Skocz do zawartości

BMW E39 528i Czujnik wałka a przepływomierz Wysokie spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

Moje BMW to E39 528i Touring Automat NIVO. Gaz STAG 300

Problem jaki zaczął mnie trapić to to, że nagle wzrosło spalanie niezależnie od stylu jazdy na 18litrów (wcześniej 13-13.8)

Pojechałem do gazownika, powymieniał filtry podłączył pod kompa, obniżył mieszankę gazu.

Następnie auto zrobiło się mułowate i zaczęły falować obroty na postoju, a w okolicach 4rech tyś obrotów jest jak by turbo dziura (ale nie mam turbiny...) powyżej jest super, auto ciśnie dobrze.

Trochę poczytałem i po odpięciu przepływomierza auto znacznie lepiej chodzi. Obroty falują znacznie mniej, prawie nie wyczuwalne. Może nie jest demonem szybkości ale chodzi nieporównywalnie lepiej. W trasie spalanie spadło mi do 13litrów ale czar prysł znów w cyklu mieszanym bo znów ok 17litrów gazu. Cykl mieszany to 70% dojazd do pracy po prostych 30% miasto.

 

Pojechałem na komputer. Wyskoczył błąd czujnika wałka rozrządu. Zamówiłem już nowy i czekam. Zauważyłem też, że guma za przepływomierzem jest sparciała i dziurawa. Też już zamówiłem nową.

Ale mam pytanie co może mieć wspólnego czujnik z przepływomierzem? Chodzi o to, że na odpiętym auto chodzi lepiej.

Dodam, ze benzyny również pali zbyt dużo. Jeżdżę raczej nie dużo a przy zalanym baku za 100zł po 3tygodniach znów jest rezerwa. A na benzynie jedynie co jeżdżę to aż silnik się rozgrzeje i przeżuci na gaz.

 

Czy czujnik położenia wałka rozrządu może mieć wpływ na zwiększone spalanie? (mechanik powiedział, że to nic do tego nie ma)

Ma ktoś pomysły bądź wie coś z doświadczenia o takiej sytuacji? Mieliście może podobnie?

Ile Wam pali ten model?

Proszę o pomoc. Pozdrawiam

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

odpięcie przepływomierza wprowadza sterownik silnika w tryb awaryjny.

 

CZujnik wałka koniecznie zmień. MA on wpływ na spalanie < nie wiem jak wielki>

 

Moja pali 12,5 gazu w trasie a po mieście do 18.

 

Mam manuala.

 

Może opisz dokładniej swoją instalację gazową bo akurta ten silnik na byle czym nie pojedzie.

Jakie wtryski jaki reduktor jaka średnica rurki do reduktora?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Dziękuje za informacje.

Co do gazu to nie mam pojęcia bo kupiłem zagazowaną.

Dzwoniłem do gości co od niego kupiłem po 2m-cach i uczciwie się go zapytałem czy miał problemy z gazem i spalaniem. Żebym wykluczył sprawy które on już próbował. Ale on (myślę, że uczciwie) twierdzi, że nigdy żadnych problemów nie było.

Kolego mogę to sprawdzić tylko powiedz mi gdzie jak to chętnie to opiszę. Ale dopiero jutro.

Pozdrawiam

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Otwórz maskę i popatrz co masz napisane na wtryskiwaczach i reduktorze.

Albo daj zdjecia tych elementów.

 

Jak znam życie to masz Pod maską byle co.

 

A może z papierów od gazu wyczytasz.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
U mnie jest to samo. Mam m52TUb28 Mi z kolei jeden FAN BMW, powiedział. Że Vanos do wymiany. Jest tak, że raz odpali dobrze i ma moc od początku, a innym razem odpali źle... Nie ma mocy i pali kosmicznie dużo.
Opublikowano

Kolego z tym gazem napisze na pewno. Tylko za kilka dni dopiero niestety...

Kolego Arci451 tak samo to znaczy jak? Też Ci dużo pali czy też po odpięciu przepływomierza auto idzie lepiej?

Venos do wymiany czyli co dokładnie? Łańcuchy, czujniki? Dzisiaj odstawiam auto do mechanika na wymianę czujnika wałka. Kupiłem firmowy VDO Siemens więc musi być dobrze :-D

Czuje, że to będzie przyczyną :) Pozdrawiam

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Opublikowano
No tak samo, czyli... Spalanie jest wysokie i pod kompem pokazał błąd czujnika wałka rozrządu. Czujniki niestety mi nic nie pomogły. Trzeba zbierać pieniążki na Vanos'y :cry: Dokładnie nie wiem co z nimi jest, możliwe że wystarczy uszczelnić,. Bo raz chodzi dobrze, a raz nie ma mocy i spalanie jest jeszcze wyższe..
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witajcie,

chciałbym się podzielić moim doświadczeniem w tym problemie. Który na szczęście dość banalnie w sumie, ale został rozwiązany :-D

Po odłączonym przepływomierzu auto chodziło "dobrze". Takie odnosiłem wrażenie. Teraz wiem, że tylko lepiej :)

Największy błąd mój był taki, że zaraz po wzroście spalanie pojechałem do gazownika. W sumie to nie zaszkodziło, ale zmyliło mnie z tropu.

