Skocz do zawartości

nieoryginalne felgi a gwarancja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio, mój znajomy (który ma f10, dlatego pisze w tym dziale) usłyszał w ASO, ze jesli wymieni felgi na nieoryginalne to grozi mu utrata gwarancji :shock:

 

ponieważ ma wykupioną pełną gwarancje na 5 lat, naturalnie zastanawiamy się czy jest coś na rzeczy ?

 

Co myslicie ?

Opublikowano

Bzdura.

Od nowości jeżdżę na nieoryginalnych felgach i oponach non-RFT , bylem a Inchcape w Wawie kilka razy na naprawach gwarancyjnych i żaden z trzech serwisantów nie wspomniał o tym ani słowa.

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Opublikowano
A co obejmowały te naprawy? Przecież przez brak oryginalnych felg czy opon nie stracimy gwarancji na zepsutą manetkę kierunkowskazu czy czujnik dpf. Raczej chodzi o zawieszenie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozmawiałem kiedyś w ASO na ten temat i również otrzymałem info, że mogą być problemy z gwarancją na niektóre podzespoły z powodu felg nieoryginalnych.
Opublikowano

Oryginalność produktu a odpowiedzialność gwaranta to nic innego jak szukanie możliwości unikania napraw na gwarancji na koszt producenta. Jakaś instytucja dopuszcza produkt do użytku, gwarantując zgodność z normą. Trochę ma się nijak do dyrektywy GVO.

A tak poza tym to "oryginały" :mrgreen: są w każdym ASO

Opublikowano

Felgi i opony powinny posiadać atest (homologację) dla BMW.

Felgi takie to nie tylko te ze znaczkiem BMW ale również renomowanych producentów jak np. OZ....

(przy zakupie warto o to zapytać).

Serwis może zawsze i jak będzie chciał również za taką "błachostkę" odmówić uznania roszczeń gwarancyjnych.

Kto się z tym spotkał to wie...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ostatnio, mój znajomy (który ma f10, dlatego pisze w tym dziale) usłyszał w ASO, ze jesli wymieni felgi na nieoryginalne to grozi mu utrata gwarancji :shock:

 

ponieważ ma wykupioną pełną gwarancje na 5 lat, naturalnie zastanawiamy się czy jest coś na rzeczy ?

 

Co myslicie ?

Czy te felgi maja inne ET niz OEMowe? Producenci aut dopuszczaja zmiane rozstawu kol o max 1 lub 2 proc. Wiec przy agresywnym odsadzeniu mozna ta granice przekroczyc. Szkoda ze nie podali mu dokladnie podstawy do utraty gwarancji.

 

 

Wyslane z iPada

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Moim zdaniem najlepiej sprecyzowane mają to Niemcy. Wszystko (felgi) co nie ma dopuszczenia TUV nie może być montowane. Gdyby podczas wypadku drogowego towarzystwo ubezpieczeniowe doszłoby do tego, że auto jechało na chińszczyźnie to wówczas nie otrzymałby ubezpieczenia. Wiem co piszę bo mam rodzinę w DE. A u nas to się kombinuje, jak nie PRC to Tajwan itd....
"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.