Skocz do zawartości

X3 2.0d dziwne zachowanie ukladu napedowego.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ale to byłoby proste i piekne ,że po wymianie oleju znika szarpanie..

Ale takie rzeczy to tylko w bajkach maja miejsce..

sugerujesz że kłamie ?

po wymianie oleju rok temu mam spokój z blokowaniem kół na zakręcie, ale nikt nie musi w to wierzyć.

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
sugerujesz że kłamie ?

po wymianie oleju rok temu mam spokój z blokowaniem kół na zakręcie, ale nikt nie musi w to wierzyć.

 

IMHO wymiana oleju nie naprawi zebatki, nie naprawi lozysk, biezni i nie skurczy lancucha ;) Obstawiam osobiscie w Twoim przypadku od poczatku walniety czujnik ABS lub brak kalibracji skrzynki.

Opublikowano
sugerujesz że kłamie ?

po wymianie oleju rok temu mam spokój z blokowaniem kół na zakręcie, ale nikt nie musi w to wierzyć.

 

IMHO wymiana oleju nie naprawi zebatki, nie naprawi lozysk, biezni i nie skurczy lancucha ;) Obstawiam osobiscie w Twoim przypadku od poczatku walniety czujnik ABS lub brak kalibracji skrzynki.

czy w tych skrzyniach znajdują się tarczki cierne?

Opublikowano

IMHO wymiana oleju nie naprawi zebatki, nie naprawi lozysk, biezni i nie skurczy lancucha ;) Obstawiam osobiscie w Twoim przypadku od poczatku walniety czujnik ABS lub brak kalibracji skrzynki.

czy w tych skrzyniach znajdują się tarczki cierne?

 

Znajduja i wymiana oleju nie wyczysci przerw miedzy nimi ;) Poza tym one nie maja wplywu na blokowanie kol. Nowa tarczka ma grubosc 2,1mm, tarczki wyjete z auta z przebiegiem 280kkm maja grubosc okolo 1,6mm. Czesciej wymieniamy lozyska i lancuch niz te tarczki.

Opublikowano
Niewłaściwy lub zużyty olej może powodować zacieranie się tych tarczek, ale skoro twierdzisz że nie mam racji i to nie ma wpływu na blokowanie kół to nie będę już odradzał nikomu remontu skrzyni a tym samych uszczuplał grono Twoich klientów. Mój ma już na liczniku 220k i z tego co piszesz lada dzień sam się do Ciebie zgłoszę.
Opublikowano
Niewłaściwy lub zużyty olej może powodować zacieranie się tych tarczek, ale skoro twierdzisz że nie mam racji i to nie ma wpływu na blokowanie kół to nie będę już odradzał nikomu remontu skrzyni a tym samych uszczuplał grono Twoich klientów. Mój ma już na liczniku 220k i z tego co piszesz lada dzień sam się do Ciebie zgłoszę.

 

Wymiana oleju przez korek spustowy/wlewowy, BEZ CZYSZCZENIA TARCZEK, magnesu etc. ma sie nijak do rozlozenia skrzyni, wyczyszczenia tarczek, wymycia ich etc. Zrozum, olej pozostaje w pompie, wezyku do pompy i na dnie skrzynki ponizej linii spustowej. Wszelkie syfy, ktorych olej nie zbierze, zostana ponownie zassane przez pompe z nowym olejem i rozprowadzone po tarczkach. Aby tarczki sie zuzyly przez niewlasciwy olej, musialby byc to olej bambino dla dzieci.

 

Rozbierz swoja skrzynke i popatrz na tarczki, ide o zaklad,ze rowki pomiedzy okladzinami sa zabite na rowno z okladzinami, przez co ich sprawnosc nie jest juz taka jak nowych tarczek. Moge Ci zamiescic fotke tarczki nowej i tarczki po pewnym przelocie. Zobaczysz o czym mowie. Wymiana oleju nie wyczysci tych rowkow.

