upewnić czy z nową nie będzie to samo.
Opublikowano
Pewnie odpowietrzałeś na odpalonym silniku i w układzie zamiast płynu było powietrze i zrobiło ciśnienie w układzie rozsadzając chłodnicę. Częsty przypadek przy nieumiejętnym odpowietrzaniu albo przegrzaniu silnika. W obu przypadkach jest wtedy ciśnienie dość wysokie
Opublikowano
Po odpowietrzaniu było w porządku wszystko dopiero po jakiś 3 tygodniach zauważyłem że ten zbiorniczek się uniósł w piątek zaglądałem pod maskę bo znajomy chciał zobaczyć coś i było ok wczoraj zaglądam a tu rozsadzona chłodnica.Co do tego dodam też ze po wymianie pompy jakiś czas po tym auto było u gazownika na regulacji gazownik dość długo go gazował żeby go porządnie nagrzać i temperatura ani na moment nie wyszła poza pion.Co do tego czy był dobrze odpowietrzony odpowiedź tak bo często muszę jeździć w nocy i przy 6 stopniach po jakimś kilometrze z nawiewów leci ciepłe powietrze a po odkręceniu korka przez przelew leci jednostajny strumień.A co do samego odpowietrzania większość płynu weszła mi przed odpaleniem silnika żeby ułatwić odpowietrzanie ściągałem też węże od nagrzewnicy.Odpowietrzałem na odkręconym korku i odpowietrzniku wiec nie sądzę by ciśnienie było zbyt duże.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie da się odpowietrzyć układu na zgaszonym silniku.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Można ściskać wąż i zatykać wlew, ale nigdy całego powietrza nie wypchniemy.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
Panowie wydaje mi się że zdechł termostat ale nie jestem pewien.Wiec tak na odkręconym korku odpalam silnik zaczyna się grzać po chwili zaczyna lecieć ciepłe powietrze z nawiewu węże od reduktora gazu robią się ciepłe jak i sam reduktor oraz podgrzewanie przepustnicy przewody oraz sama przepustnica robi się ciepła.Silnik chodzi wskazówka jest w połowie pomiędzy niebieskim polem a pionem robi się ciepła góra chłodnicy tam gdzie jest odkształcona ogrzewanie wyłączone.Silnik grzeje się dalej temperatura dochodzi do pionu chłodnica jest bardzo ciepła na górze nagrzany jest również przewód od chłodnicy ten górny.W tym czasie płyn znacznie podnosi swój poziom pod sam korek silnik chodzi dalej wszystko jest ciepłe wskazówka pion ani drgnie chłodnica jest mocno nagrzana na górze z czasem nic się nie zmienia powoli grzeje się aż do samego dołu chłodnica cała zagrzana płyn prawie się wylewa chodzi dalej wskazówka wciąż pion dolny waż powoli zaczyna się nagrzewać wskazówka wciąż pion.Płyn ma tendencje do zmiany poziomu opada i się podnosi aż w końcu zaczyna się przelewać wskazówka pion jeśli włączę ogrzewanie na max płyn troszkę opada wciąż jest pod korkiem i tak to wygląda nic się nie zmienia.Płyn się nie gotuje brak bąbelków nie paruje też mocno.Wiec nie wiem o co tu chodzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.