Skocz do zawartości

[E39] 525D Problem ze wspomaganiem.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam od wczoraj problem ze wspomaganiem względnie z maglownicą.

Objaw jest taki, że po odpaleniu auta i ruszeniu (podczas jazdy) czuć wyraźny opór na kierownicy podczas obrotu w obie strony dokładnie co 90 stopni, dodatkowo kierownica nie odbija w pozycję wyjściową z żadnego położenia. Sprawa jest o tyle skomplikowana, że dopóki nie przełączę skrzyni w pozycję do jazdy (D lub R bo mam automat) na postoju kręci się kierownicą swobodnie jednym palcem bez wyczuwalnych oporów. Pompa nie wydaje żadnych odgłosów, poza lekkim mruczeniem na max. odchyleniu, obroty się nie zmieniają. Błędów Servotronic'a też nie ma, olej wymieniłem, układ odpowietrzony brak wycieków, krzyżak wypryskany WD40 w miarę czysty, łożyska górne McPhersona mają około 2 miesięcy (po oględzinach nie wykazują objawów uszkodzenia) niestety problem pozostaje. Nurtujące jest to, że dzieje się tak dopiero po zapięciu automatu. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu do momentu zapięcia skrzyni jest wszystko ok, a w TIS'ie brak opisu takiej usterki.

Podrzucicie proszę jakieś pomysły, dzięki!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dziwna sprawa, tutaj wspomaganie jest czysto mechaniczne, pompa, przekładnia i tyle.

Servtronik to tylko taki zawór, który upuszcza ciśnienie za pompą, żeby wspomaganie się utwardziło przy wysokich prędkościach, a nawet jak się uszkodzi/wyłączy to kierownica ma normalnie odbijać, tylko siła wspomagania jest niższa.

To takie jakby powiązanie dup* z oczami :?

Teoretycznie automat nie ma nic do wspomagania :roll:

Opublikowano
No ja właśnie też nie wiem jak to się ma do siebie, bo nie powinno wcale. Dziś podniosłem przód go góry i wachlowałem w obie strony kierownicą z wyłączonym silnikiem, okazuje się że bardzo delikatnie, ale jednak czuć opór w tych miejscach gdzie podczas jazdy kierownica mnie się zacina. Tak samo jest podczas postoju, ale jak się jedzie jest katastrofa, jakby wspomaganie całkowicie zanikało. Co prawda nic nie skrzeczy nie stuka i nie cieknie ale wygląda to na padniętą przekładnię bo wykluczyłem już wszystkie punkty wg listy z TIS'a.
Opublikowano
Wymień krzyżak kolumny kierowniczej (jest połączony wieloklinem z przekładnią kierowniczą)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No ja jeszcze rozumiem że przekładnia może coś mieć do skrzyni, ale krzyżak?

Jak uzasadnisz konieczność jego wymiany?

Jego się wymienia jak ma luz.

Opublikowano
wybacz walnąłem gafę , nie doczytałem całego postu , co do krzyżaka masz rację oczywiście tyle , że w innym przypadku może się zacierać i wtedy kierownica chodzi kwadratowo
Opublikowano (edytowane)

To takie jakby powiązanie dup* z oczami :?

:roll:

 

Kolego istnieje takie połączenie, naukowcy je udowodnili. Jak się wsadzi igłę w oko to się człowiek zes*a, a jak się wbije igłę w du*ę to oczy zaczną łzawić :mrgreen:

Edytowane przez lysyxxx5
Opublikowano
No a powiedzcie czym ten krzyżak się objawia ?? Bo u mnie od ostatniego czasu wystepuje jakieś chrobotanie z przodu na małych nierównościach wachacze bez luzu, końcówki dobre,łaczniki dobre.. Może to być ten krzyżak ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No a powiedzcie czym ten krzyżak się objawia ?? Bo u mnie od ostatniego czasu wystepuje jakieś chrobotanie z przodu na małych nierównościach wachacze bez luzu, końcówki dobre,łaczniki dobre.. Może to być ten krzyżak ??

 

Mam to samo, krzyżak sprawdzałem, to nie to... :roll:

Diagnosta nic nie znalazł, a tłucze się coś jak cholera...

Opublikowano

u mnie tłukł po dziurach wahacz górny. na szarpakach też nic nie wychodziło ale po wymianie cisza.

co do magla w temacie - dziwna sprawa... :?

Opublikowano

Panowie temat rozwiązany.

Koledze zibzio należy się duża FLASZKA!

Nie wiem jak to działa, że na postoju (nawet z kołami w górze) kierownica chodziła równomiernie, zaś po włączeniu skrzyni, a szczególnie podczas jazdy blokowała się co pół obrotu 90st. w lewo i 90st. w prawo.

Dziś ciśnieniowo wyczyściłem w robocie krzyżak jakimś penetratorem o nazwie IMAL (twierdzili chłopy, że WD40 przy nim to zabawka dla niemowląt więc się skusiłem). Nakręciłem się kierownicą jak wariat, wydmuchałem sprężonym powietrzem i się naprawiło!

Pytanie teraz czy to czymś smarować?

Jeszcze raz wielkie DZIĘKUJĘ!

Opublikowano
No dobra to czym się objawia ten krzyżak ?? I jak go wymontować i ewentualnie jak go sprawdzić

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano

W krzyżaku znajdują się 4 łożyska igiełkowe zabezpieczone przed wysychaniem i przed warunkami atmosferycznymi malutkimi uszczelniaczami , są smary penetrujące do takich rzeczy. W Twoim przypadku zalęgła się w nich korozja , jeżeli przesadzisz z odrdzewiaczami wypłuczesz rdzę i zrobi się luz . W opisanym przypadku choć nigdy o takowym nie

słyszałem, włączenie biegu powodowało (naprężenie) dodatkowe krzyżaka i kierownica przycinała się co 90 st - 360st /4 łożyska =90 heh

Opublikowano
To jak się objawia uszkodzony krzyżak ?? :D Bo nikt nie napisał

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.