Skocz do zawartości

530dAT wymiana koła pasowego, jak odkręcić?


Shadow69

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Koledzy, macie jakiś dobry patent na odkręcenie koła pasowego w 3.0dA?

Mam automat, więc odpada zablokowanie silnika biegiem, a bez tego nie idzie nic zrobić, po prostu wał obraca się jak ciągnę kluczem.

Uderzanie młotkiem też nic nie daje, a na klucz udarowy niestety brakuje miejsca :roll:

Myślałem żeby próbować złapać za szalkę jakąś dużą żabą i zablokować, ale nie chcę czegoś rozwalić przypadkowo, tym bardziej słyszałem że nie trzeba się dużo natrudzić żeby urwać te śruby... :roll:

Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

młotkiem też chciałeś przykręcać gdyby udało się odkręcić? :)

 

pod rozrusznikiem masz zaślepkę i wkłada się tam blokadę żeby zablokować wał w GMP. Dobierz jakąś śrubę żeby ciasno wchodziła i zablokuj wał. Dalej chyba dasz radę :)

 

 

 

 

moment dokręcenia 40Nm i dwa razy po 60 stopni

"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
młotkiem też chciałeś przykręcać gdyby udało się odkręcić? :)

Bez młota nie robota :mrgreen:

 

A co do blokowania wału to dzięki za wskazówkę, nie wiem jak mogłem to przeoczyć :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sruba jest dokręcona ponad 300Nm więc radzę przemysleć prowizorki do blokowania.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy wziąłeś de dane do M57 bo wszyscy powszechnie płaczą, że bardzo ciężko jest odkręcić w M47 bo tam jest jedna wielka śruba, ale jak ja u siebie odkręcałem to poszło to bez problemów... Nie wiem może ktoś kiedyś to koło już odkręcał i nie dokręcił z taką siłą ale napewno na moim nie było na każdej śrubie 300Nm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wymieniam koło, bo przy gaszeniu strasznie tłucze silnikiem, a zaznaczam że to ostatnia rzecz jaka została do wymiany.

Koło może powodować wszelkie drgania i wibracje, u mnie na zimno lekko wibruje, tragedii nie ma, ale jest to odczuwalne.

Widać nawet jak pasek drga na wolnych pomiędzy tym kołem a alternatorem, i to jeden z objawów, przy czym wydobywa się taki charakterystyczny dźwięk, coś jakby mruczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe czy pomoże. tylko załóż koło dobrej firmy. kiedyś miałem x5 3,0d z podobnym objawem, takie uderzenie przy gaszeniu silnika i jak wrzucałeś drive i trzymałeś na hamulcu to słychać było jak pasek skacze. wymiana paska i napinacza nie pomogła. być może powodem było koło... napisz jak wymienisz czy coś się zmieniło
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.