Skocz do zawartości

e91 lci 320d dziwne odczucie podczas przyspieszaprzy 2500rpm


toostrow

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Ostatnio zauwazylem delikatne szarpniecie w momencie jak auto osiaga 2500rpm.

Ruszajac z miejsca i zmieniajac bieg z 1 na 2 ciagne od 2000rpm i wciskam gaz tak ze wskaznik spalania wskazuje prawie 20l/100km

Auto sie zwawo rozpedza ale jak przekracza 2500rpm to czuje jakby nagle dostalo troszke wiecej mocy. Takie same zjawisko czasem odczuwam na trzecim biegu.

Szarpniecie nie jest mocne ledwo wyczywalne a czasem chyba wcale go nie czuje. I sie teraz zastanawiam czy to jakies powszechne zjawisko, czy cos jest nie tak, czy poprostu dostaje schizy na puncie swojego auta :twisted: :twisted:

 

troche informacji o aucie 2010 e91(mue) lci, type code: YU11, silnik n47t , przebieg 79tys.

 

Auto jeszcze na gwarancji, a za 10k km bede wymienial olej wiec moglbym zasugerowac w bmw aby cos tam sprawdzili, tylko kwestia co i czy to zjawisko faktycznie cos oznacza.

 

Pozdro

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

 

Maly update, to jednak nie moja psychoza.

Takie zjawisko wystepuje, glownie na zimnym silniku, na cieplym ostnio nie zauwazylem.

Niedlugo jade zmienic olej, zobaczymy moze to cos zmieni.

 

A tak nawiasem mowiac jesli to zalezy od turbo i ustawienia lopatek, to tutaj lopatki jak sa sterowane w N47D20C ?

 

Pozdr

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

@kifer90 - dobra dzieki za pomysl, jak znajde chwile czasu zeby kogos z Wawy znalezc z kablami to sprawdze.

Narazie kolejny update, Jakies 1500 km temu zmienilem olej, ze wzgledu na to ze auto jest jeszcze na gwarancji to kupilem castrol 0w30 ll-04 jak zalecili w serwisie. Poprzedni olej przejechal ok 21tys km.

 

Dalej efekt jest zauwazalny ale juz duzo mniej. I teraz to policzylem na swiatlach :). W takim sensie ze na zimnym silniku w miescie 2-3 razy ruszajac ze swiatel (zakladajac ze odpowiednio blisko od siebie sa i tez nie za blisko tak zebym mogl auto na drugim biegu do 3k rpm rozbujac) efekt wystepuje a potem juz nie.

 

Wlasnie wpladl mi taki pomysl do glowy, ze nastepnym razem jak bede mial chwilke czasu i cierpliwosci i nie zapomne to przez 10min rozgrzeje silnik poprostu na postoju i zobacze co w tedy :)

 

Z drugiej strony sie zaczynam zastanawiac, czy ja czasem nie jest jak paranoik, ktory jak jest zdrowy to zaczyna sobie horoby sam wynajdywac, bo w sumie fura smiga jak marzenie :)

 

pozdr

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie odradzam doprowadzamnie na zimnym silniku do obrotow powyzej 2-2,5 tysiaca!!!

 

poza tym moim zdaniem szukasz koniecznie problemu z autem - jak masz mozliwosc to jedz do jakiegos aso, zrob sobie jazde probna ktoryms 320d LCI (nowym nie pojedziesz bo teraz sa F30 ale na pewno bedzie jakas uzywka w ramach okolodealerskiego komisu/premium selection) i bedziesz mial porownanie czy u Ciebie cos jest nie tak.

 

Zjawisko ktore opisujesz wg mnie jest normalne o tyle ze turbo w 320d budzi sie wlasnie ok 2-2,5 tys obrotow - zobacz jak przebiegaja wykresy seryjnego momentu obrotowego i mocy, np w watku o chiptuningu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
turbo budzi się od 1800-1900 :)

 

pzdr. Łukasz

Tak właśnie :cool2:

 

a dokladnie to chyba 1750 (n47d20c), bo gdzies w specyfikacji tech wyczytalem ze max moment obrotowy zaczyna sie od jej wartosci obrotow, co mogloby wskazywac ze przy tych obrotach zaczyna dmuchac turbo.

Edytowane przez toostrow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie odradzam doprowadzamnie na zimnym silniku do obrotow powyzej 2-2,5 tysiaca!!!

 

poza tym moim zdaniem szukasz koniecznie problemu z autem - jak masz mozliwosc to jedz do jakiegos aso, zrob sobie jazde probna ktoryms 320d LCI (nowym nie pojedziesz bo teraz sa F30 ale na pewno bedzie jakas uzywka w ramach okolodealerskiego komisu/premium selection) i bedziesz mial porownanie czy u Ciebie cos jest nie tak.