 

Pojechałem do na prawdę świetnego mechanika (chętnym z okolic Wielunia mogę dać namiary). Podpięcie przez komputer. Wyskoczył błąd: Czujnik wałka rozrządu.

Wymieniłem i wszystko działa rewelacyjnie. Autko hula jak nowe. Osiągi, spalanie, kultura pracy na naprawdę idealnym poziomie. Bo już niestety miałem chwile wątpliwości w to autko...

Mechanik doradził mi żebym na pewno nie kupował zamienników VDO Siemens. Posłuchałem i faktycznie udało się. Innej firmy może nie działać prawidłowo a mimo tego komputer już nie wykaże błędu. Stąd u wielu innych użytkowników pomimo wymiany problem nie znikał. Za oryginał w sklepie zapłaciłem 230zł. Co wg mnie na pewno zwróci koszt dalszych problemów niż kupować zamiennik kilka dyszek tańszy.

Najważniejsze!!! Objawy które naprawił ten Czujnik wałka rozrządu:

- nagły wzrost spalania który był na poziomie 18/20 litrów. Praktycznie niezależnych od stylu jazdy

- słabe osiągi. Dla znawców łatwe do zauważenia. Natomiast ja, przesiadłem się z BMW E36 320i (zmiana masy, automat, inna moc etc.) Myślałem, ze tak jest ok...

- dużo mniej przyjemny dźwięk silnika. Zero brzmienia rasowego (nawet moja żona to zauważyła). Wkręcał się w obory dość szybo ale wg mnie sprawiało mu to wysiłek.

- turbo dziura w okolicach 4tyś obr/min (tylko, że nie mam turbo). Na gazie zdecydowanie mocniej odczuwalne.

- falowanie obrotów. Na postoju w pozycji "D" wyczuwalne. Natomiast "P" zdecydowanie nie równa praca sinika. Na benzynie prawie nie wyczuwalne. Dodam również, że po odpięciu przepływomierza nawet na gazie falowanie obrotów zmniejszało się do prawie nie wyczuwalnej formy.

- podczas zmiany biegów na wyższych obrotach straszne szarpanie skrzyni biegów (myślę, że szarpał silnik ale wrażenie przenosiło się na skrzynie). Myślałem, że mam skrzynie do wymiany.

- zauważalne tylko dla kierowcy. Szybkość odpalania silnika. To są ułamki sekund ale to się słyszy, że auto "chętniej" i szybciej odpala. Dziwne bo często, się naczytałem, że przy uszkodzonym czujniku wałka rozrządu auto "na ciepłym" gorzej dopala. U mnie niezależnie od temperatury było identycznie.

 

Mam wielką nadzieję, że pomogłem komuś. Wyczytałem się w tym problemie i wiem, że to trapi wielu z nas.

Pozdrawiam serdecznie

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Opublikowano

Mechanik doradził mi żebym na pewno nie kupował zamienników VDO Siemens. Posłuchałem i faktycznie udało się. Innej firmy może nie działać prawidłowo a mimo tego komputer już nie wykaże błędu. Stąd u wielu innych użytkowników pomimo wymiany problem nie znikał. Za oryginał w sklepie zapłaciłem 230zł. Co wg mnie na pewno zwróci koszt dalszych problemów niż kupować zamiennik kilka dyszek tańszy

Z tego co Się orientuję to tylko VDO większość kupuje, chyba że Się mylę :?: Rozumiem że ten Twój oryginał za 230zł ma logo BMW czy jak?? Bo już Się pogubiłem w tym wszystkim :?

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mechanik doradził mi żebym na pewno nie kupował zamienników VDO Siemens. Posłuchałem i faktycznie udało się. Innej firmy może nie działać prawidłowo a mimo tego komputer już nie wykaże błędu. Stąd u wielu innych użytkowników pomimo wymiany problem nie znikał. Za oryginał w sklepie zapłaciłem 230zł. Co wg mnie na pewno zwróci koszt dalszych problemów niż kupować zamiennik kilka dyszek tańszy

Z tego co Się orientuję to tylko VDO większość kupuje, chyba że Się mylę :?: Rozumiem że ten Twój oryginał za 230zł ma logo BMW czy jak?? Bo już Się pogubiłem w tym wszystkim :?

Z tego co pisze bonzo320i,to mechanik sugeruje mu (i to jest naprawdę dobry mechanik) aby nie kupować chińskiego dziadostwa np.typu Topran tylko oryginał VDO Siemens,choć w "Naszym" internetowym sklepie widnieje także TRW i ATE .

Opublikowano

Chciałem zaznaczyć, że ten mechanik nie był świetny z powodu nakazu zakupy oryginału. Robił mi więcej rzeczy. Za które zapłaciłem mniej o 1/3 ceny. Gość prawował ok 10 lat w serwisie BMW we Wrocławiu. Wie co i jak. A inni chcieli mnie wykiwać i naciągnąć...

Co do czujnika to jest to oryginalny VDO SIEMENS i takie ma logo.

Większość moich znajomych inwestowało w podróbki. W sklepie też sprzedawca mi to potwierdził, że częściej kują klienci zamienniki.

Nie ważne gdzie ważne czym:) BMW- Będziesz Musiał Wyprzedzać :)
Opublikowano
Nie no spoko,jesli masz kupiony VDO Siemens to wporządku. Po wcześniejszym wpisie odniosłem wrażenie, że meches odradzał CI zakup tego producenta
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.