 

Nie piszesz takze, czy robiles adaptacje skrzyni przed wymiana oleju, czy tylko PO. Bo to ma kolosalne znaczenia do szarpania etc. ;)

Opublikowano

bambino :) wystarczy że wlejesz przekładniowego bez specjalnego dodatku ( przekładnie o zwiększonym tarciu ) różnie nazywanego by zniszczyć te tarczki

każde rozłożenie i złożenie współpracujących elementów powoduje drastyczne skrócenie przebiegu, powodem tego jest na nowo docieranie się tych elementów, ale jako fachowiec doskonale sobie z tego zdajesz sprawę

wymiana oleju nie ma na celu wyczyszczenia skrzyni czy tym bardziej tarczek, a poprawę właściwości oleju

adaptacji nie robiłem anie przed wymianą oleju ani po

Opublikowano

wymieniając olej w silniku rozbierasz go na części pierwsze i wszystko myjesz ? bo przecież sporo zostaje w pompie, głowicy itd.

czas chyba zakończyć tą dyskusję

z mojej strony potwierdzam to co pisałeś, że wymiana oleju nie naprawi zużytych łożysk czy innych uszkodzeń mechanicznych, ale nie każdy objaw źle pracującej skrzyni kwalifikuje ją do remontu.

Opublikowano

Blokowanie kol o ktorym pisales nie zalezalo kompletnie od jakosci oleju. Az kusi mnie aby te rewelacje przetestowac i wymieszac olej w skrzynce z woda w stosunku 50/50. Ktos chetny aby obstawic jaki bedzie efekt ?

Jakies warunki brzegowe ? Skrzynka z allegro, adaptacja, bez adaptacji etc/itd ? Moze olej silnikowy zalac ? Moge i olej po frytkach...

Opublikowano

ja nie znam konstrukcji tej skrzyni, ale przeważnie tarczki zwiększają tarcie w mechanizmie różnicowym a to już ma wpływ na zachowanie auta na zakręcie

jeśli jednak tarczki w tej skrzyni rozdzielczej mają inne zadanie to rzeczywiście olej nie musiał mieć wpływu, chociaż dziwne że u mnie nastąpiła poprawa na świeżym oleju

Opublikowano

Tarczki maja za zadanie jedynie spiac naped na przod przenoszony lancuchem. Uruchamia je (spina) zebatka z silniczka poprzez kilki i nozyce. W przypadku uslizgu tarczek - efektu nie odczuwamy bo albo naped sie zapnie normlanie albo po chwili uslizgu. Podszarpywanie podczas przyspieszania wynika z luzu na lozyskach (ATC bez lancucha) i wyciagnietego lancucha (ATC400). Blokowanie kol na niskich predkosciach wynika z braku adaptacji i roznic w predkosciach kol osi przedniej i tylnej. Ten sam efekt mozna osiagnac zakladajac roznej wysokosci opony przod/tyl i rozwalic sobie skrzynke. Obstawiam,ze uszkodzony czujnik ABS moze dac podobny efekt, gdy dane zczytywane z niego przez sstem odbiegaja od reszty kol. Blad sie nie pojawi do momentu stalej usterki czujnika. Znane sa przypadki nieodpowiednich odczytow czujnika w przypadku zabrudzenia biezni badz braku ciaglosci kabli etc/itd.

 

I tyle mojej skromnej wiedzy.

Opublikowano
Tarczki maja za zadanie jedynie spiac naped na przod przenoszony lancuchem.

 

I tyle mojej skromnej wiedzy.

jedynie albo

Pomyśl co będzie się działo na zakrętach jeśli te tarczki będą się zacierać i przenosić napęd.

Może przyczyną był czujnik prędkości, choć nie było błędów, ale tego się już nie dowiemy.

