Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam w związku z pomysłem na klape gasząca mam pare pyt. może wspólnie stworzymy tańszą i trudno dostępną alternatywe dla ori przepustnic od silników z dpf, na allegro jest ich multum oczywiśćie od innych silników sterowane elektrycznie jak i podciśnienoniowo ,czy może ktoś wie jak działają klapki w kolektorze( czy podciśnienie blokowało klapki w momencie wyłączenia silnika) tzn chciałbym wykorzystać stary zawór podciśnienowy do jakiejś przepustnicy i zamontować ja albo na gumowym węży po dorobieniu przejściówek albo na egr napewno też będzie potrzebna przejściówka , przykładowa przepustnica gasząca do jakiegoś silnika diesla http://allegro.pl/przepustnica-jumper-ducato-2-5d-2-5-diesel-i3584432210.html, a te sterowane elektrycznie to wielka zagadka bo nikt nie jest w stanie powiedzieć jakich biegunów potrzebuje to zamknięcia czy stały prąd dla otwarcia ale wydaje mi się ,że da się to ugryźć ,co powiecie na takie rozwiązanie ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
poszukaj na forum było już coś o montażu.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ori nie ma w 320, o założeniu pisali.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
no ale jest ori w e90 z dpf ( 320d) i cały czas o takim mowa w postach itd a mi idzie o całkowite przerobienie i zastąpienie elektrycznej klapki np podciśnieniową z całkowicie innego silnika... nic wydałem 50 zł na przepustnice z zaworem podciśnieniowym i będe próbował , nie jest to nic skomplikowanego jeżeli wężyk od klapek z kolektora dokładnie zabiera albo daje podciśnienie w momencie gaszenia silnika a tego nie jestem pewien a nie mam nawet czasu ,żeby to sprawdzić...
Opublikowano

Niestety nie będzie to takie proste, bo klapki w kolektorze otwierają/zamykają się w zależności od obrotów silnika, temperatury, dawki paliwa.

Ale pomysł bardzo dobry. Możesz wykorzystać elektrozaworek od klapek (albo od żaluzji na chłodnicy bo jest chyba taki sam) tylko sterowanie 'skądś' gdzie napięcie pojawia się (lub znika) w momencie gaszenia silnika, z odpowiednim podtrzymaniem aby silnik zdążył zgasnąć.

 

Na pewno była by to jakaś alternatywa do oryginalnych klap, które tanie nie są (plus dodatkowo moduł/sterowanie od forumowego kolegi jeśli sam nie znasz się na elektronice).

Pytanie tylko czy modyfikacja takiej pneumatycznej klapy wyjdzie taniej niż oryginalna i da się to jakoś złożyć do kupy. Pozostaje jeszcze kwestia bezawaryjnego jej działania i zabezpieczeń np. w przypadku nie planowanego zamknięcia. Pewnie nikt by nie chciał aby klapa nagle się zamknęła gdy turbina dmucha na maksa. Bez jakiegoś zabezpieczenia coś między klapą i turbiną mogłoby nie wytrzymać.

Opublikowano
No tak zamierzam zrobić raczej od rolet nie wykorzystam bo tam podciśnienie jest upuszczane pare sek. po zgaszeniu ale z tym zabezpieczeniem to też nic cięzkiego zestroje tak zawór z klapa ,żeby impuls zamykał tak ,że napewno lewy prąd w tej instalacji ,której zrobie się nie znajdzie czyli nie zamknie jej przypadkowo. A cena nie powinna przekroczyć 80 zł :) ,zobaczymy w sobote będe miał klape a w nast. tyg. będe się z tym bawił , napewno dam znać co i jak...
Opublikowano
Nie wiem jak taka pneumatyczna klapa działa ale pewnie sprężyna ją otwiera a podciśnienie zamyka. Tak aby po kilkudniowym postoju, na zimnym silniku i 'rozszczelnionym' układem podciśnienia klapa była otwarta i dało się taki silnik łatwo odpalić. Więc sygnał na zaworek ma się pojawić w momencie gaszenia silnika i odpowiednio długo go podtrzymać aż silnik łagodnie zgaśnie. Zacznij studiować WDS - pewnie można wykorzystać jakiś sygnał od pompy.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam temat ucichł z powodu braku czasu , ale dzisiaj jeszcze jest piękny słoneczny dzień i mam w planie do wieczora to sklecić tak jak kolega wyżej napisał potrzebuje napięcie na elektrozaworek w momencie gaszenia silnika i tu się zaczyna problem... pierwsza myśl to jakiś włącznik ale nie widzi mi się za każdym razem jakiegoś guzika wciskać a druga myśl to ingeracja jakaś w stacyjce ,żeby poprostu sklecić kable do elektryki i zrobić tak żeby obwód się zamykał w momencie przekręcenia stacyjki z pozycji 2 na 1 i 0, i dać tam np przewód z ecu gdzie po zgaśnięciu silnika jest jeszcze 12v jakieś 8-10s ( bo znalazłem takowy ) ,może ktoś ma jakiś inny pomysł? wszystkie sugestie mile widziane.
Opublikowano
Słuchaj kolego ja mam klapę gaszącą od trandolfa, wszystko pięknie chodzi. Jak masz problem z instalacją klapy do Trandolf lub Roger-Nysa ogarniają temat.
Opublikowano
kolego jak byś czytał od początku to byś wiedział ,że ten zestaw będzie się różnił od ori np od e60 ta klapa jest z całkiem innego samochodu i miała by być alternatywa dla trudno dostępnych klap bmw ( po drodze i drogich ) ze strony mechanicznej jest wszystko sklecione i szczelne tylko brakuje mi impulsu +12 w momencie gaszenia auta... w tych klapach bmw jest zabierany impuls w tym momencie a u mnie będzie odwrotnie...bo niestety podciśnienie zamyka klapy a nie otwiera...
  • 4 lata później...
Opublikowano
Witam odnośnie tych klap gaszących do e46 od e90 i 60 to robi jakąś róznice bo chce kupić EGR z przepustnice od 330d e90 czy ktoś może potwierdzić czy ta cześć będzeie pasować do 2 litrówki 150km?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.