Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

sporo rzeczy mam do roboty w swojej bmw po poprzenich wlascicielach i tak po trochu łatam, teraz padla kolej na odme, jako ze auto kopci na bialo to postanowilem sie nia zajac, sam mam auto pol roku 30tys przejechalem a poprzedni wlasciciel raczej o tym nie myslal, tylko teraz nie wiem czy musze wymieniac wszystko w sensie ten plastik oraz weze czy wystarczy samo to?

 

http://allegro.pl/odma-zawor-silnika-bmw-e38-e39-e46-e53-e60-e65-e83-i3586096140.html

 

natomiast nie wiem gdize znajduje sie to

http://allegro.pl/filtr-odmy-separator-odma-bmw-e46-e39-e38-x3-x5-i3568585975.html

 

tez trzeba wymieniac?

 

co do demontażu i montażu troche czytalem, lekko nie bedzie dla laika ale jakos bede chyba probowal sam, nie wydaje sie bardzo skomplikowane

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Odpowiedzi 112
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po pierwsze jaki masz silnik u siebie?

 

I jeszcze jedno. Nie kupować zamiennika odmy bo szybko wysiadają. Są tego przykłady na forum.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie kupuj tego co pokazałeś.

Sprzedający pisze, że odma pasuje m.in. do wszystkich benzynowych e39 od 1996 do 2003.

To nie jest prawda. Inne odmy były bodajże do 09.1998 a od tego momentu inne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego, a ty nadal chcesz wszystko robić najtaniej jak się da?

Za chwile znowu napiszesz że zrobione było, a jednak nie działa.

Odmę kup sobie w oryginale, i zamontuj, nie takie bodaj co.

A drugi link to do M57, więc nie ta bajka.

Opublikowano

silnik jak q temacie 523i wiec 2,5

 

fakt filtr do diesel teraz pytanie jak sprawdzic czy bedzie ta pasowac, rocznik mam 97r ,

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

Pierwsza odma jest od silnika m52TU czyli na podwójnym vanosie. Druga jest od silnika m57 czyli diesla. Ty potrzebujesz taką http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD11&mospid=47537&btnr=11_1487&hg=11&fg=15&hl=11

Jak będziesz zamawiał to proponuję zamówić wszystko z wyjątkiem poz.4 i 5.

Zadzwoń do Maćka i dowiedz się ile będzie cię kosztował kpl.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano

prawie 400zl to lekka przesada uwazam za 2 wezyki i kawalek plastiku, do 200zl to jeszzcze, ale auto kopci na bialo i musze sprawdzic w koncu czy odma pomoże czy juz zostana uszczelniacze zaworow lub pierscienie.

 

http://imageshack.us/a/img571/2134/fhft.jpg

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oj żebyś przez parę wodną nie wymienił zaraz pół silnika.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Tylko czemu spośród wszystkich aut na światłach tylko z mojej ta para wodna leci.
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
Albo wymienisz na taką odmę albo będziesz wymieniał co pół roku. W końcu musisz zrozumieć że w tym aucie w większości przypadków zamienniki nie chodzą albo chodzą krótko. Oryginał kosztuje ponad 400zł a ten ok 350zł i to jest kpl razem z wężami które trzeba wymienić. Chyba że wstawisz ogrodowe :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko czemu spośród wszystkich aut na światłach tylko z mojej ta para wodna leci.

 

Znika Ci płyn chłodniczy z układu chłodzenia?

Opublikowano
znika lecz mam ubytki w 2 miejscach, peknieta obudowa termostatu, zamowilem na allegro czekam az przyjdzie metalowa, oraz w wyrownawczym u spodu jest wilgotno mokro tylko dawniej dolewalem raz na 2 tygodnie a wczoraj mi zloił juz duzo bo dolalem przed trasa pod max zrobilem 300km i dzis patrze jest 1/3 po rozgrzaniu silnik do 1/2 doszlo i nie wime czy wywalio tyle czy spalił, tylko w ogole dziwna sprawa to wlewam zielony plyn do chlodnicy borygo a przy ubudowie termostatu z peknietego miejsca wywala czerwony plyn hmm ktos wie ocb?
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

Pewnie stary się zmieszał z nowym i jest taki kolor.

