Skocz do zawartości

bmw e36 m43 94 r. temp. na czerownym polu, silnik się grzeje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Wymieniłem pompę wody, chłodnicę, korek wody, silniczek krokowy, termostat.

 

Jednak po remoncie rozrusznika (bendix) auto pali za 5 razem. Podejrzewam pompę paliwa, bo się

przy przekręceniu kluczyka nie za bardzo odzywa.

 

Przejechałem się 2, 3 km, a tu patrze wskazówka wody na czarownym polu. Dotykam węże,

a jeden parzy, a drugi zimny - ten po lewej.

 

Co podejrzewać termostat, uszczelka pod głowicą?

Opublikowano
Witam tez mam podobny problem, ale nie wymieniałem chłodnicy. Termostat wymieniony z pół roku temu bo puszczał cały czas duży obieg. Natomiast teraz jest tylko mały obieg. U Ciebie chyba jest podobnie, ciecz krąży w samym silniku i zbiorniczku. Jak włączysz nagrzewnice to temp. spada? Też mam m43. Sprawdzałem z mechanikiem bez termostatu i tak samo wskazówka wychylała się ponad połowę, żadnej różnicy z czy bez. Dzisiaj doszukałem na forum że nawet jak nie ma termostatu to ciecz krąży tylko w silniku. Pół roku i już by padł?? Tak samo górny wąż gorący, dolny zimny. Pompa raczej sprawna strumień jest, ogrzewanie w środku jest.
Opublikowano

W warsztacie, było wiele rzeczy do zdemontowania. Sam nie dałbym rady w życiu.

Ale grono problemów zaczęło się właśnie od tego rozrusznika - demontaż, montaż.

Naprawdę jestem załamany, bo auto kompletnie nie jeździ.

Opublikowano
słuchaj nie wiem co robili w tym warsztacie ale zobacz czy nie masz zamienionych wtyczek od czujników od temperatury wody na wskaznik i temperatury wody do ecy to są wtyczki pod kolektorem dolotowym
Opublikowano
Też o tym słyszałem. Z tym że do czujnika do ecu(ten bliżej kabiny) jest trudne dojście, trochę dziwne żeby ktoś go wypinał, ale może warto spróbować zamienić te dwa przewody. Co do mojego problemu. Temp szła ponad połowe po wymianie czujnika temp wody, wcześniej padł mi ten czujnik, wskazówka cały czas wskazywała zimny silnik, nawet na zimnym w lato, wskazówka trochę idzie do przodu. Po wymianie czujnika(czarny, ten bliżej przodu auta) temp zaczęła iść blisko czerwonego pola i tak jest dziś. Przed wymianą wskazówka trzymała pion.
Opublikowano

Co do tytułu tematu, stawiam na termostat. W moim przypadku termostat zakupiony kilka miesięcy temu już się nie otwierał. Podmieniłem na używany oryginał bmw i używka działa, temp w pionie, dolny wąż się nagrzewa, chłodnica cała ciepła. Wcześniej góra chłodnicy ciepła, dół zimny i dolny wąż zimny. Zanurz termostat we wrzątku i zobacz czy otwiera. U nas stary używany termostat się otworzył i jego założyłem, nowszy się nie otworzył.

Że to termostat doszliśmy po tym jak jeden mechanik który był przypadkiem mówił że to termostat, trochę dobrej woli i działa.

 

Czujnik w czarnym kołnierzu daje na wskaźnik na zegary, można dostrzec jaki jest ten pierwszy czujnik. Bliżej kabiny mam niebieski czujnik :)

Opublikowano

Mechanik mówi, że nie da się włożyć tych wtyczek inaczej niż prawidłowo. A każda z nich ma inny układ tych pinów.

 

To może zacząć od nowego termostatu?

Opublikowano

Mechanik wymienił kolejny termostat na nowy. Teraz oba węże są ciepłe. Jednak jeszcze temp. na zegarach zbliża się do czerwonego pola.

Węże nie gotują się, znaczy powinny się trząść przy gotowaniu podobno. Podejrzewamy jeszcze czujnik temperatury, że walnięty.

Test zegarów pozytywny. Znaczy zachowują się prawidłowo.

Opublikowano

a w zbiorniczku woda bulgocze? gdy się gotuje powinno wywalać ze zbiorniczka wodę dzieje się tak?

bo moze faktycznie czujnik oszukuje

Opublikowano

Najbezpieczniej było by go podłączyć pod kompa bo on wtedy czyta chyba temp z ECU a nie z czujnika co podaje na zegary.

Ogrzewanie masz mocne? Dobrze jest układ odpowietrzony? Bo jeśli nie to będą się działy takie cyrki.

Opublikowano
Właśnie w zbiorniczku nie gotuje się woda, węże też nie trzęsą się od temperatury.

 

Węże nie trzęsą się, powinny być twarde po rozgrzaniu się do temperatury pracy.

Czy działa ogrzewanie ?

 

pozdr.

 

Mariusz

Opublikowano

Oba? Bo są niebieski i czarny. W sklepie facet powiedział, że zazwyczaj niebieskie padają, a czarny rzadko kupują ludzie.

Teraz nie wiem, czy zamówić oba, bo jak mechanik rozkręci, to żeby nie robił tej samej roboty 2 razy. Bo w zasadzie 2 razy skasuje mnie.

Opublikowano
Ale woda nie będzie się gotowała. Przecież po to jest układ ciśnieniowy by woda się zagotowała dopiero w ok 130st i nie poczujesz żadnych drgań. Tak w życiu tego nie sprawdzisz. Podłącz pod kompa bo jeśli rzeczywiście się przegrzewa to rozwalisz ten silnik.
Opublikowano

Okazuje się, że to nie czujniki. Wymieniłem niebieski i czarny. Silnik się grzeje. Natomiast wisko słabo dmucha, tak, że wiatrak mnożna zatrzymać ręką.

Jutro komputer w serwisie.

 

Edit:

Wisko wymienione na nowe. Dmucha bardzo fajnie. Ale na wskaźniku temp. dalej się grzeje. Nie mają pomysłu w serwisie. Sprawdzali uszczelkę i pokazuje, że jest dobra.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.