 

Zjawisko ktore opisujesz wg mnie jest normalne o tyle ze turbo w 320d budzi sie wlasnie ok 2-2,5 tys obrotow - zobacz jak przebiegaja wykresy seryjnego momentu obrotowego i mocy, np w watku o chiptuningu.

 

Czyli co na zimnym silniku zmieniasz z drugiego biegu na trzeci przy 2tys rpm i zaczynasz meczyc silnik na trzecim biegu w okolicy 1tys rpm ?

Jesli o mnie chodzi i jesli wiem ze silnik max moment obrotowy osiaga przy 1750rpm to przy rozpedzaniu auta znieniam biegi tak aby po zmianie obroty nie spadly ponizej tej wartosi, co oznacza ze zmiana biegu nastepuje przy ok 2800rpm. Wiadomo ze na zimnym silniku nie wciska sie buta w podloge podczas rozpedzania ale nie nalezy sie bac obrotow do 3tys. Pozatym mozna auto zawsze potrzymac minute po odpaleniu na bezbiegu i wtedy tez sie troche ogrzeje.

 

Ale chyba masz racje za bardzo szukam dziury w calym.

Zaraz sobie poszukam tych wykresow o ktorych wspominasz.

A pomysl na jazde innym 320d tez dobry, jak bede w Berlinie to sie umowie na jakas jazde, tam po salonach maja dziesiatki takich aut, jeszcze jak sie upre to znajde takie co ma podobny przebieg do mojego :).

 

Ostatnie pare dni uklad swiatel kolo mojego mieszkania nie sprzyjał aby wykonac kolejny test o jakim wspominajlem wczesniej.

Narazie obserwuje.

 

Pozdro 4 all

Tomek

 

p.s. a mozecie polecic hamownie w warszawie, w sumie chetnie pojechalbym sprawdzic jak sprawa tez wyglada na hamowni. Ile taki wjazd na hamownie moze kosztowac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja cie nie rozumiem kolego!

Skoro piszesz ,ze auto jest jeszcze na gwarancji to wal do nich z gwwarancja i tyle.

Po co takie cyrki wykonywac? Po co kupiles auto z gwarancja skoro nie zamierzasz z niej skorzystac ?

Chyba ,ze to gwarancja tureckiego handlarza to co innego :duh:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja cie nie rozumiem kolego!

Skoro piszesz ,ze auto jest jeszcze na gwarancji to wal do nich z gwwarancja i tyle.

Po co takie cyrki wykonywac? Po co kupiles auto z gwarancja skoro nie zamierzasz z niej skorzystac ?

Chyba ,ze to gwarancja tureckiego handlarza to co innego :duh:

 

To jest gwarancja euro plus. Dostajesz taka forme gwarnacji na uzywane auto jak kupujesz je w Niemieckim salonie. Tylko ze ta gwarancja to jest gwarancja z nazwy, tak naprawde jest to ubezpieczenie od usterki. Ubezpieczenie to obejmuje silnik + elektryke. Ale jeszcze nie wiem jak to działa tak dokladnie, moj niemiecki jest ubogi wiec nie bylem wstanie wyciagnac od kolesia wszystkich informacji. A jak do nich pojade i sie okaze ze jednak to nie jest usterka to nie chce bulic 200-300euro tylko za to ze auto wjedzie na garaz i na podnosnik.

Narazie wole sprawe obadac, narazie nic powaznego sie nie dzieje bo tylko jest to zauwazalne na nie rozgrzanym silniku i to bardzo subtelne bo moja zona nie jest wstanie tego zauwazyc i praktycznie zanika po 2 stopach na swiatlach. Chectnie pojechalbym gdzies na hamownie w Warszawie ale jestem to od niedawna, jak ktos zna dobre miejsce w stolicy gdzie mozna pojechac to prosze o kontakt.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Jedź do Mastersa na Mineralną , jak jedzisz od Janek przez Raszyn w stronę centrum nawet chyba po prawej znak reklamowy stoi gdzi etrzeba skręcic

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

pojechalem na hamownie polecana przez dziqska. Chlopaki zmienili adress: http://www.tdi-tuning.pl/kontakt_racing.htm

 

Ale do rzeczy http://img850.imageshack.us/img850/2125/pq4x.png

 

No i wszytko jest ok.

Widać na zimnym silniku ten typ tak ma :), juz nie będę szukał dziury w całym.

 

Z wykresu momentu obrotowego zauważyć możemy ze tak jak katalogowo BMW podaje ze max moment obrotowy (350Nm) zaczyna sie przy 1750rpm i trwa do 3000rpm, no to widać ze tak to jest. A przy około 2100rpm moment obrotowy skacze prawie do 380Nm :D czyli jest dobrze :).

 

Pozdro

Tomek

p.s. Panowie z Masters sa godni polecania :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.