Skocz do zawartości

[523i] nowa odma


Sosna91

Rekomendowane odpowiedzi

sporo rzeczy mam do roboty w swojej bmw po poprzenich wlascicielach i tak po trochu łatam, teraz padla kolej na odme, jako ze auto kopci na bialo to postanowilem sie nia zajac, sam mam auto pol roku 30tys przejechalem a poprzedni wlasciciel raczej o tym nie myslal, tylko teraz nie wiem czy musze wymieniac wszystko w sensie ten plastik oraz weze czy wystarczy samo to?

 

http://allegro.pl/odma-zawor-silnika-bmw-e38-e39-e46-e53-e60-e65-e83-i3586096140.html

 

natomiast nie wiem gdize znajduje sie to

http://allegro.pl/filtr-odmy-separator-odma-bmw-e46-e39-e38-x3-x5-i3568585975.html

 

tez trzeba wymieniac?

 

co do demontażu i montażu troche czytalem, lekko nie bedzie dla laika ale jakos bede chyba probowal sam, nie wydaje sie bardzo skomplikowane

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 112
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Po pierwsze jaki masz silnik u siebie?

 

I jeszcze jedno. Nie kupować zamiennika odmy bo szybko wysiadają. Są tego przykłady na forum.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego, a ty nadal chcesz wszystko robić najtaniej jak się da?

Za chwile znowu napiszesz że zrobione było, a jednak nie działa.

Odmę kup sobie w oryginale, i zamontuj, nie takie bodaj co.

A drugi link to do M57, więc nie ta bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza odma jest od silnika m52TU czyli na podwójnym vanosie. Druga jest od silnika m57 czyli diesla. Ty potrzebujesz taką http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD11&mospid=47537&btnr=11_1487&hg=11&fg=15&hl=11

Jak będziesz zamawiał to proponuję zamówić wszystko z wyjątkiem poz.4 i 5.

Zadzwoń do Maćka i dowiedz się ile będzie cię kosztował kpl.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawie 400zl to lekka przesada uwazam za 2 wezyki i kawalek plastiku, do 200zl to jeszzcze, ale auto kopci na bialo i musze sprawdzic w koncu czy odma pomoże czy juz zostana uszczelniacze zaworow lub pierscienie.

 

http://imageshack.us/a/img571/2134/fhft.jpg

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo wymienisz na taką odmę albo będziesz wymieniał co pół roku. W końcu musisz zrozumieć że w tym aucie w większości przypadków zamienniki nie chodzą albo chodzą krótko. Oryginał kosztuje ponad 400zł a ten ok 350zł i to jest kpl razem z wężami które trzeba wymienić. Chyba że wstawisz ogrodowe :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znika lecz mam ubytki w 2 miejscach, peknieta obudowa termostatu, zamowilem na allegro czekam az przyjdzie metalowa, oraz w wyrownawczym u spodu jest wilgotno mokro tylko dawniej dolewalem raz na 2 tygodnie a wczoraj mi zloił juz duzo bo dolalem przed trasa pod max zrobilem 300km i dzis patrze jest 1/3 po rozgrzaniu silnik do 1/2 doszlo i nie wime czy wywalio tyle czy spalił, tylko w ogole dziwna sprawa to wlewam zielony plyn do chlodnicy borygo a przy ubudowie termostatu z peknietego miejsca wywala czerwony plyn hmm ktos wie ocb?
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie stary się zmieszał z nowym i jest taki kolor.

Nie boisz się jeździć na takim sicie jaki masz w układzie? Szkoda Ci 3stów na odmę to pamiętaj że uszczelka albo głowica jest troszeczkę droższa, a zapowietrzyć taki dziurawy układ jest bardzo łatwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz kupilem auto w zlym stanie technicznym i nie da sie odrazu wszystkeigo zrobic a jak sobei pomysle ze 400zl za jakas odme a za 350zl mam kompletne sprzegla do niej to dylemat jest.

 

w piatek bede w domu rodzinnym gdzie mam kanał itp to obudowe termostatu zmienie, sprobuje podkleic ten drugi wyciek z wyrownawczego, wtedy zmienie caly plyn chlodniczy, no i wezme sie za odme tylko szukam odmy ktora bedzie pasowac do mojego a tez w cenie 80zl, weze poprzeczyszczam, chyba zeby sie okazalo ze sa zaje,bane wtedy wiadomo, musowo je zmienie,

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e39 tanie w eksploatacji nie jest i nie było nigdy. A jeśli kupisz jakąś tanią odmę to zrozum, że wymienisz ją za kilka miesięcy bo te tanie odmy są do niczego. Albo wymieniasz na dobry zamiennik który Sama odma meyle goła bez niczego kosztuje 170zł. Ciesz się że sprzęgło jest tanie jak barszcz.

Dziwi mnie trochę Twoje podejście do tego auta bo masz w sumie drobne wymiany i jeszcze nic grubego Ci się nie posypało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka już pogoda.

Wczoraj po 22 jechałem do pracy i też para z wydechu szła na postoju. Jak po 6 rano wracałem dokładnie to samo. W lato nic się nie dzieje. Kupe aut teraz paruje z rury jedne mniej drugie więcej inne wcale. Od czego to zależy to nie wiem.

 

3st i duża wilgoć w powietrzu wspomaga parowanie gorących spalin dlatego też nie ma co stawiać na uszczelkę, chociaż on jeździł z jakimiś wkrętami zamiast odpowietrzników i dalej jeździ z uszkodzonym/nieszczelnym układem chłodzenia to wcale bym się nie ździwił że uszczelka jest uszkodzona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nagralem film jak kopci, ale czasem wydaje mi sie ze nawet bardziej, do piatku musi wytrzymac jak jest, a wyciek jak widac na filmie peklo przy odpowietrzeniu na obudowie termostatu,

 

http://www.youtube.com/watch?v=DI8_BBzoG8A

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To , że z innych aut nie wylatuje para nie znaczy , że z twojego nie może.

Jak robisz po kilka kilometrów dziennie do tego delikatnie traktując pedał gazu to masz wode w wydechu.

A , że w e39 wydech to naprawde kawał rury to ta woda powoli sobie odparowuje zanim cała odparuje.

Jak w trasie dasz po gazie to rozgrzejesz cały wydech na tyle , że pozbędzie się wody i przestanie parować.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się czy wąż co idzie od termostatu do zbiorniczka masz cały napuchnięty i to dość znacznie? I po co masz tą plastikową opaskę na tym wężu?

Weź jeszcze układ przeczyść jakimś preparatem zanim wlejesz nowy płyn i pozbądź się spod maski tych dziwacznych wszystkich patentów.

Wisko masz chyba też spięte na stałe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się czy wąż co idzie od termostatu do zbiorniczka masz cały napuchnięty i to dość znacznie? I po co masz tą plastikową opaskę na tym wężu?

Weź jeszcze układ przeczyść jakimś preparatem zanim wlejesz nowy płyn i pozbądź się spod maski tych dziwacznych wszystkich patentów.

Wisko masz chyba też spięte na stałe

 

plastikowa opaska na wezu jest po to gdyz na nim jest inny rozciety waz bo obudowa wentylatora na niego napierdala i zeby nie przetarlo to poprzedni wlasciciel zrobil cos takiego, dlatego tez wydaje sie byc napuchniety,

 

co do wisko to nie bardzo rozumiem?

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.