Skocz do zawartości

530dAT wymiana koła pasowego, jak odkręcić?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koledzy, macie jakiś dobry patent na odkręcenie koła pasowego w 3.0dA?

Mam automat, więc odpada zablokowanie silnika biegiem, a bez tego nie idzie nic zrobić, po prostu wał obraca się jak ciągnę kluczem.

Uderzanie młotkiem też nic nie daje, a na klucz udarowy niestety brakuje miejsca :roll:

Myślałem żeby próbować złapać za szalkę jakąś dużą żabą i zablokować, ale nie chcę czegoś rozwalić przypadkowo, tym bardziej słyszałem że nie trzeba się dużo natrudzić żeby urwać te śruby... :roll:

Jakieś pomysły?

Opublikowano

młotkiem też chciałeś przykręcać gdyby udało się odkręcić? :)

 

pod rozrusznikiem masz zaślepkę i wkłada się tam blokadę żeby zablokować wał w GMP. Dobierz jakąś śrubę żeby ciasno wchodziła i zablokuj wał. Dalej chyba dasz radę :)

 

 

 

 

moment dokręcenia 40Nm i dwa razy po 60 stopni

"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
młotkiem też chciałeś przykręcać gdyby udało się odkręcić? :)

Bez młota nie robota :mrgreen:

 

A co do blokowania wału to dzięki za wskazówkę, nie wiem jak mogłem to przeoczyć :oops:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Można by spróbować też pasowym kluczem do filtrów trzymać za samo koło.

 

Też ciekawy pomysł, w-razie-w to mam już oręż do walki :mrgreen:

Opublikowano
wiercimy otworek wiertlem 8 w skrzyni na wysokości kola zamachowego a dokładniej koronki od rozrusznika, wkładamy dobry plaski śrubokręt blokujemy wal i odkręcamy centralna. sprawdzony patent :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sruba jest dokręcona ponad 300Nm więc radzę przemysleć prowizorki do blokowania.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Nie wiem czy wziąłeś de dane do M57 bo wszyscy powszechnie płaczą, że bardzo ciężko jest odkręcić w M47 bo tam jest jedna wielka śruba, ale jak ja u siebie odkręcałem to poszło to bez problemów... Nie wiem może ktoś kiedyś to koło już odkręcał i nie dokręcił z taką siłą ale napewno na moim nie było na każdej śrubie 300Nm
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tutaj jakby co, są 4 małe śruby, chyba 6-7mm na drobnym gwincie, wiec i tak powinno iść łatwiej jak w przypadku jednej centralnej śruby.
Opublikowano

zapytam troche nie na temat.

Czemu Shadow wymieniasz koło? Jakie masz objawy?

 

 

Przyznam ze w mojej silnik zaczyna drżeć jak podniosę na postoju obroty do ok. 2500-3000, wten równiez silnik jest nieco glosniejszy.

Moze to byc przyczyną zuzytego koła pasowego?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

faktycznie pokręciłem.

Miałem na myśli jedną śrubę.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Koło pasowe jest przymocowane na 4 śrubach aby je odkręcić przy automacie należy zablokować koło zębate między skrzynią a silnikiem np. dużym śrubokrętem. Przy dokręcaniu po przekątnej 40Nm.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wymieniam koło, bo przy gaszeniu strasznie tłucze silnikiem, a zaznaczam że to ostatnia rzecz jaka została do wymiany.

Koło może powodować wszelkie drgania i wibracje, u mnie na zimno lekko wibruje, tragedii nie ma, ale jest to odczuwalne.

Widać nawet jak pasek drga na wolnych pomiędzy tym kołem a alternatorem, i to jeden z objawów, przy czym wydobywa się taki charakterystyczny dźwięk, coś jakby mruczenie.

Opublikowano
ciekawe czy pomoże. tylko załóż koło dobrej firmy. kiedyś miałem x5 3,0d z podobnym objawem, takie uderzenie przy gaszeniu silnika i jak wrzucałeś drive i trzymałeś na hamulcu to słychać było jak pasek skacze. wymiana paska i napinacza nie pomogła. być może powodem było koło... napisz jak wymienisz czy coś się zmieniło
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koło mam ori, czeka w garażu na montaż.

Ale to pewnie dopiero na tygodniu ruszę, bo czekam jeszcze na termostat i pompę wody, to bym ogarnął wszystko za jednym razem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.