Opublikowano

Dla przypomnienia: na zakretach dziala mechanizm dyferencjalu w przednim dyfrze. Co rozumiesz,przez "zacieranie tarczek" ? Slizgaja sie ? Blokuja miedzy soba ? Jesli sie slizgaja to przez chwile z powodu momentu dociskania ich przez nozyce sterowane silniczkiem nastawczym. Jesli sie zblokuja - to ok, naped jest spiety i przenoszona moc na przod. Wiec tutaj wszystko dziala 0/1, czyli albo jest naped na przod albo nie ma. Szarpanie moze byc spowodowane tarczkami ale w takim przypadku tarczki dlugo nie pociagna i wymiana oleju na niewiele sie zda (pamietac trzeba,ze tarczki maja dosc mala grubosc okladzin). Jak ich grubosc spadnie ponizej pewnej wartosci naped/elektronika moze glupiec. Wtedy nalezy przeprowadzic adaptacje. Producent skrzynki przewidzial taka ewentualnosc i dlatego zaszyl w oprogramowaniu czas na wymiane oleju podczas ktorej nalezy wykonac adaptacje (jest cala procedurka do tego).

 

Szarpanie i zgrzytanie pojawia sie takze w bardzo skrajnym przypadku - rozne srednice opon przod/tyl - ale to juz opisalem. Uszkodzony czujnik predkosci/ABS moze IMHO dawac podobne efekty przy malych predkosciach.

Opublikowano
Dla przypomnienia: na zakretach dziala mechanizm dyferencjalu w przednim dyfrze. Co rozumiesz,przez "zacieranie tarczek" ? Slizgaja sie ? Blokuja miedzy soba ? .

na zakrętach działa mechanizm różnicowy w przednim dyfrze jak i tylnym, a do tego w skrzyni rozdzielczej. Na zakręcie między przednią a tylną osią także występuje różnica prędkości. Jeśli między tymi tarczkami występuje zbyt duże tarcie (powodem może być zużyty lub niewłaściwy olej) to powodują brak różnicy między przednim a tylnym dyfrem.

Jak masz znajomego z autem, który posiada możliwość włączenia blokady mech. różnicowego w skrzyni rozdzielczej (reduktorze) to zapytaj co się dzieje gdy jeździ w zakrętach, na asfalcie z włączoną blokadą.

Opublikowano

to że nie posiada mech. różnicowego nie znaczy że napęd na przednią i tylną oś może być zblokowany na stałe, a jeśli te tarczki będą się zacierać tak właśnie się stanie

też jestem zdania że dalsza dyskusja nie ma sensu

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

 

mam problem z tym poszarpywaniem. Bmw X3 3.0d manual 2007 mpakiet 130tys przebieg, auto zaczęło poszarpywać przy przyspieszaniu w zakresie obrotów 1000-2000 , po odwróceniu zębatki o 180 stopni, kalibracji i adaptacji, poszarpuje w pełnym zakresie obrotów przy przyspieszaniu. Olej w skrzynce był zmieniany 10 tyś km wcześniej. Czy wie ktoś może od czego zacząć teraz?

  • 6 lat później...
Opublikowano
Witam, od jakiegoś czasu tylko po rozgrzaniu auta na parkingu albo rondzie przy skręcaniu na 1 i 2 biegu występuje stukanie/drżenie auta w tylnej części pojazdu, mniej więcej na wysokości tylnych siedzeń. Wymieniłem olej w skrzyni rozdzielczej ale jest nadal tak samo. Mechanik stawia na ATC i uszkodzone tarcze sprzęgłowe. Dziwi mnie tylko fakt że jak mam wrzucony bieg i wcisne sprzęgło stukanie ustaje, mogę jeździć po rondzie, parkingu i na wciśniętym sprzęgle cisza. Może ktoś coś podpowie? Czy to na pewno zużyta skrzynka rozdzielcza? Innych objawów brak, nic się nie świeci, nie szarpie jak przyspieszam.
Opublikowano
Witam, od jakiegoś czasu tylko po rozgrzaniu auta na parkingu albo rondzie przy skręcaniu na 1 i 2 biegu występuje stukanie/drżenie auta w tylnej części pojazdu, mniej więcej na wysokości tylnych siedzeń. Wymieniłem olej w skrzyni rozdzielczej ale jest nadal tak samo. Mechanik stawia na ATC i uszkodzone tarcze sprzęgłowe. Dziwi mnie tylko fakt że jak mam wrzucony bieg i wcisne sprzęgło stukanie ustaje, mogę jeździć po rondzie, parkingu i na wciśniętym sprzęgle cisza. Może ktoś coś podpowie? Czy to na pewno zużyta skrzynka rozdzielcza? Innych objawów brak, nic się nie świeci, nie szarpie jak przyspieszam.