Nie boisz się jeździć na takim sicie jaki masz w układzie? Szkoda Ci 3stów na odmę to pamiętaj że uszczelka albo głowica jest troszeczkę droższa, a zapowietrzyć taki dziurawy układ jest bardzo łatwo.

Opublikowano

wiesz kupilem auto w zlym stanie technicznym i nie da sie odrazu wszystkeigo zrobic a jak sobei pomysle ze 400zl za jakas odme a za 350zl mam kompletne sprzegla do niej to dylemat jest.

 

w piatek bede w domu rodzinnym gdzie mam kanał itp to obudowe termostatu zmienie, sprobuje podkleic ten drugi wyciek z wyrownawczego, wtedy zmienie caly plyn chlodniczy, no i wezme sie za odme tylko szukam odmy ktora bedzie pasowac do mojego a tez w cenie 80zl, weze poprzeczyszczam, chyba zeby sie okazalo ze sa zaje,bane wtedy wiadomo, musowo je zmienie,

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

e39 tanie w eksploatacji nie jest i nie było nigdy. A jeśli kupisz jakąś tanią odmę to zrozum, że wymienisz ją za kilka miesięcy bo te tanie odmy są do niczego. Albo wymieniasz na dobry zamiennik który Sama odma meyle goła bez niczego kosztuje 170zł. Ciesz się że sprzęgło jest tanie jak barszcz.

Dziwi mnie trochę Twoje podejście do tego auta bo masz w sumie drobne wymiany i jeszcze nic grubego Ci się nie posypało

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
i jeszcze nic grubego Ci się nie posypało

..nie wiadomo,nie wiadomo,oby ta para z rury wydechowej to tylko efekt spalania benzyny... :?:

Opublikowano

Taka już pogoda.

Wczoraj po 22 jechałem do pracy i też para z wydechu szła na postoju. Jak po 6 rano wracałem dokładnie to samo. W lato nic się nie dzieje. Kupe aut teraz paruje z rury jedne mniej drugie więcej inne wcale. Od czego to zależy to nie wiem.

 

3st i duża wilgoć w powietrzu wspomaga parowanie gorących spalin dlatego też nie ma co stawiać na uszczelkę, chociaż on jeździł z jakimiś wkrętami zamiast odpowietrzników i dalej jeździ z uszkodzonym/nieszczelnym układem chłodzenia to wcale bym się nie ździwił że uszczelka jest uszkodzona.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystko się zgadza tylko,że Sosna91 pisał wcześniej,że gdy stoi na światłach tylko z jego rury idzie ta para.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To , że z innych aut nie wylatuje para nie znaczy , że z twojego nie może.

Jak robisz po kilka kilometrów dziennie do tego delikatnie traktując pedał gazu to masz wode w wydechu.

A , że w e39 wydech to naprawde kawał rury to ta woda powoli sobie odparowuje zanim cała odparuje.

Jak w trasie dasz po gazie to rozgrzejesz cały wydech na tyle , że pozbędzie się wody i przestanie parować.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Wydaje mi się czy wąż co idzie od termostatu do zbiorniczka masz cały napuchnięty i to dość znacznie? I po co masz tą plastikową opaskę na tym wężu?

Weź jeszcze układ przeczyść jakimś preparatem zanim wlejesz nowy płyn i pozbądź się spod maski tych dziwacznych wszystkich patentów.

Wisko masz chyba też spięte na stałe

Opublikowano
Wydaje mi się czy wąż co idzie od termostatu do zbiorniczka masz cały napuchnięty i to dość znacznie? I po co masz tą plastikową opaskę na tym wężu?

Weź jeszcze układ przeczyść jakimś preparatem zanim wlejesz nowy płyn i pozbądź się spod maski tych dziwacznych wszystkich patentów.

Wisko masz chyba też spięte na stałe

 

plastikowa opaska na wezu jest po to gdyz na nim jest inny rozciety waz bo obudowa wentylatora na niego napierdala i zeby nie przetarlo to poprzedni wlasciciel zrobil cos takiego, dlatego tez wydaje sie byc napuchniety,

 

co do wisko to nie bardzo rozumiem?

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Moderatorzy
Opublikowano

Silnik ma pełną temp. trochę dziwnie te kopcenie wygląda. Bo para jest przeważnie na nierozgrzanym motorze.

PS. Jak dużo wachy masz :mrgreen:

ec2Wze6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.