Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Serdecznie witam. Mam powazny problem. Czy ktos ma doswiadczenie jak odkrecic zapieczona srube mocujaca kolo do paska? Wyrobilo sie w moim bmw 320 D automat rocznik 2003 kolo pasowe . Ta czesc jest umocowana na jednej srubie ktora jest dokrecona do walu korbowego. Probowalismy wszelkimi metodami ja odkrecic. Sruba byla grzana, odkrecana kluczem pneumatycznym do kol, wielkim specjalnym kluczem ktory mierzyl metr przy jednoczesnym zblokowaniu skrzynki biegow. Zadnych efektow. Powoli zaczynym sie bac, ze sruba jest tak zapieczona ze moze zlamac sie albo co gorsze uszkodzic walek rozrzadu. Czy ktos moze zna metode?

 

Pozdrawiam

 

I.S.

Edytowane przez [email protected]
Opublikowano (edytowane)

Wałka nie powinieneś uszkodzić a śruba jest z najtwardszego stopu metalu znajdującego się w aucie, ciężko ją zepsuć - a jeżeli tak się stanie to niestety trzeba będzie '' ściągnąć czapę'' ...

Co ci mogę doradzić .... próbować tymi sposobami które opisywałeś, innych raczej nie ma.

Zróbcie przedłużkę 1,5 , 2 m a nie metr :D

i robić to w dwie trzy osoby. Dwóch napiera na 2 m lagę a trzeci trzyma wieniec na kole np przecinakiem... są jeszcze takie klucze http://mark-moto.pl/product_info.php?products_id=610&osCsid=b2c7mfuqv50g53h1ammb6lcj34

 

Powodzenia

 

i popraw nazwę tematu np. "320d odkręcanie koła pasowego''.... viewtopic.php?f=69&t=117886

Edytowane przez mole
http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Opublikowano

Coś słabo się starałeś.Ja też się poddawałem bo niczym nie szło.Ale pnełmatem elektrycznym o mocnej sile poszło bez problemu.Z tym,że był on dużooo mocniejszy niż do kół.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano
Żeby ją prawidłowo odkręcić musisz zablokować "koronę" koła passowego i dopiero nasadką na długim ramieniu np z rury, przeciągnąć do odkręcenia. Lepiej uważaj na sposoby, którymi próbujesz ją pokonać bo możesz spowodować pęknięcie wału korbowego (już był taki przypadek). Przy wymianie koła pasowego warto wymienić śrubę montażową na nową.
Opublikowano
No właśnie też będe wymieniał kolo pasowe w sobote i tak się zastanawialem czy nie potraktować tej śruby pneumatem ale wiadomo czy wał na tym nie ucierpi :roll:
Opublikowano

Moim zdaniem pneumat to najlepsze rozwiązanie. Tylko trzeba mieć dobry pistolet, który ma wystarczająco dużo Nm. Dwa auta zrobione pneumatem bez większych problemów

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Pneumat o odpowiedniej mocy da rade w 100%.Jedyny problem może być rozkręcenie przodu żeby się nim dostać.Tak było w moim przypadku,ale szybciej i mniej drastycznie to zrobiłem niż zapieranie na biegach i klucze do koła które i tak ścinały ząbki i mało rąk nie połamały przy ześlizgiwaniu.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano
Lepiej uważaj na sposoby, którymi próbujesz ją pokonać bo możesz spowodować pęknięcie wału korbowego (już był taki przypadek)

 

a co to za przypadek jestem ciekawy że przy blokowaniu wału skrzynią biegów pęka wał? wcześniej na pewno sprzęgło puści niż wał pęknie...

 

 

 

kolego założycielu tematu, dziś już doradzałem na "E39" jak odkręcić koło pasowe tyle że w M57. pod rozrusznikiem masz zaślepkę i jak ją wyjmiesz to tam się wkłada bolec do blokowania wału korbowego przy ustawianiu rozrządu. dobierz śrubę odpowiedniej średnicy, włóż ją tam i wtedy odkręcaj koło pasowe :)

"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano

też się męczyłem i męczyłęm i w końcu pojechałem na warsztat wymiana 70zł ryzyka brak... Warto samemu?

wg mnie nie przemyśl to :)

tez jestem zawsze uparty żeby zrobić coś samemu ale tu poprostu niepotrzebnie straciłem czas

jeśli sesteś ze śląska to polecam piórkowskiego właśnie tam robiłem 1h i auto masz z powrotem

Opublikowano

ja też kiedyś z tym walczyłem

przyspawałem do koła 1.5mb profil i zaparłem o ścianę kanału i brat przyniósł mi z pracy mega nasadkę i grzechotkę :cool2: bo wszystkie stare popękały

mega grzechotka 2mb rura i deska o prawą stronę silnika i nie ma że nie odkręcisz

a poza tym grzanie śruby to zły pomysł bo jest tam obok uszczelniacz wału

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.