 

Na poczatek odepnij skrzynke. Jesli to wal tylni lub dyfer lub polos tyl to efekt zostanie, jesli to ATC lub przedni dyfer/polosie to efekt zniknie. :) Moze byc uszkodzony dwumas /docisk i *ujowy mechanik :D

Opublikowano
No właśnie zastanawia mnie ten dwumas.. bo jak wcisne sprzęgło podczas jazdy na zakręcie absolutna cisza nic się nie dzieje. A jeszcze jak np ruszam na zakręcie i z 1 wrzucę 2 to też jest stukniecie. Po świętach pojadę do innego warsztatu, mam już dość tego szukania przyczyny...
  • 2 lata później...
Opublikowano

WITAM wszystkich. Jestem posiadaczem BMW x3 e83 2005 diesel. Mam taki sam problem jak użytkownik ARTTUURR. Próbowałem się z nim skontaktować jak rozwiązał problem jednak jego problem śpiewał na rok 2013 dlatego też prawdopodobnie już nie korzysta z nowego forum. Pozwole sobie zacytowac jego wypowiedź: "...przy wlaczonym zapłonie toczac sie z miejskiej górki słychać miarowe stuki i odzuwalne drżenie. Przy takiej samej jeździe na luzie przy wyłączonym zapłonie auto toczy sie w ciszy i bez drgań. Przy jeździe wolnej i przy zwalnianiu z wlaczonym zapłonem rowniż na biegu z napędu dobiegają podobne dźwięki i odczuwalne szarpanie. Wczoraj byłem u kolegi, który ma kanał. Wyjalem silniczek wraz że słynna zebatka. Przekrecilem ją o 180 stopni. Po ponownej instalacji i adaptacji zrobiłem jazdę próbna. Bez zmian. Odlaczylem więc kostkę od ecu. Zaobserwowalem brak drzenia i stukow ale napęd działał tylko na tył. Będę wdzięczny za każda radę.

Pozdrawiam Artur". Dodam że wymieniłem silnik rozdzielacza oraz lewy tylni napinacz (mechanik stwierdzil ze napinacz został uszkodzony od wadliwego silnika rozdzielacza) oraz zadaptowalem to jeździ się nieznacznie lepiej niż wcześniej jednak te stuki i szarpniecia są odczuwalne przy niskich prędkościach jednak po odlaczeniu silnika rozdzielacza auto jezdzi jak gdyby nigdy nic...dodam jeszcze ze przed calym zdazeniem byly wymieniane tylne opony na inna firme niz mam na przedniej osi i od razu wczulem jakby mi kola hamowaly wrocilem do zakladu zeby sprawdzili czy jest tak faktycznie czy moze mi sie tylko wydaje (bo w swojej BMW zawsze jezdzilem na contach a teraz z braku dostepnosci zamowilem miśki...jeszcze dodam że jak odbierałem auto miałem auto wysunięte Max do tyłu i otwarta zaślepka od podłączenia CAN...pomyślałem w jakim celu mieliby mi grzebać w kompie jak zamawialem tylko wymiane opon), jak się okazało powiedziano mi że jest wszystko ok. (Napisałem o oponach bo tutaj też znalazłem że wina mogą być opony że na przedniej i tylnej osi są innych marek, chociaż ta opcja wydaje mi się najmniej prawdopodobna.) I tak jeździłem z 2 tygodnie wydawało mi się że hamują koła A później właśnie te stuki i drżenie doszło. Wtedy wymieniłem jak wcześniej już pisałem silnik rozdzielacza i I lewy tyłki napinacz jednak nie pomogło to do końca. Błędu też żadnego nie pokazuje.

Szukam już ponad miesiąc wszystkie fora i dopiero tutaj znalazłem praktycznie identyczny problem niestety rozwiązania póki co nie znalazłem. Proszę o pomoc

Opublikowano
WITAM wszystkich. Jestem posiadaczem BMW x3 e83 2005 diesel. Mam taki sam problem jak użytkownik ARTTUURR. Próbowałem się z nim skontaktować jak rozwiązał problem jednak jego problem śpiewał na rok 2013 dlatego też prawdopodobnie już nie korzysta z nowego forum. Pozwole sobie zacytowac jego wypowiedź: "...przy wlaczonym zapłonie toczac sie z miejskiej górki słychać miarowe stuki i odzuwalne drżenie. Przy takiej samej jeździe na luzie przy wyłączonym zapłonie auto toczy sie w ciszy i bez drgań. Przy jeździe wolnej i przy zwalnianiu z wlaczonym zapłonem rowniż na biegu z napędu dobiegają podobne dźwięki i odczuwalne szarpanie. Wczoraj byłem u kolegi, który ma kanał. Wyjalem silniczek wraz że słynna zebatka. Przekrecilem ją o 180 stopni. Po ponownej instalacji i adaptacji zrobiłem jazdę próbna. Bez zmian. Odlaczylem więc kostkę od ecu. Zaobserwowalem brak drzenia i stukow ale napęd działał tylko na tył. Będę wdzięczny za każda radę.

Pozdrawiam Artur". Dodam że wymieniłem silnik rozdzielacza oraz lewy tylni napinacz (mechanik stwierdzil ze napinacz został uszkodzony od wadliwego silnika rozdzielacza) oraz zadaptowalem to jeździ się nieznacznie lepiej niż wcześniej jednak te stuki i szarpniecia są odczuwalne przy niskich prędkościach jednak po odlaczeniu silnika rozdzielacza auto jezdzi jak gdyby nigdy nic...dodam jeszcze ze przed calym zdazeniem byly wymieniane tylne opony na inna firme niz mam na przedniej osi i od razu wczulem jakby mi kola hamowaly wrocilem do zakladu zeby sprawdzili czy jest tak faktycznie czy moze mi sie tylko wydaje (bo w swojej BMW zawsze jezdzilem na contach a teraz z braku dostepnosci zamowilem miśki...jeszcze dodam że jak odbierałem auto miałem auto wysunięte Max do tyłu i otwarta zaślepka od podłączenia CAN...pomyślałem w jakim celu mieliby mi grzebać w kompie jak zamawialem tylko wymiane opon), jak się okazało powiedziano mi że jest wszystko ok. (Napisałem o oponach bo tutaj też znalazłem że wina mogą być opony że na przedniej i tylnej osi są innych marek, chociaż ta opcja wydaje mi się najmniej prawdopodobna.) I tak jeździłem z 2 tygodnie wydawało mi się że hamują koła A później właśnie te stuki i drżenie doszło. Wtedy wymieniłem jak wcześniej już pisałem silnik rozdzielacza i I lewy tyłki napinacz jednak nie pomogło to do końca. Błędu też żadnego nie pokazuje.

Szukam już ponad miesiąc wszystkie fora i dopiero tutaj znalazłem praktycznie identyczny problem niestety rozwiązania póki co nie znalazłem. Proszę o pomoc

 

Jak jestes z Wawy to zapraszam: www.warsztatpompa.pl :) Nie takie cuda naprawialismy :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.